- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Міністерству освіти
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Інститутам післядипломної
педагогічної освіти
Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з біології у 9-х та 11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2003/2004 навчальному році
Інформуємо про те, що листом Міністерства освіти і науки України "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації в загальноосвітніх навчальних закладах у 2003/2004 навчальному році" від 29.01.2004
N 1/9-39 передбачено проведення державної підсумкової атестації з біології у двох формах: або в усній за білетами, затвердженими Міністерством освіти і науки України ("Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України", 2004, NN 3-4, 5), або у письмовій формі за збірниками завдань, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.
Форму проведення державної підсумкової атестації з біології за основну та старшу школу обирають школярі.
На державну підсумкову атестацію з біології у письмовій формі відводиться 1,5 астрономічної години. Відлік часу розпочинається після оголошення номерів завдань.
В основній школі державна підсумкова атестація у письмовій формі проводиться за навчальним посібником "Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс основної школи" (Матяш Н.Ю., Костильов О.В., Вихренко А.С., Вихренко Т.О. - К.: Генеза, 2002, 2004).
Зміст завдань для атестації та кількість їх варіантів визначають за вказаними посібниками вчителі біології, комплектуючі кожний варіант із 32 завдань за такою схемою (приклади у додатку 1):
12 завдань початкового рівня складності (рослинний світ - 3 завдання; тваринний світ - 3; людина - 6). За своїм характером вони є завданнями з альтернативною відповіддю "так" чи "ні"; тестові завдання на знаходження правильної відповіді з 1-3 варіантів відповідей, 1 з яких правильний; завдання на доповнення (закінчіть речення, вставте пропущені слова);
12 завдань середнього рівня складності (рослинний світ - 3 завдання; тваринний світ - 3; людина - 6). Це можуть бути тестові завдання на знаходження правильної відповіді з трьох і більше варіантів відповідей, декілька з яких правильні; завдання на встановлення відповідностей у вигляді таблиці, схеми; завдання з "німими" малюнками;
6 завдань достатнього рівня складності (рослинний світ - 2 завдання; тваринний світ - 2; людина - 2). Це можуть бути тестові завдання на знаходження правильної відповіді з трьох і більше варіантів відповідей, декілька з яких правильні; завдання на встановлення відповідностей у вигляді таблиці, схеми; розв'язування біологічних задач;
2 завдання з "відкритою" відповіддю високого рівня складності (людина - 1 завдання, рослинний або тваринний світ - 1). Це завдання узагальнюючого, систематизуючого, порівняльного характеру.
У старшій школі державна підсумкова атестація проводитиметься у письмовій формі за навчальним посібником "Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс старшої школи" (Данилова О.В., Данилов С.А. - К.: Генеза, 2002, 2004). Кількість варіантів завдань та їх зміст визначають вчителі за вказаними посібниками. Рекомендуємо комплектувати кожний варіант із 32 завдань за схемою (приклади у додатку 2): по 12 завдань початкового та середнього рівня складності; 6 завдань достатнього рівня складності та 2 завдання з "відкритою" відповіддю високого рівня складності.
Завдання перших двох рівнів складності орієнтовані на визначення рівня навчальних досягнень репродуктивного характеру. Через завдання достатнього рівня складності перевіряються уміння школярів характеризувати, порівнювати біологічні явища і процеси, розв'язувати типові біологічні вправи та задачі. Завдання високого рівня складності мають узагальнюючий характер і вимагають уміння встановлювати та обґрунтовувати причинно-наслідкові зв'язки.
Оцінювання завдань різного рівня складності здійснюється за поданою нижче схемою.
Максимальна кількість балів за правильно виконані завдання кожного рівня складності становить 3 бали. Тобто загальна сума складає 12 балів.
Правильне розв'язання кожного завдання початкового та середнього рівня складності оцінюється в 0,25 бала (0,25 х 12 = 3).
Правильне розв'язання кожного завдання достатнього рівня складності оцінюється в 0,5 бала (0,5 х 6 = 3).
Правильне розв'язання кожного завдання високого рівня складності з "відкритою" відповіддю оцінюється в 1,5 бала (1,5 х 2 = 3).
Загальний бал за державну підсумкову атестацію у письмовій формі визначається на підставі суми балів, набраних учнем за виконання відповідної кількості завдань. Якщо сумою є неціле число, необхідно користуватися звичайним правилом округлення (наприклад, 7,25 = 7; 7,5 = 8; 7,75 = 8 тощо).
................Перейти до повного тексту