1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
05.10.2016 № 1195
Про затвердження Статуту Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області
Відповідно до пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, пункту 3 частини пертої статті 6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", пункту 11 частини першої статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", пункту 7 розділу І Положення про навчально-методичний (науково-методичний) центр (кабінет) професійно-технічної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27.06.2013 № 856, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2013 р. за № 1189/23721,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області (нова редакція), погоджений на загальних зборах колективу 15 вересня 2016 року, що додається.
2. Директору Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Закарпатській області Слюсарєвій О. В. подати на державну реєстрацію Статут в установленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П. К.
Міністр Л. М. Гриневич
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 05.10.2016 р. № 1195
Міністр М. ГРИНЕВИЧ
СТАТУТ
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЦЕНТРУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
Ідентифікаційний код: 22115778
Погоджено
на загальних зборах колективу протокол № 2
від 15 вересня 2016 року
1. Загальні положення
1.1. НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі - навчально-методичний центр) є підпорядкованим Міністерству освіти і науки України державним закладом у галузі освіти, що здійснює навчально-методичне та науково-методичне забезпечення професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області незалежно від форм власності й підпорядкування; фінансується з державного бюджету.
Науково-методичний супровід діяльності навчально-методичного центру здійснюється Державною науковою установою "Інститут модернізації змісту освіти".
Повне найменування українською мовою:
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ
ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ.
Скорочене найменування українською мовою:
НМЦ ПТО У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ.
1.2. Відповідно до Указу Президента України від 8 травня 1996 р. № 322/96 "Про основні напрями реформування професійно-технічної освіти в Україні" і наказу Міністерства освіти України "Про створення Обласного навчально-методичного центру професійно-технічної освіти Закарпатської області" від 13.07.1999 № 251 шляхом ліквідації обласного навчально-методичного кабінету при управлінні освіти Закарпатської обласної державної адміністрації, методичного центру художньої та технічної творчості професійно-технічної освіти Закарпатської області і централізованої бухгалтерії № 2 при управлінні освіти Закарпатської обласної державної адміністрації та на їх базі створено Обласний навчально-методичний центр професійно-технічної освіти Закарпатської області.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. № 1133 "Про затвердження переліку позашкільних навчальних закладів та заходів з позашкільної роботи з дітьми, а також закладів та заходів у галузі освіти, що забезпечують виконання загальнодержавних функцій, видатки на які здійснюються з державного бюджету" та наказу Міністерства освіти і науки України від 19 грудня 2002 р. № 727 "Про перейменування навчальних закладів і установ професійно-технічної освіти" Обласному навчально-методичному центру професійно-технічної освіти Закарпатської області встановлено повне найменування: НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ.
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНСЇ ОСВІТИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ є правонаступником Обласного навчально-методичного центру професійно-технічної освіти Закарпатської області.
1.3. Місцезнаходження навчально-методичного центру: Україна, 88007, Закарпатська область, місто Ужгород, вулиця Будителів, 3/1.
1.4. Головним завданням навчально-методичного центру є навчально-методичне та науково-методичне забезпечення діяльності державних і комунальних професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області та надання їм допомоги у впровадженні в навчально-виробничий і навчально-виховний процес досягнень науки, техніки, нових технологій, передового досвіду та інноваційних педагогічних технологій.
1.5. Навчально-методичний центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Указами Президента України, законами України про освіту, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про навчально-методичний (науково-методичний) центр (кабінет) професійно-технічної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27.06.2013 № 856 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.07.2013 за № 1189/23721, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Статутом.
1.6. Статут навчально-методичного центру розроблено відповідно до вимог нормативно-правових актів, зазначених у пункті 1.5 розділу 1 Статуту та вимог Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Земельного кодексу України, Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Кодексу законів про працю України, інших актів законодавства та погоджено на загальних зборах колективу.
Трудові відносини в навчально-методичному центрі визначаються законодавством України, правилами внутрішнього розпорядку, розробленими відповідно до законодавства та затвердженими у встановленому порядку.
1.7. Навчально-методичний центр надає платні послуги відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796, та пов'язані з його основною статутною діяльністю, в тому числі розробка навчальної, методичної та іншої документації на замовлення підприємств, установ і організацій з питань організації підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації робітничих кадрів на виробництві; забезпечення, оформлення замовлень документів про освіту державного зразка в установленому законодавством порядку.
2. Цивільна правоздатність
2.1. Навчально-методичний центр є державним закладом системи освіти, мета якого - здійснення навчально-методичного та науково-методичного забезпечення діяльності у сфері професійної освіти і навчання Закарпатської області.
2.2. Навчально-методичний центр має права та обов'язки відповідно до встановленої мети його діяльності.
2.3. Цивільні права та обов'язки (цивільна правоздатність) навчально-методичного центру виникає з моменту його створення і припиняється з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань запису про його припинення.
2.4. Навчально-методичний центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби, штамп, печатку зі своїм найменуванням та зображенням Державного Герба України.
2.5. Навчально-методичний центр має право укладати договори, що регулюють взаємовідносини з навчальними закладами та підприємствами, установами, організаціями, у тому числі із замовниками підготовки кадрів, іншими суб'єктами господарювання.
2.6. Навчально-методичний центр несе відповідальність перед особою, державою, суспільством за виконання функцій і завдань, що покладені на нього, у тому числі за порушення прав своїх працівників та інше, що передбачено законодавством.
2.7. Навчально-методичний центр може мати структурні підрозділи, в тому числі: кабінети, відділи, лабораторії, інформаційно-аналітичні центри, центри якості освіти, редакційно-видавничі відділи, бухгалтерію, фільмотеку, бібліотеку, готель, санаторій-профілакторій та інші навчально-методичні й адміністративно-господарчі підрозділи, що діють на підставі положень, які розробляються навчально-методичним центром та затверджуються його директором згідно із рішенням, прийнятим на загальних зборах колективу навчально-методичного центру.
Навчально-методичний центр може утворювати в установленому порядку разом з навчальними закладами, підприємствами, установами, організаціями навчально-виробничі комплекси, входити до асоціацій та інших об'єднань юридичних осіб.
Рішення про відкриття відокремленого структурного підрозділу навчально-методичного центру (філія, районний (міський) навчально-методичний центр (кабінет), інший структурний підрозділ) приймається Міністерством освіти і науки України.
3. Основні завдання та напрями діяльності
3.1. Реалізація законодавства України про освіту з питань удосконалення та оновлення змісту професійно-технічної освіти відповідно до змій у науці, техніці, технологіях виробництва чи сфері послуг та організації праці.
3.2. Подання пропозицій до Міністерства освіти і науки України, Державної наукової установи "Інститут модернізації змісту освіти" щодо підготовки рішень з питань реформування і розвитку професійно-технічної освіти та її організаційно-правового забезпечення, удосконалення системи безперервної освіти і підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів незалежно від форми власності й підпорядкування.
3.3. Організація навчально-методичної роботи у професійно-технічних навчальних закладах Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування з врахуванням вимог Державного стандарту професійно-технічної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 р. № 1135, і освітніх державних стандартів з конкретних робітничих професій, Національної рамки кваліфікацій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341,
Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, Положення про ступеневу професійно-технічну освіту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 1999 р. № 956.
3.4. Здійснення інформаційно-методичного забезпечення навчально-виробничого і навчально-виховного процесів, організація та координація методичної роботи у професійно-технічних навчальних закладах Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування.
3.5. Аналіз якості навчання, рівня знань, умінь і навичок учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області, розроблення пропозицій та надання методичної допомоги педагогічним колективам цих навчальних закладів щодо удосконалення навчального процесу.
3.6. Здійснення зв'язків з науковими, методичними, інформаційними установами та організаціями, вищими навчальними закладами та закладами післядипломної освіти, відповідними підприємствами, творчими спілками, асоціаціями, товариствами з питань удосконалення професійної та загальноосвітньої підготовки учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів, обміну кращим педагогічним і виробничим досвідом.
3.7. Здійснення дослідно-експериментальної роботи щодо вдосконалення змісту, форм і методів навчання. Участь у наукових дослідженнях з проблем професійно-технічної освіти, що здійснюються Державною науковою установою "Інститут модернізації змісту освіти", Національною академією педагогічних наук України, науково-методичними установами і закладами післядипломної освіти.
3.8. Участь у розробці та апробації державних освітніх стандартів з конкретних професій, що затверджуються Міністерством освіти і науки України.
3.9. Організація розроблення робочих навчальних планів і робочих навчальних програм професійно-технічними навчальними закладами Закарпатської області.
3.10. Здійснення заходів щодо вивчення, узагальнення та впровадження інноваційного педагогічного і виробничого досвіду та новітніх педагогічних технологій у навчально-виробничий і навчально-виховний процес у професійно-технічних навчальних закладах Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування.
3.11. Організація і проведення науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, конкурсів, виставок навчально-методичної літератури й технічних засобів навчання, інших заходів з навчально-методичного і науково-методичного забезпечення професійно-технічних навчальних закладів незалежно від форм власності й підпорядкування.
3.12. Надання допомоги професійно-технічним навчальним закладам Закарпатської області незалежно від форм власності й підпорядкування з організації роботи педагогічних рад, методичних комісій, навчально-методичних кабінетів і бібліотек щодо удосконалення змісту навчально-методичної роботи, здійснення заходів щодо розвитку педагогічної творчості й професійної майстерності педагогічних працівників.
3.13. Створення методичних секцій та методичних об'єднань з професій та навчальних предметів, організація їх роботи.
3.14. Організація підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування, а саме:
узагальнення потреб закладів-замовників у підвищенні кваліфікації педагогічних працівників на базі закладів-виконавців;
подання закладам-виконавцям інформації про потреби Закарпатської області у підвищенні кваліфікації педагогічних працівників;
здійснення методичного супроводу підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у тому числі у міжкурсовий період: організація та проведення конференцій, семінарів, шкіл передового досвіду, шкіл молодого спеціаліста, майстер-класів, педагогічних читань, круглих столів, методичних мостів, методичних консиліумів тощо; участь в організації, проведенні та роботі відповідних заходів всеукраїнського і міжнародного рівнів.
3.15. Надання допомоги професійно-технічним навчальним закладам Закарпатської області незалежно від форми власності й підпорядкування з організації стажування педагогічних працівників на підприємствах, в установах та організаціях.
3.16. Взаємодія з Закарпатським обласним центром зайнятості Державної служби зайнятості Міністерства соціальної політики України, підприємствами, установами, організаціями щодо навчально-методичного супроводу післядипломної освіти в частині професійного навчання працівників робітничим професіям, (підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації) і надання їм допомоги з цих питань.
3.17. Вивчення потреб професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області щодо забезпечення їх програмно-методичною документацією, підручниками, навчальними посібниками, навчально-методичною літературою.
3.18. Надання методичної допомоги авторським колективам, творчим групам, окремим педагогічним працівникам професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області незалежно від форм власності й підпорядкування щодо розроблення проектів програмно-методичної документації, підручників, навчальних і методичних посібників, технічних засобів навчання та їх апробації.
3.19. Проведення консультацій для керівників та педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської області з питань навчально-виробничої та навчально-виховної роботи.
3.20. Участь у розгляді питань, що належать до компетенції Закарпатської регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів, зокрема участь у проведенні атестаційних експертиз професійно-технічних навчальних закладів, підприємств, установ, організацій Закарпатської області незалежно від форми власності та підпорядкування, що здійснюють діяльність у галузі професійно-технічної освіти; організаційно-методичне забезпечення роботи Закарпатської регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів.
3.21. Здійснення інформаційно-видавничої діяльності: підготовка, виготовлення, тиражування й розповсюдження інформаційних і методичних матеріалів відповідно до основних сфер компетенції, а також періодичних, наукових, методичних та інших видань, що зареєстровані згідно із законодавством.
3.22. Координація виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах з відповідними навчальними, позашкільними, громадськими організаціями, місцевими органами виконавчої влади, у тому числі з питань проведення олімпіад, конкурсів професійної майстерності, об'єднання молоді в клуби за інтересами, гуртки та секції тощо.

................
Перейти до повного тексту