1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.07.2013 № 969
Про затвердження Регламенту Міністерства освіти і науки України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 814 від 10.07.2014 )
З метою подальшого удосконалення роботи Міністерства освіти і науки, пов'язаної з виконанням повноважень, підвищення особистої відповідальності працівників центрального апарату за виконання покладених на них завдань
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Регламент Міністерства освіти і науки України (далі - Регламент), що додається.
2. Першому заступнику Міністра Сулімі Є.М., заступнику Міністра - керівнику апарату Дніпрову О.С., заступнику Міністра Жебровському Б.М. забезпечити неухильне виконання положень Регламенту.
3. Керівникам структурних підрозділів Міністерства ознайомити працівників із вимогами і положеннями Регламенту для постійного його використання і керівництва в роботі.
4. Департаменту управління справами (Запольська Н.М.) довести Регламент до відома структурних підрозділів Міністерства, Міністерства освіти і науки, молоді та спорту АР Крим; департаментів (управлінь) освіти і науки, (молоді та спорту) обласних, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації, голів рад ректорів (директорів) вищих навчальних закладів I - IV рівнів акредитації, керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
5. Департаменту організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями (Марченко А.В.) зробити відмітку у справах архіву.
6. Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.05.2008 № 421 "Про затвердження Регламенту Міністерства освіти і науки України" визнати таким, що втратив чинність.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Дніпрова О.С.
Міністр Д.В. Табачник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
12.07.2013 № 969
РЕГЛАМЕНТ
Міністерства освіти і науки України
Регламент Міністерства освіти і науки України (далі - Регламент) встановлює порядок організації діяльності Міністерства освіти і науки України, пов'язаної із здійсненням його повноважень.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Міністерство освіти і науки України (далі - Міністерство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Міністерство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, дорученнями Президента України, Положенням про Міністерство освіти і науки Укр аїни, затвердженим Указом Президента України від 25 квітня 2013 року № 240, а також цим Регламентом.
Основними завданнями Міністерства є формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах освіти і науки, інтелектуальної власності, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, інформатизації, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, створення умов для розвитку інформаційного суспільства, а також у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування і форми власності.
Діяльність Державної служби інтелектуальної власності України, Державного агентства з питань науки, інновацій та інформатизації України, Державної інспекції навчальних закладів України спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра освіти і науки України.
Міністерство у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими органами державної влади, допоміжними органами і службами, створеними Президентом України, а також з органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями, професійними спілками та організаціями роботодавців, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, з підприємствами, установами та організаціями.
Міністерство у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.
Накази Міністерства, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, видаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Державній реєстрації підлягають накази Міністерства, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер.
Накази Міністерства, видані у межах його повноважень, є обов'язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
Діяльність Міністерства є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення відповідної інформації на офіційному веб-сайті, публікацій у засобах масової інформації, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, виступів його керівних працівників.
Інформація про діяльність Міністерства надається громадянам, представникам засобів масової інформації згідно законодавства.
1.1. Визначення повноважень керівництва та інших працівників апарату Міністерства
Повноваження Міністра освіти і науки України (далі - Міністра) визначаються законодавством.
Розподіл обов'язків між першим заступником Міністра, заступником Міністра - керівником апарату, заступником Міністра затверджується наказом Міністра, в якому визначаються:
перелік закріплених за відповідним заступником Міністра обов'язків, що випливають з покладених на Міністерство завдань та функцій;
перелік структурних підрозділів, підпорядкованих закладів, підприємств, установ та організацій діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідним заступником Міністра.
Положення про структурний підрозділ розробляється керівником відповідного підрозділу, погоджується із заступником Міністра (відповідно до функціонального розподілу обов'язків) і затверджується Міністром освіти і науки України.
Обов'язки керівника структурного підрозділу Міністерства визначаються положенням про структурний підрозділ та посадовою інструкцією. Обов'язки інших працівників структурних підрозділів визначаються посадовими інструкціями, що затверджуються заступником Міністра (відповідно до функціонального розподілу обов'язків).
2. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ МІНІСТЕРСТВА
2.1. Загальні положення
Правове забезпечення діяльності Міністерства, а також надання методичної та практичної допомоги з правових питань, здійснює юридичний департамент.
Юридичний департамент з питань правового забезпечення діяльності підпорядковується Міністру.
У своїй діяльності юридичний департамент керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, а також актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України і прийнятими відповідно до Конституції та законів України нормативно-правовими актами Міністерства.
Основними завданнями юридичного департаменту є:
правове забезпечення діяльності Міністерства;
організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування і неухильне додержання вимог актів законодавства структурними підрозділами та посадовими особами Міністерства;
підготовка інформаційних, довідкових та інших матеріалів з питань застосування законодавства.
Юридичний департамент відповідно до покладених на нього завдань:
забезпечує правильне застосування законодавства у Міністерстві;
проводить перевірку відповідності законодавству проектів наказів, а також інших нормативних актів Міністерства, що подаються на підпис керівництва, а у разі їх невідповідності актам законодавства - подає пропозиції щодо приведення проектів актів, розроблених Міністерством, у відповідність з вимогами законодавства;
визначає, які акти є нормативно-правовими і підлягають державній реєстрації в Міністерстві юстиції;
надає методичну допомогу працівникам та керівникам структурних підрозділів Міністерства щодо правильного застосування норм законодавства під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків;
представляє інтереси Міністерства у судах та інших державних органах під час розгляду правових питань або спорів;
виконує інші функції з правового забезпечення діяльності Міністерства відповідно до цього Регламенту та положення про юридичний департамент, що затверджується Міністром.
2.2. Законопроектна діяльність Міністерства
Розроблення законопроектів, що подаються до Верховної Ради України Кабінетом Міністрів України у порядку законодавчої ініціативи, здійснюється відповідно до перспективних і поточних планів законопроектних робіт, завдань, визначених законами України, указами і дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України та дорученнями Прем'єр-міністра України.
У пропозиціях структурних підрозділів Міністерства, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, до перспективного та поточного планів законопроектної діяльності Міністерства зазначаються:
орієнтовна назва законопроекту;
проблема, яка потребує законодавчого врегулювання. Якщо проект закону є проектом регуляторного акта, про це зазначається окремо;
підстава для розроблення законопроекту;
строк внесення законопроекту до Кабінету Міністрів України.
Законопроекти, головним розробником яких є Міністерство, що вносяться у порядку законодавчої ініціативи Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України, готуються відповідним структурним підрозділом Міністерства та/або центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, за дорученням Міністра, з дотриманням вимог, передбачених Регламентом Верховної Ради України, главами 2 - 5 розділу 4 Регламенту Кабінету Міністрів України, та з урахуванням особливостей, передбачених главою 2 розділу 6 Регламенту Кабінету Міністрів України. Цей структурний підрозділ та/або центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, є головним розробником.
Проект закону, яким встановлюються нові або змінюються норми, що регулюють суспільні відносини, готується на основі концепції, яка розробляється у порядку, встановленому главою 8 розділу 4 Регламенту Кабінету Міністрів України.
Разом з проектом закону, що вноситься до Кабінету Міністрів України, подаються документи та матеріали, передбачені пунктом 1 § 50 Регламенту Кабінету Міністрів України для проектів актів Кабінету Міністрів України, а також:
проект постанови Верховної Ради України про прийняття проекту закону за основу;
перелік нових законів та законів, які потребують викладення у новій редакції, інших нормативних актів, прийняття або перегляд яких необхідно здійснити для реалізації положень закону;
окремий законопроект про внесення змін до інших законів, якщо такі зміни необхідні для реалізації закону і не викладені у його перехідних положеннях.
Візування законопроекту здійснюється у порядку, який встановлений цим Регламентом для проектів актів Кабінету Міністрів України.
Законопроект, поданий до Верховної Ради України Кабінетом Міністрів України, представляє у Верховній Раді України та супроводжує на всіх стадіях розгляду представник Міністерства - посадова особа, визначена Міністром з числа заступників Міністра або керівник центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра.
Представник Міністерства під час супроводження законопроекту:
доповідає про законопроект на засіданні комітету Верховної Ради України, аргументує позицію Кабінету Міністрів України, дає пояснення щодо окремих його норм, відповідає на запитання, подає у разі необхідності членам комітету додаткові аналітичні та інформаційно-довідкові матеріали;
доповідає про законопроект на пленарному засіданні під час його розгляду у першому читанні, відповідає на запитання, виступає із заключним словом;
за результатами розгляду законопроекту в першому читанні бере участь у його підготовці комітетом Верховної Ради України до другого читання або до повторного першого читання, у тому числі в разі доопрацювання законопроекту з урахуванням результатів його публічного обговорення;
забезпечує інформування Кабінету Міністрів України про хід та результати розгляду законопроекту у Верховній Раді.
У разі подання Кабінетом Міністрів України пропозицій і поправок до законопроекту, який готується до другого читання, представник Міністерства аргументує позицію Кабінету Міністрів України під час розгляду законопроекту в другому читанні комітетом Верховної Ради України та на пленарному засіданні Верховної Ради України, наполягає у разі необхідності на обговоренні відхилених комітетом Верховної Ради України пропозицій чи поправок.
Представник Міністерства висловлює позицію Кабінету Міністрів України щодо пропозицій і поправок до законопроекту, поданих іншими суб'єктами права законодавчої ініціативи, з урахуванням, зокрема, їх відповідності Конституції України, Програмі діяльності Кабінету Міністрів України, аргументує позицію Кабінету Міністрів України під час розгляду Верховною Радою України пропозицій Президента України до поверненого ним для повторного розгляду закону.
У разі, коли комітет Верховної Ради України не ухвалив у визначений Регламентом Верховної Ради України строк висновок щодо включення поданого Кабінетом Міністрів України законопроекту до порядку денного, представник Міністерства готує проект звернення Кабінету Міністрів України до Верховної Ради України щодо розгляду на пленарному засіданні питання про включення до порядку денного сесії такого законопроекту.
Підготовка проектів актів Президента України здійснюється з дотриманням вимог розділу 7 Регламенту Кабінету Міністрів України.
2.3. Нормотворча діяльність Міністерства
Нормотворча діяльність Міністерства провадиться на основі та на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції і законів України, актів Кабінету Міністрів України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших актів законодавства, а також з ініціативи Міністерства.
Проекти актів Кабінету Міністрів України готуються Міністерством на основі та на виконання Конституції і законів України, указів Президента України, постанов Верховної Ради України, рішень Кабінету Міністрів України.
Проекти актів Кабінету Міністрів України, що стосуються укладення, виконання та припинення дії міжнародних договорів України, готуються відповідно до Закону України "Про міжнародні договори України".
Проекти актів Кабінету Міністрів України, що розробляються Міністерством, оформляються згідно з Правилами підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 6 вересня 2005 р. № 870.
Для врахування пропозицій та зауважень всіх заінтересованих суспільних груп під час розробки проектів нормативно-правових актів проводяться громадські консультації.
Проекти нормативно-правових актів підлягають погодженню із заінтересованими органами, виходячи із змісту основних положень проектів.
2.4. Процедура підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України
Процедура підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України проводиться згідно з розділом 4 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2011 року № 1156).
2.5. Головний розробник та заінтересовані структурні підрозділи Міністерства
Головним розробником проекту акта Кабінету Міністрів України є структурний підрозділ Міністерства, який за дорученням Міністра безпосередньо здійснює його розробку та опрацювання відповідно до своєї компетенції.
Якщо питання, що потребує врегулювання, належить до компетенції кількох структурних підрозділів Міністерства, головним розробником проекту акта Кабінету Міністрів України є структурний підрозділ, компетенція якого у відповідній сфері правового регулювання є домінуючою. Інші структурні підрозділи Міністерства, що відповідно до компетенції беруть участь у розробленні проекту акта або його погодженні, є заінтересованими структурними підрозділами.
Під час розроблення проекту акта Кабінету Міністрів України головний розробник вивчає та аналізує стан правового регулювання у відповідній сфері та причини, що зумовлюють необхідність підготовки проекту; готує текст проекту; перевіряє проект на відповідність законодавству, а також основним положенням законодавства Європейського Союзу, якщо цей проект є предметом правового регулювання, що належить до сфер, у яких Міністерство є відповідальним за організацію роботи з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу; проводить консультації з питань підготовки проекту з представниками заінтересованих суспільних груп, експертами; погоджує проект із співвиконавцями і, у разі наявності зауважень чи пропозицій до нього, опрацьовує їх та вносить необхідні зміни.
При підготовці спільного проекту з іншими органами, погоджує його з цими органами, а у разі, якщо є зауваження і пропозиції до проекту - опрацьовує їх та вносить необхідні зміни, вживає дієвих заходів для усунення розбіжностей у проекті, організовує та проводить детальне обговорення варіантів вирішення спірних питань за участю співвиконавців, які надали зауваження та пропозиції до нього.
Співвиконавець опрацьовує стан правового регулювання у відповідній сфері відповідно до компетенції, аналізує причини, що зумовлюють необхідність підготовки проекту, готує в установлений дорученням строк письмові пропозиції до проекту акта та надає їх головному розробнику.
У разі направлення проекту акта на погодження головним розробником, яким є структурний підрозділ Міністерства, співвиконавець або заінтересований підрозділ опрацьовує його у визначений головним розробником строк, візує та повертає проект або надає до нього письмові пропозиції.
Головний розробник після погодження з усіма співвиконавцями, заінтересованими підрозділами і візування ними проекту, подає проект нормативно-правового акта разом з пояснювальною запискою і відповідними матеріалами та довідками юридичному департаменту для його візування.
Після візування юридичного департаменту головний виконавець подає проект нормативно-правового акта на візу заступнику Міністра (відповідно до функціонального розподілу обов'язків).
Подання на підпис Міністру проекту акта без вказаного у цьому розділі порядку візування таких документів не допускається.
Без візування юридичного департаменту проекту акта, направлення проекту нормативно-правового акта на опрацювання до заінтересованих органів не допускається.
Погодження, консультації та правова експертиза проекту акта Кабінету Міністрів України здійснюється згідно вимог Регламенту Кабінету Міністрів України.
2.6. Внесення проектів актів Кабінету Міністрів України
Проект акта Кабінету Міністрів України візує Міністр або особа, яка його заміщує, та вноситься до Кабінету Міністрів України у відповідності до вимог Регламенту Кабінету Міністрів України. Проект акта Кабінету Міністрів України обов'язково візує керівник юридичного департаменту.
До проекту акта Кабінету Міністрів України додаються обов'язкові додатки у відповідності до параграфа 50 глави 5 розділу 4 Регламенту Кабінету Міністрів України.
Керівник структурного підрозділу Міністерства, що є головним розробником, несе відповідальність за достовірність відомостей, які містяться у довідці про погодження проекту акта.
Матеріали погодження проекту акта Кабінету Міністрів України (листи із зауваженнями і пропозиціями, копії проекту акта з візами тощо) зберігаються протягом п'яти років в архіві Міністерства.
Супровід проектів актів Кабінету Міністрів України у Секретаріаті Кабінету Міністрів України здійснює структурний підрозділ Міністерства, який є головним розробником.
2.7. Погодження проектів актів інших державних органів
Погодження проектів актів, які розроблені іншими державними органами і надійшли до Міністерства на погодження відповідно до глави 3 розділу 5 Регламенту Кабінету Міністрів України, здійснює структурний підрозділ, визначений Міністром як головний виконавець у межах компетенції Міністерства.
Інші підрозділи, визначені Міністром для опрацювання проекту акту, є заінтересованими підрозділами.
Головний виконавець вивчає стан правового регулювання у відповідній сфері правовідносин відповідно до компетенції Міністерства, перевіряє обґрунтованість, повноту і всебічність запропонованого нормативного врегулювання питань, що віднесені до компетенції Міністерства, їх відповідність Конституції та законодавству України і після погодження із заінтересованими структурними підрозділами, опрацювання їх пропозицій і візування, направляє проект акта разом з проектом позиції Міністерства, викладеної у листі, на візування до юридичного департаменту.
Юридичний департамент у разі встановлення відповідності, викладеної у листі-позиції Міністерства, вимогам Конституції і законодавства України, при наявності віз головного виконавця, заінтересованих підрозділів та відповідних керівників візує акт та лист до органу, що надіслав проект акта на погодження. Після цього його візує заступник Міністра (відповідно до функціонального розподілу обов'язків) і проект акта подається на погодження Міністру.
У разі, якщо головним виконавцем визначено юридичний департамент, опрацювання проекту, його погодження із заінтересованими підрозділами та юридичну експертизу проекту акта і підготовку пропозицій органу здійснює безпосередньо юридичний департамент.
2.8. Порядок підготовки та подання на державну реєстрацію, облік нормативно-правових актів
Порядок підготовки, подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та облік нормативно-правових актів Міністерства здійснюється у встановленому законодавством порядку.
2.9. Представлення інтересів Міністерства в судах
Інтереси Міністерства під час розгляду справ судами загальної юрисдикції (далі - судами) представляє юридичний департамент або уповноважена особа за довіреністю, яку готує юридичний департамент та підписує Міністр або особа, яка його заміщує.
Керівники структурних підрозділів Міністерства, установ та закладів освіти (науки), яких стосується порушені у суді питання, на вимогу юридичного департаменту, зобов'язані у встановлений строк подавати необхідні матеріали, документи, висновки та пояснення, а також, у разі потреби, брати участь у розгляді судами справ відповідно до законодавства.
Документи, що надходять з питань розгляду судами справ, стороною або третьою особою у яких є Міністерство чи Міністр, відділом документального забезпечення передаються в юридичний департамент для організації супроводу та підготовки необхідних матеріалів до розгляду справи у суді.
Юридичний департамент визначає структурний підрозділ, заінтересований у вирішенні питання, передає копії документів разом із супровідним листом, у якому вказується які матеріали повинен підготувати цей підрозділ і його участь в засіданні.
Заінтересований підрозділ подає юридичному департаменту на його вимогу та у визначений ним строк обґрунтований висновок разом з копіями необхідних документів, завіреними у встановленому порядку, а також відповідні пояснення. Юридичний департамент разом із заінтересованими підрозділами забезпечує підготовку необхідних для провадження у справі матеріалів, надсилає їх суду у визначений законодавством строк.
Юридичний департамент інформує Міністра про хід розгляду справ у суді і прийняті рішення та подає пропозиції щодо подальших дій.
Юридичний департамент проводить постійний моніторинг та аналіз результатів розгляду судами справ, стороною або третьою особою у яких є Міністерство, вивчає причин та умови, що стали підставою для звернення до суду з позовом.
Виконавчий документ або постанова про виконавче провадження розглядається в юридичному департаменті, його копія передається разом із супровідним листом до причетного підрозділу для забезпечення виконання.
У разі неможливості виконання рішення суду, юридичний департамент звертається до суду, який видав рішення, із заявою про роз'яснення способу виконання рішення суду.
3. УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ТА ПРОХОДЖЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
3.1. Загальні положення
Організацію роботи з кадрами у центральному апараті Міністерства здійснює департамент роботи з персоналом та керівними кадрами відповідно до Положення про департамент.
Відповідальність за ведення кадрової роботи в апараті Міністерства, підпорядкованих установах та закладах освіти і науки покладається на департамент роботи з персоналом та керівними кадрами.
3.2. Прийняття на державну службу
Призначення на посади державних службовців Міністерства і їх звільнення здійснюється відповідно до Кодексу законів про працю України та Закону України "Про державну службу".
Прийняття на державну службу до центрального апарату Міністерства на посади третьої - сьомої категорій здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу" на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено законодавством України.
Проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців у центральному апараті Міністерства регулюється Порядком проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 169.
Для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців у центральному апараті Міністерства наказом утворюється конкурсна комісія у складі голови, секретаря і членів комісії.
Очолює конкурсну комісію в центральному апараті Міністерства заступник Міністра - керівник апарату.
Засідання конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії і подається заступнику Міністра-керівнику апарату.
Кожен член комісії може додати до протоколу свою окрему думку.
Рішення про призначення на посаду державного службовця та зарахування до кадрового резерву приймає Міністр, заступник Міністра - керівник апарату на підставі пропозицій конкурсної комісії протягом місяця з дня прийняття рішення конкурсною комісією.
Рішення про призначення на посаду державного службовця приймається за результатами спеціальної перевірки.
При прийнятті осіб на державну службу рішенням Міністра, заступника Міністра - керівника апарату може встановлюватися випробування терміном до шести місяців.
При негативному результаті випробування особа звільняється з роботи відповідно до законодавства про працю.
З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей осіб, які претендують на посади державних службовців, може проводитися в установленому порядку стажування терміном до двох місяців із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи.
Організацію урочистого прийняття присяги державного службовця здійснює департамент роботи з персоналом та керівними кадрами.
3.3. Присвоєння рангів
Присвоєння рангів працівникам центрального апарату Міністерства здійснюється відповідно до статті 26 Закону України "Про державну службу" та Положення про ранги державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 р. № 658.
Ранги працівникам центрального апарату Міністерства присвоюються одночасно з прийняттям їх на державну службу або з призначенням на вищу посаду. Особам, які призначені на посади державних службовців з випробувальним терміном, ранг державного службовця присвоюється після успішного проходження випробувального терміну.
За виконання особливо відповідальних завдань працівникам може бути присвоєно черговий ранг достроково у межах відповідної категорії посад.
Черговий ранг не може бути присвоєно працівникові, до якого протягом року застосовувалися дисциплінарні стягнення, а також у період проведення службового розслідування.
Затримка у присвоєнні чергового рангу до одного року може застосовуватися до працівника як захід дисциплінарного впливу.
3.4. Формування кадрового резерву
Кадровий резерв у центральному апараті Міністерства формується відповідно до Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 р. № 199.
Зарахування до кадрового резерву на посади державних службовців I - III категорій у центральному апараті Міністерства здійснюється відповідно до Порядку проведення конкурсу із зарахування до кадрового резерву на посади державних службовців першої - третьої категорії, призначення на які здійснюється Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2007 р. № 272).
До кадрового резерву Міністерства зараховуються професійно підготовлені працівники, які успішно справляються з виконанням службових обов'язків, виявляють ініціативу, володіють навиками роботи на комп'ютері, мають організаторські здібності, необхідні для виконання посадових обов'язків.
Зарахування до кадрового резерву в центральному апараті Міністерства затверджується наказом.
3.5. Порядок надання відпусток
Порядок надання відпусток працівникам регламентується законами України "Про відпустки" та "Про державну службу".
Черговість надання відпусток працівникам центрального апарату Міністерства визначається графіками, які затверджуються заступником Міністра-керівником апарату, а графіки відпусток першого заступника Міністра, заступника Міністра, заступника Міністра - керівника апарату, керівників структурних підрозділів затверджуються Міністром і доводяться до відома всіх працівників.
Згідно з наказом, у разі службової необхідності, за рішенням Міністра, а у разі відсутності Міністра - особи, яка виконує його обов'язки, або заступника Міністра - керівника апарату, державні службовці можуть бути відкликані із щорічної або додаткової відпустки (стаття 20 Закону України "Про державну службу" ).
Частина невикористаної відпустки, що залишилась, надається працівникові у будь-який інший час поточного року або приєднується до щорічної відпустки в наступному році на підставі відповідного наказу.
Контроль за дотриманням графіка відпусток та оформленням документів, пов'язаних з відпустками, здійснює відділ кадрів державної служби департаменту роботи з персоналом та керівними кадрами.
Працівникам Міністерства за сімейними обставинами та з інших поважних причин за їх заявами може бути надана короткочасна відпустка без збереження заробітної плати згідно із чинним законодавством України.
3.6. Оцінка діяльності державних службовців
З метою підвищення ефективності діяльності державних службовців та відповідальності за доручену справу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 р. № 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців" один раз на три роки в центральному апараті Міністерства проводиться атестація державних службовців.
Під час атестації оцінюються результати роботи, ділові та професійні якості, виявлені працівниками при виконанні службових обов'язків, визначених у посадових інструкціях.
У період між атестаціями в центральному апараті Міністерства проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов'язків, відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Головдержслужби від 31.10.2003 № 122, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2003 р. за № 1063/8384.
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівниками під час проведення планомірної ротації кадрів на окремих посадах.
3.7. Професійне навчання державних службовців
Порядок підготовки та підвищення кваліфікації персоналу в центральному апараті Міністерства регламентується Положенням про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2010 р. № 564, іншими нормативно-правовими актами.
Організацію та координацію цієї роботи в апараті Міністерства здійснює департамент роботи з персоналом та керівними кадрами.
3.8. Робочий час і його використання
Тривалість робочого часу для державних службовців Міністерства встановлена 40 годин на тиждень з двома вихідними днями: субота і неділя. Час початку і закінчення роботи, перерва для відпочинку і харчування встановлюється такий:
а) початок роботи: о 9.00, закінчення о 18.00;
б) перерва: 45 хвилин (з 13.00 до 13.45)
в) у п'ятницю робочий день закінчується о 16.45.
Напередодні святкових днів тривалість робочого часу скорочується на одну годину.
Для виконання невідкладної роботи, за розпорядженням керівництва Міністерства, службовці можуть залучатися до роботи у вихідні, святкові та неробочі дні, така робота компенсується відповідно до трудового законодавства.
У структурних підрозділах Міністерства ведеться журнал реєстрації приходу працівників на роботу та їх відлучення з робочого місця.
Відлучення працівників Міністерства з робочого місця у межах міста Києва здійснюється з дозволу керівника структурного підрозділу, про що робиться відповідний запис у спеціальному журналі.
Керівники самостійних структурних підрозділів відлучаються з робочого місця з дозволу заступників Міністра (відповідно до функціонального розподілу обов'язків).
Забороняється у робочий час відволікати працівників від їх безпосередньої роботи для виконання ними громадських доручень, які не пов'язані з діяльністю Міністерства.
Міжнародні телефонні розмови працівниками Міністерства проводяться лише з дозволу керівника структурного підрозділу, після чого працівник повинен зробити відповідний запис у спеціальному журналі.
3.9. Заохочення за успіхи у роботі
За зразкове виконання посадових обов'язків, сумлінне ставлення до роботи та інші досягнення в роботі до державних службовців Міністерства застосовуються такі заохочення:
- нагородження відомчими заохочувальними відзнаками;
- преміювання.
Заохочення оголошуються наказом, доводяться до відома всього колективу, а про нагородження робиться відповідний запис у трудових книжках працівників.
За особливі трудові заслуги державні службовці Міністерства можуть бути представлені до державних нагород, відзнак Кабінету Міністрів та Верховної Ради України.
3.10. Стягнення за порушення трудової дисципліни
Дисциплінарні стягнення застосовуються до державних службовців Міністерства згідно з чинним законодавством України за порушення трудової дисципліни, невиконання або неналежне виконання покладених на них трудових обов'язків, використання службових повноважень у корисливих цілях.
За порушення трудової дисципліни до працівника можуть бути застосовані такі дисциплінарні стягнення:
догана;
звільнення з роботи.
До державних службовців, крім дисциплінарних стягнень, передбачених чинним законодавством про працю, застосовуються такі заходи дисциплінарного впливу: попередження про неповну службову відповідність, затримка до одного року у присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду.
Для застосування дисциплінарного стягнення від порушника трудової дисципліни береться письмове пояснення. Відмова державного службовця дати таке пояснення не може бути перешкодою для застосування стягнення.
Стягнення оголошується наказом, про що державний службовець повідомляється під розписку.
Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.
3.11. Запобігання і протидія корупції в апараті Міністерства
Організація роботи по запобіганню і протидії корупції здійснюється відповідно до Конституції України, Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", постанови Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2009 р. № 1422 "Питання запобігання та виявлення корупції в органах виконавчої влади", а також прийнятими на їх виконання іншими нормативно-правовими актами.
Міністерство в межах компетенції забезпечує здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх здійсненням в апараті Міністерства.
Основними заходами щодо запобігання і протидії корупції є:
підготовка, забезпечення та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання корупції в Міністерстві;
надання методичної та консультаційної допомоги з питань дотримання антикорупційного законодавства;
участь в інформаційному і науково-дослідному забезпеченні здійснення заходів щодо запобігання та виявлення корупції, а також міжнародному співробітництві у зазначеній сфері;
проведення організаційної та роз'яснювальної роботи щодо запобігання, виявлення та протидії корупції.
4. ОРГАНІЗАЦІЙНІ ПИТАННЯ РОБОТИ МІНІСТЕРСТВА
4.1. Планування роботи Міністерства
Міністерство розробляє річний план заходів з виконання покладених на нього завдань (далі - річний план), який затверджується наказом. Щомісячні та щотижневі плани заходів розробляються структурними підрозділами Міністерства на підставі річного плану.
При необхідності, за дорученням керівництва Міністерства, складаються робочі та тематичні плани, готуються розпорядження та окремі доручення щодо підготовки та проведення комплексних заходів для організації виконання окремих завдань та рішень.
Організаційне забезпечення підготовки річних, щомісячних та щотижневих планів Міністерства здійснює департамент організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями.
У річному плані визначаються:
перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані;
відповідальні за виконання завдань (робіт);
строки виконання завдань (робіт), проведення оцінки та підготовки звітності;
результативні показники виконання плану.
Річний план формується департаментом організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями на підставі пропозицій структурних підрозділів, погоджених із першим заступником, заступником Міністра - керівником апарату, заступником Міністра (відповідно до функціонального розподілу обов'язків) та затверджується наказом Міністерства. Затверджений план розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства.
Пропозиції від структурних підрозділів до річного плану на наступний рік подаються департаменту організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями до 15 грудня поточного року (на паперових, магнітних носіях та електронною поштою).
Заходи річних планів повинні відповідати напрямам роботи, зазначеним у паспортах бюджетних програм, відповідальним виконавцем яких є Міністерство, а результативні показники планів - результативним показникам відповідних бюджетних програм.
Виконання планів структурними підрозділами Міністерства контролюється заступниками Міністра (відповідно до функціонального розподілу обов'язків), а працівниками структурних підрозділів - їх безпосередніми керівниками.
Оригінали планів роботи Міністерства зберігаються в департаменті організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями, а структурних підрозділів - у відповідних структурних підрозділах.
Моніторинг виконання річного плану проводиться щокварталу керівниками структурних підрозділів.
По закінченню строку дії річного плану Міністерство готує звіт про його виконання, який підлягає опублікуванню та громадському обговоренню.
Зведення щомісячних та щотижневих планів заходів Міністерства здійснюється департаментом організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями на підставі пропозицій структурних підрозділів, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, закладів, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
Пропозиції до щотижневого плану заходів Міністерства подаються департаменту організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями щовівторка до 16-00 год. на паперових носіях та надсилаються електронною поштою разом з проектом порядку проведення заходу із зазначенням дати, часу, місця проведення, кількості та категорії учасників.
Департамент організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями щосереди надає зведені щотижневі плани для погодження Міністрові, першому заступнику Міністра, заступнику Міністра - керівнику апарату, заступнику Міністра.
Узгоджений щотижневий план заходів надається відділу взаємодії із засобами масової інформації департаменту організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями для висвітлення у ЗМІ найважливіших заходів Міністерства.
4.2. Організація та проведення нарад та інших заходів за участю керівництва Міністерства
Наради/заходи у Міністерстві проводяться відповідно до плану роботи Міністерства або з оперативних питань.
Структурний підрозділ, відповідальний за організацію та проведення запланованого заходу, за два дні до його проведення подає на розгляд керівництва Міністерства наступні матеріали:
проект порядку проведення заходу із зазначенням дати, часу, місця проведення, кількості та категорії учасників (копія подається департаменту організаційно-аналітичного забезпечення і взаємодії із засобами масової інформації та громадськими об'єднаннями);
список учасників заходу (у разі необхідності);
інформаційно-аналітичні матеріали, які мають містити стислий виклад основних здобутків за тематикою заходу, проблемні питання, шляхів вирішення, очікувані результати, інші довідкові матеріали (розрахунки, статистичні матеріали, звіти, діаграми, таблиці тощо), які безпосередньо стосуються тематики заходу (у разі необхідності);
нормативно-правова база за тематикою заходу, у тому числі відповідні доручення Президента України, ВРУ, Уряду, ін.;
інформація про стан виконання попередніх рішень за тематикою заходу;
тези до виступу та заключного слова (у разі необхідності);
пропозиції до проекту рішення;
інформаційне повідомлення для висвітлення у засобах масової інформації (надається відділу взаємодії із засобами масової інформації);
інші матеріали, на вимогу керівників Міністерства.

................
Перейти до повного тексту