1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 13 від 19.01.94
м.Київ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1340 від 31.12.2010 )
Про затвердження Положення про навчальний та навчально-науково-виробничий комплекси
Відповідно до статті 34 Закону України про освіту
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити і ввести в дію з 25 січня 1994 року погоджене в установленому порядку "Положення про навчальний та навчально-науково-виробничий комплекси", яке додається.
2. Положення поширюється на всі навчальні заклади України незалежно від їх форми власності та підпорядкування.
Міністр П.Таланчук
Затверджено
наказом Міністерства освіти України
від 19 січня 1994 року N 13
Положення
про навчальний та навчально-науково-виробничий комплекси
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок створення навчальних та навчально-науково-виробничих комплексів, організацію їх навчально-виховної роботи та формування змісту освіти у системі ступеневої підготовки фахівців.
1.2. Навчальний та навчально-науково-виробничий комплекс є добровільне об'єднання державних, недержавних навчально-виховних закладів, заснованих на різних формах власності.
Всі навчально-виховні заклади, які входять до комплекса, зберігають юридичну і фінансову самостійність.
Навчальний комплекс (надалі комплекс) є об'єднання навчально-виховних закладів усіх типів.
Навчально-науково-виробничий комплекс (надалі комплекс) є об'єднання навчально-виховних закладів усіх типів, виробничих підприємств, наукових організацій, установ тощо.
1.3. Комплекс забезпечує координацію спільної діяльності навчально-виховних закладів, підприємств, організацій та установ по реалізації Закону України про освіту, впровадження системи ступеневої підготовки фахівців за наскрізними навчальними планами та програмами, ефективне використання науково-педагогічних кадрів, навчально-лабораторної та виробничої бази, соціальної інфраструктури, організацію підвищення кваліфікації викладачів навчальних закладів та працівників підприємств, спільне проведення науково-дослідних робіт, апробацію та використання результатів наукових досліджень, підготовку наукових кадрів, розробку навчально-методичного забезпечення тощо.
1.4. Навчально-виховні заклади, що входять до комплекса, здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України про освіту, чинного законодавства, установчого договора про спільну діяльність в межах комплекса, положення про комплекс та нормативних документів, що стосуються діяльності даного типу навчального закладу, підприємства, установи, тощо.
2. Створення комплекса
2.1. Комплекс створюється наказом міністерства (відомства), у підпорядкуванні якого знаходяться навчально-виховні заклади. У разі підпорядкування навчально-виховних закладів різним міністерствам (відомствам), комплекс стоворюється спільним наказом міністерств (відомств).
2.2. Для організації навчального комплекса засновники подають до міністерства такі документи:
- обгрунтування необхідності створення комплекса;
- установчий договір;
- проект положення про комплекс на підставі даного положення;
- згоду відповідних підрозділів місцевої адміністрації на створення комплекса, в підпорядкуванні яких знаходяться учасники комплекса.
3. Засновники і члени комплекса
3.1. Засновниками є державні, недержавні навчально-виховні заклади, засновані на різних формах власності, наукові організації, підприємства тощо. Засновники планують і здійснюють організаційне, правове, фінансове, науково-методичне і технічне забезпечення діяльності структурних підрозділів комплекса.
3.2. Членами комплекса можуть бути навчально-виховні заклади різних типів, організації, підприємства, установи, які укладають установчий договір про створення комплекса і зацікавлені у розвитку системи безперервної освіти.
3.3. В установчому договорі визначається структура комплекса, основні завдання і функції кожного з його учасників (Додаток N 1).
3.4. Установчий договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, що його склали, з оформленням протоколу, який буде невід'ємною частиною договору і погоджений у міністерстві або відомстві, якому підпорядковані навчальні заклади. При цьому вносяться зміни у положення про комплекс.
3.5. Про рішення вийти з комплекса сторона повідомляє Раду комплекса офіційним листом не пізніше ніж за 3 місяці до виходу із складу комплекса.
3.6. У випадку зміни пунктів установчого договора або положення ініціативна сторона повідомляє Раду комплекса офіційним листом не пізніше двох місяців до початку чергових робіт за пунктами, яких це стосується.
3.7. Членство в комплексі не є перешкодою для складання між сторонами інших договорів і не виключає можливість оформлення угод з іншими закладами.
3.8. Участь засновників у навчальному комплексі припиняється у випадках:
- виходу із комплекса за власним бажанням відповідно умов, викладених у п.3.5.;
- невиконання угод і зобов'язань, укладених з іншими закладами комплекса.
4. Структура і керівництво комплексом
4.1. Вищим органом керівництва діяльністю комплекса є Рада, до складу якої входять представники навчально-виховних закладів, підприємств, організацій та установ, які входять до складу комплекса.
4.2. Раду комплекса очолює її Голова, якого обирають члени Ради комплекса зі свого складу.
4.3. Рада комплекса розробляє і приймає положення про комплекс, яке затверджується міністерством, у підпорядкуванні якого знаходяться навчально-виховні заклади, з урахуванням чинного законодавства, вимог даного положення, Закону України про освіту і керується ним у своїй діяльності.
4.4. Комплекс працює згідно з планами, затвердженими його Радою.
5. Права комплекса
5.1. Для вирішення спільних завдань і створення сприятливих для умов найбільш ефективного використання наявного науково-педагогічного потенціалу та матеріально-технічної бази комплекс має право:
- координувати спільну діяльність навчально-виховних закладів, підприємств, організацій та установ по реалізації Закону України про освіту:
- впроваджувати систему ступеневої підготовки фахівців за наскрізними навчальними планами та програмами;
- визначати перелік напрямків підвищення кваліфікації викладачів навчальних закладів та працівників підприємств;
- включати до складу комплекса інші навчально-виховні заклади та підприємства;
- формувати зміст безперервної підготовки фахівців відповідно до Державних стандартів освіти;
- розробляти робочі навчальні плани і програми дисциплін для всіх ступенів підготовки фахівців;
- проводити спільні науково-дослідні роботи, апробацію та використання результатів наукових досліджень, підготовку наукових кадрів, розробку навчально-методичного забезпечення тощо;
- здійснювати кадрове забезпечення виконання Державних програм;
- вступати до кооперації з іншими установами для розв'язання завдань, що мають загальний інтерес, створювати і вступати до асоціацій навчальних закладів спорідненого профілю, в тому числі з закордонними навчальними закладами;
- залучати викладачів базового навчально-виховного закладу III і IV рівня акредитації для проведення занять, участі у роботі Державних кваліфікаційних і екзаменаційних комісій навчально-виховних закладів I - II рівнів акредитації на умовах договорів;

................
Перейти до повного тексту