1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
07.07.2003 N 19
Про виконання заходів щодо поліпшення інвестиційної діяльності для забезпечення розвитку транспортно-дорожнього комплексу України
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту N 513 від 10.07.2003 )
Колегія Міністерства транспорту відзначає, що на виконання Указів Президента України та урядових рішень з питань інвестиційної діяльності, а також рішення Колегії Мінтрансу від 19.04.2002 р. "Про заходи щодо поліпшення інвестиційної діяльності для забезпечення розвитку транспортно-дорожнього комплексу України", підприємствами і організаціями галузі проводиться певна робота щодо забезпечення інвестиційної діяльності та створення сприятливого інвестиційного клімату.
У 2002 р. в розвиток транспортно-дорожнього комплексу (ТДК) інвестовано 3532 млн. грн., а в 1 кв. 2003 р. - 654 млн. грн. Всього за вказаний період у галузь інвестовано 4186 млн. грн., з яких: 3404 млн. грн. - власні кошти підприємств (81,3%); 108,5 млн. грн. - кредити ЄБРР (2,6%); 212,5 млн. грн. - кредити вітчизняних банків (5,1%); 377 млн. грн. - кошти Держбюджету (9%); 84 млн. грн. - кошти місцевого бюджету (2%).
Питома вага інвестицій в 2002 р. по підгалузях становить: залізничний транспорт - 65%, морський та річковий - 17%, дорожнє господарство - 9,8%, повітряний транспорт - 6,3%, автомобільний транспорт - 0,2%, інші - 1,9%.
На залізничному транспорті в 2002 р. освоєно 2345,4 млн. грн., реалізовані проекти з впровадження швидкісного пасажирського руху між Києвом та Харковом, з оновлення рухомого складу та модернізації інфраструктури на напрямках міжнародних транспортних коридорів.
У 2003 р. значні кошти вкладаються в організацію швидкісного руху між Києвом і Дніпропетровськом, за 5 місяців ц. р. освоєно 781,5 млн. грн.
У дорожній галузі в 2002 р. освоєно 328,5 млн. грн. капітальних інвестицій (при плані 328,5 млн. грн.). У 1-му кварталі ц. р. освоєно 57,6 млн. грн. інвестицій.
Підготовлено і прийнято Закон України "Про реконструкцію та експлуатацію на платній основі автомобільної дороги Київ - Одеса на ділянці від Жашкова до Червонознам'янки". Для забезпечення фінансування використовуються кошти, залучені Укрзалізницею шляхом випуску облігацій. Всього за цією схемою передбачається залучити 500 млн. грн.
На авіаційному транспорті в 2002 р. обсяг інвестицій склав 213,5 млн. грн., які були використані для реалізації проектів з модернізації системи аеронавігаційного обслуговування, ремонту аеродромів, авіаційної техніки.
На морському та річковому транспорті в 2002 р. освоєно капітальних інвестицій на суму 574,0 млн. грн. при плані 104,9 млн. грн.
На автомобільному транспорті план інвестицій в 2002 р. в обсязі 6,2 млн. грн. виконано, проте будівництво АЗС, передбачене завданнями, не велося.
За кредити ЄБРР в 2002 - 2003 рр. виконуються проекти загальною вартістю понад $ 152 млн.
Передбачається залучення кредитних ресурсів ЄБРР сумою біля $ 258 млн. для реалізації проектів "Впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів на залізницях України", "Відновлення автомагістралі М-06 Київ - Чоп" (друга черга), "Реконструкція інфраструктури Іллічівського порту".
На виконання вимог Закону України "Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні" розроблені середньострокові пріоритетні напрями інноваційної діяльності в транспортнодорожньому комплексі на 2003 - 2008 рр., які розглянуті та схвалені Науково-технічною радою.
Підготовлено Перелік нових пріоритетних інвестиційних проектів ТДК, серед яких - будівництво залізничного мосту через Дніпро в м. Києві, технічної пасажирської станції в Київському залізничному вузлі, будівництво судноплавного шляху Дунай - Чорне море.
Колегія відзначає роботу Укрзалізниці із залучення внутрішніх і зовнішніх інвестицій, вдосконалення механізмів інвестиційної діяльності шляхом створення лізингової та операторських компаній, випуску облігацій, допомоги вітчизняним виробникам за рахунок авансування робіт.
Разом з тим, не у всіх Державних департаментах питанням інвестиційної діяльності надається належна увага.
Недостатньо ведеться робота з пошуку іноземних інвесторів в Укравіатрансі, Укравтотрансі, Укравтодорі; спрямування коштів на інвестиційну діяльність та будівництво об'єктів в окремих випадках здійснюється без попереднього ґрунтовного вивчення бізнес-планів та техніко-економічного обґрунтування, перспектив їх подальшого ефективного функціонування, окупності та прибутковості, не всі проекти відповідають вимогам нормативних актів, стандартів ДСТУ ISO 9000.
Укравіатрансом не вивчено питання та не надані пропозиції щодо утворення холдингової компанії "Аеропорти України".
Не впроваджені галузеві нормативні акти та програмне забезпечення, необхідні для оперативного і якісного аналізу та відбору проектів.

................
Перейти до повного тексту