20.01.2010 N 20 |
Заступник Міністра | П.Полянський |
Пункт плану заходів розпорядження КМУ N 1622-р від 05.10.2009 |
Відповідні заходи МОН |
Термін виконання |
Відповідальні |
Підвищення якості освітніх послуг | |||
Провести аналіз впровадження Державного стандарту загальної середньої освіти у частині базової освіти та у разі потреби розробити пропозиції щодо підвищення рівня освіти із застосуванням компетентнісного підходу до формування її змісту |
1. Проаналізувати впровадження Державного стандарту загальної середньої освіти у частині базової освіти, розробити концептуальні засади щодо створення Державного стандарту загальної середньої освіти другого покоління |
листопад 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, АПН України (за згодою) |
Провести аналіз критеріїв за якими оцінюються навчальні досягнення учнів закладів системи загальної середньої освіти з базових дисциплін, та у разі потреби внести відповідні зміни |
2. Внести зміни до наказу МОН "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів системи загальної середньої освіти" та погодити у Міністерстві юстиції України |
травень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, АПН України (за згодою) |
Провести аналіз процедури, пов'язаної з атестацією керівників загальноосвітніх навчальних закладів та інших педагогічних працівників, та у разі потреби внести зміни до відповідного положення |
3. Розробити та погодити у відповідних відомствах Положення про атестацію керівників загальноосвітніх навчальних закладів |
липень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, АПН України (за згодою) |
Розробити та затвердити критерії оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів |
4. У межах всеукраїнського експерименту щодо проведення моніторингу ефективності діяльності загальноосвітніх навчальних закладів із застосуванням Автоматизованої інформаційної системи "Рейтинг" (наказ МОН від 10.12.2009 N 1121) забезпечити доопрацювання критеріїв оцінювання якості навчального процесу для здійснення моніторингу діяльності загальноосвітніх навчальних закладів |
жовтень 2010 року |
Державна інспекція навчальних закладів МОН України, департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут педагогіки Академія педагогічних наук України (за згодою) |
Розробити та затвердити критерії оцінювання роботи керівників загальноосвітніх навчальних закладів та інших педагогічних працівників. |
5. Розробити критерії оцінювання роботи керівників загальноосвітніх навчальних закладів як складову Положення про атестацію керівників загальноосвітніх навчальних закладів |
червень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, АПН України (за згодою) |
Розробити та затвердити галузеву програму розвитку дітей дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку |
6. Розробити Програму розвитку дітей дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку |
червень 2010 рік |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН, АПН України, департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Розробити та затвердити навчальні програми для позашкільних навчальних закладів |
7. Проаналізувати стан навчально- методичного забезпечення позашкільних навчальних закладів та розробити навчальні програми для їх основних напрямів |
травень - листопад 2010 року |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН, АПН України (за згодою), відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини |
Забезпечити запровадження інклюзивного навчання (створення умов для доступу дітей до приміщень, спеціальне обладнання, інформаційно- технічне, кадрове та навчально- дидактичне забезпечення). |
8. З метою запровадження системи інклюзивного навчання організувати підвезення учнів з порушеннями опорно-рухового апарату, зору до місця навчання (проживання) спеціально обладнаними транспортними засобами у супроводі підготовленого персоналу |
2010 - 2012 роки |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
9. Розробити пропозиції Міністерству регіонального розвитку та будівництва до проекту акта про внесення змін до державних будівельних норм і стандартів з питань проектування навчальних закладів, спрямовані на створення умов для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та/ або розумового розвитку, у загальноосвітніх навчальних закладах |
травень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
|
Забезпечити підготовку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників для проведення роботи з дітьми з психофізичними особливостями розвитку в умовах інклюзивного навчання у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах |
10. Забезпечити підготовку і підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань інклюзивного та інтегрованого навчання, зокрема шляхом створення в інститутах післядипломної педагогічної освіти відповідних кафедр (лабораторій) |
2010 - 2011 роки |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
11. Включити у навчальні програми вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку фахівців за напрямом "Педагогічна освіта", курс "Дидактика інклюзивного навчання" |
до вересня 2011 року |
Департамент вищої освіти спільно з АПН України (за згодою) |
|
Забезпечити запровадження системного кваліфікованого медико-психолого- педагогічного та соціального супроводження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах. |
12. Внести зміни до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико- педагогічні консультації у зв'язку із запровадженням інклюзивного навчання, проведення комплексної реабілітації та інтеграції у суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку |
червень 2010 року |
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
13. Розробити методичні рекомендації щодо психолого- педагогічного супроводу батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами та батьків здорових дітей, в контексті інклюзивного навчання |
червень 2011 року |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Інститут спеціальної педагогіки АПН України (за згодою), департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
|
Забезпечити підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів з питань фінансово- господарської діяльності |
14. Забезпечити розроблення навчальних програм курсів з питань фінансово- господарської діяльності для їх запровадження в систему підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів |
до 1 травня 2010 року |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Університет менеджменту освіти АПН України (за згодою), Інститути післядипломної педагогічної освіти |
15.Запровадити навчання керівників загальноосвітніх навчальних закладів з питань фінансово- господарської діяльності у системі підвищення кваліфікації |
з вересня 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Інститути післядипломної педагогічної освіти |
|
Опрацювати питання щодо затвердження нових штатних розписів загальноосвітніх навчальних закладів, загальноосвітніх шкіл-інтернатів, позашкільних навчальних закладів |
16. Узгодити в установленому порядку штатні розписи загальноосвітніх навчальних закладів |
липень 2010 року |
Департамент економіки і фінансування, Департамент загальної середньої і дошкільної освіти |
17. Узгодити в установленому порядку штатні розписи позашкільних навчальних закладів |
липень 2010 року |
Департамент економіки і фінансування, Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини |
|
Опрацювати питання щодо перегляду нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел- садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл- інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів і порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах щодо зменшення нормативів наповнюваності класів, нормативів поділу на групи під час вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах і класах з навчанням мовами національних меншин, іноземної мови, занять з трудового навчання, фізичної культури і нормативів поділу на групи з профільним спрямуванням навчання. |
18. Підготувати зміни до наказу "Про внесення змін до наказу про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел- садків) компенсую чого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл- інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвіт- ніх навчальних закладах" щодо зменшення нормативів наповнюваності класів, нормативів поділу на групи під час вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах і класах з навчанням мовами національних меншин, іноземної мови, занять з трудового навчання, фізичної культури і нормативів поділу на групи з профільним спрямуванням навчання |
серпень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, департамент економіки і фінансування |
Опрацювати питання щодо можливості запровадження оплати праці вчителів природничих дисциплін за перевірку зошитів. |
19. Створити робочу групу з вивчення питання щодо можливості запровадження оплати праці вчителів природничих дисциплін за перевірку зошитів. При позитивному вирішенні питання внести зміни до відповідного наказу МОН. |
квітень 2011 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, департамент економіки і фінансування |
Опрацювати питання щодо розширення мережі гуртків на базі загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема у сільській місцевості. |
20. Забезпечити розширення мережі гуртків на базі загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема у сільській місцевості. |
2010- 2012 роки |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Інститути післядипломної педагогічної освіти |
Розробити систему заходів щодо запровадження державно- громадського управління освітою. |
21. Забезпечити участь широкого кола громадськості у проведенні експертизи проектів нормативно- правових документів, спрямованих на розвиток освітньої галузі. Забезпечити діяльність громадської колегії та громадських рад при Міністерстві освіти і науки України |
постійно |
Керівники структурних підрозділів МОН |
22. Розробити регіональні програми децентралізації управління освітою, налагодити систему співпраці з громадськістю |
квітень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
|
Розробити електронні засоби навчання, що забезпечують виконання шкільних навчальних програм та програм для індивідуального навчання, зокрема для навчання учнів, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку |
23. Розробити Положення про дистанційне навчання |
2011 рік |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, АПН України (за згодою) |
24. Забезпечити розроблення електронних засобів навчання, у тому числі для індивідуального навчання, для навчання учнів, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку |
2010 - 2012 роки |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, АПН України (за згодою) |
|
Удосконалити механізм проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти |
25. Розробити нову редакцію Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) системи загальної середньої освіти |
січень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Розглянути питання щодо утворення у складі органів управління освітою (у межах граничної чисельності працівників) окремі структурні підрозділи з питань освіти осіб з особливими потребами |
26. Вжити заходів щодо утворення у складі місцевих органів управління освітою окремих структурних підрозділів з питань освіти дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку |
березень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
Сприяти створенню умов для впровадження інноваційних форм організації навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах (віртуальне навчальне середовище, Інтернет-портал навчального призначення тощо) |
27. Забезпечити впровадження інноваційних форм організації навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах (віртуальне навчальне середовище, Інтернет-портал навчального призначення тощо) |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, АПН України (за згодою), Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
|
Удосконалити національну систему моніторингу якості освіти |
28. Створити структурний підрозділ в Інституті інноваційних технологій і змісту освіти з питань проведення моніторингових досліджень якості освіти |
2010 рік |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
29. Провести моніторингове дослідження рівня навчальних досягнень школярів з географії України |
березень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
|
30. Провести моніторингове дослідження рівня комп'ютерної грамотності випускників загальноосвітніх навчальних закладів |
2010 - 2011 роки |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
|
Створення у загальноосвітніх навчальних закладах середовища, яке сприяє збереженню здоров'я дітей |
|||
Удосконалити систему медичного обслуговування учнів (вихованців) у загальноосвітніх навчальних закладах. |
31. Розробити пропозиції Міністерству охорони здоров'я щодо удосконалення системи оцінювання стану здоров'я учнів з подальшим розподілом їх на групи для занять фізичною культурою |
червень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Комітет з фізичного виховання і спорту, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
32. Розробити пропозиції Міністерству охорони здоров'я щодо порядку проведення медичного обстеження учнів у загальноосвітніх навчальних закладах |
травень 2011 року |
Комітет з фізичного виховання і спорту, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
|
Провести моніторинг рівня рухової активності дітей різних вікових груп під час навчально- виховного процесу та за його результатами підготувати і подати пропозиції щодо внесення змін до організації навчально- виховного процесу. |
33. Спільно з МОЗ розробити матеріали щодо проведення моніторингу рівня рухової активності дітей різних вікових груп під час навчально- виховного процесу |
лютий 2010 року |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Комітет з фізичного виховання і спорту, департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
34. Забезпечити проведення регіональних моніторингових досліджень рівня рухової активності дітей різних вікових груп під час навчально- виховного процесу |
травень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
|
35. Спільно з МОЗ розробити пропозиції щодо поліпшення організації навчально- виховного процесу в частині забезпечення необхідного рівня рухової активності дітей різних вікових груп |
червень 2010 року |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Комітет з фізичного виховання і спорту, департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
|
Розробити регіональні програми оптимізації рухової активності дітей (під час індивідуальної, гурткової та спортивно-масової роботи). |
36. Розробити регіональні програми оптимізації рухової активності |
вересень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
Розробити державні санітарні норми та правила облаштування, утримання дошкільних навчальних закладів і організації життєдіяльності дітей. |
37. Взяти участь у розробленні проекту Державних санітарних норм та правил облаштування, утримання дошкільних навчальних закладів і організації життєдіяльності |
січень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
Поліпшення матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів |
|||
Забезпечити врегулювання питання видачі в установленому порядку навчальним закладам державних актів на право постійного користування земельною ділянкою |
38. Провести моніторинг наявності у загальноосвітніх навчальних закладах державних актів на право постійного користування земельною ділянкою |
травень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
39. Розробити регіональні плани видачі в установленому порядку навчальним закладам державних актів на право постійного користування земельною ділянкою |
жовтень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
|
Забезпечити навчальні заклади системи загальної середньої освіти сучасними засобами навчання (комп'ютерні класи, ліцензоване програмне забезпечення, обладнання кабінетів з вивчення природничо- математичних дисциплін, спеціальні підручники, наочно- дидактичні посібники для дітей-інвалідів та дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, навчальна література шрифтом Брайля). |
40. Забезпечити загальноосвітні навчальні заклади з інклюзивним та інтегрованим навчанням спеціальними підручниками і наочними дидактичними посібниками для дітей, які потребують корекції фізичного та/ або розумового розвитку. |
Постійно |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
Забезпечити модернізацію технологічного обладнання харчоблоків загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів |
41. Провести моніторинг стану наявного технологічного обладнання харчових блоків загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів |
травень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
42. Розробити регіональні програми модернізації технологічного обладнання харчових блоків загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, передбачивши у відповідних бюджетах кошти на їх реалізацію |
грудень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
|
Забезпечити належне технічне обслуговування та ремонт шкільних автобусів |
43. Спільно з органами Державтоінспекції МВС України здійснювати моніторинг технічного стану наявних транспортних засобів, що використовуються для перевезення учнів та педагогічних працівників до місць навчання й додому |
щоквартально |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, МРЕВ УДАІ |
44. Передбачати щороку під час складання проектів місцевих бюджетів кошти, необхідні для утримання транспортних засобів, забезпечення пально- мастильними матеріалами та безпечної експлуатації транспортних засобів |
щорічно |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
|
45. Розробити регіональні програми щодо створення комунальних спеціалізованих автотранспортних підприємств для технічного обслуговування шкільних автобусів |
грудень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
|
Розробити регіональні програми "Спортивний зал", "Навчальна майстерня" та "Один учень - один комп'ютер" |
46. Розробити та затвердити нормативи забезпечення необхідним обладнанням та інвентарем навчальні майстерні і спортивні зали загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до навчальних програм 12-річної школи |
травень 2010 року |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
47. Розробити регіональні програми "Спортивний зал", "Навчальна майстерня", "Один учень - один комп'ютер" на період до 2012 року |
жовтень 2010 року |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |