1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
02.04.2007 N в-132/04
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог ст. ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Замовник торгів: санаторій імені А.А.Боброва.
Адреса: 98677, Автономна Республіка Крим, м. Алупка, вул. Леніна, 35.
Відповідальний за проведення торгів: голова тендерного комітету Тютюников Ігор Антонович. Тел/факс: (0654) 72-67-52.
Головний розпорядник коштів: Міністерство охорони здоров'я України.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Предмет закупівлі: продукти харчової промисловості.
Джерело фінансування: кошти державного бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі:
початок 22.03.2004, закінчення 20.04.2004.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис на 2004 рік на 1-му арк.;
2. Звіт про виконання загального фонду кошторису санаторію імені А.А.Боброва за 2004 рік (форма N 2д) код відомчої класифікації видатків - 230, код програмної класифікації видатків 2301180 на 1-му арк.;
3. Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами санаторію імені А.А.Боброва за 2004 рік (форма N 4-1д) код відомчої класифікації видатків - 230, код програмної класифікації - 2301180 на 1-му арк.;
4. Тендерна документація N 1 на закупівлю продуктів харчової промисловості для потреб санаторію імені А.А.Боброва на 2-х арк.;
5. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій N 1 від 13.04.2004 на 2-х арк.;
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій на закупівлю продуктів харчової промисловості N 1 від 13.04.2004 на 2-х арк.;
7. Оголошення про результати проведення відкритих торгів на закупівлю продуктів харчової промисловості за державні кошти на 1-му арк.;
8. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі продукції харчової промисловості за державні кошти N 1 від 20.04.2004 на 2-х арк.;
9. Договір купівлі-продажу N 1 від 21.04.2004 на 1-му арк.;
10. Тендерна пропозиція Гульбіч Д.Р. від 12.04.2004 на 1-му арк.;
11. Договір купівлі-продажу N 3 від 21.04.2004 на 1-му арк.;
12. Тендерна пропозиція ПП Носова С.М. на 1-му арк.;
13. Договір купівлі-продажу N 4 від 21.04.2004 на 1-му арк.;
14. Тендерна пропозиція Нікейцева А.В. на 5-ти арк.;
15. Договір купівлі-продажу N 5 від 21.04.2004 на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення санаторієм імені А.А.Боброва процедури щодо закупівлі продуктів харчової промисловості".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Згідно з вимогами ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" (далі - Закон) та Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом N 280 від 26.12.2000 Міністерства економіки України, Замовник повинен створити тендерний комітет, погодити його з організацією вищого рівня та розробити і затвердити положення про постійно діючий тендерний комітет.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" зобов'язано керівників центральних і місцевих органів виконавчої влади, установ і організацій, розпорядників державних коштів забезпечувати підвищення кваліфікації на курсах спеціалістів, які відповідно до покладених на них функцій беруть участь у роботі тендерних комітетів. При цьому п. 3 зазначеної постанови встановлено, що заступниками голів та секретарями тендерних комітетів мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
Проте Замовником документів стосовно створення, функціонування тендерного комітету та проходження навчання або підвищення кваліфікації членами тендерного комітету на дослідження не надано.
2. Фінансування закупівель.
Відповідно до кошторису на 2004 рік Замовнику на фінансування закупівлі по КЕКВ 1133 "продукти харчування" затверджено видатки в сумі 886 900,00 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Згідно з вимогами п. 3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом N 280 від 26.12.2000 Міністерства економіки України, тендерний комітет Замовника повинен вибрати процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель та оформити, згідно з вимогами п. 2.13 цього Положення, у вигляді протоколу, який підписується усіма членами тендерного комітету, що брали участь у голосуванні.
В порушення вимог пп. 2.13 та 3.1 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом N 280 від 26.12.2000 Міністерства економіки України, Замовником не приймалось рішення щодо вибору процедури закупівлі продукції харчової промисловості, яке оформляється протоколом.
4. Визначення предмету закупівлі.
Відповідно до наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2003 N 566/7887) "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" встановлено, що Замовник повинен визначити предмет закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до абзаців сьомого, дев'ятого частини першої ст. 1 Закону на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (далі - Класифікатор ).
Предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угрупування "категорія"). При цьому Замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора.
Замовник також має право у разі застосування конкурентних процедур закупівлі визначити предмет закупівлі за показниками третього і четвертого знаків Класифікатора (кваліфікаційні угрупування "група" і "клас").
В порушення вимог п. 3, 4 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції від 27.06.2003 N 165, Замовником визначено предмет закупівлі не у відповідності до вимог Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі продуктів харчової промисловості було опубліковано Замовником у інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 22.03.2004 N 8 (141), оголошення N 4646 (ПХП).
З порушення вимог п. 4 Порядку визначення предмету закупівлі за державні кошти, який затверджено наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165, Замовником в оголошенні про торги не вказано назву предмета закупівлі у відповідності до п. 2 і 3 цього Порядку.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону Замовником не зазначено кількості предмету закупівлі.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня. Причини скорочення строку викладаються у звіті, вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
В оголошенні, опублікованому тендерним комітетом Замовника, термін розкриття тендерних пропозицій учасників призначено на 13.04.2004, або через 21 календарний день після опублікування оголошення.
У звіті N 1 від 20.04.2004 про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти тендерним комітетом Замовника причина скорочення строку подання тендерних пропозицій учасниками викладена таким чином: "у зв'язку з повсякденною потребою в харчових продуктах".
6. Тендерна документація.
В порушення вимог ст. 21 Закону тендерна документація не містить:
- інформації про валюту (валюти), у якій (яких) має бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;
- вимоги замовника щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю;
- умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення;
В порушення вимог ч. 3 ст. 15 Закону Замовник встановив дискримінаційні вимоги:
1) в інструкції з підготовки тендерних пропозицій, а саме: для постачальників, з якими у санаторію імені А.А.Боброва вже були подібні договірні відносини, надавати документи про виконання аналогічних договорів та накладні, підтверджуючи багаторазовий характер постачання, рекомендацій та відгуків замовників стосовно їх виконання не вимагалося;

................
Перейти до повного тексту