1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
02.02.2007 N в-06/02
Стосовно проведення Відділом капітального будівництва Антрацитівської міської ради відкритих торгів із закупівлі робіт з будівництва підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське
Підстава: Звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV, відповідно до ст. 173 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 N 1490.
Замовник торгів: Відділ капітального будівництва Антрацитівської міської ради.
Адреса: 94613, м. Антрацит Луганської області, вул. Артема, 33, відповідальний за проведення торгів Чибіс Лариса Леонідівна, телефон: (06431) 3-02-77.
Головний розпорядник коштів: Відділ капітального будівництва Антрацитівської міської ради, код за ЄДРПОУ 04011578.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Предмет закупівлі: будівництво підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське.
Джерело фінансування: кошти міського бюджету, субвенції з держбюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 06.06.2005, закінчення 12.08.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Наказ відділу капітального будівництва міської ради від 10.01.2001 N 4/1 на 1-му аркуші.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 135591, видане Бортнік Н.П. 29.10.2004, на 1-му аркуші.
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти за 2005 рік на 1-му аркуші.
Кошторис на 2005 рік відділу капітального будівництва Антрацитівської міської ради на 1-му аркуші.
Програма фінансування капітального будівництва на 2005 рік на 1-му аркуші.
Аналіз виконання кошторису доходів та видатків по спеціальному фонду міського бюджету на 1-му аркуші.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів на закупівлю робіт "Будівництво підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське" на 2-х аркушах.
Реєстр про надання тендерної документації на 1-му аркуші.
Реєстр отриманих тендерних пропозицій на закупівлю робіт "Підвідний газопровід середнього тиску до селища Дубовське на 1-му аркуші.
Реєстр розсилки повідомлень про результати торгів на 1-му аркуші.
Листи-звернення щодо отримання тендерної документації на 6-ти аркушах.
Протокол засідання тендерного комітету від 19.05.2005 N 3 на 1-му аркуші.
Протокол засідання тендерного комітету відділу капітального будівництва міської ради від 04.07.2005 щодо розкриття тендерних пропозицій на будівництво підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське на 2-х аркушах.
Протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.07.2005 N 1 на 2-х аркушах.
Договір на будівництво підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське від 12.08.2005 N 11/08-05 на 4-х аркушах.
Тендерна документація на 20-ти аркушах.
Тендерні пропозиції учасників на 3-х аркушах.
Оголошення про проведення відкритих торгів на 1-му аркуші.
Оголошення про результати відкритих торгів на 1-му аркуші.
Платіжні доручення від 07.10.2005 N 374, від 01.11.2005 N 15, від 30.11.2005 N 455 на загальну суму 176 273,20 гривень.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Відділом капітального будівництва Антрацитівської міської ради робіт з будівництва підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Наказом Відділу капітального будівництва Антрацитівської міської ради від 10.01.2001 N 4/1 затверджено склад тендерного комітету у кількості п'яти фахівців на чолі з головою тендерного комітету Шинкаренко Т.Н.
До перевірки не надано документів, які б свідчили про призначення головою тендерного комітету заступника та секретаря тендерного комітету. Отже, в недотримання вимог пункту 2.8 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, головою тендерного комітету Замовника не призначено заступника (заступників) голови, відповідального секретаря тендерного комітету.
На дослідження надано лише свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 135591, видане 29.10.2004 Бортнік Наталії Петрівні.
На виконання абз. 11 ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) та п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти" свідоцтва про підвищення кваліфікації спеціалістів у сфері державних закупівель отримано лише одним членом тендерного комітету із п'яти.
Отже, в порушення абз. 11 ст. 1 Закону та п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 не всі спеціалісти тендерного комітету отримали відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про щорічне проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до кошторису на 2005 рік Відділу капітального будівництва Антрацитівської міської ради за кодом тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів 15 0101 затверджено 31.01.2005 на капітальні видатки 1 220 700 гривень. Протягом року було збільшено капітальні видатки до 2 286 570 грн., проте надійшло та використано коштів у 2005 році 1 796 971 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі
На засіданні тендерного комітету Відділу капітального будівництва Антрацитівської міської ради від 19.05.2005 (далі - Замовник) було прийнято рішення щодо закупівлі робіт з будівництва підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське шляхом здійснення процедури відкритих торгів. Крім цього на засіданні було вирішено розмістити інформацію про торги в інформаційній системі в мережі Інтернет www.zakupivli.com.
4. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі робіт з будівництва підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське було опубліковано Замовником у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.06.2005 N 23 (192), оголошення N 07858 (СТР). Адреса обраної замовником інформаційної системи у мережі Інтернет - www.zakupivli.com.
Однак сертифікатів, що підтверджують розміщення інформації в інформаційній системі в мережі Інтернет, на дослідження надано не було.
5. Тендерна документація
Тендерну документацію на проведення відкритих торгів із закупівлі робіт з будівництва підвідного газопроводу середнього тиску до селища Дубовське не затверджено головою тендерного комітету Шинкаренко Т.Н. згідно з до вимогами абз. 4 п. 4.3.1 затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 "Про затвердження Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Отже, в порушення вимог абз. 4 п. 4.3.1 наказу Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 Замовником, а саме головою тендерного комітету, не затверджено та не завірено печаткою тендерну документацію.
Згідно з вимогами ст. 1 Закону учасником процедури закупівлі можуть бути - фізична особа, що проживає на території України, чи юридична особа (резидент або нерезидент), що підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та подає чи подала тендерну пропозицію. Однак, у розділі 1 "Загальна інформація про закупівлю" зазначено, що "до участі у торгах запрошуються суб'єкти господарювання - юридичні особи незалежно до форм власності, місця реєстрації та розташування, які підтвердять намір взяти участь у процедурі закупівлі...".
Таким чином, в порушення вимог ст. 1 Закону Замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо участі у торгах лише юридичних осіб.
Також, методика оцінки та перелік критеріїв, за якими будуть оцінюватись тендерні пропозиції учасників, містить, зокрема, критерій "Кваліфікація претендента", що є вимогою тендерної документації та відповідно до ч. 7 ст. 26 Закону не може бути критерієм оцінки тендерних пропозицій.

................
Перейти до повного тексту