1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
13.03.2007 N в-58/03
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Підстава: в порядку громадського контролю Тендерною палатою України проведено дослідження щодо дотримання процедури державних закупівель відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Замовник торгів: Голопристанське територіальне медичне об'єднання
Адреса: 75600, Херсонська область, м. Гола Пристань, вул. Леніна, 7
Предмет закупівлі: послуги по зубопротезуванню пільгової категорії населення
Процедура закупівлі: торги з обмеженою участю
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету
Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 28.04.2005, закінчення 04.05.2005
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис на 2005 рік б/д та б/н - 2 арк.
2. Наказ "Про створення тендерного комітету" від 23.01.2004 N 25 - 1 арк.
3. Звіт про проведення торгів на закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти за січень - грудень 2005 року б/д та б/н - 2 арк.
4. Звіт про результати здійснення процедури запиту торгів з обмеженою участю щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 04.05.2005 N 4 - 2 арк.
5. Протокол засідання тендерного комітету щодо організації проведення процедури закупівлі послуг по пільговому зубопротезуванню населення від 26.04.2005 N 23 - 2 арк.
6. Лист ТОВ "Стоматологічна поліклініка" про надання тендерної пропозиції від 28.04.2005 N 25 - 1 арк.
7. Лист ПП Проценко Г.В. про надання тендерної пропозиції від 28.04.2005 N 26 - 1 арк.
8. Тендерна пропозиція ТОВ "Стоматологічна поліклініка" б/д і та б/н - 1 арк.
9. Тендерна пропозиція ПП Проценко Г.В. б/д та б/н - 1 арк.
10. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 29.04.2005 і N 27 - 2 арк.
11. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця на закупівлю послуг на пільгове зубопротезування від 04.05.2005 і N 29 - 2 арк.
12. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції ПП Проценко Г.В. від 06.05.2005 N 30 - 1 арк.
13. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції ТОВ "Стоматологічна поліклініка" від 06.05.2005 N 29 - 1 арк.
14. Форма оголошення про результати проведення торгів з обмеженою участю на закупівлю послуг по пільговому зубопротезуванню населення б/д та б/н - 1 арк.
15. Повідомлення про вручення поштового відправлення від 18.05.2005 б/н - 1 арк.
16. Договір про надання стоматологічних послуг від 11.05.2005 N 14 - 2 арк.
17. Платіжні доручення від: 19.04.2005 N 360, 04.10.2005 N 1200, 12.05.2005 N 490, 12.08.2005 N 859, 19.09.2005 N 933, 14.07.2005, 09.11.2005 N 1338, 25.11.2005 N 1442 - 8 арк.
18. Акти виконаних робіт - 9 арк.
19. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Шевченко Марини Олександрівни серія СПК N 2698 від 25.05.2005 - 1 арк.
20. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Антонової Марини Олександрівни серія СПК N 2697 від 25.05.2005 - 1 арк.
21. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Сахібова Вадима Володимировича серія СПК N 2701 від 25.05.2005 - 1 арк.
22. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Дацюк Світлани Василівни серія СПК N 239524 від 20.04.2003 - 1 арк.
23. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Кобець Людмили Михайлівни серія СПК N 097964 від 19.02.2005 - 1 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"Надати Висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури торгів з обмеженою участю щодо закупівлі Голопристанським територіальним медичним об'єднанням послуг по зубопротезуванню пільгової категорії населення".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Голопристанським територіальним медичним об'єднанням (в подальшому - Замовник) на підставі наказу "Про створення тендерного комітету" від 28.12.2004 N 169 тендерний комітет створено у складі 5 осіб. Головою тендерного комітету призначено заступника головного лікаря з економічних питань - Кобець Л.М.
В порушення вимог п. 2.7 та п. 2.8 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти (надалі - Положення), затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, заступника голови тендерного комітету призначено керівником Замовника, який не здійснює керівництво роботою тендерного комітету і не несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
В порушення вимог п. 2.5 та п. 4 вищезазначеного Положення рішення про затвердження Положення про тендерний комітет Замовника відсутнє, не визначено права та обов'язки членів тендерного комітету, їх повноваження.
На дату проведення торгів (28.04.2005) навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель пройшли: голова тендерного комітету Кобець Л.М. - свідоцтво про підвищення кваліфікації серія СПК N 097964 від 19.02.2005 і секретар Дацюк С.В. - свідоцтво про підвищення кваліфікації серія СПК N 239524 від 20.04.2003.
В порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" на час здійснення процедури закупівлі члени тендерного комітету Шевченко М.О., Антонова М.О., Сахібов В.В. не мали відповідного свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель за державні кошти.
2. Фінансування закупівель
Кошторисом на 2005 р. Голопристанському територіальному медичному об'єднанню затверджено видатки щодо зубопротезування пільгової категорії населення за рахунок коштів місцевого бюджету по КЕКВ 1343 "Інші поточні трансферти населенню" в загальній сумі 80,0 тис. гривень.
Розрахунок обґрунтування видатків по вищезазначеному коду із зазначенням виду, кількості, вартості одиниці робіт по зубопротезуванню на дослідження не надано.
3. Вибір процедури закупівлі
Для закупівлі послуг по зубопротезуванню пільгової категорії населення Замовником обрано процедуру торгів з обмеженою участю, про що складено протокол від 26.04.2005 N 23.
Підставами, наведеними Замовником у протоколі засідання тендерного комітету від 26.04.2005 N 23, є те, що послуги зубопротезування пільгової категорії населення "...мають спеціалізований характер та їх виконання вимагає виняткової якості і професійно технічних можливостей, наявності достатньої кількості висококваліфікованих спеціалістів, наявності рентгенологічного кабінету, зуботехнічної лабораторії та литейки", не відповідають вимогам застосування процедури торгів з обмеженою участю, передбачених ч. 3 ст. 18 Закону.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 18 Закону процедура торгів з обмеженою участю може застосовуватися у разі, якщо: товари, роботи чи послуги через їх складний або спеціалізований характер можуть бути запропоновані обмеженою кількістю учасників, що документально Замовником не обґрунтовано.
Враховуючи затверджену суму фінансування, очікувана вартість закупівлі послуг по зубопротезуванню пільгової категорії населення перевищує 10,0 тис. євро і відповідно до вимог ст. 13 і ст. 14 Закону підлягає проведенню за процедурою "відкриті торги".
Таким чином, через відсутність підстав та їх обґрунтування, в порушення вимог ст. 14, 18 Закону, тендерним комітетом Замовника, з метою уникнення відкритих торгів, допущено неправомірне застосування процедури торгів з обмеженою участю.
Дане порушення призвело до недотримання Замовником основної мети Закону - створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, забезпечення прозорості при проведення процедури закупівлі послуг по зубопротезуванню пільгової категорії населення за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання.
Крім того, тендерним комітетом Замовника при затвердженій сумі фінансування 80,0 тис.грн., закупівля послуг по зубопротезуванню пільгової категорії населення проведена на суму 59,8 тис.грн., що свідчить про поділ предмета закупівлі на частини і є порушенням вимог ч. 3 ст. 14 Закону.
Затверджений річний план на 2005 рік щодо закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти Замовником на дослідження не надано.
4. Визначення предмета закупівлі
Предмет закупівлі - "послуги по зубопротезуванню пільгової категорії населення" тендерним комітетом Замовника не визначено відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, доведеного наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165, у відповідності з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016-97 97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822. Відповідно до зазначеного класифікатора послуги повинні визначатися за кодом 85.13.11 "Послуги спеціалістів ортопедів" за їх типами 85.13.11.100 "Виготовлення ортопедичних стоматологічних протезів" та 85.13.11.200 "Виготовлення та реставрація ортодонтичних апаратів та пристосувань", що передбачає поділ предмета закупівлі на лоти.
Таким чином, в порушення п. 3 наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 тендерним комітетом Замовника предмет закупівлі не визначено за кодом Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97 97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 N 822, та не визначено особливості його закупівлі.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
На виконання вимог ч. 4 ст. 18 Закону Замовником направлено листи - запрошення до участі у процедурі торгів з обмеженою участю 2 учасникам, а саме:
- Товариству з обмеженою відповідальністю "Стоматологічна поліклініка" - запрошення від 28.04.2005 N 25;
- Приватному підприємцю Проценко Г.В. - запрошення від 28.04.2005 N 26.
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону зазначені запрошення не містять інформації, а саме: кількість осіб, які потребують зубопротезування, ціни за одиницю, місце надання послуг, матеріали, з яких будуть виготовлятися протези, та строк виконання робіт; кваліфікаційні вимоги, яким повинні відповідати учасники; способи та місце отримання тендерної документації та розмір плати за неї (якщо таку плату встановлено); умови надання тендерного забезпечення та способи зв'язку для отримання додаткової інформації. Натомість у запрошеннях вказана сума, на яку Замовник планує здійснити закупівлю послуг по пільговому зубопротезуванню населення, в розмірі 59,8 тисяч гривень.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону Замовником безпідставно скорочено термін подання тендерних пропозицій учасниками, що призвело до послаблення конкуренції серед учасників.
Так, кінцевий строк подання тендерних пропозицій Замовником визначено наступний день після відправлення запрошення - 29.04.2005 до 9.55 годин. Причини такого скорочення терміну подання тендерних пропозицій Замовником не обґрунтовано.
6. Тендерна документація
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Замовником тендерна документація на закупівлю послуг зубопротезування не розроблялася та не надавалася учасникам для ознайомлення, що призвело до подання учасниками пропозицій без врахування специфіки їх роботи, кваліфікації та до непрозорої оцінки тендерних пропозицій.
7. Подання і розкриття тендерних пропозицій
Розкриття тендерних пропозицій учасників здійснено тендерним комітетом Замовника 29.04.2005, про що складено протокол N 27. Тендерні пропозиції подано двома учасниками:
- ТОВ "Стоматологічна поліклініка", тендерна пропозиція якого становила 78,0 тис.грн. (відповідно до протоколу розкриття пропозиція надійшла 29.04.2005 о 8.20 год.);
- ПП Проценко Г.В. з пропозицією 78,0 тис.грн. (пропозиція надійшла 29.04.2005 о 9.00 год).
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Тендерним комітетом Замовника торги на закупівлю послуг зубопротезування пільгової категорії населення проведено в розмірі 59,8 тис.грн. Пропозиції, що надійшли від ТОВ "Стоматологічна поліклініка" і ПП Проценко Г.В. в сумі 78,0 тис.грн., перевищують суму, передбачену Замовником на фінансування закупівлі, на 18,2 тис.грн. Але, в порушення вимог ч. 2 ст. 28 Закону, Замовником не визнано торги такими, що не відбулися, так як ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену на фінансування закупівлі.
Протоколом засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця від 04.05.2005 N 29, переможцем обрано ТОВ "Стоматологічна поліклініка", з тендерною пропозицією 78,0 тис.грн., перевага якому була надана, враховуючи наявність достатньої кількості висококваліфікованих спеціалістів, рентгенологічного кабінету, ливарної і зуботехнічної лабораторій. Слід зазначити, що Замовником проведена оцінка пропозицій на підставі кваліфікаційних вимог, які в порушення вимог ст. 15 Закону від учасників в запрошеннях не вимагалися.
В порушення вимог наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129 "Про затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення" тендерним комітетом в протоколі оцінки тендерних пропозицій від 04.05.2005 N 29 зазначена недостовірна інформація, в частині надання ТОВ "Стоматологічна поліклініка" відомостей про достатню кількість висококваліфікованих спеціалістів для обслуговування пільгової категорії населення. Фактично в тендерній пропозиції учасника така інформація відсутня.

................
Перейти до повного тексту