- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ УКРАЇНИ
ЦЕНТРАЛЬНИЙ КОМІТЕТ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ
КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
ГАЛУЗЕВА УГОДА
між Міністерством культури і мистецтв України та Центральним комітетом профспілки працівників культури України на 2004-2005 роки
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Галузеву угоду (далі - Угода) укладено відповідно до Закону України
"Про колективні договори і угоди" та інших законодавчих актів України на двосторонній основі
між Міністерством культури і мистецтв України в особі Міністра Богуцького Юрія Петровича
та Центральним комітетом профспілки працівників культури України в особі його голови Перелигіної Людмили Федорівни
(далі - Сторони), від імені яких повноважними представниками проведено колективні переговори з метою укладення цієї Угоди.
1.2. Сторони визнають Угоду як нормативно-правовий акт, який встановлює засади соціального партнерства, визначає узгоджені позиції і дії Сторін, спрямовані на їх співробітництво, створення умов для підвищення ефективності роботи, реалізацію на цій основі професійних, трудових і соціально-економічних гарантій, забезпечення конституційних прав працівників, досягнення злагоди в трудових колективах галузі культури.
1.3. Положення цієї Угоди є обов'язковими для виконання Сторонами, а також для застосування під час ведення переговорів і укладання колективних договорів і угод нижчого рівня.
1.4. Дія Угоди поширюється на працівників галузі, які працюють за наймом на підприємствах, в установах, закладах та організаціях, на жінок, що знаходяться у відпустці по догляду за дитиною, на інвалідів праці, на осіб, які мають статус безробітного, останнім місцем роботи яких було підприємство, установа, заклад чи організація культури, на непрацюючих пенсіонерів, які перед виходом на пенсію працювали на підприємствах, в установах, закладах та організаціях культури, а також на осіб, що працюють на виборних і штатних посадах у профспілкових організаціях галузі, або у профспілкових органах.
1.5. Умови колективних або трудових договорів, укладених на підприємствах, в установах, закладах та організаціях галузі, що погіршують становище працівників порівняно з чинним законодавством та цією Угодою, є недійсними і не повинні включатися до колективних та трудових договорів.
2. ТЕРМІН ДІЇ УГОДИ
2.1. Угода укладається на 2004-2005 роки, набуває чинності з моменту підписання представниками Сторін і діє до укладення нової або перегляду цієї Угоди.
2.2. Жодна із Сторін, що уклали цю Угоду, не може протягом встановленого терміну її дії в односторонньому порядку припинити виконання взятих на себе зобов'язань, порушити узгоджені положення та норми.
2.3. Зміни і доповнення до Угоди протягом терміну її дії вносяться тільки за взаємною згодою Сторін після проведення переговорів.
2.4. Сторони вступають у переговори для укладання нової Угоди не пізніше ніж за один місяць до закінчення терміну дії цієї Угоди.
2.5. До закінчення терміну дії Угода може бути розірвана або змінена тільки за взаємною згодою Сторін.
2.6. Після реєстрації цієї Угоди підприємства, установи, заклади, організації і профспілкові комітети розпочинають переговори щодо укладення колективних договорів або вносять зміни і доповнення до укладених колективних договорів з урахуванням положень Галузевої угоди.
З. СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТАБІЛЬНОГО РОЗВИТКУ ГАЛУЗІ
3.1. Сторони домовились:
3.1.1. Спрямовувати свою діяльність на співробітництво, створення умов для підвищення ефективності роботи, реалізацію на цій основі професійних, трудових і соціально-економічних гарантій, забезпечення конституційних прав працівників, досягнення злагоди в трудових колективах галузі культури.
3.1.2. Не допускати необґрунтованих змін форми власності підприємств, установ та організацій.
3.1.3. Не допускати виникнення на підприємствах, установах, закладах та організаціях галузі заборгованості із виплати заробітної плати.
3.1.4. Упереджувати виникнення колективних трудових спорів (конфліктів), а у разі їх виникнення - прагнути до розв'язання шляхом взаємних консультацій і переговорів.
3.2. Міністерство зобов'язується:
3.2.1. Визначати пріоритетні напрями розвитку підприємств, установ, закладів та організацій, створювати необхідні організаційні й матеріально-фінансові умови для їх реалізації.
3.2.2. Вживати всіх можливих заходів щодо стабілізації функціонування підвідомчих підприємств, установ, закладів та організацій, раціонального використання бюджетних та власних коштів, неухильного дотримання нормативних вимог до фінансування господарських витрат, недопущення збитків та незаконних витрат.
3.2.3. Вживати заходів щодо недопущення безпідставного скорочення мережі державних і комунальних підприємств, установ, закладів та організацій, їх незаконної приватизації та реорганізації.
3.2.4. Домагатися фінансування галузі в обсягах, передбачених чинним законодавством, з урахуванням фінансового забезпечення цільових державних програм розвитку культури й мистецтва.
Вносити в установленому порядку пропозиції щодо оптимізації нормативів фінансування галузі.
3.2.5. Надавати Центральному комітету профспілки інформацію щодо стану фінансування підприємств, установ, закладів та організацій, які належать до сфери управління Мінкультури.
3.2.6. Забезпечувати підготовку відповідних пропозицій щодо розробки і запровадження механізмів соціально-економічного захисту працівників галузі.
3.2.7. Періодично, не рідше одного разу на рік, розглядати питання щодо стану дотримання трудового законодавства на підприємствах, в установах, закладах та організаціях галузі на колегіях Міністерства культури і мистецтв та апаратних нарадах.
3.2.8. Проводити роботу щодо збереження та розвитку мережі навчальних закладів галузі та подальшого удосконалення підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації кадрів відповідно до потреб і перспектив розвитку галузі.
3.2.9. Сприяти розробленню нормативних і методичних матеріалів з нормування праці, забезпеченню розроблення, перегляду та затвердження в установленому порядку норм часу, виробітку, обслуговування, нормативів чисельності відповідно до сучасних технологій і організації праці.
3.3. Центральний комітет профспілки зобов'язується:
3.3.1. Сприяти зміцненню виробничої та трудової дисципліни на підприємствах, в установах, закладах та організаціях галузі.
3.3.2. Утримуватись від організації проведення страйків та інших акцій з питань, включених до Угоди, за умови їх вирішення у встановленому законодавством порядку.
4. У СФЕРІ ЗАЙНЯТОСТІ
4.1. Сторони Угоди рекомендують керівникам підприємств, установ, закладів та організацій культури, відповідним профспілковим органам:
4.1.1. Передбачати у колективних договорах заходи щодо запобігання скороченню чисельності або штату працівників, створення нових (додаткових) робочих місць.
4.1.2. Зберігати права, пільги та гарантії за працівниками, що працюють на умовах неповного робочого часу (дня або тижня), передбачені колективним договором, за рахунок власних коштів.
4.1.3. Рішення про зміни в організації виробництва і праці, реорганізації і перепрофілювання підприємств, установ, закладів та організацій, скорочення чисельності або штату працівників, узгоджені з відповідними профспілковими органами, приймати не пізніше ніж за три місяці до намічених дій з економічним обґрунтуванням та заходами щодо забезпечення зайнятості працівників, які вивільняються.
4.1.4. Визначати у колективних договорах конкретні періоди та тривалість обов'язкового навчання, перенавчання і підвищення кваліфікації працівників, а також обсяги коштів, які спрямовуються на ці цілі.
Сторони домовились:
Сприяти працевлаштуванню випускників вищих навчальних закладів культури і мистецтв за отриманою спеціальністю, відповідно до заявок підприємств, установ, закладів та організацій культури.
4.2. Міністерство зобов'язується:
4.2.1. Підготувати пропозиції щодо можливостей вирішення проблем розподілу та працевлаштування випускників вищих навчальних закладів культури і мистецтв, забезпечення соціальних гарантій молодих спеціалістів.
Сприяти збереженню обсягів державного замовлення на підготовку фахівців у вищих навчальних закладах галузі та поступового їх збільшення з урахуванням розширення інфраструктури галузі.
4.2.2. Організувати вивчення на місцях потреби у фахівцях для забезпечення належного функціонування підприємств, установ, закладів та організацій культури у сільських населених пунктах.
4.2.3. Співпрацювати з відповідними структурами державної служби зайнятості населення, брати участь у розробці та реалізації заходів щодо забезпечення зайнятості працівників галузі при їх звільненні за скороченням штатів, ліквідації чи реорганізації підприємства, установи, закладу та організації.
4.2.4. Вживати заходів щодо недопущення на підприємствах, в установах, закладах та організаціях галузі масових вивільнень працюючих на підставах, передбачених пунктом 1 статті
40 КЗпП України (більше 3 відсотків від загальної чисельності працівників протягом календарного року).
Рекомендувати роботодавцям:
у разі виникнення на підприємстві, в установі чи організації обґрунтованої необхідності скорочення більше ніж на 3 відсотки, приймати рішення про скорочення працівників лише після проведення консультацій з відповідним профспілковим органом;
порушувати перед місцевими органами виконавчої влади питання про недопущення скорочення (поетапного скорочення) чисельності або штату працівників у тих випадках, коли відсутня можливість подальшого працевлаштування вивільнюваних працівників;
4.2.5. Надавати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо скорочення чисельності працівників, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість категорії працівників, яких це стосується, терміни проведення звільнень тощо.
4.2.6. Забезпечити аналіз зайнятості в галузі на основі статистичних звітів підприємств, установ, закладів та організацій культури, розглядати це питання разом з Центральним комітетом профспілки одночасно з підсумками виконання цієї Угоди.
4.3. Центральний комітет профспілки зобов'язується:
4.3.1. Здійснювати громадський контроль за дотриманням на підприємствах, в установах, закладах та організаціях галузі законодавчих і нормативних актів з питань праці і зайнятості.
При необхідності відстоювати права працівників в державних органах і судах.
4.3.2. Надавати членам профспілки безкоштовну правову допомогу, консультації із застосування чинного законодавства.
5. ОПЛАТА ПРАЦІ
5.1. Сторони домовились:
5.1.1. Вживати заходів для підвищення рівня заробітної плати працівникам галузі. Розглядати систему оплати праці відповідно до Єдиної тарифної сітки, як основу для формування міжкваліфікаційної та міжпосадової диференціації оплати праці.
5.1.2. Забезпечувати оплату праці на госпрозрахункових підприємствах, в бюджетних установах, закладах та організаціях відповідно до Закону України
"Про оплату праці" та інших нормативно-правових актів.
Забезпечувати на госпрозрахункових підприємствах галузі дотримання міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці, визначених Угодами тих галузей (підгалузей), до яких вони належать за характером виробництва, а також темпи зростання реальної заробітної плати не нижче темпів зростання реального валового внутрішнього продукту за відповідний рік.
Встановлювати тарифну ставку (місячний оклад) некваліфікованого робітника за відпрацьовану місячну норму праці у розмірі, не нижчому від законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати.
Для працівників, які виконують роботи (надають послуги), невластиві основній діяльності, умови оплати праці встановлювати в колективних договорах з дотриманням гарантій, визначених Угодами тих галузей (підгалузей), до яких вони належать за характером виробництва, та актами чинного законодавства.
5.1.3. Рекомендувати госпрозрахунковим підприємствам вирішувати питання оплати праці через колективні договори, виходячи із фінансових можливостей. Оплату праці робітників, керівників підрозділів, фахівців і технічних службовців здійснювати в залежності від складності робіт, кваліфікації виконавців на основі установлених і затверджених тарифних ставок для робітників та посадових окладів для фахівців та службовців.
Вживати заходів щодо забезпечення підвищення середньомісячної заробітної плати до рівня не нижчого розміру прожиткового мінімуму, встановленого законодавством України.
5.1.4. Здійснювати оплату праці працівників підприємств, установ, закладів та організацій культури й мистецтва, які частково або повністю утримуються за рахунок бюджетних асигнувань, у відповідності із чинним законодавством.
5.1.5. Рекомендувати для застосування на підприємствах кіномережі та кінопрокату коефіцієнти міжпосадових співвідношень в оплаті праці згідно з додатком 3 до цієї Угоди.
5.1.6. Здійснювати оплату праці керівників підприємств відповідно до укладених контрактів згідно з чинним законодавством України.
5.1.7. Рекомендувати керівникам державних підприємств встановлювати доплати, надбавки, що мають міжгалузевий характер, у розмірах та на умовах, передбачених у додатку 1 до цієї Угоди та колективним договором.
В установах, закладах та організаціях культури й мистецтва, які утримуються за рахунок бюджетних коштів, зазначений перелік і розміри доплат, надбавок, компенсацій встановлюються Кабінетом Міністрів України після попередніх консультацій з профспілкою працівників культури.
5.1.8. Забезпечувати контроль за компенсацією втрати частини заробітної плати, пов'язану із порушенням термінів її виплати, у випадках несвоєчасних розрахунків з працівниками згідно з чинним законодавством України.
Забезпечувати здійснення громадського контролю за дотриманням на підприємствах, в установах, закладах та організаціях галузі законодавства про оплату праці.
Вживати заходів для своєчасної виплати працівникам заробітної плати за час відпусток та сприяти усуненню причин затримки їх виплати.
5.1.9. Брати участь у розробці та погодженні проектів законів та інших нормативно-правових актів з питань оплати праці, надавати висновки щодо цих проектів в установленому порядку та в межах своїх повноважень.
5.2. Міністерство зобов'язується:
5.2.1. Вживати заходів щодо забезпечення своєчасного фінансування підприємств, установ, закладів та організацій, які належать до сфери управління Міністерства, а також щодо своєчасної, не рідше 2-х разів на місяць, виплати заробітної плати їх працівникам у терміни, визначені колективними договорами.
Порушувати через відповідні органи державної влади та місцевого самоврядування клопотання щодо забезпечення своєчасної виплати заробітної плати в цілому по галузі, незалежно від підпорядкування закладів культури.
5.2.3. Розглядати подання профспілкових організацій щодо розірвання контрактів з керівниками державних та комунальних підприємств, які не забезпечують своєчасну виплату заробітної плати.
5.3. Центральний комітет профспілки зобов'язується:
5.3.1. Застосовувати у повному обсязі надані права щодо здійснення громадського контролю за виконанням власниками зобов'язань у сфері оплати праці, зокрема, стосовно примусового стягнення заробітної плати та розірвання на вимогу профспілкового органу трудового договору (контракту) з керівником у разі невиконання умов колективного договору та порушення законодавства про працю.
5.3.2. Інформувати Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю та (або) його територіальні органи (територіальні державні інспекції праці) про факти порушень колективних договорів і угод, вимог законодавства щодо термінів виплати заробітної плати з метою усунення цих порушень.
6. ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ, РЕЖИМ ПРАЦІ ТА ВІДПОЧИНКУ
6.1. Сторони домовились:
6.1.1. Встановлювати тривалість денної роботи (зміни) згідно з Правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності, затвердженими роботодавцем за погодженням з профспілковим комітетом підприємства, установи, організації з урахуванням специфіки діяльності.
6.1.2. Вживати заходів щодо надання додаткових відпусток працівникам з ненормованим робочим днем тривалістю до 7 календарних днів відповідно до чинного законодавства (додаток 2 до цієї Угоди).
6.1.3. Забезпечувати виконання встановлених законодавством і даною Угодою соціальних гарантій і пільг працівникам та їх родинам.
При укладанні колективних договорів не обмежувати права трудових колективів щодо розширення гарантій, які передбачають більш високий рівень соціальної захищеності працівників порівняно з чинним законодавством, за рахунок власних коштів.
6.1.4. Вносити пропозиції щодо внесення змін та доповнень до Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників на яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці з метою включення до цих списків додаткових професій і посад працівників культури.
6.1.5. Рекомендувати роботодавцям відповідно до своїх повноважень надавати додаткові оплачувані відпустки (без зменшення щорічної оплачуваної відпустки) тривалістю до 3-х днів у випадках: укладення шлюбу; при народженні дитини; при шлюбі дітей; у разі смерті одного з подружжя або близьких родичів (батьків, сестер, братів і дітей), не враховуючи часу на проїзд в кожному окремому випадку за рахунок власних коштів підприємств та закладів.
6.1.6. Рекомендувати керівникам підприємств, установ, закладів та організацій та головам профспілкових комітетів при укладенні колективних договорів передбачати збільшення додаткової оплачуваної відпустки для окремих категорій працівників за рахунок власних коштів.
6.1.7. Гарантувати працівникам надання часу для пошуку нової роботи у разі попередження адміністрацією про їх звільнення за скороченням штатів, при ліквідації або реорганізації підприємства, установи, закладів організації у розмірі 8 годин на тиждень із збереженням середньої заробітної плати за рахунок власних коштів цих підприємств, установ, організацій.
6.2. Міністерство зобов'язується:
6.2.1. Продовжити роботу щодо вдосконалення та впровадження нормативних документів, які регулюють виробничі та трудові відносини в галузі.
6.2.2. Продовжити розробку і впровадження державних соціальних стандартів у сфері культури.
6.3. Міністерство доручає керівникам підприємств, установ, закладів та організацій галузі за участю представницьких органів профспілки:
6.3.1. Забезпечити дотримання встановлених чинним законодавством норм тривалості робочого часу й часу відпочинку для працівників галузі.
6.3.2. Вжити заходів щодо розробки й затвердження на підприємствах, в установах, закладах та організаціях правил внутрішнього трудового розпорядку, погодження з профкомами часу початку і закінчення роботи, режиму роботи змін, поділу робочого часу на частини, застосування підсумованого обліку робочого часу.
6.3.3. Забезпечити надання працівникам галузі щорічних основних оплачуваних відпусток відповідної тривалості згідно з чинним законодавством України.
6.3.4. Надавати додаткові оплачувані відпустки:
б) працівникам, зайнятим на роботах з особливим характером, відповідно до Списку виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов'язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров'я, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці. Конкретну тривалість таких відпусток встановлювати у колективних чи трудових договорах підприємств, установ, організацій залежно:
- від результатів атестації робочих місць за умовами праці та часу зайнятості працівника в цих умовах (підпункт "а" цього пункту);
- від часу зайнятості працівника в цих умовах (підпункт "б" цього пункту).
в) додаткові відпустки, пов'язані із навчанням, творчі відпустки надавати відповідно до чинного законодавства України.
6.3.5. При укладанні колективних договорів на підприємствах, в установах та організаціях галузі розглядати питання щодо встановлення для працюючих жінок з нормальною тривалістю робочого часу, які мають дітей дошкільного та шкільного віку, особливо багатодітних матерів, 38-годинного робочого тижня за рахунок власних коштів.
6.4. Профспілкова сторона зобов'язується:
Здійснювати громадський контроль за дотриманням трудового законодавства на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності, виконанням колективних договорів та надавати практичну допомогу щодо захисту законних інтересів членів профспілки, надавати їм безкоштовну правову допомогу, здійснювати представництво в судових органах, органах державної влади та місцевого самоврядування. Інформувати органи влади про факти порушень чинного законодавства про працю, усунення яких потребує втручання державних органів.
7. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА ЗДОРОВ'Я
7.1. Сторони домовились:
7.1.2. Забезпечити з боку керівників підприємств, установ, організацій і закладів та профспілкових органів контроль за виконанням заходів з охорони праці, передбачених колективними договорами.
7.1.3. Сприяти забезпеченню страхування працівників, відповідно до чинного законодавства щодо загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, які спричинили втрату працездатності.
7.2. Міністерство зобов'язується:
7.2.1. Сприяти забезпеченню підприємств, установ та організацій діючою нормативно-технічною документацією з охорони праці.
7.2.2. Здійснювати контроль за станом охорони праці на підприємствах, в установах та організаціях галузі.
7.2.3. На основі аналізу виробничого травматизму, а також за поданням профспілки щорічно заслуховувати на колегії Міністерства із залученням ЦК профспілки керівників підприємств, установ, організацій і закладів, на яких смертельні, трапилися групові нещасні випадки або не виконуються заходи колективних договорів щодо поліпшення умов і безпеки праці.
7.2.4. Організовувати в установлені терміни за обов'язковою участю фахівців профспілки навчання та перевірку знань з охорони праці з керівниками та їх заступниками, виконання службових обов'язків яких пов'язане із створенням умов для безпечного ведення робіт.
7.2.5. Розглядати пропозиції підприємств, установ та організацій щодо внесення змін та доповнень до Списків на пільгове пенсійне забезпечення, надання додаткових відпусток і скорочення робочого часу працівникам, зайнятим на важких роботах та роботах зі шкідливими і небезпечними умовами праці, для подання їх в установленому порядку на затвердження.
7.2.7. Сприяти укомплектуванню служб охорони праці на підприємствах, в установах та організаціях галузі, приведенню чисельності, функціональних обов'язків, рівня заробітної плати та підпорядкованості фахівців служб охорони праці у відповідність до вимог Закону України
"Про охорону праці" та
Типового положення про службу охорони праці. Здійснювати методичне керівництво і контроль щодо організації роботи з питань охорони праці, промислової санітарії відповідно до діючого законодавства, правил і норм з цих питань.
7.3. Міністерство доручає керівникам підприємств, установ, закладів та організацій культури за участю органів профспілки:
7.3.1. Здійснювати на підприємствах, в установах, закладах та організаціях розроблення і виконання комплексних заходів щодо поліпшення умов і безпеки праці як складової частини колективних договорів.
7.3.2. Забезпечувати за рахунок бюджетних коштів, передбачених у кошторисах доходів і видатків підприємств, установ та організацій, а також власних коштів цих юридичних осіб фінансування заходів з охорони праці.
7.3.3. Систематично проводити атестацію робочих місць працівників, зайнятих у шкідливих і важких умовах, забезпечувати приведення умов праці у відповідність до діючих нормативів або надання працівникам відповідних пільг та компенсацій.
7.3.4. Забезпечувати працюючих засобами індивідуального захисту, спецодягом відповідно до вимог діючих галузевих норм.
7.4. Центральний комітет профспілки зобов'язується:
7.4.1. Здійснювати громадський контроль за станом умов і безпеки праці на підприємствах, в установах та організаціях, виконанням відповідних програм, а також положень колективних договорів з цих питань, надавати Міністерству інформацію й пропозиції щодо поліпшення цієї роботи на місцях.
7.4.2. Забезпечувати участь представників профспілки у роботі комісій з розслідування причин нещасних випадків, профзахворювань та розробки заходів щодо їх попередження.
7.4.3. Здійснювати громадський контроль за додержанням нормативно-правових актів з охорони праці, створенням безпечних і нешкідливих умов праці, належного виробничого побуту, забезпеченням працівників засобами колективного та індивідуального захисту.
7.4.4. Забезпечувати первинні профспілкові організації нормативно-правовими актами з охорони праці.
7.4.5. Організовувати навчання профспілкового активу з питань охорони праці та здійснення громадського контролю за дотримання вимог законодавства з охорони праці.
7.4.6. Здійснювати контроль за використанням коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, своєчасним наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, у складі комісій підприємства із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням.
7.4.7. Проводити щорічний аналіз даних щодо витрат за тимчасовою непрацездатністю на підприємствах, в установах та організаціях культури і вносити відповідні пропозиції роботодавцям щодо поліпшення умов праці.
7.4.8. Представляти інтереси членів профспілки при розгляді заяв і трудових конфліктів з охорони праці та відшкодування у повному обсязі шкоди, заподіяної працівникові каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, пов'язаними з виконанням трудових обов'язків, згідно з чинним законодавством України.
7.4.9. Брати участь у розробленні програм і заходів щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці й виробничого середовища на підприємствах, в установах, закладах та організаціях галузі, забезпечувати громадський контроль за виконанням цих програм і заходів.
7.4.10. Домагатися нормативного забезпечення працюючих спецодягом, засобами індивідуального захисту, санітарно-побутовими приміщеннями та обладнанням, повного використання коштів на охорону праці.
8. СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ, ПІЛЬГИ ТА КОМПЕНСАЦІЇ
8.1. Сторони домовились:
8.1.1. Вживати заходів щодо забезпечення встановлених законодавством гарантій і пільг працівникам та їх сім'ям, не обмежувати права трудових колективів щодо розширення цих гарантій за рахунок власних коштів підприємств, установ і організацій.
8.1.2. Вживати заходів щодо забезпечення передбачених законодавством гарантій працівникам галузі стосовно встановлення середнього розміру посадового окладу на рівні середнього розміру посадового окладу працівників гуманітарної сфери.
8.1.3. Домагатися виконання органами державної влади та місцевого самоврядування державних соціальних стандартів забезпечення потреб населення культурними послугами з метою недопущення скорочення мережі підприємств, установ, закладів та організацій і закладів культури, особливо в сільській місцевості.
8.1.4. Розробляти і подавати на розгляд органів державної влади пропозиції щодо внесення змін до чинних нормативних актів та удосконалення порядку призначення пенсій на пільгових умовах для працівників галузі.
................Перейти до повного тексту