30.03.2012 № 227 |
Віце-прем'єр-міністр України - Міністр |
Р.В. Богатирьова |
74 | Спрощення процедури отримання документів дозвільного характеру |
74.1.2. Перегляд нормативно-правових актів, якими визначено перелік документів, які суб'єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру, з метою його скорочення та скасування необхідності подання документів та/або відомостей: - що містяться у державних реєстрах; - що безпосередньо не пов'язані з підтвердженням можливості суб'єкта господарювання провадити певні дії щодо здійснення господарської діяльності або види господарської діяльності; - які не впливають на безпечність, носять формальний характер, обмежують та/або ускладнюють можливості застосування сучасних технологій, матеріалів, обладнання, досягнень науки і техніки та/або не відповідають сучасності. Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, Мінекономрозвитку України, Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, центральні органи виконавчої влади |
Видання нормативно-правових актів з питань, зазначених у підпункті 74.1.2 | липень |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Александріна Т.М. Хобзей М.К. Гарник Т.П. |
74.1.3. Видання нормативно-правових актів щодо передачі повноважень із видачі документів дозвільного характеру від регіональних до місцевих дозвільних органів Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, Мінекономрозвитку України, Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, центральні органи виконавчої влади |
Видання нормативно-правових актів з питань, зазначених у підпункті 74.1.3 | квітень |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Соловйов О.С. Коношевич Л.В. |
||
Державний нагляд (контроль) | |||||
84 | Удосконалення та зменшення частоти планових заходів державного нагляду (контролю) | 84.1. Зменшення кількості та частоти здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) | |||
84.1.1. Видання Кабінетом Міністрів України актів про перегляд критеріїв оцінки ступеню ризику від здійснення господарської діяльності з метою: - зменшення кількості та частоти здійснення перевірок; - перегляду критеріїв, за якими суб'єкти господарювання відносяться до найвищої та середньої групи ризику, з метою звуження кола таких суб'єктів господарювання. Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, Мінекономрозвитку України, Держслужба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, центральні органи виконавчої влади |
- зменшення з 74% до 64% показника стосовно суб'єктів господарювання, щодо яких здійснено заходи державного контролю; - зменшення з 4,5 до 3,5 середньої частоти перевірок щодо одного суб'єкта за рік; - скорочення з 14 до 11 днів загальної тривалості заходів державного нагляду | травень/ АПУ погоджено серпень |
Донченко Т.М. Слонецький І.І. Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Соловйов О.С. Коношевич Л.В. Александріна Т.А. Хобзей М.К. |
||
84.1.3. Затвердження уніфікованих форм актів, що складаються за результатами здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), забезпечивши: - їх відповідність методичним рекомендаціям щодо розроблення переліків питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) з урахуванням ступенів ризику від провадження господарської діяльності, а також типовим формам актів, які складаються за результатами планових заходів державного нагляду (контролю); - визначення вичерпного переліку питань, щодо яких здійснюється державний нагляд (контроль); - унеможливлення (заборону) здійснення заходів державного нагляду (контролю) з питань, що не зазначені у формі акта Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, центральні органи виконавчої влади |
липень |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Александріна Т.А. Хобзей М.К. |
|||
84.1.4. Забезпечення вільного та безоплатного доступу суб'єктів господарської діяльності до нормативно-правових актів, дотримання яких перевіряється під час здійснення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю), шляхом розміщення таких актів на офіційних веб-сайтах контролюючих органів Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, центральні органи виконавчої влади |
листопад |
Мельниченко Л.А. Донченко Т.М. Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Соловйов О.С. Коношевич Л.В. |
|||
84.1.5. Встановлення заборони контролюючим органам перевіряти виконання вимог нормативно-правових актів, до яких не забезпечено вільний та безоплатний доступ суб'єктів господарської діяльності, а також встановлення відповідальності за порушення такої заборони. Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, центральні органи виконавчої влади |
листопад |
Донченко Т.М. Слонецький І.І. Александріна Т.А. Хобзей М.К. Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Соловйов О.С. Коншевич Л.В. |
|||
85. | Створення ефективного механізму координації дій органів державного нагляду (контролю) та публічного діалогу у сфері державного нагляду (контролю) |
85.1. Видання нормативно-правових актів щодо створення дієвого механізму координації діяльності органів державного нагляду (контролю), передбачивши: - забезпечення єдиного методологічного підходу до розроблення проектів нормативно-правових актів у сфері державного нагляду (контролю), зокрема щодо віднесення суб'єктів господарювання до відповідних ступенів ризику, підготовку уніфікованих форм актів, що складаються за результатами заходів державного нагляду (контролю); - проведення державними органами спільних заходів нагляду (контролю); - залучення представників бізнес-асоціацій та неурядових організацій Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, Мінекономрозвитку України, центральні органи виконавчої влади |
Прийнято НПА з питань, зазначених у підпункті 85.1 | липень |
Донченко Т.М. Слонецький І.І. Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Соловйов О.С. Коношевич Л.В. Александріна Т.А. Хобзей М.К. |
Реформування надання адміністративних послуг | |||||
88 | Створення зручних і доступних умов для отримання споживачами адміністративних послуг | 88.1. Створення зручних для споживачів умов отримання і доступності адміністративних послуг | |||
88.1.5. Видання Кабінетом Міністрів України акта щодо затвердження вимог до Єдиного державного веб-порталу адміністративних послуг, порядку його функціонування та розміщення інформації на ньому Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, Мінекономрозвитку України, центральні органи виконавчої влади |
Створення єдиної бази даних адміністративних послуг та можливості отримання інформації через Єдиний державний веб-портал адміністративних послуг | у 2-місячний строк з дня набрання чинності Законом України про адміністративні послуги |
Донченко Т.М. Худошина О.В. Коношевич Л.В. Курлова В.С. Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Соловйов О.С. Александріна Т.А. Хобзей М.К. |
||
Забезпечення безпечності харчових продуктів та окремих показників якості цих продуктів | |||||
103 | Забезпечення дотримання європейських вимог до інформування споживачів про харчові продукти | 103.1. Гармонізація українського законодавства з європейськими стандартами щодо інформування споживачів про харчові продукти | |||
103.1.1. Внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону України щодо інформування споживачів про харчові продукти з метою гармонізації українського законодавства з Регламентом ЄС № 1169/2011 Європейського парламенту та Ради від 25 жовтня 2011 року стосовно надання інформації споживачам про властивості харчових продуктів за напрямами: - сфера застосування; термінологія; загальні вимоги до інформування споживачів про харчові продукти; - основні вимоги до реклами, маркування та зовнішнього вигляду харчових продуктів; - перелік інформації, що надається споживачам в обов'язковому порядку, а також деталізовані правила виконання викладених в кожному пункті цього переліку. - правила стосовно розміщення добровільних заяв про властивості харчових продуктів. Виконавці: МОЗ України, Мінагрополітики України |
Прийняття Закону України з питань, зазначених у підпункті 103.1.1 | жовтень |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104 | Адаптація системи санітарних та фітосанітарних стандартів до законодавства ЄС | 104.1. Видання актів, необхідних для адаптації системи санітарних і фітосанітарних заходів до законодавства Європейського Союзу | |||
104.1.1. Внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону України про новітні харчові продукти щодо гармонізації законодавства України з Регламентом ЄС № 258/97 , передбачивши, зокрема: - установлення критеріїв, за якими оператори продовольчого ринку можуть самостійно визначити, чи є той чи інший продукт новітнім; - визначення вичерпного переліку документів та дій (включаючи дослідження з метою підтвердження безпечності), що необхідні для проведення МОЗ України державної реєстрації новітнього харчового продукту - спрощену процедуру реєстрації новітніх харчових продуктів у випадку реєстрації такого харчового продукту у країнах ЄС; - установлення двохрічного перехідного періоду впровадження Закону Виконавці: МОЗ України, Мінагрополітики України |
Прийняття Закону України з питань, зазначених у підпункті 104.1.1 | квітень/ АПУ погоджено липень |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.2. Затвердження з урахуванням Регламенту ЄС № 1331/2008 порядку державної реєстрації харчових добавок, ароматизаторів та ензимів, передбачивши, зокрема: - форму заявки на державну реєстрацію; - вичерпний перелік документів, що подаються разом із заявкою на державну реєстрацію та/або протягом проведення такої реєстрації; - спрощену процедуру державної реєстрації у випадку існування схвалення предмета реєстрації хоча б однією відповідною міжнародною організацію (в рамках СОТ) та/або ЄС; - підстави для державної реєстрації; - підстави для відмови в державній реєстрації; - забезпечення конфіденційності інформації, що надається заявником; - порядок ведення відповідних реєстрів; - порядок оприлюднення інформації, що міститься в реєстрах харчових добавок, ароматизаторів та ензимів Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.2 | у 2-місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.3. Затвердження з урахуванням Регламенту ЄС № 1333/2008 санітарних правил і норм щодо застосування харчових добавок, у тому числі переліку харчових добавок, дозволених до використання в харчових продуктах, передбачивши зокрема: - перелік речовин, що не належать до категорії харчових добавок; - вимоги щодо включення харчової добавки до переліку харчових добавок, які дозволені до використання в харчових продуктах; - класи харчових добавок; - вимоги до маркування харчових добавок, що не призначені для реалізації кінцевому споживачу; - вимоги до маркування харчових добавок, що призначені для реалізації кінцевому споживачу. Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.3 | у 2-місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.4. Затвердження з урахуванням Регламенту ЄС № 1333/2008 санітарних норм і правил щодо застосування ароматизаторів, у тому числі переліку ароматизаторів, дозволених до використання в харчових продуктах, передбачивши зокрема: - умови застосування ароматизаторів у харчових продуктах; - види/групи ароматизаторів; - види/групи ароматизаторів, що не підлягають державній реєстрації; - вимоги до маркування ароматизаторів, що не призначені для реалізації кінцевому споживачу; - вимоги до маркування ароматизаторів, що призначені для реалізації кінцевому споживачу; - умови виробництва термічно оброблених ароматизаторів та максимально допустимі рівні залишків деяких речовин в термічно оброблених ароматизаторах; - речовини, вміст яких регламентується в харчових продуктах, до яких додаються ароматизатори або харчові інгредієнти з ароматичними властивостями. Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.4 | у 2-місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.5. Затвердження з урахуванням з Регламенту ЄС № 1332/2008 санітарних правил і норм щодо застосування ензимів, у тому числі переліку ензимів, дозволених до використання в харчових продуктах, передбачивши зокрема: - умови включення ензимів до переліку ензимів, які допущені до використання в харчових продуктах; - умови застосування ензимів в харчових продуктах; - вимоги до маркування ензимів, що не призначені для реалізації кінцевому споживачу; - вимоги до маркування ензимів, що призначені для реалізації кінцевому споживачу. Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.5 | у 2-місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.6. Затвердження гігієнічних вимог до молока та молочних продуктів, параметрів безпечності молока і молочних продуктів, окремих показників їх якості з метою гармонізації законодавства України з відповідними документами Комісії з Кодексу Аліментаріус та законодавством ЄС Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.6 | у 3-місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.7. Затвердження гігієнічних вимог до м'яса та м'ясних продуктів, параметрів безпечності м'яса та м'ясних продуктів, окремих показників їх якості з метою гармонізації законодавства України з відповідними документами Комісії з Кодексу Аліментаріус та законодавством ЄС Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.7 | у 3-місячний строк з дня офіційного опублікування ЗУ з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.8. Затвердження гігієнічних вимог до води питної, включаючи воду природну мінеральну, параметрів безпечності води питної, включаючи воду природну мінеральну,та окремих показників якості з метою гармонізації законодавства України з Директивами ЄС № 80/777/EEC, № 98/83/EC, № 2003/40/EC Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.8 | у 3-місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.9. Затвердження гігієнічних вимог до соків і сокових напоїв, параметрів безпечності соків і сокових напоїв, окремих показників якості з метою гармонізації законодавства України з відповідними документами Комісії з Кодексу Аліментаріус та законодавством ЄС Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.9 | у 5-місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.10. Затвердження гігієнічних вимог до безалкогольних напоїв, параметрів безпечності безалкогольних напоїв, окремих показників якості з метою гармонізації законодавства України з відповідними документами Комісії з Кодексу Аліментаріус та законодавством ЄС Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.10 | у 5-місячний строк з дня офіційного опублікування ЗУ з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.11. Затвердження гігієнічних вимог до кондитерських виробів, параметрів безпечності кондитерських виробів, окремих показників якості з метою гармонізації законодавства України з відповідними документами Комісії з Кодексу Аліментаріус та законодавством ЄС Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у підпункті 104.1.11 | у 5-місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
104.1.13. Затвердження гігієнічних вимог до харчових продуктів, що виробляються на підприємствах громадського харчування Виконавці: МОЗ України |
Видання акта з питань, зазначених у пункті 104.1.13 | у місячний строк з дня офіційного опублікування Закону України з питань, зазначених у пункті 104.1.1 |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. |
||
105 | Скасування вимог щодо одержання виробниками харчових продуктів документів дозвільного характеру, що не застосовуються в практиці ЄС, та максимальне скорочення часу видачі документів виробниками харчових продуктів | 105.1. Видання нормативно-правових актів щодо приведення вимог до документів дозвільного характеру, які отримують виробники харчових продуктів, у відповідність із законодавством ЄС | |||
105.1.1. Внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону України щодо внесення змін до деяких законів України щодо гармонізації законодавства України із законодавством ЄС у частині документів дозвільного характеру, висновків, сертифікатів, погоджень, експертиз тощо, які повинні одержувати та/або проходити (здійснювати) оператори ринку харчових продуктів. Виконавці: Мінагрополітики України, МОЗ України |
Прийняття Закону України із зазначених питань | вересень |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. Пономаренко А.М. |
||
105.1.2. Видання нормативно-правових актів щодо гармонізації українського законодавства із законодавством ЄС у частині документів дозвільного характеру, висновків, сертифікатів, погоджень, експертиз тощо, які повинні одержувати та/або проходити (здійснювати) оператори ринку харчових продуктів) Виконавці: Мінагрополітики України, МОЗ України |
Видання акта із зазначених питань | жовтень |
Григоренко А.А. Бутильська Н.О. Пономаренко А.М. |
||
Удосконалення державної регуляторної політики у сфері екологічної безпеки | |||||
110 | Проведення незалежної системи оцінки успішності дій центральних органів виконавчої влади щодо впровадження реформ у сфері дерегуляції |
110.1. Забезпечення залучення незалежних міжнародних інституцій до дослідження інвестиційного клімату в Україні Виконавці: Перший віце-прем'єр-міністр України, Мінекономрозвитку України, центральні органи виконавчої влади |
Впровадження системи незалежної оцінки успішності реформ у сфері дерегуляції | березень/ АПУ погоджено червень |
Дуда В.П. Тараненко О.П. Донченко Т.М. Соловйов О.С. Коношевич Л.В. Пономаренко А.М. Григоренко А.А. |
XIII. Реформа системи державного управління | |||||
191 | Оптимізація функцій центральних органів виконавчої влади у сферах державного нагляду (контролю) |
191.1. Внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проектів законів та інших нормативно-правових актів щодо позбавлення центральних органів виконавчої влади надлишкових контрольно-наглядових функцій Виконавці: Мін'юст України, центральні органи виконавчої влади |
Внесення відповідних змін до нормативних актів. Скорочення надлишкових контрольно-наглядових функцій, усунення їх дублювання | вересень |
Донченко Т.М. Слонецький І.І. Пономаренко А.М. Григоренко А.А. Соловйов О.С. Коношевич Л.В. Александріна Т.А. Хобзей М.К. |
193 | Удосконалення структури апаратів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади з метою підвищення ефективності їх управління |
193.2. Приведення структури апаратів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади у відповідність з постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2005 року № 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій" Виконавці: Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади |
Затвердження нових структур та штатних розписів апаратів міністерств, інших ЦОВВ | у строк, визначених постановою Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до вказаної постанови |
Осійчук М.С. Фещенко І.І. |
194 | Удосконалення системи місцевих органів виконавчої влади |
194.1. Видання Кабінетом Міністрів України акта приведення постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2007 року № 996 "Про затвердження рекомендаційних переліків управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій" та від 3 вересня 2008 року № 791 "Про затвердження рекомендаційних переліків управлінь, відділів та інших структурних підрозділів Київської міської та районної у м. Києві державних адміністрацій" у відповідність із законами щодо оптимізації розподілу функцій між територіальними органами центральних органів виконавчої влади та місцевими державними адміністраціями Виконавці: Мін'юст, Мінрегіон, центральні органи виконавчої влади |
Зменшено кількість міжвідомчого документообігу на 30%, у тому числі на рівні місцевих органів ВВ | у строки, визначені законами щодо оптимізації розподілу функцій між територіальними органами ЦОВВ та місцевими держадміністраціями |
Осійчук М.С. Клоченко І.В. |
197 | Реформування Державної санітарно-епідеміологічної служби України |
197.1. Оптимізація структури Державної санітарно-епідеміологічної служби України Виконавці: МОЗ України, Держсанепідслужба України |
Створення мережі територіальних органів ДержСЕС України, у т.ч. міжрайонних, скорочення чисельності її персоналу до 30 тисяч осіб | грудень |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. |
197.1.2. Реалізація Плану заходів щодо оптимізації структури та чисельності територіальних органів Держсанепідслужби України Виконавці: МОЗ України, Держсанепідслужба України |
грудень |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. |
|||
197.2. Оптимізація контрольно-наглядових функцій Державної санітарно-епідеміологічної служби України | |||||
197.2.1. Внесення на розгляд Верховної Ради проекту Закону України про внесення змін до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення України" щодо: · визначення вичерпного переліку повноважень посадових осіб центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. · запровадження декларативного принципу для суб'єктів господарювання з низьким та середнім епідеміологічним ризиком · Запровадження орієнтованого на ризик підходу до здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду Виконавці: МОЗ України, Держсанепідслужба України |
Встановлено вичерпний перелік повноважень посадових осіб служби. Запроваджено декларативний принцип Запроваджено ризик-орієнтований підхід | червень |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. |
||
197.2.2. Видання Кабінетом Міністрів України акта про внесення змін до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Україні від 22.06.99 р. № 1109, щодо: · Уніфікація процедур державного санітарно-епідеміологічного нагляду. · Визначення процедур державного обліку інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень. Виконавці: МОЗ України, Держсанепідслужба України |
Уніфікація процедури держсанепіднагляду. Визначення процедури державного обліку інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень. | у строки, визначені законом щодо внесення змін до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення України" |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. |
||
197.3. Затвердження Дорожньої карти оптимізації мережі лабораторних підрозділів територіальних органів Держсанепідслужби України, в якій передбачити, зокрема: · напрями розвитку лабораторного контролю відповідно до європейських практик; · концепцію реструктуризації мережі лабораторій, створення міжрегіональних та міжрайонних лабораторних центрів; · розроблення вимог щодо табельного оснащення. лабораторій, міжрегіональних та міжрайонних лабораторних центрів Виконавці: МОЗ України, Держсанепідслужба України |
Затвердження вказаної Дорожньої карти | листопад |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. |
||
197.4. Нормативне врегулювання відповідно до європейських стандартів питань щодо: · Медико-біологічних вимог і санітарних норм якості продовольчої сировини і харчових продуктів · санітарних правил та норм із використання полімерних матеріалів у будівництві та виготовленні меблів · вмісту хімічних волокон у матеріалах для дитячого одягу та взуття відповідно до гігієнічних показників Виконавці: МОЗ України, Держсанепідслужба України |
Прийнято всі нормативні акти, які відповідають європейським стандартам | листопад |
Пономаренко А.М. Григоренко А.А. |