1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол засідання Комісії
по розгляду скарг
при Тендерній палаті
України
10.10.2005 N 7
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги
До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України надійшла скарга Малого підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю "Апофарм" від 19.09.2005 р. N 301 (вх. Тендерної палати України від 04.10.2005 р. N с-28/10/1) з приводу порушень чинного законодавства при здійсненні Державним департаментом України з питань виконання покарань процедури закупівлі за державні кошти протитуберкульозних препаратів.
Скарга Малого підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю "Апофарм" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
"...1. Розглянути скаргу по суті за участю представників Замовника та Учасників.
2. Зобов'язати Замовника привести Тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" N 1490-III від 22.02.2000 р. у редакції від 20.01.2005 р.
3. Надіслати Учасникам виправлену тендерну документацію.
4. Подовжити термін подання тендерних пропозицій.
5. Змінити дату розкриття тендерних пропозицій".
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні матеріали:
1. Копія скарги Малого підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю "Апофарм" від 19.09.2005 р. N 301 - 4 арк.
Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено запит від 04.10.2005 р. N с-15/10 до Державного департаменту України з питань виконання покарань (далі - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
Для розгляду скарги від Замовника надійшли наступні матеріали:
1. Тендерна документація на закупівлю протитуберкульозних препаратів для потреб Державного департаменту України з питань виконання покарань, затверджена головою тендерного комітету - 19 арк.;
2. Пояснення щодо змісту скарги від 06.10.2005 р. N 3765/ВС - 4 арк.;
3. Копія листа щодо внесення змін до тендерної документації від 13.09.2005 р. N 11-3360/Ол, адресованого учасникам відкритих торгів на закупівлю протитуберкульозних препаратів - 1 арк.;
4. Копія листа ВАТ "Київмедпрепарат" від 05.09.2005 р. N 16/2686, адресованого Державному департаменту України з питань виконання покарань - 1 арк.;
5. Копія листа ТОВ "Анід" від 06.09.2005 р. N 174, адресованого Державному департаменту України з питань виконання покарань - 1 арк.;
6. Копія листа ТОВ "Л-Контракт" від 08.09.2005 р. N 354, адресованого Державному департаменту України з питань виконання покарань - 1 арк.
За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було встановлено наступне.
16 червня 2005 року Верховною Радою України було прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо додаткових гарантій захисту фінансових інтересів держави" (N 2664, яким внесені зміни до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) від 22 лютого 2000 року N 1490-III. Зміни до зазначеного Закону набрали чинності з 23 серпня 2005 року.
Згідно з офіційним роз'ясненням Міністерства економіки України (лист від 05.09.2005 р. N 55-36/2000, якщо процедура закупівлі розпочата до дати набрання чинності змін до Закону, то вона здійснюється до свого завершення відповідно до встановленого на день початку процедури закупівлі порядку. Днем початку процедури закупівлі для процедури відкритих торгів вважається день відправлення для публікації оголошення про проведення торгів.
Враховуючи, що оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю протитуберкульозних препаратів для потреб Державного департаменту з питань виконання покарань було опубліковане у інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 34 від 22.08.2005 р. (оголошення N 12972), Замовник має здійснити торги відповідно до норм і положень Закону у редакції від 21 січня 2005 року.
I. Щодо змісту Тендерної документації (далі - ТД) на закупівлю протитуберкульозних препаратів для потреб Державного департаменту з питань виконання покарань:
1. Відповідно до ст. 15 Закону Замовник може вимагати від учасників надання інформації щодо його відповідності кваліфікаційним вимогам. В той же час надання інформації та документів, визначених в підпунктах 1.1, 1.2, 1.3, 2.3, 4.1, 4.2 Додатка 1 ТД, не підтверджують кваліфікаційні вимоги, на які посилається Замовник в підпункті "в" пункту 10.2 ТД, а тому вимога з боку Замовника щодо надання вказаних документів є такою, що суперечить вимогам Закону.
2. Всупереч частині 5 статті 23 Закону пункт 13.6 ТД не містить повної інформації щодо випадків, у яких тендерне забезпечення не повертається Замовником, зокрема, інформації щодо ненадання учасником, що став переможцем торгів, необхідних гарантій щодо виконання договору про закупівлю після акцепту його тендерної пропозиції, якщо надання таких гарантій передбачено тендерною документацією.
3. Підпункти "д" та "е" пункту 23 ТД суперечать вимогам статті 27 Закону, в якій чітко визначені підстави для відхилення тендерних пропозицій.
4. Підпункт "в" пункту 24.1 ТД суперечить частині 1 статті 28 Закону, яка не передбачає відміни торгів частково (за лотом), якщо було подано менше двох тендерних пропозицій до відповідного лота, а передбачає лише відміну торгів у разі подання менше двох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі.

................
Перейти до повного тексту