1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол засідання
Комісії по розгляду скарг
при Тендерній палаті України
05.12.2005 N 20
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги
До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України надійшла скарга від ТОВ "Дніпро-Техноцентр" від 27.11.2005 р. N 2710-2 (вх. Тендерної палати України від 05.12.2005 р. N с-12/12-1) щодо порушень чинного законодавства при організації та здійсненні Дніпропетровською державною медичною академією процедури закупівлі за державні кошти устаткування для автоматичної оброблення інформації.
Скарга ТОВ "Дніпро-Техноцентр" (далі - Скаржник) містить наступну вимогу:
"...Зобов'язати Замовника привести тендерну документацію до відповідності умовам Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та вимог чинного законодавства України".
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні матеріали:
1. Копія скарги ТОВ "Дніпро-Техноцентр" від 27.11.2005 р. N 2710-2 - 2 арк.
Згідно ч. 1 ст. 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено запит від 10.11.2005 р. N с-97/11 до Дніпропетровської державної медичної академії (далі - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
Для розгляду скарги від Замовника надійшли наступні матеріали:
1. Пояснення щодо змісту скарги від 22.11.2005 року N 683 - 2 арк.;
2. Копія тендерної документації на закупівлю устаткування для автоматичної оброблення інформації - 18 арк.;
3. Розрахунок кошторису Дніпропетровської державної медичної академії - 1 арк.;
4. Кошторис витрат на підготовку тендерної документації Дніпропетровською державною медичною академією - 1 арк.
За результатами розгляду скарги на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було встановлено наступне.
1. Замовником було оголошено відкриті торги на закупівлю устаткування для автоматичного оброблення інформації шляхом опублікування оголошення N 14934 (КОМ) в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 42 (211) від 17.10.2005 р.
В контексті даного питання слід наголосити, що зміни до Закону, які було внесено Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо додаткових гарантій захисту фінансових інтересів держави" від 16 червня 2005 року N 2664-IV, набули чинності з 23 серпня 2005 р. Таким чином, відповідно до листа-роз'яснення Міністерства економіки України від 05.09.2005 р. N 55-36/2000, якщо процедура закупівлі розпочата до дати набрання чинності Закону, то вона здійснюється до свого завершення відповідно до встановленого на день початку процедури закупівлі порядку. Днем початку процедури закупівлі для процедури відкритих торгів вважається день відправлення для публікації оголошення про проведення торгів.
Оскільки Замовником процедура закупівлі була розпочата після набрання чинності вищевикладених змін до Закону, то Замовник керується положеннями Закону зі змінами від 16.06.2005 р.
Відповідно до ст. 15 Закону Замовник може вимагати від учасників надання інформації щодо його відповідності кваліфікаційним вимогам.
В той же час надання інформації та документів, визначених в частині "Кваліфікаційні вимоги" тендерної документації, а саме: в п. 1; пп. 2.2 п. 2; п. 5; п. 6; п. 7; п. 8 не підтверджують кваліфікаційні вимоги учасників, а тому вимога з боку Замовника щодо надання вказаних документів є такою, що суперечить вимогам Закону.
2. Методика оцінки тендерних пропозицій, яка зазначена в тендерній документації, містить наступні критерії "Технічні параметри обладнання та близькість конфігурації до заявленої", "Наявність прямих зв'язків з виробниками комп'ютерної техніки", "Можливість якісного обслуговування техніки". Зазначені критерії оцінки є технічними вимогами та відповідно до ч. 7 ст. 26 Закону не можуть бути одним з критеріїв оцінки тендерних пропозицій. Отже, оцінка тендерних пропозицій за критеріями "Технічні параметри обладнання та близькість конфігурації до заявленої", "Наявність прямих зв'язків з виробниками комп'ютерної техніки", "Можливість якісного обслуговування техніки" не відповідає вимогам ч. 1 ст. 27 Закону, відповідно до якої Замовник зобов'язаний відхиляти тендерну пропозицію Учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає технічним вимогам та умовам тендерної документації.
3. Вимога Замовника, визначена в пп. "б" п. 11.6 тендерної документації щодо неповернення тендерного забезпечення при виникненні обставин, обумовлених пп. 20.1, 20.2 тендерної документації, не суперечить вимогам п. 5 ст. 23 Закону, в якій визначено, що тендерне забезпечення не повертається замовником у разі:
- відкликання або зміни тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання;
- непідписання учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю всупереч вимогам тендерної документації;
- невиконання інших вимог, передбачених тендерною документацією.
4. В розділі "Технічні вимоги" тендерної документації зазначена вимога щодо обов'язкового надання зразків по окремих позиціях технічних вимог не пізніше ніж за три дні до терміну розкриття тендерних пропозицій.
При складанні тендерної документації Замовник керується положеннями ст. 21 Закону, в якій визначено, яку саме інформацію повинна містити тендерна документація. А також в ст. 21 Закону зазначено, що Замовник може включити до тендерної документації й іншу інформацію, яку він вважає за необхідне. Таким чином, вимога Замовника щодо надання зразків, передбачених в технічних вимогах тендерної документації, є правомірною і не суперечить вимогам Закону.
В той же час вимога Замовника щодо надання зразків комп'ютерів, зокрема не пізніше ніж за три дні до терміну розкриття тендерних пропозицій, є дискримінаційною по відношенню до учасників, які можуть отримати тендерну документацію пізніше вищезазначеного терміну.
Крім того, під час розгляду скарги були виявлені наступні порушення законодавства про закупівлю, а саме:
1. Визначення в тендерній документації терміна "Виконавець" суперечить вимогам ст. 1 Закону, оскільки фізична особа, що проживає на території України, чи юридична особа (резидент або нерезидент), що підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та подає чи подала тендерну пропозицію, є "учасником" процедури закупівлі.

................
Перейти до повного тексту