1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
29.01.2007 N в-61/01
Стосовно проведення Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою процедури запиту цінових пропозицій на закупівлю стоматологічного обладнання
Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV.
Замовник торгів: Луцька міська клінічна стоматологічна поліклініка.
Адреса: м. Луцьк, пр. Волі, 39.
Предмет закупівлі: стоматологічне обладнання.
Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 10.02.2005, закінчення 10.03.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Положення про головні функції тендерної комісії від 01.03.2005 - 3 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 04.06.2004 N 00160 - 1 арк.
Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 29.07.2005 N 00236 - 1 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування на 2004 рік - 1 арк.
Кошторис на 2004 рік - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2004 рік - 2 арк.
Зведення показників спеціального фонду кошторису на 2004 рік - 2 арк.
Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2004 рік - 2 арк.
Кошторис на 2005 рік - 1 арк.
Лімітна довідка про бюджетні асигнування та кредитування на 2005 рік - 1 арк.
Звіт про виконання загального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.
Зведення показників спеціального фонду кошторису на 2005 рік - 3 арк.
Звіт про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2005 рік - 2 арк.
Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти за червень 2004 року - грудень 2005 року - 12 арк.
Лист від 16.08.05 N 54/6/2792 - 1 арк.
Тендерна документація - 7 арк.
Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 10.03.2005 N 4 - 1 арк.
Протокол засідання тендерної комісії щодо організації проведення закупівлі товару від 10.02.2005 N 5/1 - 1 арк.
Протокол розкриття пропозицій та визначення переможця від 22.02.2005 N 5/2 - 3 арк.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 23.02.2005 - 1 арк.
Запрошення для прийняття участі у тендерах від 11.02.2005 - 5 арк.
Повідомлення про результати проведення торгів від 23.02.2005 - 2 арк.
Договір поставки продукції від 07.03.2005 N 2 з специфікацією - 3 арк.
Специфікація на закупівлю устаткування - 3 арк.
Рахунки та платіжні доручення - 7 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Луцькою міською клінічною стоматологічною поліклінікою стоматологічних матеріалів та дезінфікуючих засобів".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Наказ Луцької міської клінічної стоматологічної поліклініки (далі - Замовник) про створення тендерної комісії (далі - ТК) та організацію її роботи на дослідження не надано.
Положення про ТК затверджене головним лікарем від 01.03.2003. Положенням визначені загальні організаційні та процедурні засади діяльності комісії, а також функції, права, обов'язки та відповідальність її членів.
Згідно з п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, склад тендерного комітету, положення про тендерний комітет затверджуються рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 12 Закону та п. 2.5 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, положення про тендерний комітет Замовника не було затверджено рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти", заступниками голови та секретарями тендерних комітетів мають право працювати спеціалісти, які пройшли навчання або підвищили кваліфікацію на курсах і отримали сертифікат чи свідоцтво встановлено зразка починаючи з другого півріччя 2004 року.
На момент проведення торгів свідоцтво про підвищення кваліфікації від 04.06.2004 N 00160 мав лише голова ТК - Кременець Р.П.
Отже, в порушення вимог п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти" заступник голови та секретар ТК не пройшли навчання або підвищення кваліфікації на курсах та не отримали сертифікат чи свідоцтво встановленого зразка.
2. Фінансування закупівель.
Уточненим кошторисом на 2005 рік Замовнику було затверджено видатки по КПКВ 080500 "Загальні та спеціалізовані стоматологічні поліклініки" КЕКВ 2110 "Придбання обладнання і предметів довгострокового користування" в сумі 390,70 тис. грн. за рахунок коштів спеціального фонду бюджету. Відповідно до звіту "Про виконання спеціального фонду кошторису установи за 2005 рік" по КЕКВ 2110 "Придбання обладнання і предметів довгострокового користування" касові та фактичні видатки становили 356,60 тис. гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Замовником надано для дослідження протокол засідання ТК про вибір процедури запиту цінових котирувань на закупівлю стоматологічного обладнання в зв'язку з невеликою сумою закупівлі та відповідно ст. 32 Закону. Очікувана вартість закупівлі становила 65,0 тис. грн. (станом на 10.02.2005 офіційний курс гривні до євро встановлено НБУ 6,76 грн.) (65,0 тис. грн. / 6,76 грн. / євро = 9,62 тис. євро).
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 27.06.2003 N 165, замовник має право предмет закупівлі продукції визначити за показником п'ятого знаку Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822.
При цьому предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). При цьому замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційні угруповання "підкатегорія" і "тип"). Предмет закупівлі продукції може визначатися показником дев'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "тип"), якщо замовник здійснює у межах обсягу бюджетного призначення на відповідний рік закупівлю лише однієї позиції цієї продукції в межах показника п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія").
Пунктом 4 даного Порядку визначено, що назву предмета закупівлі продукції Замовник вказує в оголошенні про торги, повідомленні й оголошенні про результати процедури закупівлі, у тендерній документації та звіті про результати здійснення процедури закупівлі. У разі коли предметом закупівлі є товари та послуги, Замовник має право визначену відповідно до пункту 3 Порядку назву предмета закупівлі доповнювати інформацією щодо його конкретизації з урахуванням частини третьої статті 21 Закону.

................
Перейти до повного тексту