1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 748 від 31.10.2001
Про затвердження Статуту Морської аварійно-рятувальної служби та її фінансування
( Про затвердження нової редакції Статуту додатково див. Наказ Міністерства транспорту N 23 від 14.01.2003 )
З метою виконання міжнародних зобов'язань України, згідно з вимогами Міжнародної конвенції з пошуку і рятування на морі 1979 року і наказу Міністерства транспорту України від 04.07.2001 р. N 411
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут державного підприємства - Морської аварійно-рятувальної служби (МАРС) Міністерства транспорту України (додається).
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Зубков В.О.):
2.1. Передбачати починаючи з 2002 р. кошти на забезпечення публічної функції МАРС - аварійно-рятувальної готовності, пошуку та рятування, ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів на морі за рахунок спеціального фонду видатків Державного бюджету (надходжень від портового адміністративного збору) згідно функції КФКВ 0452 по КПКВ 3103010 "Керівництво та управління у сфері морського і річкового транспорту" - служба рятування та буксирування.
2.2. В десятиденний термін затвердити кошторис на забезпечення аварійно-рятувальної готовності МАРС на IV квартал 2001 р. та забезпечити його фінансування.
2.3. Покриття збитків УБРСФ ЧАБ, пов'язаних з виконанням державних функцій - рятувальними операціями у 2001 р., здійснити за рахунок коштів спеціального фонду Державного бюджету 2001 р. за КФК 010113 "Апарат міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх місцевих органів".
2.4. Внести до плану науково-дослідних робіт розробку нормативно-правових документів щодо аварійно-рятувального забезпечення на морі на 2001 - 2002 р.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря А.Ф. Демиденка.
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства
транспорту України
від 31 жовтня 2001 р. N 748
Статут державного підприємства Морська аварійно-рятувальна служба (МАРС)
Морська аварійно-рятувальна служба (далі - МАРС) Міністерства транспорту України є складовою частиною Морської пошуково-рятувальної системи Міністерства транспорту України (МПРС) і створена відповідно до вимог гл. 2 ст. 2.1.2 Міжнародної конвенції з пошуку та рятування на морі 1979 року, Закону України "Про аварійно-рятувальні служби" та наказу Міністерства транспорту України від 04.07.2001 р. N 411.
МАРС як функціональна підсистема Мінтрансу здійснює свою діяльність на загальнодержавному та регіональному рівнях.
МАРС є державним спеціалізованим підприємством, яке засновано на державній власності, входить до сфери управління Міністерства транспорту України і безпосередньо підпорядковане Державному департаменту морського та річкового транспорту України.
Стаття 1. Найменування та місцезнаходження
Найменування підприємства: Морська аварійно-рятувальна служба / MARITIME AVERAGE RESCUE SERVICE (МАРС/MARS).
Місцезнаходження МАРС: Україна, 650026, м. Одеса, вул. Приморська, буд. 3-а.
Стаття 2. Мета та предмет діяльності
2.1. МАРС створено з метою:
2.1.1. Здійснення операцій з рятування людського життя, суден і вантажів у відкритому морі відповідно до Конвенції про пошук і рятування на морі.
2.1.2. Виконання робіт з ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів і інших шкідливих речовин у морі відповідно до Міжнародної конвенції з запобігання забрудненню з суден 1973/78 рр.
2.1.3. Здійснення міжпортових буксирувань, суднопідйомних, підводно-технічних робіт та іншої комерційної діяльності на морі, котра потребує застосування спеціалізованих сил і засобів, які є у МАРС.
2.2. Основними напрямками діяльності МАРС є:
2.2.1. Несення аварійно-рятувальної готовності (далі - АРГ) з метою надання допомоги людям, суднам, вантажам, літальним апаратам та іншим об'єктам, котрі зазнали аварії у відкритому морі, а також ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів у морі.
2.2.2. Виконання у відкритому морі аварійно-рятувальних робіт (далі - АРР) з метою рятування людського життя, суден, вантажів, літальних апаратів та інших об'єктів.
2.2.3. Виконання робіт з метою ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів (далі - ЛАРН) та інших забруднюючих речовин у морі.
2.2.4. Виконання морських буксирувань маломореплавних і небезпечних об'єктів на далекі відстані, супроводження/ескортування суден і аварійно-рятувальне забезпечення перегонів суден, включаючи ескортування у зоні прибережного плавання, а також під час виконання транспортних операцій з небезпечними вантажами.
2.2.5. Проведення обслідування і подання висновків про можливість буксирування маломореплавних і потенційно аварійних об'єктів.
2.2.6. Під час виконання іншими підприємствами міжпортових буксирувань маломореплавних і потенційно аварійних об'єктів МАРС провадить експертизу проектів цих операцій і розглядає можливість їх проведення.
2.2.7. Розробка проектної документації, необхідної для проведення буксирувань і перегонів маломореплавних і потенційно аварійних об'єктів.
2.2.8. Організація і проведення криголамних, днопоглиблювальних, суднопідйомних, підводно-технічних (водолазних) робіт.
2.2.9. Надання українським і закордонним фізичним і юридичним особам послуг, пов'язаних з підбором, підготовкою кадрів для роботи на рятувальних, буксирних, суднопідйомних, водолазних суднах у відповідних службах і підприємствах, включаючи комунальні і об'єктові.
2.2.10. Ремонт і технічне обслуговування засобів морського, річкового і автомобільного транспорту.
2.2.11. Організація постачань на ринок аварійно-рятувальних послуг підводного устаткування, інструменту, водолазного спорядження, підводної теле- і відеотехніки та інших технічних засобів, котрі виробляються ведучими закордонними фірмами. Використання з цією метою своїх консигнаційних складів.
2.2.12. Надання інженерних та водолазних послуг, пов'язаних з діагностикою технічного стану портових споруд та інших гідротехнічних об'єктів, суден і плавучих об'єктів, у тому числі виконання планово-попереджувальних водолазних оглядів гідротехнічних споруд портів і судноремонтних заводів та надання сюрвейерних послуг.
2.2.13. Розчистка акваторій портів, підхідних каналів і фарватерів від потоплених суден та інших об'єктів, котрі перешкоджають судноплавству і погрожують безпеці мореплавства, а також в інших випадках. Залучення для цього сторонніх організацій.
2.2.14. Огляд, перевірка і ремонт підводної частини суден на плаву.
2.2.15. Проведення навчання, підвищення кваліфікації персоналу згідно зі спеціальностями: водолаз, спеціаліст з ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів, матрос-водолаз, пожежний матрос тощо.
2.2.16. На правах спеціалізованої служби проводити інспектування підприємств Мінтрансу, котрі здійснюють водолазні роботи, на предмет дотримання ними єдиних правил під час виконання водолазних робіт.
2.2.17. Здійснення робіт з ремонту, зарядки, гідравлічних випробувань дихальних апаратів, навчання і інструктаж спеціалістів для роботи з апаратами на стисненому повітрі і видача їм відповідних документів.
2.2.18. Виконання підводних робіт на шахтах, гідровузлах, водоводах, гірничозбагачувальних комбінатах і інших об'єктах.
2.2.19. Огляд, підводне будівництво і ремонт, паспортизація гідротехнічних споруд портів, судноремонтних заводів, спеціальних споруд.
2.2.20. Згідно укладених контрактів здійснення огляду підприємств усіх форм власності і видача дозволу-допуску на виконання водолазних робіт.
2.2.21. Проведення тренувань і лікувальної декомпресії водолазів у барокомплексі.
2.2.22. Проведення профілактики і ремонту підводної відео-, телеапаратури і засобів зв'язку.
2.2.23. Розробка за дорученням відповідних органів нормативних документів щодо нормування праці під час водолазних робіт.
2.2.24. Прокладання і ремонт підводних кабелів і трубопроводів.
2.2.25. Підводна очистка корпусів суден від обростання.
2.2.26. Пожежний огляд суден українських судновласників незалежно від форми власності і галузевого підпорядкування за замовленням.
2.2.27. Здійснення зовнішньоекономічної діяльності.
2.2.28. Здійснення інших видів господарської діяльності, котрі не заборонені чинним законодавством, включаючи:
- придбання цінних паперів юридичних осіб України та інших держав, випуск, реалізація і купівля цінних паперів відповідно до законодавства України;
- створення філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів з правом відкриття поточних і розрахункових рахунків і затвердження положення про них.
Стаття 3. Юридичний статус МАРС
3.1. МАРС є провідним спеціалізованим аварійно-рятувальним підприємством в системі Міністерства транспорту України і здійснює свою діяльність відповідно до Закону України "Про підприємства в Україні".
3.2. МАРС є юридичною особою. Вона набуває права і обов'язки юридичної особи з дня державної реєстрації.
МАРС має статус державного підприємства, володіє, користується і розпоряджається своїми основними фондами, обіговими коштами і іншими цінностями з правом повного господарського відання, вартість котрих відображується у самостійному балансі, має рахунки у банках. МАРС має товарний знак, який реєструється згідно з чинним законодавством.
3.3. Згідно з Конвенцією 1979 року і наказом Міністерства транспорту України МАРС і діючий у її складі Морський рятувально-координаційний центр (МРКЦ) є органами, котрі здійснюють керівництво аварійно-рятувальною діяльністю усіх морських підприємств і організацій Мінтрансу України.
3.4. МАРС має гербову печатку зі своїм найменуванням і кутовий штамп.
3.5. МАРС керується у своїй діяльності Кодексом торговельного мореплавства України, Законами України "Про аварійно-рятувальні служби", "Про підприємства в Україні", іншими нормативними актами, які регламентують АРГ, АРР, ЛАРН та взаємодію під час їх виконання, включаючи Міжнародні конвенції "Про охорону людського життя на морі 1974 року", "Про пошук і рятування 1979 року", "Про рятування 1989 р.", Конвенцію ООН з морського права 1982 р., інші міжнародні конвенції і угоди, котрі регулюють діяльність з рятування людського життя і суден у морі і ліквідацію аварійних розливів нафтопродуктів у морі, іншу її діяльність, а також цим Статутом, котрий затверджується Міністерством транспорту України.
3.6. Участь МАРС в асоціаціях, корпораціях, концернах і інших об'єднаннях здійснюється на добровільних засадах, якщо це не суперечить антимонопольному законодавству і іншим нормативним актам України. Створення будь-яких спільних підприємств за участю МАРС здійснюється Фондом державного майна за згодою Мінтрансу України.
3.7. Відносини між МАРС і органами державного управління та контролю, умови і межі їх взаємних прав і обов'язків регулюються чинним законодавством.
3.8. МАРС несе відповідальність за своїми зобов'язаннями згідно з чинним законодавством.
Підприємство не несе відповідальності за зобов'язаннями держави і Міністерства транспорту України. Держава і Міністерство транспорту України не несуть відповідальність за зобов'язаннями МАРС.
3.9. МАРС має право укладати угоди, набувати майнові і особисті немайнові права, нести обов'язки, бути позивачем та відповідачем в суді, господарському суді і третейському суді.
3.10. МАРС є правонаступником Чорноморсько-Азовського управління буксирно-рятувального і спеціалізованого флоту Міністерства транспорту України.
Стаття 4. Майно МАРС
4.1. Майно МАРС становлять основні фонди і оборотні кошти, а також цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі МАРС.
4.2. Майно МАРС є державною власністю і закріплюється за ним на праві повного господарського відання. Здійснюючи право повного господарського відання, МАРС володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном на свій розсуд, вчиняючи до нього будь-які дії, що не суперечать чинному законодавству і цьому Статуту.

................
Перейти до повного тексту