18.02.2015 № 163 |
Заступник міністра | П. Полянський |
№ пункту Рекомендацій | Зміст заходу з виконання відповідних завдань | Строк виконання | Відповідальні за виконання |
Пункт 2 | |||
Підпункти 1,6 | Надавати Міністерству фінансів України відповідні фінансові розрахунки для забезпечення дітей з особливими освітніми потребами підручниками, дітей з вадами зору, слуху комп'ютерними навчальними програмами, придбання наочно-дидактичних матеріалів та обладнання для кабінетів (фізики, математики, хімії, біології, географії, історії та інших), меблів, пристосованих для навчання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату; розроблення програмного забезпечення для доступу інвалідів з порушеннями органів зору до українськомовної текстової інформації на моніторі комп'ютера або дисплеї мобільного телефону | Щороку до 2020 р. | Інститут модернізації змісту освіти, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
Підпункт 2 | Прискорити Подання Кабінету Міністрів України проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг" | 01.03.2015 |
Департамент вищої освіти; департамент загальної середньої та дошкільної освіти; департамент професійно-технічної освіти |
Підпункт 3 | Взяти участь у підготовці проекту постанови Кабінету Міністрів України щодо оновлення складу Ради у справах інвалідів при Кабінеті Міністрів України | 26.02.2015 | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункт 4 | Розробити порядок супроводу дітей з особливими освітніми потребами від народження до повноліття та порядок взаємодії закладів охорони здоров'я, освіти, соціального захисту населення під час здійснення ними супроводу | 01.06.2015 | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункт 5 | Підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення змін до статті 89 Бюджетного кодексу України" щодо фінансування навчально-реабілітаційних центрів з обласних бюджетів | 01.08.2015 |
Департамент економіки та фінансування, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункт 7 |
Вивчити питання щодо можливості запровадження механізму надання послуг із супроводу дитини в інклюзивному освітньому середовищі шляхом залучення коштів місцевого бюджету та ресурсів громадських організацій, благодійних фондів відповідно до Закону України "Про державно-приватне партнерство" . Про результати, в тому числі перелік послуг, поінформувати департамент загальної освіти до 1 квітня 2015 року. |
01.04.2015 |
Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Департамент економіки та фінансування |
Підпункт 8 |
Взяти участь у робочій групі з вивчення питання щодо законодавчого затвердження принципу "гроші ходять за дитиною" для дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, шляхом запровадження ефективних механізмів, які передбачають передачу коштів з Державного бюджету України, місцевих бюджетів до закладу, який обрали батьки дитини для отримання освітніх, соціальних та інших послуг. Розглянути питання щодо закріплення на законодавчому рівні посади асистента дитини з психофізичними розладами. |
Березень 2015 р. |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент економіки та фінансування |
Підпункт 10 | Вивчити питання щодо встановлення єдиних норм харчування для вихованців інтернатних закладів (дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю) незалежно від відомчого підпорядкування цих закладів. | Березень 2015 р. |
Департамент економіки та фінансування, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункти 11, 12 |
11. Надати Міністерству фінансів України пропозиції щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 року № 65 "Про економію державних коштів та недопущення витрат бюджету", скасувавши заборону на придбання меблів, побутової техніки, проведення ремонту навчальними закладами, придбання автотранспортних засобів для загальноосвітніх навчальних закладів, а також норми про припинення встановлення доплат за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників, підвищень надбавок, доплат, допомоги, винагород, премій, інших законодавчо встановлених виплат працівникам, заповнення вакантних посад у навчальних закладах, а також про скасування постанов Кабінету Міністрів України від 25 березня 2014 року "Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 року № 373" та № 89 "Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2009 року № 1073", як такі, що звужують трудові права працівників |
01.03.2015 | Департамент економіки та фінансування |
Підпункт 13 | Взяти участь у розробленні проекту постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 року № 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери", передбачивши умови оплати праці за посадою асистента вчителя а також підвищену на 20% оплату праці педагогічних працівників, які працюють у класах/групах з інклюзивним навчанням, соціальних працівників та керівних працівників навчальних закладів, де створені такі класи/групи | 2015 р. | Департамент економіки та фінансування |
Підпункт 14. | Взяти участь у розробленні проекту постанови Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до Порядку здійснення соціального замовлення за рахунок бюджетних коштів" | 2015 р. | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Пункт 3 | |||
Підпункт 1 | Вивчити міжнародний досвід щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю, в системі загальної середньої освіти та подати відповідні пропозиції щодо змін до нормативно-правових актів у цій сфері | 2015 р. |
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункт 2 | Забезпечувати координацію діяльності місцевих органів управління освітою щодо запровадження інклюзивного навчання, реабілітації та соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами | Постійно | Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункт 3 | Забезпечити необхідні адаптації відповідно до спеціальних потреб дітей з особливими освітніми потребами (з ураженнями органів зору, слуху, опорно-рухового апарату) під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти | 01.04.2015 | Український центр оцінювання якості освіти |
Підпункт 4 | Поширити практику впровадження в навчальні плани підготовки корекційних педагогів та спеціальних психологів навчальних програм та модулів з питань корекційної допомоги дітям із складними порушеннями психофізичного розвитку, в тому числі з розладами спектра аутизму | 01.08.2015 | Департамент вищої освіти |
Підпункт 5 | Забезпечити розроблення та обов'язкове запровадження індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами в дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, спеціальних загальноосвітніх та загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивними та спеціальними класами, навчально-реабілітаційних центрах, інтернатних установах системи соціального захисту населення на основі індивідуально-диференційованого підходу | 01.08.2015 |
Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункт 6 | Забезпечувати доступ дітей з особливими освітніми потребами до позашкільної, професійно-технічної та неформальної освіти | Постійно | Департамент професійно-технічної освіти |
Підпункт 7 | Включити до ліцензійних умов (стандартів освітньої діяльності) навчальних закладів обов'язкові вимоги щодо забезпечення архітектурної доступності закладів згідно з державними будівельними нормами | 14.08.2015 | Управління ліцензування, акредитації та нострифікації |
Підпункт 8 | Внести зміни до типових штатних нормативів загальноосвітніх, позашкільних, дошкільних навчальних закладів (навчально-виховних комплексів), передбачивши введення посади соціального працівника, де є класи/групи з інклюзивним навчанням дітей | 01.08.2015 | Департамент економіки та фінансування |
Пункт 4 | |||
Підпункт 1 | Вжити заходів щодо розроблення та видання у достатній кількості спеціальних підручників, наочно-дидактичних матеріалів, посібників для навчання дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних та інклюзивних умовах | 01.08.2015 |
Інститут модернізації змісту освіти, Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункт 2 | Розробити наукове та навчально-методичне забезпечення інклюзивної освіти для педагогічних працівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів та рекомендації для батьків дітей з особливими освітніми потребами відповідно до світових стандартів, з урахуванням вітчизняного та міжнародного досвіду, у тому числі громадських організацій | 01.08.2015 |
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, Інститут модернізації змісту освіти, департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Підпункт 3 | Вжити заходів щодо забезпечення здійснення науково-методичної, експериментальної діяльності щодо навчання дітей із складними порушеннями розвитку, зокрема з розладами спектра аутизму, епісиндромом, синдромом Дауна на основі співпраці з Міністерством охорони здоров'я, Міністерством соціальної політики України та громадськими організаціями | 01.08.2015 |
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України, Інститут модернізації змісту освіти, департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Пункт 11 | |||
Підпункт 1 | Вжити заходів щодо приведення у відповідність до потреб населення мережі навчальних закладів усіх типів, забезпечити їх доступність для дітей з різними порушеннями психофізичного розвитку | 01.08.2015 | Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
Підпункт 5 | Вжити заходів щодо використання психолого-медико-педагогічними консультаціями апробованих науковцями та практиками інноваційних методик раннього виявлення дітей з порушенням спектра аутизму та відбору відповідних форм і методів навчання | 01.08.2015 | Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
Підпункт 6 | Забезпечити надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, в тому числі дітям-інвалідам та молоді з інвалідністю, які перебувають в інтернатних навчальних закладах, установах соціального захисту населення шляхом їх обстеження, складання індивідуальної програми навчання на підставі рекомендацій психолого-медико-педагогічної комісії та індивідуальної програми реабілітації | 01.08.2015 | Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
Підпункт 7 | Забезпечувати організацію підвезення учнів, зокрема з порушенням опорно-рухового апарату від місця проживання до місця навчання дитини, лікування та реабілітації (за місцем проживання), зокрема учнів з порушенням опорно-рухового апарату спеціально пристосованими автобусами. | Постійно | Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
Підпункт 8 | Створити умови для діяльності обласних, районних (міських) психолого- медико-педагогічних консультацій та центрів корекційної допомоги відповідно до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічну консультацію, а також проходження курсів підвищення кваліфікації їхніми фахівцями | 01.08.2015 | Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
Підпункт 10 | Забезпечувати надання консультативних послуг для батьків дітей з особливими освітніми потребами, зокрема дітей з інвалідністю, на базі дошкільних, загальноосвітніх, спеціальних навчальних закладів та навчально-реабілітаційних центрів, у яких навчаються такі діти | Постійно | Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |