1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
06.04.2001 N 18
Про хід виконання Програми створення та функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів в Україні за 1998 - 2000 роки
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту N 209 від 12.04.2001 )
Колегія Міністерства транспорту України відмічає, що на виконання Програми створення та функціонування національної мережі міжнародних транспортних коридорів в Україні в 1998 - 2000 роках здійснено ряд важливих заходів щодо розвитку та модернізації транспортної інфраструктури, нормативно-правового забезпечення розбудови і функціонування транспортних коридорів, підвищення ефективності міжнародних перевезень.
Реконструйовано і відремонтовано 2,1 тис. км автомобільних шляхів. Завершуються підготовчі роботи до початку будівництва на концесійних засадах сучасної автомагістралі Львів - Краковець (МТК N 3). Спільно з польською стороною будується новий міст через р. Західний Буг в районі прикордонного переходу Ягодин - Дорогуськ (коридор Гданськ - Одеса).
За три роки електрифіковано 400 км залізничних ліній, чим практично завершено переведення на електричну тягу коридорів N 3, 5, 9; виконані роботи по модернізації залізничних колій та іншої інфраструктури на дільницях загальною протяжністю близько 3 тис. км, що дозволило підвищити швидкість руху поїздів до рівня національних стандартів.
Реалізація ряду проектів по будівництву та реконструкції перевантажувальних комплексів в морських портах Іллічівськ, Одеса, Южний дозволила наростити їх потужності, розширити номенклатуру вантажів.
В 1999 році введено в постійну експлуатацію залізничну поромну переправу Іллічівськ - Поті, яка є однією з головних дільниць транспортного коридору Європа - Кавказ - Азія (TRACECA).
Більш активно здійснюється робота по залученню додаткових джерел фінансування розбудови МТК. В рамках програми Tacis TRACECA впроваджено проект "Покращання поромної переправи Іллічівськ - Поті" (вартість української частини проекту - 7,8 млн. ЕКЮ) в результаті чого введено в дію контейнерний автотранспортний майданчик та обладнання для комп'ютеризації поромних операцій в порту Іллічівськ.
Оголошені концесійні конкурси на будівництво та експлуатацію автодороги Вінниця - Київ, спорудження комплексів дорожнього сервісу на автодорогах Київ - Одеса і Київ - Ковель. Підписані кредитні угоди з ЄБРР по проекту "Розвиток залізниць України" в сумі 51,88 млн. дол. (ратифікована Верховною Радою України) і на реалізацію проекту "Відновлення автомагістралі М-06 та реформа фінансування сектору автодоріг".
Відповідно до завдань Програми проведена робота з формування нормативно-правової бази розбудови та організації функціонування МТК. За цей час прийняті Закони України "Про транзит вантажів", "Про запровадження єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг", "Про автомобільний транспорт".
Подано на розгляд Уряду та Верховної Ради України проекти Законів України "Про транспортно-експедиційну діяльність", "Про внесення змін до Закону України "Про запровадження єдиного збору, який справляється в пунктах пропуску через державний кордон України". Кабінетом Міністрів України затверджена Концепція реформування транспортного сектору економіки України та на її базі схвалена Державна програма розвитку транспортно-дорожнього комплексу України на 2000 - 2004 роки.
Разом з іншими 11 країнами Україна підписала Основну багатосторонню угоду про міжнародний транспорт щодо розвитку коридору Європа - Кавказ - Азія. Угода ратифікована Верховною Радою України, для організації її виконання в Мінтрансі створена та працює Робоча група на чолі з Міністром транспорту.
Українською та Польською сторонами 15.12.99 р. підписаний Меморандум про взаєморозуміння з питань розвитку коридору Балтійське море - Чорне море, ведеться робота по його реалізації. Ближчим часом планується виконати експериментальний рейс контейнерного поїзду маршрутом цього коридору.
Значна робота проведена по укладанню двосторонніх міжурядових угод в області залізничного, автомобільного та морського транспорту. Виконано ряд актуальних наукових досліджень з визначення та прогнозування міжнародних транспортно-економічних зв'язків, вдосконалення правового регулювання, тарифно-цінової політики, інформатизації МТК, впровадження прогресивних технологій, забезпечення взаємодії різних видів транспорту.
Всі ці та інші заходи сприяли збільшенню за 3 роки обсягів перевезень експортних, імпортних і транзитних вантажів залізничним транспортом на 18,5% та їх переробки в морських портах на 36,2%. При цьому обсяги перевезень і переробки в портах транзитних вантажів зросли відповідно на 23,6% та 31,6%.
В той же час окремі завдання Програми виконуються з відставанням.
Не розроблені техніко-економічні обгрунтування щодо черговості дорожніх робіт на МТК N 9, знизилися темпи ремонтних робіт. Україна залишається однією із небагатьох європейських держав, де не проводиться будівництво сучасних швидкісних автомагістралей. Відсутня чітка програма поетапного підвищення допустимих осьових навантажень та загальної маси автопоїздів. На низькому рівні знаходиться сервісне обслуговування екіпажів і транспортних засобів на маршрутах МТК.

................
Перейти до повного тексту