- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про катастрофу теплоходу "Пам'ять Меркурія" та заходи щодо забезпечення безпеки судноплавства
26.01.2001 р. в 00 год. теплохід "Пам'ять Меркурія" малого спільного підприємства (МСП) "Сата", що здійснював щотижневий пасажирський рейс за маршрутом Євпаторія - Стамбул - Євпаторія, вийшов з Стамбулу.
Встановлено, що на момент виходу судна з порту на його борту знаходилось 27 членів екіпажу, 25 пасажирів та 324 т вантажу.
Загальний дедвейт судна замість допустимих 270 т складав 487 т. Внаслідок перевантаження та неправильного розміщення вантажу судно було неостійним, вантажна марка була втоплена на 50 см. Незважаючи на це, капітан за наполяганням судновласника прийняв рішення про вихід в море.
Після виходу судна з протоки Босфор в Чорне море, його крен досягав від 4 до 8 градусів. Капітан доповів представнику компанії, що за своєю остійністю судно знаходиться у немореплавному стані, проте той на це ніяк не прореагував.
Намагання екіпажу вирівняти і стабілізувати крен судна шляхом перекачування баласту позитивних наслідків не дали.
Одночасно теплохід "Пам'ять Меркурія", незважаючи на обмеження щодо районів плавання, здійснював перехід до п. Євпаторія за межами 20-мильної прибережної зони.
Приблизно о 18 год. 40 хв. 26.01.2001 р., внаслідок зміщення частини вантажу судно вкінець втратило остійність і нахилилося до 18 градусів на правий борт.
Через те, що окремі ілюмінатори не були зачинені та загерметизовані, забортна вода стала поступати в каюти. Крен судна продовжував збільшуватися і воно затонуло приблизно о 19 год. 10 хв. 26.01.2001 р.
У результаті катастрофи теплоходу загинуло 3 члени команди і 5 пасажирів, пропали безвісті 4 члени команди і 8 пасажирів, втрачено теплохід та вантаж.
З метою попередження аварійних морських подій та враховуючи пропозиції комісії з розслідування причин загибелі теплоходу "Пам'ять Меркурія",
НАКАЗУЮ:
1. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Зубков В.О.):
1.1. В тижневий термін припинити дію ліцензії на надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів морським транспортом, видану МСП "Сата", як такому, що не забезпечило належний рівень безпеки судноплавства.
1.2. До 01.03.2001 р. передбачити в Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів річковим, морським транспортом вимоги щодо забезпечення безпеки судноплавства.
1.3. Розробити та подати на затвердження Мінтрансу України проекти:
1.3.1. До 01.09.2001 р. - Правил контролю суден з метою забезпечення безпеки мореплавства.
1.3.2. До 01.06.2001 р. - Порядку надання дозволу капітаном порту на вихід судна з порту.
1.3.3. До 01.06.2001 р. - Порядку оформлення Інспекцією державного портового нагляду прибуття суден у порт і виходу з порту.
1.3.5. До 01.04.2001 р. - Положення про перевірку знань посадових осіб, що здійснюють державний нагляд за забезпеченням безпеки судноплавства на морському та річковому транспорті.
1.3.6. До 15.04.2001 р. - Положення про облік та порядок розслідування аварійних морських подій (передбачивши в Положенні облік події "Неприбуття судна в пункт призначення або втрата з ним зв'язку").
1.3.7. До 01.04.2001 р. - Порядку інформування Укрморрічфлоту та Держфлотінспекції України з боку Чорноморсько-Азовського управління буксирно-рятувального та спеціалізованого флоту (ЧАУБРСФ) і морських портів про стан суден і обладнання, що використовуються для аварійно-рятувальних робіт.
1.4. До 15.04.2001 р. вивчити питання і надати пропозиції щодо доцільності обладнання морських суден резервним аварійним буєм типу АРБ-406.
1.5. В місячний термін опрацювати та подати Мінтрансу пропозиції щодо доцільності створення та впровадження системи суднових сповіщень відповідно до вимог Міжнародної морської організації (IMO).
1.6. До 01.03.2001 р. разом з Держфлотінспекцією України представити на затвердження Мінтрансу план заходів на 2001 р. щодо розвитку системи Глобальної морської системи зв'язку під час лих і для забезпечення безпеки (ГМЗЛБ) та аварійного зв'язку на внутрішніх водних шляхах України, у тому числі на морських та річкових суднах, що плавають під Прапором України.
1.7. До 01.05.2001 р. вивчити питання та внести пропозиції щодо внесення до складу аптечок колективних рятувальних плавзасобів суден ефективних лікарських препаратів для збереження життя та здоров'я людей в надзвичайних ситуаціях.
................Перейти до повного тексту