1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 528 від 27.09.2002
Про затвердження методичних рекомендацій щодо створення при державних вищих навчальних закладах педагогічного профілю спеціалізованих шкіл-інтернатів
З метою виконання Указу Президента України від 09.10.2001 р. N 941/2001 "Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні" та п.13 наказу Міністерства освіти і науки України від 27.11.2001 р. N 770
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити методичні рекомендації щодо створення при державних вищих навчальних закладах педагогічного профілю спеціалізованих шкіл-інтернатів для підготовки сільської молоді з числа випускників основної школи до вступу у вищі навчальні заклади (додаються).
2. Департаменту вищої освіти (Дмитриченко М.Ф.) довести до відома Міністерства освіти Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, вищих навчальних закладів педагогічного профілю III-IV рівнів акредитації зазначені методичні рекомендації для використання в роботі.
3. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника державного секретаря Степка М.Ф.
Міністр В.Г.Кремень
Затверджено
наказом Міністерства
освіти і науки України
27.09.2002 N 528
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо створення при державних вищих навчальних закладах педагогічного профілю спеціалізованих шкіл-інтернатів III ступеня для підготовки сільської молоді з числа випускників основної школи до вступу у вищі навчальні заклади
1. Особливості створення та діяльності спеціалізованих шкіл-інтернатів при державних вищих навчальних закладах педагогічного профілю
1.1. При державних вищих навчальних закладах педагогічного профілю (надалі вищі навчальні заклади) можуть створюватись спеціалізовані школи-інтернати, ліцеї-інтернати, гімназії-інтернати - загальноосвітні навчальні заклади III ступеня з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів (надалі школи-інтернати) для підготовки до вступу у вищі навчальні заклади сільської молоді з числа випускників основної школи.
1.2. Школи-інтернати можуть бути засновані на комунальній формі власності. Рішення про створення шкіл-інтернатів приймаються за поданням відповідних органів управління освітою Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.
1.3. Головні завдання школи-інтернату:
- формування і розвиток соціально зрілої творчої особистості, підготовленої до вступу у вищі навчальні заклади;
- надання учням повної загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів;
- створення умов для здобуття освіти понад вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
- забезпечення якісної профільної підготовки учнів з урахуванням їхніх індивідуальних здібностей, нахилів та інтересів;
- формування практичних умінь і навичок наукової, дослідно-експериментальної, винахідницької та іншої творчої діяльності;
- здійснення навчально-виховного процесу на інноваційній основі з широким впровадженням новітніх освітніх технологій, передового вітчизняного та зарубіжного досвіду;
1.4. Школа-інтернат і вищий навчальний заклад відповідно до Положення про навчальний та навчально-науково-виробничий комплекс (наказ Міністерства освіти України від 19.01.1994 р. N 13) можуть утворювати навчально-науково-виробничий комплекс для розробки та апробації інноваційних технологій навчання і виховання.
1.5. Школа-інтернат є юридичною особою.
1.6. Школа-інтернат діє на підставі власного статуту, Положення про загальноосвітній навчальний заклад (постанова Кабінету Міністрів України від 14.06.2000 р. N 964).
2. Організація навчально-виховного процесу
2.1. Школа-інтернат здійснює свою діяльність відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік та робочого навчального плану, який складається на основі типових навчальних планів Міністерства освіти і науки України з урахуванням специфіки навчального закладу.
2.2. Навчальний план затверджується відповідним органом управління освітою за погодженням з ректором базового вищого навчального закладу.
2.3. Школа-інтернат працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, і реалізує навчально-виховні завдання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей. Школа-інтернат має право змінювати навчальні програми і погоджувати їх на вченій раді вищого навчального закладу; користуватися експериментальними авторськими підручниками та посібниками, затвердженими вченою радою вищого навчального закладу.
2.4. Індивідуалізація і диференціація навчання у школі-інтернаті забезпечується реалізацією:
- інваріантної частини навчального плану, що визначається Міністерством освіти і науки України;
- варіативної складової навчального плану, що визначається школою-інтернатом з урахуванням спеціалізації і профілю навчання.
2.5. Навчально-виховний процес будується на педагогічно обгрунтованому виборі педагогами змісту, форм, засобів та методів навчання і виховання, які забезпечують одержання учнями необхідних знань і умінь, підготовку до самостійного життя і праці та подальшого навчання у вищому навчальному закладі.
2.6. Педагогічні працівники школи-інтернату можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною роботою, використовувати поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.

................
Перейти до повного тексту