1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
29.01.2007 N в-60/01
Стосовно проведення Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою процедури відкритих торгів на закупівлю стоматологічного обладнання
Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV.
Замовник торгів: Луцька міська клінічна стоматологічна поліклініка.
Адреса: м. Луцьк, пр. Волі, 39
Предмет закупівлі: стоматологічне обладнання.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Відповідальний за проведення торгів: Рябченко Наталія Георгіївна, тел.: (03322) 4-84-51.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 30/05/2005, закінчення 08/07/2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Положення про головні функції тендерної комісії від 01.03.2005 - 3 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 04.06.2004 N 00160 - 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 29.07.2005 N 00236 - 1 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування на 2004 рік - 1 арк.
Кошторис на 2004 рік - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2004 рік - 2 арк.
Зведення показників спеціального фонду кошторису на 2004 рік - 2 арк.
Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2004 рік - 2 арк.
Кошторис на 2005 рік - 1 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування та кредитування на 2005 рік - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.
Зведення показників спеціального фонду кошторису на 2005 рік - 3 арк.
Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товар, робіт, послуг за державні кошти за червень 2004 року-грудень 2005 року - 12 арк.
Лист від 16.08.2005 N 54/6/2792 - 1 арк.
Тендерна документація - 16 арк.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 08.07.2005 N 8 - 1 арк.
Протокол засідання тендерної комісії щодо організації проведення закупівлі товару від 10.05.2005 N 1/1 - 2 арк.
Протокол засідання тендерної комісії щодо затвердження тендерної документації на закупівлю стоматологічних матеріалів від 13.05.2005 N 1/2 - 2 арк.
Протокол засідання тендерної комісії по визначенню переможця відкритих торгів на закупівлю стоматологічних матеріалів, які відбулися 21.06.2005, від 29.06.2005 N 3 - 12 арк.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції ПП "Квадро М" від 29.06.2005 - 1 арк.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції "Крим-Медмаркет" від 29.06.2005 - 1 арк.
Повідомлення про результати проведення торгів від 29.06.2005 - 1 арк.
Договір купівлі-продажу товару з "Крим-Медмаркет" від 08.07.2005 N 9 на 150,0 тис.грн. - 4 арк.
Договір купівлі-продажу товару з ПП "Квадро-М" від 04.07.2005 N 8 на 50,0 тис.грн. - 10 арк.
Комерційні пропозиції на закупівлю стоматологічних матеріалів - 20 арк.
Рахунки та платіжні доручення на загальну суму - 55 арк. Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"надати висновок про законність та обгрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою стоматологічного обладнання".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Наказ Луцької міської клінічної стоматологічної поліклініки (далі - Замовник) про створення тендерного комісії (далі - ТК) та організацію її роботи на дослідження не надано.
Положення про ТК затверджене головним лікарем від 01.03.2003. Положенням визначені загальні організаційні та процедурні засади діяльності комісії, а також функції, права, обов'язки та відповідальність її членів.
Згідно з п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, склад тендерного комітету, положення про тендерний комітет затверджуються рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 12 Закону та п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, положення про тендерний комітет Замовника не було затверджено рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступниками голови та секретарями тендерних комітетів мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановлено зразка починаючи з другого півріччя 2004 року.
Замовником для дослідження надано свідоцтва про підвищення кваліфікації від 04.06.2004 N 00160 головою ТК Кременець Р.П., від 29.07.2005 N 00236 секретарем ТК Міщук І.П.
Так, в порушення вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступник голови не пройшов навчання або підвищення кваліфікації на курсах та не отримав сертифіката чи свідоцтва встановленого зразка.
2. Фінансування закупівель.
Уточненим кошторисом на 2005 рік Замовнику було затверджено видатки по КПКВ 080500 "Загальні та спеціалізовані стоматологічні поліклініки" КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" в сумі 500,51 тис.грн. за рахунок коштів спеціального фонду бюджету. Відповідно до звітів "Про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2005 рік" по КЕКВ 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали" касові видатки становили 470,59 тис.грн., фактичні видатки - 469,79 тис. гривень.
Річний план закупівель для дослідження не надано.
3. Вибір процедури закупівлі. До розгляду надано протокол засідання ТК від 10.05.2005 N 1/1 щодо організації та проведення торгів (тендерів) на закупівлю стоматологічних матеріалів.
ТК Замовника для закупівлі стоматологічного обладнання, з очікуваною вартістю закупівлі в сумі 200,0 тис.грн., обрано процедуру відкритих торгів згідно зі ст. ст. 13, 14 Закону.
4. Визначення предмету закупівлі.
Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2003 N 566/7887) "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" встановлено, що визначення предмета закупівлі товарів і послуг за державні кошти здійснюється замовником відповідно до абзаців сьомого, дев'ятого частини першої статті 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 (далі - Класифікатор), затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822. При цьому предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). При цьому замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип"). Предмет закупівлі продукції може визначатися показником дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "тип"), якщо замовник здійснює у межах обсягу бюджетного призначення на відповідний рік закупівлю лише однієї позиції цієї продукції в межах показника п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія").
Замовником предмет закупівлі визначено у відповідності до вимог наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165, а саме, як "Апаратура стоматологічна" (код 33.10.13) та "Препарати лікарські" (код 24.42.1).
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановану закупівлю опубліковано в Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 30.05.2005 N 22 (191) за N 07149.
Статтею 4-1 Закону визначено, що замовник зобов'язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення необхідної інформації, передбаченої цим Законом щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет, а саме розмістити: оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації; звіт про результати здійснення процедури закупівлі, включаючи всі додатки до нього; оголошення про результати проведеної процедури закупівлі; інформацію, що стосується розгляду скарги, у разі її надходження (інформацію про отримання скарги, рішення щодо розгляду скарги).
Статтею 8 Закону визначено, що оголошення про заплановану закупівлю публікуються у "Віснику державних закупівель", в інших друкованих засобах масової інформації, а також в інформаційних системах у мережі Інтернет. Процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації оголошення про неї у "Віснику державних закупівель" та в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Відповідно до оголошення про проведення торгів Замовником було розміщено оголошення в інформаційній системі у мережі Інтернет - www.e-tenders.kiev.ua, чим порушено вимоги ст. 4-1 Закону в частині обрання Замовником інформаційної системи в мережі Інтернет, яка не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим Законом до таких систем.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 19 Закону строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня (до 15 календарних днів - у разі проведення процедури торгів з обмеженою участю). Причини скорочення строку викладаються у звіті; вони не повинні свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками.
В оголошенні, опублікованому тендерним комітетом Замовника, термін розкриття тендерних пропозицій учасників призначено на 21.06.2005, або через 21 календарний день після опублікування оголошення. Проте причину скорочення строку подання тендерних пропозицій у звіті не обгрунтовано, чим порушено вимоги ст. 19 Закону, що може свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю стоматологічних матеріалів затверджена головою ТК Кременцем Р.П. від 13.06.2005.
Згідно з даними оголошення про закупівлю Замовник планував здійснити закупівлю 98 найменувань стоматологічних матеріалів, проте в оголошенні про результати торгів зазначено 236 найменування стоматологічних матеріалів.
В звіті про результати торгів ТК Замовника зазначено кількість "по вимозі". Так, ТК Замовника порушено вимоги ч. 6 наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 "Про затвердження Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" в частині недотримання вимог достовірності та допущення недоліків у веденні звітності.

................
Перейти до повного тексту