- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Статуту Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області (нова редакція), погоджений на загальних зборах колективу 15 вересня 2016 року, що додається.
2. Директору Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області Слюсарєвій О. В. подати на державну реєстрацію Статут в установленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П. К.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 05.10.2016 р. № 1195
Міністр М. ГРИНЕВИЧ
СТАТУТ
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЦЕНТРУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
Ідентифікаційний код: 22115778
Погоджено
на загальних зборах колективу протокол № 2
від 15 вересня 2016 року
1. Загальні положення
1.1. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі - навчально-методичний центр) є підпорядкованим Міністерству освіти і науки України державним закладом у галузі освіти, що здійснює навчально-методичне та науково-методичне забезпечення професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області незалежно від форм власності й підпорядкування; фінансується з державного бюджету.
Науково-методичний супровід діяльності навчально-методичного центру здійснюється Державною науковою установою "Інститут модернізації змісту освіти".
Повне найменування українською мовою:
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ
ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ.
Скорочене найменування українською мовою:
НМЦ ПТО У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ.
1.2. Відповідно до
Указу Президента України від 8 травня 1996 р. № 322/96 "Про основні напрями реформування професійно-технічної освіти в Україні" і наказу Міністерства освіти України "Про створення Обласного навчально-методичного центру професійно-технічної освіти Закарпатської області" від 13.07.1999 № 251 шляхом ліквідації обласного навчально-методичного кабінету при управлінні освіти Закарпатської обласної державної адміністрації, методичного центру художньої та технічної творчості професійно-технічної освіти Закарпатської області і централізованої бухгалтерії № 2 при управлінні освіти Закарпатської обласної державної адміністрації та на їх базі створено Обласний навчально-методичний центр професійно-технічної освіти Закарпатської області.
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНСЇ ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ є правонаступником Обласного навчально-методичного центру професійно-технічної освіти Закарпатської області.
1.3. Місцезнаходження навчально-методичного центру: Україна, 88007, Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Будителів, 3/1.
1.4. Головним завданням навчально-методичного центру є навчально-методичне та науково-методичне забезпечення діяльності державних і комунальних професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області та надання їм допомоги у впровадженні в навчально-виробничий і навчально-виховний процес досягнень науки, техніки, нових технологій, передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій.
Трудові відносини в навчально-методичному центрі визначаються законодавством України, правилами внутрішнього розпорядку, розробленими відповідно до законодавства та затвердженими у встановленому порядку.
1.7. Навчально-методичний центр надає платні послуги відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796, та пов'язані з його основною статутною діяльністю, в тому числі розробка навчальної, методичної та іншої документації на замовлення підприємств, установ і організацій з питань організації підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації робітничих кадрів на виробництві; забезпечення, оформлення замовлень документів про освіту державного зразка в установленому законодавством порядку.
2. Цивільна правоздатність
2.1. Навчально-методичний центр є державним закладом системи освіти, мета якого - здійснення навчально-методичного та науково-методичного забезпечення діяльності у сфері професійної освіти і навчання Закарпатської області.
2.2. Навчально-методичний центр має права та обов'язки відповідно до встановленої мети його діяльності.
2.3. Цивільні права та обов'язки (цивільна правоздатність) навчально-методичного центру виникає з моменту його створення і припиняється з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань запису про його припинення.
2.4. Навчально-методичний центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби, штамп, печатку зі своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України.
2.5. Навчально-методичний центр має право укладати договори, що регулюють взаємовідносини з навчальними закладами та підприємствами, установами, організаціями, у тому числі із замовниками підготовки кадрів, іншими суб'єктами господарювання.
2.6. Навчально-методичний центр несе відповідальність перед особою, державою, суспільством за виконання функцій і завдань, що покладені на нього, у тому числі за порушення прав своїх працівників та інше, що передбачено законодавством.
2.7. Навчально-методичний центр може мати структурні підрозділи, в тому числі: кабінети, відділи, лабораторії, інформаційно-аналітичні центри, центри якості освіти, редакційно-видавничі відділи, бухгалтерію, фільмотеку, бібліотеку, готель, санаторій-профілакторій та інші навчально-методичні й адміністративно-господарчі підрозділи, що діють на підставі положень, які розробляються навчально-методичним центром та затверджуються його директором згідно із рішенням, прийнятим на загальних зборах колективу навчально-методичного центру.
Навчально-методичний центр може утворювати в установленому порядку разом з навчальними закладами, підприємствами, установами, організаціями навчально-виробничі комплекси, входити до асоціацій та інших об'єднань юридичних осіб.
Рішення про відкриття відокремленого структурного підрозділу навчально-методичного центру (філія, районний (міський) навчально-методичний центр (кабінет), інший структурний підрозділ) приймається Міністерством освіти і науки України.
3. Основні завдання та напрями діяльності
3.1. Реалізація законодавства України про освіту з питань удосконалення та оновлення змісту професійно-технічної освіти відповідно до змій у науці, техніці, технологіях виробництва чи сфері послуг та організації праці.
3.2. Подання пропозицій до Міністерства освіти і науки України, Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти" щодо підготовки рішень з питань реформування і розвитку професійно-технічної освіти та її організаційно-правового забезпечення, удосконалення системи безперервної освіти і підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів незалежно від форми власності й підпорядкування.
3.4. Здійснення інформаційно-методичного забезпечення навчально-виробничого і навчально-виховного процесів, організація та координація методичної роботи у професійно-технічних навчальних закладах Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування.
3.5. Аналіз якості навчання, рівня знань, умінь і навичок учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області, розроблення пропозицій та надання методичної допомоги педагогічним колективам цих навчальних закладів щодо удосконалення навчального процесу.
3.6. Здійснення зв'язків з науковими, методичними, інформаційними установами та організаціями, вищими навчальними закладами та закладами післядипломної освіти, відповідними підприємствами, творчими спілками, асоціаціями, товариствами з питань удосконалення професійної та загальноосвітньої підготовки учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів, обміну кращим педагогічним і виробничим досвідом.
3.7. Здійснення дослідно-експериментальної роботи щодо вдосконалення змісту, форм і методів навчання. Участь у наукових дослідженнях з проблем професійно-технічної освіти, що здійснюються Державною науковою установою "Інститут модернізації змісту освіти", Національною академією педагогічних наук України, науково-методичними установами і закладами післядипломної освіти.
3.8. Участь у розробці та апробації державних освітніх стандартів з конкретних професій, що затверджуються Міністерством освіти і науки України.
3.9. Організація розроблення робочих навчальних планів і робочих навчальних програм професійно-технічними навчальними закладами Закарпатської області.
3.10. Здійснення заходів щодо вивчення, узагальнення та впровадження інноваційного педагогічного і виробничого досвіду та новітніх педагогічних технологій у навчально-виробничий і навчально-виховний процес у професійно-технічних навчальних закладах Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування.
3.11. Організація і проведення науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, конкурсів, виставок навчально-методичної літератури й технічних засобів навчання, інших заходів з навчально-методичного і науково-методичного забезпечення професійно-технічних навчальних закладів незалежно від форм власності й підпорядкування.
3.12. Надання допомоги професійно-технічним навчальним закладам Закарпатської області незалежно від форм власності й підпорядкування з організації роботи педагогічних рад, методичних комісій, навчально-методичних кабінетів і бібліотек щодо удосконалення змісту навчально-методичної роботи, здійснення заходів щодо розвитку педагогічної творчості й професійної майстерності педагогічних працівників.
3.13. Створення методичних секцій та методичних об'єднань з професій та навчальних предметів, організація їх роботи.
3.14. Організація підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування, а саме:
узагальнення потреб закладів-замовників у підвищенні кваліфікації педагогічних працівників на базі закладів-виконавців;
подання закладам-виконавцям інформації про потреби Закарпатської області у підвищенні кваліфікації педагогічних працівників;
здійснення методичного супроводу підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у тому числі у міжкурсовий період: організація та проведення конференцій, семінарів, шкіл передового досвіду, шкіл молодого спеціаліста, майстер-класів, педагогічних читань, круглих столів, методичних мостів, методичних консиліумів тощо; участь в організації, проведенні та роботі відповідних заходів всеукраїнського і міжнародного рівнів.
3.15. Надання допомоги професійно-технічним навчальним закладам Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування з організації стажування педагогічних працівників на підприємствах, в установах та організаціях.
3.16. Взаємодія з Закарпатським обласним центром зайнятості Державної служби зайнятості Міністерства соціальної політики України, підприємствами, установами, організаціями щодо навчально-методичного супроводу післядипломної освіти в частині професійного навчання працівників робітничим професіям, (підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації) і надання їм допомоги з цих питань.
3.17. Вивчення потреб професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області щодо забезпечення їх програмно-методичною документацією, підручниками, навчальними посібниками, навчально-методичною літературою.
3.18. Надання методичної допомоги авторським колективам, творчим групам, окремим педагогічним працівникам професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області незалежно від форм власності й підпорядкування щодо розроблення проектів програмно-методичної документації, підручників, навчальних і методичних посібників, технічних засобів навчання та їх апробації.
3.19. Проведення консультацій для керівників та педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області з питань навчально-виробничої та навчально-виховної роботи.
3.20. Участь у розгляді питань, що належать до компетенції Закарпатської регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів, зокрема участь у проведенні атестаційних експертиз професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, установ, організацій Закарпатської області незалежно від форми власності та підпорядкування, що здійснюють діяльність у галузі професійно-технічної освіти; організаційно-методичне забезпечення роботи Закарпатської регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів.
3.21. Здійснення інформаційно-видавничої діяльності: підготовка, виготовлення, тиражування й розповсюдження інформаційних і методичних матеріалів відповідно до основних сфер компетенції, а також періодичних, наукових, методичних та інших видань, що зареєстровані згідно із законодавством.
3.22. Координація виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах з відповідними навчальними, позашкільними, громадськими організаціями, місцевими органами виконавчої влади, у тому числі з питань проведення олімпіад, конкурсів професійної майстерності, об'єднання молоді в клуби за інтересами, гуртки та секції тощо.
................Перейти до повного тексту