- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки фінансово-економічної діяльності транспортно-дорожнього комплексу та галузі зв'язку у I півріччі 2008 року
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту
та зв'язку
N 994 від 07.08.2008 )
Робота Міністерства транспорту та зв'язку у I півріччі 2008 року була спрямована на реалізацію стратегічних завдань, визначених у Програмі діяльності Уряду
"Український прорив: для людей, а не політиків", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2008
N 14, та пріоритетів діяльності Міністерства, викладених у Переліку, схваленому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22.02.2008
N 366-р.
З метою забезпечення виконання пріоритетних завдань Мінтрансзв'язку в I півріччі поточного року здійснено цілий комплекс заходів щодо підвищення ефективності державного управління, посилення кадрового потенціалу галузей транспорту та зв'язку, зміцнення фінансово-економічного стану підприємств, запровадження ефективної тарифної політики, підготовки прогресивних змін до законодавства, залученню для розвитку власних та кредитних ресурсів.
Для приведення власної нормативно-правової бази у відповідність до Закону України
"Про Кабінет Міністрів України", розмежування функцій державного управління та управління господарською діяльністю, створення сприятливих умов господарювання та залучення інвестицій у галузі транспорту та зв'язку за звітний період розроблено та прийнято 18 постанов і 16 розпоряджень Кабінету Міністрів України, 33 власних нормативно-правових актів, які пройшли державну реєстрацію в Мін'юсті. Розроблено і подано на розгляд Кабінету Міністрів України проект Повітряного кодексу України.
Здійснено заходи у тарифній політиці, зокрема значною мірою ліквідовано відставання рівня транспортних тарифів від країн-сусідів, зменшено перехресне субсидування, а самі тарифи повністю приведено у відповідність до вимог СОТ.
У звітному періоді на об'єктах транспорту та зв'язку освоєно 8,5 млрд.грн. капітальних інвестицій, в яких власні кошти підприємств складають 57%, і це на 2,6% більше відповідного періоду минулого року. Передбачені у Державному бюджеті видатки на програми розвитку, з урахуванням Укравтодору, у 2008 році у порівнянні з минулим роком зросли більше ніж у 3 рази і склали 2,9 млрд.грн.
Ефективне використання вищезазначених інструментів державної політики сприяло пожвавленню економічної діяльності підприємств та зростанню показників роботи галузей транспорту та зв'язку.
За I півріччя поточного року всіма видами транспорту перевезено 354 млн. тонн вантажів, що на 9,0% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. При цьому, автомобільний і авіаційний транспорт збільшили обсяги перевезень вантажів на 17,3%. Всіма видами транспорту перевезено пасажирів на 5,8% більше, ніж у I півріччі 2007 року, в тому числі авіаційним транспортом - на 21,9%. На внутрішніх авіаперевезеннях збільшено обсяги на 23,5%. Обсяги переробки вантажів в портах України за I півріччя склали 67 млн. тонн і зросли на 7,9% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Змінюються позиції України як транзитної держави. За I півріччя обсяги перевезень транзитних вантажів залізницями України зросли на 7,3%, а доходи від транзиту - на 35,2%. В умовах жорсткої конкуренції з портами Росії і Балтії українськими портами перероблено 27,3 млн. тонн транзитних вантажів, що на 1,4% більше, ніж за I півріччя минулого року.
Значне підвищення вимог до оцінки керівників за забезпечення ними рентабельної роботи сприяло суттєвому покращенню фінансових показників роботи підприємств галузі. Доходи підприємств порівняно з I півріччям минулого року збільшено на 38,3%. До державного бюджету перераховано понад 2,3 млрд.грн., що на 26,6% перевищує минулорічні показники.
Чистий прибуток зріс у 7,7 рази.
Середня заробітна плата на підприємствах транспорту та зв'язку у I півріччі складає 2133 грн. на місяць і зросла на 37% порівняно з минулим роком.
На залізничному транспорті закуплено 124 пасажирських вагони, з яких 11 вагонів пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, 8 електропоїздів та 4 рейкових автобуси.
В авіаційній галузі на ринок України залучено нову авіакомпанію Візз-Ейр-Україна, девіз якої "Низький тариф - мінімальні витрати". Вартість перельоту на новому літаку Airbus - А 320, розрахованому на 180 місць, зрівнюється з ціною проїзду в СВ вагоні залізниці і в середньому становить 30-50 доларів США.
Серед основних негативних результатів роботи галузей транспорту та зв'язку Колегія відмічає наступні.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 5 відсотків збільшилась аварійність на транспорті та майже вдвічі збільшилась тяжкість аварій.
27 підприємств, які знаходяться в сфері управління Мінтрансзв'язку, отримали за результатами роботи у I півріччі збитковий результат на загальну суму 40,8 млн.грн.
Загальна сума заборгованості по заробітній платі станом на 01.07.2008 складає 11,9 млн.грн. і зросла у I півріччі на 2,9 млн.грн. Основна сума боргу рахується за підприємствами водного транспорту.
Заборгованість підприємств галузей морського і авіаційного транспорту перед Пенсійним фондом складає 4,9 млн.грн.
У I півріччі на 26 підприємствах допущено фінансові порушення на загальну суму майже 0,5 млн.грн. До правоохоронних органів направлено 28 справ на загальну суму 247 млн.грн. збитків.
Потребує покращення якість робіт по проектуванню, будівництву, експлуатації та утриманню автомобільних доріг.
Укрзалізницею практично зірвано план закупівлі нових вантажних вагонів. При завданні 2,7 тис. вагонів річного плану придбано тільки 379 вагонів, тобто виконання склало тільки 14%. Не прийняті дієві і конкретні заходи щодо скорочення простою вагонів на під'їзних коліях промислових підприємств, у наслідок чого Укрзалізниця зазнає значних втрат навантажувальних ресурсів.
Керівництвом Укрзалізниці не були здійснені усі необхідні заходи щодо захисту інтересів залізниць стосовно рішення господарського суду м. Києва від 22.05.2008 щодо стягнення на користь комерційної структури значних коштів, в результаті залізницям нанесено збитків на суму більш ніж 257 млн.грн.
Не прийнято дієвих заходів з підвищення культури та комфортності обслуговування пасажирів.
Керівництвом Укрзалізниці не прийнято конкретних і дієвих заходів щодо усунення виявлених ГоловКРУ фінансових порушень. Заходи, що здійснюються по їх усуненню носять формальні ознаки і не відображають основних проблемних порушень. Винних посадових осіб не притягнуто до відповідальності.
Не прийнято конкретних заходів щодо розробки і впровадження гнучкої і диференційованої системи плати за перевезення пасажирів в залежності від попиту.
Не вирішені питання щодо внесення змін в економічно необґрунтований наказ Укрзалізниці від 21.06.2007 N 334-ц та перегляду умов використання рухомого складу, що знаходиться на балансі ДП УДЦ ЗРП "Укррефтранс".
................Перейти до повного тексту