1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ
ЗА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ БЕЗПЕКИ АВІАЦІЇ
Н А К А З
03.03.2005 N 164
Про затвердження методичних вказівок
З метою більш належної організації застосування та використання Правил польотів повітряних суден та обслуговування повітряного руху у класифікованому повітряному просторі України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 16.04.2003 N 293 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 05.05.2003 за N 346/7667,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити методичні вказівки (додаються) до Правил польотів повітряних суден та обслуговування повітряного руху у класифікованому повітряному просторі України (далі - методичні вказівки).
2. Начальнику управління аеронавігаційного забезпечення Сімаку В.М. у тижневий термін після затвердження цього наказу організувати його доведення до відома зацікавлених міністерств, підприємств, організацій та керівників структурних підрозділів Державіаслужби.
3. Керівникам авіакомпаній, авіапідприємств та навчальних закладів цивільної авіації України, Товариства сприяння обороні України та Всеукраїнської асоціації "Аероклуби України":
3.1. Забезпечити доведення методичних вказівок до підлеглого особового складу.
3.2. При потребі внести необхідні зміни у відповідні технологічні документи.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державіаслужби Настасієнка В.М.
Т.в.о. Голови А.Колісник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державіаслужби України
03.03.2005 N 164
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
до Правил польотів повітряних суден та обслуговування повітряного руху у класифікованому повітряному просторі України
1. Щодо горизонтальних інтервалів, які застосовуються при заходженні на посадку в CTR
За умови надання радіолокаційного обслуговування в CTR відповідним органом ОПР потрібно застосовувати мінімуми радіолокаційного ешелонування, передбачені пунктом 10.4.2 Правил радіолокаційного обслуговування.
Наразі, за умови ненадання радіолокаційного обслуговування в CTR відповідним органом ОПР слід застосовувати нерадіолокаційні мінімуми ешелонування, передбачені пунктами 5.9.3.1, 5.12.3, 5.12.4 та 5.12.5 НПП-ГА 85.
2. Щодо інформування екіпажу ПС про ешелон переходу у випадку, коли така інформація включена до радіомовної передачі ATIS
Навіть, якщо інформацію щодо ешелону переходу включено до ATIS, диспетчер повинен вказати екіпажу ПС, що прибуває (знижується з перетинанням ешелону переходу), ешелон переходу та отримати підтвердження ешелону переходу від екіпажу ПС. Винятком є випадки, коли екіпаж ПС вже повторив диспетчеру ешелон переходу, який зазначено у повідомленні ATIS.
Підстава:
Пункт 4.3.7.3.1 Правил польотів повітряних суден та обслуговування повітряного руху в класифікованому повітряному просторі України.
3. Щодо обов'язковості органом ОПР називати найнижчий ешелон польоту, що знаходиться в межах СТА, ешелоном переходу
Диспетчер, який надає диспетчерське обслуговування у відповідному СТА, повідомляє екіпаж ПС про найнижчий ешелон польоту у складі дозволів на зниження нижче найнижчого ешелону польоту. В такому випадку для уникнення можливих непорозумінь з екіпажами ПС диспетчеру потрібно називати найнижчий ешелон польоту ешелоном переходу.
Підстава: Визначення "ешелону переходу" наведене у Правилах польотів повітряних суден та обслуговування повітряного руху в класифікованому повітряному просторі України.
4. Щодо шляху отримання екіпажем ПС потрібної аеронавігаційної інформації на етапі підготовки до виконання польоту за межами контрольованого повітряного простору
Відповідно до статті 40 Положення про використання повітряного простору України аеронавігаційна інформація повинна бути доступною для всіх користувачів повітряного простору. Інформація про структуру повітряного простору, дані про аеродроми, постійно діючі заборонені зони, зони обмеження польотів і небезпечні зони публікується у збірниках аеронавігаційної інформації і наноситься на аеронавігаційні карти.
На етапі підготовки до виконання польоту екіпаж ПС може отримати потрібну інформацію:
- від-брифінг офісу;
- від центру польотної інформації або від його сектору телефоном або іншим, передбаченим засобом зв'язку;
- за допомогою об'єднаного пакета аеронавігаційної інформації України;
- за допомогою комерційних публікацій аеронавігаційної інформації, отриманих офіційним шляхом з відповідною процедурою супроводження.
5. Щодо одиниць виміру, що застосовуються при наданні інформації про значення атмосферного тиску
Порядком метеорологічного забезпечення центрів польотної інформації, який затверджено спільним наказом Державіаслужби та Мінприроди України від 16.09.2004 N 355/48, прогнозовані значення мінімального QNH надаються в гектопаскалях.
Згідно з вимогами пункту 3.5.1 Правил польотів повітряних суден та обслуговування повітряного руху в класифікованому повітряному просторі України диспетчерський орган підходу та аеродромна диспетчерська вишка забезпечуються даними про фактичні значення атмосферного тиску QNH на регулярній основі та про фактичний атмосферний тиск QFE згідно з домовленістю на місцях на регулярній основі або за запитом органів ОПР.
Міжнародна практика (пункт 4.6.7 Додатка 3 до Конвенції про цивільну авіацію) передбачає, що атмосферний тиск вимірюється, а величини QNH та QFE розраховуються та повідомляються лише в гектопаскалях.

................
Перейти до повного тексту