1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.02.2009 N 131
Про проведення моніторингу якості підручників для 7-го класу загальноосвітніх навчальних закладів
З метою реалізації завдань щодо реформування системи загальної середньої освіти, підвищення якості навчальної літератури, створення сучасного підручникового фонду для 12-річної школи
НАКАЗУЮ:
1. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій сприяти проведенню моніторингу якості новостворених підручників для 7-го класу загальноосвітніх навчальних закладів.
2. Ректорам (директорам) інститутів післядипломної педагогічної освіти:
2.1. Забезпечити проведення в березні - травні 2009 року моніторингу якості новостворених підручників для 7-го класу загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до графіка (додаток 1).
2.2. Узагальнені матеріали моніторингу якості підручників надіслати до Інституту інноваційних технологій і змісту освіти не пізніше 28 травня 2009 року.
3. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
3.1. До 28 лютого 2009 року підготувати й надіслати електронною поштою ректорам (директорам) інститутів післядипломної педагогічної освіти пакет методичних матеріалів для проведення моніторингового дослідження якості новостворених підручників.
3.2. Систематично надавати методичну допомогу обласним координаторам моніторингового дослідження.
3.3. За результатами моніторингу якості підручників підготувати до 15 грудня 2009 року узагальнені аналітичні матеріали.
4. Результати моніторингового дослідження до 20 грудня 2009 року розмістити на сайті Міністерства освіти і науки України.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр І.О.Вакарчук
Додаток N 1
до наказу Міністерства
освіти і науки України
17.02.2009 N 131
ГРАФІК
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Автономній Республіці Крим
Автономна
Республіка
Крим
N Підручник Автори Рік видання - 2007
Видавництво
1. Українська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською мовою)
Бондаренко Н.В.,
Ярмолюк А.В.
"Освіта"
2. Українська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською мовою)
Горошкіна О.М.
та ін.
"Інститут сучасного
підручника"
3. Українська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською мовою)
Ворон А.А.
Солопенко В.А.
"Освіта"
4. Українська
література (для
ЗНЗ з навчанням
мовами
національних
меншин)
Гуйванюк Н.В.,
Бузинська В.О.
Тодорюк С.
"Світ"
5. Французька мова
(3-й рік
навчання)
Клименко Ю.М. "Генеза"
6. Французька мова
(3-й рік
навчання)
Голуб Т.В. "Перун"
7. Історія України Свідерській Ю.Ю.
Ладиченко Т.В.,
Романішин Н.Ю.
"Грамота"
8. Історія України Смолій В.А.,
Степанков В.С.
"Генеза"
9. Кримськотатарська
мова
Маметова А.М.,
Алієва Л.А.
"Кримнавчпеддержвидав"
10. Інтегрований курс
"Література
(кримськотатарська
та зарубіжна)"
Валіулаєва А.В.
та ін.
"Кримнавчпеддержвидав"
11. Фізична культура Єрмолова В.М.,
Іванова Л.І.
"Слово"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Вінницькій області
Вінницька N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Басай Н.П. "Освіта"
2. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Орап В.І.,
Кириленко Р.О.
"Генеза"
3. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Савченко Л.П.,
Кудінова Т.М.
"Схід -
продукт"
4. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Горбач Л.В. "Генеза"
5. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Сидоренко Н.Н.,
Палій О.А.
"Інститут
сучасного
підручника
6. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Басай Н.П. "Освіта"
7. Біологія Мусієнко М.М.,
Славний П.С.,
Балан П.Г.
"Генеза"
8. Біологія Соболь В.І. "Грамота"
9. Біологія Базанова Т.І.,
Павіченко Ю.В.,
Култаєва О.В.
"Гімназія"
10. Біологія Ільченко В.Р., Довкілля - К
11. Хімія Попель П.П.,
Крикля Л.С.
"Академія"
12. Хімія Буринська Н.М. "Перун"
13. Хімія Лашевська Г.А. "Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Волинській області
Волинська N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Рідна мова Глазова О.П.,
Кузнецов Ю.Б.
"Зодіак-Еко"
2. Рідна мова Єрмоленко С.Я.,
Сичова В.Т.
"Грамота"
3. Рідна мова Пентилюк М. та
ін.
"Освіта"
4. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Басай Н.П. "Освіта"
5. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Орап В.І.,
Кириленко Р.О.
"Генеза"
6. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Савченко Л.П.,
Кудінова Т.М.
"Схід-продукт"
7. Французька мова
(6-й рік
навчання)
Чумак Н.П. "Перун"
8. Французька мова
(6-й рік
навчання)
Клименко Ю.М. "Генеза"
9. Французька мова
(6-й рік
навчання)
Гергель А.Ф.,
Алауі Н.
"Перун"
10. Біологія Мусієнко М.М.,
Славний П.С.,
Балан П.Г.
"Генеза"
11. Біологія Соболь В.І. "Грамота"
12. Біологія Базанова Т.І.,
Павіченко Ю.В.,
Култаєва О.В.
"Гімназія"
13. Біологія Ільченко В.Р. Довкілля-К
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Дніпропетровській області
Дніпро-
петровська
N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Українська
література
Міщенко О.І. "Генеза"
2. Українська
література
Авраменко О.М. "Грамота"
3. Українська
література
Слоньовська О.В. "Освіта"
4. Російська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Михайловська Г.О.
та ін.
"Освіта"
5. Російська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Бикова К.І.,
Давидюк Л.В.,
Стативка В.І.
"Зодіак - Еко"
6. Російська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Малихіна О.В. "Генеза"
7. Українська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Горошкіна О.М.
та ін.
"Інститут
сучасного
підручника"
8. Українська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Ворон А.А.,
Солопенко В.А.
"Освіта"
9. Українська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Бондаренко Н.В.
Ярмолюк А.В.
"Освіта"
10. Географія Пестушко В.Ю.,
Уварова Г.Ш.
"Генеза"
11. Географія Бойко В.М.,
Міхелі С.В.
"Зодіак -ЕКО"
12. Географія Кобернік С.Г.,
Коваленко Р.Р.
"Навчальна
книга"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Донецькій області
Донецька N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Басай Н.П. "Освіта"
2. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Орап В.І.,
Кириленко Р.О.
"Генеза"
3. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Савченко Л.П.,
Кудінова Т.М.
"Схід-продукт"
4. Англійська мова
(6-й рік
навчання)
Карп'юк О.Д. "Астон"
5. Англійська мова
(6-й рік
навчання)
Биркун Л.В. та
ін.
"Перун"
6. Англійська мова
(6-й рік
навчання)
Несвіт А.М. "Генеза"
7. Російська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Михайловська Г.О.
та ін.
"Освіта"
8. Російська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Бикова К.І.,
Давидюк Л.В.,
Стативка В.І.
"Зодіак-Еко"
9. Російська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Малихіна О.В. "Генеза"
10. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з навчанням
російською
мовою)
Сімакова Л.А. "Вежа"
11. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з навчанням
російською
мовою)
Звиняцьковський В.Я.,
Філенко О.М.
"Освіта"
12. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з навчанням
російською
мовою)
Волощук Є.В. "Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Житомирській області
Житомирська N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Українська
література
Мовчан Р.В. "Генеза"
2. Українська
література
Міщенко О.І. "Генеза"
3. Українська
література
Авраменко О.М. "Грамота"
4. Українська
література
Слоньовська О.В. "Освіта"
5. Історія
середніх
віків
Подаляк Н.Г. "Генеза"
6. Історія
середніх
віків
Крижанівська О.П.,
Хірна О.О.
"Оріана Нова"
7. Історія
середніх
віків
Ліхтей І.М. "Грамота"
8. Історія
України
Власов В.С. "Генеза"
9. Географія Пестушко В.Ю.,
Уварова Г.Ш.
"Генеза"
10. Географія Бойко В.М.,
Міхелі С.В.
"Зодіак-ЕКО"
11. Географія Кобернік С.Г.,
Коваленко Р.Р.
"Навчальна
книга"
12. Трудове
навчання
Терещук Б.М.,
Туташинський В.І.,
Загорний В.К.
"Генеза"
13. Трудове
навчання
Денисенко Л.І.
та ін.
"Перун"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Закарпатській області
Закарпатська N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Кучма М.О.,
Морська Л.І.
"Перун"
2. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Сірик Т.Л.,
Сірик С.В.
"СТЛ-Книга"
3. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Козловська Т.П. "Інститут
сучасного
підручника"
4. Історія
України
Свідерській Ю.Ю.,
Ладиченко Т.В.,
Романішин Н.Ю.
"Грамота"
5. Історія
України
Смолій В.А.,
Степанков В.С.
"Генеза"
6. Географія Пестушко В.Ю.,
Уварова Г.Ш.
"Генеза"
7. Географія Бойко В.М.,
Міхелі С.В.
"Зодіак-ЕКО"
8. Географія Кобернік С.Г.,
Коваленко Р.Р.
"Навчальна
книга"
9. Українська
література
(для ЗНЗ з
навчанням
мовами
національних
меншин)
Гуйванюк Н.В.
Бузинська В.О.
Тодорюк С.
"Світ"
10. Румунська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
румунською
мовою)
Криган С.Г. "Букрек"
11. Угорська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
угорською
мовою)
Ковтюк І.Я. "Букрек"
12. Інтегрований
курс
"Література".
Угорська та
зарубіжна (для
ЗНЗ з
навчанням
угорською
мовою)
Кулін К. "Букрек"
13. Інтегрований
курс
"Література"
Румунська та
зарубіжна (для
ЗНЗ з
навчанням
румунською
мовою
Корбу С.Г. "Букрек"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Запорізьській області
Запорізька N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Українська
література
Мовчан Р.В. "Генеза"
2. Українська
література
Міщенко О.І. "Генеза"
3. Українська
література
Авраменко О.М. "Грамота"
4. Українська
література
Слоньовська О.В. "Освіта"
5. Історія
середніх віків
Подаляк Н.Г. "Генеза"
6. Історія
середніх віків
Крижанівська О.П.,
Хірна О.О.
"Оріана Нова"
7. Історія
середніх віків
Ліхтей І.М. "Грамота"
8. Фізика Божинова Ф.Я.,
Кирюхін М.М.,
Кирюхіна О.О.
"Ранок"
9. Фізика Ільченко В.Р.,
Куликовський С.Г.,
Ільченко О.Г.
Довкілля - К
10. Фізика Генденштейн Л.Е. "Гімназія"
11. Фізика Коршак Є.В.,
Ляшенко О.І.,
Савченко В.Г.
"Генеза"
12. Основи
здоров'я
Воронцова Т В.,
Пономаренко В.С.
Алатон
13. Основи
здоров'я
Поліщук Н.М. "Генеза"
14. Основи
здоров'я
Бойченко Т.Є.
та ін.
"Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Івано-Франківській області
Івано-
Франківська
N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Англійська
мова (6-й рік
навчання)
Карп'юк О.Д. "Астон"
2. Англійська
мова "Наша
англійська"
(6-й рік
навчання)
Биркун Л.В. та
ін.
"Перун"
3. Англійська
мова (6-й рік
навчання)
Несвіт А.М. "Генеза"
4. Французька
мова (6-й рік
навчання)
Чумак Н.П. "Перун
5. Французька
мова (6-й рік
навчання)
Клименко Ю.М. "Генеза
6. Французька
мова (6-й рік
навчання)
Гергель А.Ф.,
Алауі Н.
"Перун"
7. Фізика Божинова Ф.Я.,
Кирюхін М.М.,
Кирюхіна О.О.
"Ранок"
8. Фізика Ільченко В.Р.,
Куликовський С.Г.,
Ільченко О.Г.
Довкілля-К
9. Фізика Генденштейн Л.Е. "Гімназія"
10. Фізика Коршак Є.В.,
Ляшенко О.І.,
Савченко В.Г.
"Генеза"
11. Польська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
польською
мовою)
Іванова М.С. "Світ"
12. Інтегрований
курс
"Література".
Польська та
зарубіжна (для
ЗНЗ з
навчанням
польською
мовою)
Лебедь Р.К. "Світ"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Київській області
Київська N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Зарубіжна
література
Дорофієва Н.І.,
Касянова С.П.
Вежа
2. Зарубіжна
література
Півнюк Н.О.,
Гребницька Н.М.
Чепурко О.М.
Освіта
3. Зарубіжна
література
Фесенко В.І. Схід-продукт
4. Зарубіжна
література
Волощук Є.В. "Генеза"
5. Алгебра Бевз Г.П.,
Бевз В.Г.
"Зодіак-ЕКО"
6. Алгебра Кравчук В.Р.,
Янченко Г.М.
"Підручники і
посібники",
2007
7. Алгебра Істер О.С. "Освіта"
8. Геометрія Бевз Г.П.,
Бевз В.Г.,
Владімірова Н.Г.
"Вежа"
9. Геометрія Бурда М.І.,
Тарасенкова Н.А.
"Зодіак - ЕКО"
10. Геометрія Істер О.С. "Освіта"
11. Трудове
навчання
Терещук Б.М.,
Туташинський В.І.,
Загорний В.К.
"Генеза"
12. Трудове
навчання
Денисенко Л.І.
та ін.
"Перун"
13. Музичне
мистецтво
Макаренко Г.М.
та ін.
"Оберіг"
14. Образотворче
мистецтво
Рубля Т.Є.,
Рубля І.А.
"Перун"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Кіровоградській області
Кіровоградська N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання
- 2007
1. Зарубіжна
література
Дорофієва Н.І.,
Касянова С.П.
Вежа
2. Зарубіжна
література
Півнюк Н.О.,
Гребницька Н.М.,
Чепурко О.М.
Освіта
3. Зарубіжна
література
Фесенко В.І. Схід-продукт
4. Зарубіжна
література
Волощук Є.В. "Генеза"
5. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Кучма М.О.,
Морська Л.І.
"Перун"
6. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Сірик Т.Л.,
Сірик С.В.
"СТЛ-Книга"
7. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Козловська Т.П. "Інститут
сучасного
підручника"
8. Алгебра Бевз Г.П.,
Бевз В.Г.
"Зодіак-ЕКО"
9. Алгебра Кравчук В.Р.,
Янченко Г.М.
"Підручники і
посібники",
2007
10. Алгебра Істер О.С. "Освіта"
11. Геометрія Бевз Г.П.,
Бевз В.Г.,
Владімірова Н.Г.
"Вежа"
12. Геометрія Бурда М.І.,
Тарасенкова Н.А.
"Зодіак -
ЕКО"
13. Геометрія Істер О.С. "Освіта"
14. Геометрія Апостолова В.Г. "Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Луганській області
Луганська N Підручник Автор(и) Видавництво,
рік видання -
2007
1. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Горбач Л.В. "Генеза"
2. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Сидоренко Н.Н.,
Палій О.А.
"Інститут
сучасного
підручника
3. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Басай Н.П. "Освіта"
4. Французька мова
(3-й рік
навчання)
Клименко Ю.М. "Генеза"
5. Французька мова
(3-й рік
навчання)
Голуб Т.В. "Перун"
6. Історія
України
Свідерській Ю.Ю.,
Ладиченко Т.В.
Романішин Н.Ю.
"Грамота"
7. Історія
України
Смолій В.А.,
Степанков В.С.
"Генеза"
8. Біологія Мусієнко М.М.,
Славний П.С.,
Балан П.Г.
"Генеза"
9. Біологія Соболь В.І. "Грамота"
10. Біологія Ільченко В.Р., Довкілля-К
11. Хімія Попель П.П.,
Крикля Л.С.
"Академія"
12. Хімія Буринська Н.М. "Перун"
13. Хімія Лашевська Г.А. "Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Львівській області
Львівська N Підручник Автори Рік видання
-2007
Видавництво
1. Геометрія Апостолова В.Г. "Генеза"
2. Музичне
мистецтво
Макаренко Г.М.
та ін.
"Оберіг"
3. Трудове
навчання
Терещук Б.М.,
Туташинський В.І.,
Загорний В.К.
"Генеза"
4. Трудове
навчання
Денисенко Л.І.
та ін.
"Перун",
5. Іспанська мова Редько В.Г. "Генеза"
6. Польська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
польською
мовою)
Іванова М.С. "Світ"
7. Інтегрований
курс
"Література".
Польська та
зарубіжна. (для
ЗНЗ з навчанням
польською
мовою)
Лебедь Р.К. "Світ"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Миколаївській області
Миколаївська N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Біологія Мусієнко М.М.,
Славний П.С.,
Балан П.Г.
"Генеза"
2. Біологія Соболь В.І. "Грамота"
3. Біологія Базанова Т.І.,
Павіченко Ю.В.
Култаєва О.В.
"Гімназія"
4. Біологія Ільченко В.Р. Довкілля-К
5. Історія
України
Власов В.С. "Генеза"
6. Основи
здоров'я
Бойченко Т.Є.
та ін.
"Генеза"
7. Основи
здоров'я
Поліщук Н.М. "Генеза"
8. Основи
здоров'я
Воронцова Т.В.
Пономаренко В.С.
"Алатон"
9. Фізична
культура
Єрмолова В.М.,
Іванова Л.І.
"Слово"
10. Музичне
мистецтво
Макаренко Г.М.
та ін.
"Оберіг"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Одеській області
Одеська N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Історія середніх
віків
Подаляк Н.Г. "Генеза"
2. Історія середніх
віків
Крижанівська О.П.,
Хірна О.О.
"Оріана Нова"
3. Історія середніх
віків
Ліхтей І.М. "Грамота"
4. Хімія Попель П.П.,
Крикля Л.С.
"Академія"
5. Хімія Буринська Н.М. "Перун"
6. Хімія Лашевська Г.А. "Генеза"
7. Українська
література (для
ЗНЗ з навчанням
мовами
національних
меншин)
Гуйванюк Н.В.,
Бузинська В.О.,
Тодорюк С.
"Світ"
8. Інтегрований
курс
"Література".
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з навчанням
російською
мовою)
Сімакова Л.А. "Вежа"
9. Інтегрований
курс
"Література".
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з навчанням
російською
мовою)
Звиняцьковський В.Я.,
Філенко О.М.
"Освіта"
10. Інтегрований
курс
"Література".
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з навчанням
російською
мовою)
Волощук Є.В. "Генеза"
11. Молдовська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
молдовською
мовою)
Кьося В.В.,
Фєтєску Л.І.
"Астропринт"
12. Література.
Інтегрований
курс: молдовська
та зарубіжна
(для ЗНЗ з
молдовською
мовою навчання)
Кьося В.В.,
Фєтєску Л.І.
"Астропринт"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Полтавській області
Полтавська N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Рідна мова Глазова О.П.,
Кузнецов Ю.Б.
"Зодіак-Еко"
2. Рідна мова Єрмоленко С.Я.,
Сичова В.Т.
"Грамота"
3. Рідна мова Пентилюк М. та
ін.
"Освіта"
4. Зарубіжна
література
Дорофієва Н.І.,
Касянова С.П.
Вежа
5. Зарубіжна
література
Півнюк Н.О.,
Гребницька Н.М.
Чепурко О.М.
Освіта
6. Зарубіжна
література
Фесенко В.І. Схід-продукт
7. Зарубіжна
література
Волощук Є.В. "Генеза"
8. Українська
література
Мовчан Р.В. "Генеза"
9. Хімія Попель П.П.,
Крикля Л.С.
"Академія"
10. Хімія Буринська Н.М. "Перун"
11. Хімія Лашевська Г.А. "Генеза"
12. Французька мова
(3-й рік
навчання)
Клименко Ю.М. "Генеза"
13. Французька мова
(3-й рік
навчання)
Голуб Т.В. "Перун"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Рівненській області
Рівненська N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Басай Н.П. "Освіта"
2. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Орап В.І.,
Кириленко Р.О.
"Генеза"
3. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Савченко Л.П.,
Кудінова Т.М.
"Схід-продукт"
4. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Горбач Л.В. "Генеза"
5. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Сидоренко Н.Н.,
Палій О.А.
"Інститут
сучасного
підручника
6. Німецька мова
(3-й рік
навчання)
Басай Н.П. "Освіта"
7. Іспанська мова Редько В.Г. "Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Сумській області
Сумська N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Зарубіжна
література
Дорофієва Н.І.,
Касянова С.П.
Вежа
2. Зарубіжна
література
Півнюк Н.О.,
Гребницька Н.М.,
Чепурко О.М.
Освіта
3. Зарубіжна
література
Фесенко В.І. Схід-продукт
4. Зарубіжна
література
Волощук Є.В. "Генеза"
5. Англійська мова
(6-й рік
навчання)
Карп'юк О.Д. "Астон"
6. Англійська мова
"Наша
англійська" (6-й
рік навчання)
Биркун Л.В. та
ін.
"Перун"
7. Англійська мова
(6-й рік
навчання)
Несвіт А.М. "Генеза"
8. Фізика Коршак Є.В.,
Ляшенко О.І.,
Савченко В.Г.
"Генеза"
9. Історія України Власов В.С. "Генеза"
10. Основи здоров'я Бойченко Т.Є. та
ін.
"Генеза"
11. Основи здоров'я Поліщук Н.М. "Генеза"
12. Основи здоров'я Воронцова Т.В.,
Пономаренко В.С.
"Алатон"
13. Образотворче
мистецтво
Рубля Т.Є.,
Рубля І.А.
"Перун"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Тернопільській області
Тернопільська
область
N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Українська
література
Мовчан Р.В. "Генеза"
2. Українська
література
Міщенко О.І. "Генеза"
3. Українська
література
Авраменко О.М. "Грамота"
4. Українська
література
Слоньовська О.В. "Освіта"
5. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Басай Н.П. "Освіта"
6. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Орап В.І.,
Кириленко Р.О.
"Генеза"
7. Німецька мова
(6-й рік
навчання)
Савченко Л.П.,
Кудінова Т.М.
"Схід-
продукт"
8. Історія
середніх
віків
Подаляк Н.Г. "Генеза"
9. Історія
середніх
віків
Крижанівська О.П.,
Хірна О.О.
"Оріана Нова"
10. Історія
середніх
віків
Ліхтей І.М. "Грамота"
11. Хімія Попель П.П.,
Крикля Л.С.
"Академія"
12. Хімія Буринська Н.М. "Перун"
13. Хімія Лашевська Г.А. "Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Харківській області
Харківська
область
N Підручник Автор(и) Видавництво, 2007 рік
видання
1. Англійська
мова (3-й
рік
навчання)
Кучма М.О.,
Морська Л.І.
"Перун"
2. Англійська
мова (3-й
рік
навчання)
Сірик Т.Л.,
Сірик С.В.
"СТЛ-Книга"
3. Англійська
мова (3-й
рік
навчання)
Козловська Т.П. "Інститут сучасного
підручника"
4. Російська
мова (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Михайловська Г.О.
та ін.
"Освіта"
5. Російська
мова (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Бикова К.І.,
Давидюк Л.В.,
Стативка В.І.
"Зодіак-Еко"
6. Російська
мова (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Малихіна О.В. "Генеза"
7. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Сімакова Л.А. "Вежа"
8. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Звиняцьковський В.Я.,
Філенко О.М.
"Освіта"
9. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна
(для ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Волощук Є.В. "Генеза"
10. Українська
мова (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Ворон А.А.,
Солопенко В.А.
"Освіта"
11. Українська
мова (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Бондаренко Н.В.
Ярмолюк А.В.
"Освіта
12. Українська
мова (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Горошкіна О.М.,
Нікітіна А.В.,
Попова Л.О.
"Інститут
сучасного підручника"
13. Фізична
культура
Єрмолова В.М.,
Іванова Л.І.
"Слово"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Херсонській області
Херсонська
область
N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Англійська
мова (6-й рік
навчання)
Карп'юк О.Д. "Астон"
2. Англійська
мова "Наша
англійська"
(6-й рік
навчання)
Биркун Л.В. та
ін.
"Перун"
3. Англійська
мова (6-й рік
навчання)
Несвіт А.М. "Генеза"
4. Історія
України
Свідерській Ю.Ю.,
Ладиченко Т.В.
Романішин Н.Ю.
"Грамота"
5. Історія
України
Смолій В.А.,
Степанков В.С.
"Генеза"
6. Музичне
мистецтво
Макаренко Г.М.
та ін.
"Оберіг"
7. Геометрія Апостолова В.Г. "Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Хмельницькій області
Хмельницька
область
N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Алгебра Бевз Г.П.,
Бевз В.Г.
"Зодіак-ЕКО"
2. Алгебра Кравчук В.Р.,
Янченко Г.М.
"Підручники і
посібники",
2007
3. Алгебра Істер О.С. "Освіта"
4. Геометрія Бевз Г.П.,
Бевз В.Г.,
Владімірова Н.Г.
"Вежа"
5. Геометрія Бурда М.І.,
Тарасенкова Н.А.
"Зодіак-ЕКО"
6. Геометрія Істер О.С. "Освіта"
7. Трудове
навчання
Терещук Б.М.,
Туташинський В.І.,
Загорний В.К.
"Генеза"
8. Трудове
навчання
Денисенко Л.І.
та ін.
"Перун"
9. Польська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
польською
мовою)
Іванова М.С. "Світ"
10. Інтегрований
курс
"Література".
Польська та
зарубіжна.
(для ЗНЗ з
навчанням
польською
мовою)
Лебедь Р.К. "Світ"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Черкаській області
Черкаська
область
N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Рідна мова Глазова О.П.,
Кузнецов Ю.Б.
"Зодіак-Еко"
2. Рідна мова Єрмоленко С.Я.,
Сичова В.Т.
"Грамота"
3. Рідна мова Пентилюк М. та
ін.
"Освіта"
4. Фізика Божинова Ф.Я.,
Кирюхін М.М.,
Кирюхіна О.О.
"Ранок"
5. Фізика Ільченко В.Р.,
Куликовський С.Г.,
Ільченко О.Г.
Довкілля-К
6. Фізика Генденштейн Л.Е. "Гімназія"
7. Фізика Коршак Є.В.,
Ляшенко О.І.,
Савченко В.Г.
"Генеза"
8. Біологія Базанова Т.І.,
Павіченко Ю.В.,
Култаєва О.В.
"Гімназія"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Чернівецькій області
Чернівецька
область
N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Кучма М.О.,
Морська Л.І.
"Перун"
2. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Сірик Т.Л.,
Сірик С.В.
"СТЛ-Книга"
3. Англійська
мова (3-й рік
навчання)
Козловська Т.П. "Інститут
сучасного
підручника"
4. Французька
мова (6-й рік
навчання)
Чумак Н.П. "Перун
5. Французька
мова (6-й рік
навчання)
Клименко Ю.М. "Генеза"
6. Французька
мова (6-й рік
навчання)
Гергель А.Ф.,
Алауі Н.
"Перун
7. Історія
середніх
віків
Подаляк Н.Г. "Генеза"
8. Історія
середніх
віків
Крижанівська О.П.,
Хірна О.О.
"Оріана Нова"
9. Історія
середніх
віків
Ліхтей І.М. "Грамота"
10. Українська
література
(для ЗНЗ з
навчанням
мовами
національних
меншин)
Гуйванюк Н.В.,
Бузинська В.О.
Тодорюк С.
"Світ"
11. Румунська мова
(для ЗНЗ з
навчанням
румунською
мовою)
Криган С.Г. "Букрек"
12. Інтегрований
курс
"Література"
Румунська та
зарубіжна (для
ЗНЗ з
навчанням
румунською
мовою)
Корбу С.Г. "Букрек"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в Чернігівській області
Чернігівська
область
N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Рідна мова Глазова О.П.,
Кузнецов Ю.Б.
"Зодіак-Еко"
2. Рідна мова Єрмоленко С.Я.
Сичова В.Т.
"Грамота"
3. Рідна мова Пентилюк М. та
ін.
"Освіта"
4. Алгебра Бевз Г.П.,
Бевз В.Г.
"Зодіак-ЕКО"
5. Алгебра Кравчук В.Р.,
Янченко Г.М.
"Підручники і
посібники",
2007
6. Алгебра Істер О.С. "Освіта"
7. Геометрія Бевз Г.П.,
Бевз В.Г.,
Владімірова Н.Г.
"Вежа"
8. Геометрія Бурда М.І.,
Тарасенкова Н.А.
"Зодіак-ЕКО"
9. Геометрія Істер О.С. "Освіта"
10. Трудове
навчання
Терещук Б.М.,
Туташинський В.І.,
Загорний В.К.
"Генеза"
11. Трудове
навчання
Денисенко Л.І.
та ін.
"Перун"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу м. Києві
м. Києві N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Іспанська мова Редько В.Г. "Генеза"
2. Історія України Свідерській Ю.Ю.
Ладиченко Т.В.,
Романішин Н.Ю.
"Грамота"
3. Історія України Смолій В.А.,
Степанков В.С.
"Генеза"
Графік
проведення Всеукраїнського моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу в м. Севастополі
м.
Севастополь
N Підручник Автор(и) Видавництво,
2007 рік
видання
1. Іспанська
мова
Редько В.Г. "Генеза"
2. Українська
мова (для ЗНЗ
з навчанням
російською
мовою)
Бондаренко Н.В.
Ярмолюк А.В.
"Освіта"
3. Українська
мова (для ЗНЗ
з навчанням
російською
мовою)
Горошкіна О.М.
та ін.
"Інститут
сучасного
підручника"
4. Українська
мова (для ЗНЗ
з навчанням
російською
мовою)
Ворон А.А.,
Солопенко В.А.
"Освіта"
5. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Сімакова Л.А. "Вежа"
6. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Звиняцьковський В.Я.,
Філенко О.М.
"Освіта"
7. Інтегрований
курс
"Література"
Російська і
зарубіжна (для
ЗНЗ з
навчанням
російською
мовою)
Волощук Є.В. "Генеза"
Додаток 2
до наказу Міністерства
освіти і науки України
17.02.2009 N 131
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення моніторингового дослідження якості підручників для 7-го класу, 2007 року видання
Моніторингове дослідження проводиться відповідно до Положення про апробацію та моніторингові дослідження навчальної літератури для загальноосвітніх навчальних закладів та наказу МОН України від 17.02.2009 року N 131 з метою реалізації завдань щодо реформування системи загальної середньої освіти, підвищення якості навчальної літератури.
Реформування системи загальної середньої освіти, прийняття Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, перехід на 12-річний термін навчання пов'язано з необхідністю створення нового покоління шкільних підручників та вивченням факторів, що впливають на поліпшення якості освіти. Метою дослідження є визначення якості новостворених підручників (згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 04.09.2008 року N 818 вони проходили апробацію у 2007-2008, 2008- 2009 навчальних роках) та відбір таких видань, які найкраще сприяють засвоєнню учнями теоретичних знань, формуванню загальнонавчальних умінь та навичок, розвитку пізнавальних інтересів.
Дослідження спрямоване на з'ясування суспільної та педагогічної думки стосовно якості структури, змісту, рівня науковості та доступності, виховного впливу на учнів навчального матеріалу новостворених підручників, рекомендованих МОН України для 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Моніторингове дослідження здійснюється методом анкетування вчителів, учнів і батьків учнів (за зразками анкет: додатки 2.1, 2.3, 2.5).
Зазначаємо, що респонденти у відповідях на запитання анкет повинні характеризувати лише підручники 2007 року видання, які визначені графіком (додаток 1) наказу МОН України від 17.02.2009 року N 131. Точність отриманих результатів анкетування залежать від об'єктивності та відвертості відповідей респондентів, чіткої організації й оперативності процедури збору, обробки та відправки інформації.
Відповідальним за проведення дослідження в кожній області є представник обласного (міського) управління освіти і науки або інституту післядипломної педагогічної освіти - обласний координатор моніторингового дослідження.
Координаторам моніторингового дослідження доцільно провести вступний інструктаж учителів-респондентів, звернувши їхню увагу на правила заповнення анкет: кожен з показників якості (параметрів), що характеризує якість підручника, потрібно оцінити за 11-бальною шкалою (від 0 до 10). Для цього слід поставити знак "+" проти бала, якому, на думку вчителя, відповідає кожен з показників якості підручника. Бал "0" ставиться, якщо вчитель вважає, що у підручнику взагалі відсутній такий показник якості і він не реалізується в навчанні. Бал "1" ставиться, якщо в підручнику наявні лише окремі моменти (елементи) відповідного параметра, тобто ступінь його реалізації в межах основних структурних одиниць навчального предмета (темах) мінімальний. Бал "10" ставиться, якщо даний показник якості, на думку респондента, послідовно, систематично, повно реалізується в навчальному матеріалі підручника. Бали 2 - 9 ставляться залежно від повноти реалізації показників якості підручника (це визначається суб'єктивно кожним учителем).
На три запитання, уміщених у другій частині анкети, учитель відповідає "так" або "ні". У випадках, коли респондент має конкретні зауваження чи побажання до параметрів навчальної книги, він фіксує їх у відкритій частині анкети.
Анкета для учнів та батьків учнів складається з двох частин. У першій частині респонденти обох груп відповідають на запитання "так", "ні", "частково" (інколи), у другій (відкритій) частині учні й батьки учнів у вільній формі висловлюють свої побажання щодо поліпшення якості навчальних книг.
Проводячи в області моніторингове дослідження, необхідно дотримуватися таких правил:
1. В анкетуванні щодо якості кожного підручника беруть участь 50 учителів (15, що проживають у сільської місцевості, та 35 - що проживають у містах). Кожен учитель залучає до опитування по 5 учнів (з різним рівнем успішності) і 5 батьків учнів. Тобто в анкетуванні щодо кожного підручника в області повинно взяти участь 50 учителів, 250 учнів і 250 батьків учнів.
В анкетуванні щодо якості підручників для шкіл з навчанням мовою національних меншин (румунською, угорською, кримсько-татарською, польською, молдовською) беруть участь усі вчителі, що працюють за такими підручниками в області. Кожен учитель залучає до опитування по 10 учнів (з різним рівнем успішності) і 10 батьків учнів.
2. Обласні координатори моніторингового дослідження аналізують і узагальнюють анкети для вчителів, учнів і батьків учнів та заповнюють відповідні таблиці узагальнення результатів опитування (додатки 2.2, 2.4, 2.6). Звертаємо особливу увагу на те, що в узагальнюючих таблицях кількість відповідей учителів, учнів і батьків учнів вказується без переведення у відсотки.
Прохання не надсилати до Інституту інноваційних технологій і змісту освіти примірники незаповнених анкет або заповнених одним почерком, зваживши на те, що такі анкети, по-перше, будуть вибракувані, по-друге, що вони є документальним свідченням недбалого ставлення до своїх службових обов'язків окремих виконавців.
Звертаємо особливу увагу на те, що всі узагальнені анкети повинні бути заповнені тільки в друкованому вигляді (не від руки), тобто таким чином, щоб вони були придатні для якісного сканування.
3. Обласні координатори готують інформаційну довідку про результати моніторингового дослідження в області (Додаток 3). У довідці наводиться перелік підручників, які аналізувались, вказується кількість респондентів усіх груп, причини, через які не було проаналізовано котрусь з необхідних навчальних книг; прізвище, ім'я, по батькові особи, що відповідала в області за проведення моніторингового дослідження, її контактний телефон.
Звертаємо увагу: разом з інформаційною довідкою й узагальненими таблицями до Інституту інноваційних технологій і змісту освіти надсилаються 5 анкет учителів, 5 анкет учнів і 5 анкет батьків учнів (щодо кожного підручника) з найбільш суттєвими зауваженнями й побажаннями.
Інформація збирається в інститутах післядипломної педагогічної освіти до 28.05.2008 р. і не пізніше 05.06.2009 р. матеріали надсилаються до Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України за адресою: 04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 37, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, кім. 117.
Відділ моніторингу освітньої діяльності та педагогічних інновацій.
Додаткову інформацію можна отримати за телефоном 8 (044) 425-60-87.
Завідувач сектора моніторингових досліджень - Середюк Наталія Полікарпівна.
Координатор всеукраїнського моніторингового дослідження - Коваленко Марина Вадимівна.
Системний адміністратор - Лозова Оксана Володимирівна.
Додаток 2.1
до наказу Міністерства
освіти і науки України
17.02.2009 N 131
АНКЕТА
для вчителя
Назва підручника (2007 рік видання) _________________________
Автор(и) ____________________________________________________
Область _____________________________________________________
Сільська місцевість, місто (підкреслити)
Ваш педагогічний стаж: 0 - 5 років, 6 - 10, 11 - 20, більше
20 (підкреслити)
Ваша категорія: спеціаліст, друга, перша, вища (підкреслити)
Шановний учителю!
Оцініть, будь ласка, за 11-бальною шкалою (від 0 до 10) кожен
з параметрів, що характеризує якість підручника. Поставте значок
"+" проти балу, якому, на Ваш погляд, відповідає кожен з
параметрів. Пам'ятайте: якщо Ви ставите "0", то вважаєте, що
підручник не має такої якості (параметра) взагалі і не реалізує її
в навчанні. Бал "1" ставиться, якщо в підручнику наявні лише
окремі моменти (елементи) відповідного параметра, тобто ступінь
його реалізації в межах основних структурних одиниць навчального
предмета (темах) мінімальний. Бал "10" ставиться, якщо даний
показник якості, на Ваш погляд, послідовно, систематично, повно
реалізується в навчальному матеріалі підручника. Бали 2 - 9
ставляться залежно від повноти реалізації показників якості
підручника.
------------------------------------------------------------------
| N | Запитання | Бали |
|------+---------------------+-----------------------------------|
| 1. | Забезпечення |0 |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 |10 |
| | засвоєння змісту | | | | | | | | | | | |
| | галузі на рівні, | | | | | | | | | | | |
| | визначеному | | | | | | | | | | | |
| |Державним стандартом | | | | | | | | | | | |
| | основної і повної | | | | | | | | | | | |
| | загальної середньої | | | | | | | | | | | |
| | освіти | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 1.1 |Забезпечення | | | | | | | | | | | |
| |засвоєння знань, | | | | | | | | | | | |
| |формування | | | | | | | | | | | |
| |організаційних | | | | | | | | | | | |
| |загальнонавчальних | | | | | | | | | | | |
| |умінь і навичок | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 1.2 |Забезпечення | | | | | | | | | | | |
| |засвоєння знань, | | | | | | | | | | | |
| |формування | | | | | | | | | | | |
| |загальномовленнєвих | | | | | | | | | | | |
| |умінь і навичок | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 1.3 |Забезпечення | | | | | | | | | | | |
| |засвоєння знань, | | | | | | | | | | | |
| |формування | | | | | | | | | | | |
| |загальнопізнавальних | | | | | | | | | | | |
| |умінь і навичок | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 1.4 |Забезпечення | | | | | | | | | | | |
| |формування загальних | | | | | | | | | | | |
| |умінь і навичок з | | | | | | | | | | | |
| |самоконтролю і | | | | | | | | | | | |
| |самооцінювання | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 1.5 |Забезпечення | | | | | | | | | | | |
| |засвоєння знань, | | | | | | | | | | | |
| |формування | | | | | | | | | | | |
| |спеціальних | | | | | | | | | | | |
| |предметних умінь і | | | | | | | | | | | |
| |навичок | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 1.6 |Відповідність | | | | | | | | | | | |
| |матеріалів підручника| | | | | | | | | | | |
| |навчальній програмі | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 2. | Дотримання основних |0 |1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 |10 |
| | дидактичних | | | | | | | | | | | |
| | принципів | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 2.1 |науковості, | | | | | | | | | | | |
| |фундаментальності, | | | | | | | | | | | |
| |сучасності | | | | | | | | | | | |
| |теоретичних | | | | | | | | | | | |
| |навчальних матеріалів| | | | | | | | | | | |
| |(фактів, термінів, | | | | | | | | | | | |
| |понять, теорій) | | | | | | | | | | | |
|------+---------------------+---+---+--+--+--+--+--+--+--+--+---|
| 2.2 |оптимальність | | | | | | | | | | | |
| |співвідношення та | | | | | | | | | | | |
| |доступність об'єму | | | | | | | | | | | |
| |теоретично-наукового | | | | | | | | | | | |

................
Перейти до повного тексту