- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: Звернення Спеціальної контрольної комісії з питань державних закупівель при Рахунковій палаті України.
Замовник торгів: Виконавчий комітет Старобільської міськради Луганської області
Адреса: 92700, Луганська обл., м. Старобільськ, вул. Комунарів, 36
Голова тендерного комітету - заступник міського голови Сенченко Микола Олексійович
Головний розпорядник коштів: Виконавчий комітет Старобільської міськради Луганської області
Предмет закупівлі: будівництво каналізаційного колектора.
Процедура закупівлі: відкриті торги
Джерело фінансування: місцевий бюджет
Період здійснення процедури закупівлі:
початок 20.06.2005 р., закінчення 10.08.2005 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Розпорядження міського голови Виконавчого комітету Старобільської міськради Луганської області від 13.12.2000 р. N 69, від 12.02.2002 р. N 6, від 27.11.2002 р. N 100, від 02.06.2003 р. N 51а, від 28.07.2003 р. N 77, від 14.02.2005 р., від 14.03.2005 р. N 33-а щодо складу тендерного комітету - 8 арк.
2. Свідоцтва підвищення кваліфікації N 248312 від 21.04.2005 р., N 248346 від 21.04.2005 р., N 248303 від 21.04.2005 р., N 248379 від 21.04.2005 р., N 248345 від 21.04.2005 р. - 5 арк.
3. Протокол засідання тендерного комітету від 30.05.2005 р. N 8 щодо організації проведення процедури закупівлі - 1 арк.
4. Протокол засідання тендерного комітету від 06.06.2005 р. N 9 щодо вибору інформаційної системи у мережі Інтернет - 1 арк.
5. Лист-підтвердження щодо оприлюднення інформації про відкрити торги в інформаційній системі у мережі Інтернет www.ukrtenders.com від 13.06.2005 р. N 8/06, від 30.09.2005 р. N 159/01 та від 26.09.2005 р. N 147/01 - 3 арк.
6. Договір від 01.06.2005 р. N 80/2 між Виконавчим комітетом Старобільської міськради та ТОВ "Тендери України" щодо надання комплексних інформаційних (консультативних) послуг стосовно організації тендерних закупівель - 1 арк.
7. Оголошення про проведення відкритих торгів - 1 арк.
8. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.07.2005 р. N 2-2 арк.
9. Тендерна пропозиція СБУ "Сєверодонецькспецбуд" ВАТ "Сєверодонецькпромбуд" від 11.07.2005 р. - 27 арк.
10. Тендерна пропозиція ТОВ "Сєвтехмонтаж" від 11.07.2005 р. - 18 арк.
11. Протокол засідання тендерного комітету від 25.07.2005 р. N 12 щодо попередньої оцінки тендерних пропозицій - 1 арк.
12. Протокол засідання тендерного комітету від 28.07.2005 р. N 13 щодо оцінки тендерних пропозицій - 3 арк.
13. Протокол засідання тендерного комітету від 05.08.2005 р. N 14 щодо визначення переможця процедури закупівлі - 1 арк.
14. Повідомлення про результати торгів надіслане ТОВ "Сєвтехмонтаж" від 09.08.2005 р. N 790 - 1 арк.
15. Договір від 10.08.2005 р. N 10 між Старобільським міжрайонним відділом капітального будівництва та СБУ "Сєверодонецькспецбуд" ВАТ "Сєверодонецькпромбуд" щодо виконання робіт з будівництва самопливного колектора та відновлення асфальтобетонного покриття по вул. Чернишевського в м. Старобільське на загальну суму 177 800,00 грн. - 4 арк.
16. Платіжні доручення від 05.09.2005 р. N 146, від 14.09.2005 р. N 153, від 19.09.2005 р. N 154, від 04.10.2005 р. N 177, від 26.10.2005 р. N 214 на загальну суму 124 007,00 грн. - 5 арк.
17. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 10.08.2005 р. N 6 - 1 арк.
18. Оголошення про результати проведення торгів - 1 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином: "Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Виконавчим комітетом Старобільської міськради Луганської області робіт з будівництва каналізаційного колектора."
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до розпоряджень міського голови Виконавчого комітету Старобільської міськради Луганської області (далі - Замовник) від 13.12.2000 р. N 69 та з урахуванням внесених до нього змін розпорядженнями від 13.12.2000 р. N 69, від 12.02.2002 р. N 6, від 27.11.2002 р. N 100, від 02.06.2003 р. N 51а, від 28.07.2003 р. N 77, від 14.02.2005 р., від 14.03.2005 р. N 33-а, на час проведення процедури закупівлі, що досліджується, до складу тендерного комітету (ТК) Замовника входило 6 осіб.
N |
П.І.Б. |
Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету |
Займана посада в ТК |
N, дата свідоцтва чи сертифіката |
1. |
Сенченко М.О. |
від 13.12.2000 р. N 69 |
голова тендерного комітету |
N 248312 від 21.04.2005 р. |
2. |
Кризська Т.М. |
від 14.03.2005 р. N 33-а |
секретар тендерного комітету |
N 248346 від 21.04.2005 р. |
3. |
Зайцева Г.М. |
від 13.12.2000 р. N 69 |
член тендерного комітету |
N 248303 від 21.04.2005 р. |
4. |
Гаркавий А.А. |
від 14.02.2005 р. |
член тендерного комітету |
N 248379 від 21.04.2005 р. |
5. |
Ромашка Н.В. |
від 27.11.2002 р. N 100 |
член тендерного комітету |
N 248345 від 21.04.2005 р. |
6. |
Конкіна О.А. |
від 13.12.2000 р. N 69 |
член тендерного комітету |
N 236676 від 26.09.2005 р. |
В порушення вимог п. 2.8 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000
N 280, головою тендерного комітету не було призначено заступника голови.
Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету Замовника щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти на дослідження не надано.
Відповідно до наданих на розгляд документів Виконавчим комітетом Старобільської міськради Луганської області було взято на себе функції замовника із закупівлі робіт з будівництва каналізаційного колектора для Старобільського міжрайонного відділу капітального будівництва - юридичної особи, розпорядника бюджетних коштів.
Статтею 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000
N 1490-III (надалі Закон) визначено, що замовник торгів - розпорядник державних коштів, який здійснює закупівлю в порядку, визначеному цим Законом, при цьому замовником вважається суб'єкт, тендерний комітет якого проводить процедуру закупівлі та який одночасно укладає з переможцем договір про закупівлю.
Відповідно до ст.
2 Бюджетного кодексу України, розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників (в даному випадку Старобільський міжрайонний відділ капітального будівництва), уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань та здійснення видатків з бюджету.
Згідно зі ст.
22 Бюджетного кодексу України, головні розпорядники (в даному випадку Виконавчий комітет Старобільської міськради Луганської області) не витрачають бюджетні кошти розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, а лише здійснюють внутрішній контроль за повнотою надходжень отриманих бюджетних коштів та витрачання цих коштів.
Крім того, ст.
51 Бюджетного кодексу України встановлено, що лише затверджений кошторис надає повноваження щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг та спрямування коштів для виконання бюджетною установою своїх функцій; розпорядники бюджетних коштів беруть зобов'язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.
Отже, проведення Замовником торгів на закупівлю Старобільським міжрайонним відділом капітального будівництва робіт з будівництва каналізаційного колектора суперечить вимогам ст. ст.
2,
22,
51 Бюджетного кодексу України та ст.
1 Закону.
2. Фінансування закупівель.
В Звіті про результати здійснення процедури закупівлі від 10.08.2005 р. N 6 вказано розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувану вартість закупівлі будівництва каналізаційного колектора 184 000,00 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Тендерним комітетом Замовника на засіданні, протокол від 30.05.2005 р. N 8, було вирішено для закупівлі робіт з будівництва каналізаційного колектора загальною очікуваною вартістю 184 000,00 грн. застосувати процедуру відкритих торгів, також було визначено відповідального за проведення закупівлі та прийнято рішення обрати ТОВ "Тендери України" для консультування щодо проведення процедури закупівлі.
Консультанти були залучені до роботи тендерного комітету Замовника на договірних засадах (договір від 01.06.2005 р. N 80/2).
4. Визначення предмета закупівлі.
Порядком визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженим наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р.
N 165 встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт за державні кошти здійснюється Замовником відповідно до абзацу восьмого частини першої статті
1 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" з урахуванням Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000
N 174, на підставі загальної кошторисної вартості виконання робіт за весь період їх виконання.
Замовником предмет закупівлі "будівництво каналізаційного колектора", визначено з дотриманням вимог ст.
1 Закону та п. 2 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р.
N 165.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану закупівлю тендерним комітетом Замовника, відповідно до вимог ст. ст.
8,
19 Закону, опубліковане в Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 20.06.2005 р. N 25 (194) за N 08828 (СТР) та оприлюднене за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет www.zakupivli.com та www.ukrtenders.com.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій в оголошенні визначено 12.07.2005 р., тобто скорочено до 21 календарного дня віддати опублікування оголошення.
Причини скорочення строку подання тендерних пропозицій Замовником викладено у Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 10.08.2005 р. N 6 як "у зв'язку з нагальною потребою у здійсненні закупівлі робіт".
6. Тендерна документація.
Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю робіт з будівництва каналізаційного колектора на дослідження не надано, що не дає можливості встановити дотримання тендерним комітетом Замовника вимог ст.
21 Закону щодо обов'язкового змісту тендерної документації.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів Замовником було встановлено плату за надання тендерної документації у розмірі 200,00 гривень. Ненадання на дослідження матеріалів стосовно надання (надсилання) тендерної документації унеможливило дослідження щодо дотримання Замовником вимог ч. 4 ст.
20 Закону.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
................Перейти до повного тексту