1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
18.12.2007 N 1145
Про організацію виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 13.07.2007 р. N 604 "Про порядок введення в дію переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста"
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.2007 р. N 839 "Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста" (Перелік-2007) та підпункту 6.5 відповідного наказу Міністерства освіти і науки України від 13.07.2007 р. N 604, а також з метою якісного здійснення нормативного та навчально-методичного забезпечення підготовки фахівців з вищою освітою
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити перелік вищих навчальних закладів, на базі яких створюються робочі групи з розроблення та корегування складових галузевих стандартів підготовки фахівців з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста згідно з Переліком-2007 (додаток 1).
2. Затвердити персональний склад робочих груп з розроблення складових галузевих стандартів (ОКХ, ОПП, ЗД) підготовки фахівців з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста згідно з Переліком-2007 (додаток 2).
3. Затвердити принципи і порядок визначення статусу, затвердження та реєстрації спеціалізацій спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста Переліку- 2007 (додаток 3).
4. Експертизу складових галузевих стандартів (ОКХ, ОПП, ЗД) підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста покласти на науково-методичні комісії за галузями знань (підкомісії з напрямів) Науково-методичної Ради Міністерства освіти і науки України та Інститут інноваційних технологій і змісту освіти.
5. Встановити порядок розроблення, проходження експертизи, погодження і затвердження складових галузевих стандартів вищої освіти (ОКХ, ОПП, ЗД) за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста згідно з Переліком-2007 (додаток 4).
6. Департаменту вищої освіти (Болюбаш Я.Я.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Кудін А.В.) до 01.01.2008 р. забезпечити базові вищі навчальні заклади нормативними документами для розробки галузевих стандартів.
7. Департаменту економіки та фінансування МОНУ (Куліков П.М.) та відповідним структурам інших центральних органів виконавчої влади визначити джерела та порядок фінансування вищих навчальних закладів, на базі яких створюються робочі групи, для забезпечення організаційних заходів з розроблення стандартів підготовки фахівців з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста.
8. Директорам (ректорам) вищих навчальних закладів, на базі яких створюються робочі групи з розроблення складових галузевих стандартів підготовки фахівців з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста :
8.1. провести організаційні та робочі семінари для членів робочих груп, здійснити заходи з їх відповідного інформування та створення належних умов роботи;
8.2. Забезпечити проведення до 01.01.08 співставлення кваліфікацій, що надані у Національному класифікаторі України - Класифікаторі професій ДК-003:2005 та спеціальностей Переліку-2007, затвердженому Постановою КМУ від 20.06.07 р. N 839.
У разі відсутності кваліфікації фахівця за спеціальністю Переліку-2007 підготувати необхідні документи до відповідного органу виконавчої влади для внесення професійної роботи до класифікатора професій ДК-003:2005 за формою додатку 4.
8.3. До 01.02.08 р. надати перелік кваліфікацій за спеціальностями, які закріплені за базовим ВНЗ, до Інституту інноваційних технологій і змісту освіти або надати інформацію щодо проведеної роботи по введенню відповідної професійної роботи до класифікатора професій ДК-003:2005.
8.4. Забезпечити до 01.05.2008 р. в установленому порядку розроблення робочими групами та подання для проходження експертизи, погодження і затвердження складових галузевих стандартів вищої освіти (ОКХ, ОПП, ЗД) за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста .
8.5. Дозволити в установленому порядку використання власних коштів та коштів з інших джерел для заохочення безпосередніх учасників робочих груп по розробці галузевих стандартів.
9. Контроль за виконанням наказу покласти на Заступника міністра освіти і науки України Шинкарука В.Д.
Міністр С.М.Ніколаєнко
( Додатки 1,2 не наводяться )
Додаток N 3
до Наказу МОН України
18.12.2007 N 1145
ПРИНЦИПИ
і порядок визначення статусу, затвердження та реєстрації спеціалізацій спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста
1. Спеціалізації спеціальностей освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста вводяться з метою забезпечення більшої відповідності фахівців вимогам суспільного розподілу праці в країні та мобільності системи підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці (замовників фахівців).
Введення спеціалізацій спеціальностей, крім того, дає змогу більш повно реалізовувати положення Законів України "Про освіту", "Про вищу освіту" щодо:
- визначення змісту освіти та змісту навчання;
- визначення планів прийому у розрізі спеціалізацій з урахуванням регіональних потреб конкретних замовників фахівців.
Згідно з Національним класифікатором України "Класифікатор професій ДК-003:2005" спеціалізація пов'язана як з необхідною галуззю знань, використовуваними інструментами чи устаткуванням, так і з продукцією, яка виробляється, або надаваними послугами і відповідає певною мірою деталізованому колу професійних завдань та обов'язків. Таким чином, ознакою спеціалізації спеціальності освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста є різниця засобів, продуктів чи умов діяльності по виконанню певних виробничих функцій фахівця, здатного переносити свою діяльність з одного предмета праці на інший;
2. Пропозиції щодо переліку спеціалізацій спеціальностей освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста Переліку-2007 розробляються вищим навчальним закладом разом з замовником фахівців при наявності різниці між структурою діяльності фахівця, що передбачається, і структурою його діяльності, визначеною освітньо-кваліфікаційною характеристикою, якщо різниця відповідає ознакам спеціалізації.
3. Пропозиції щодо внесення спеціалізацій до переліку спеціалізацій спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста, Переліку-2007 приймаються рішенням педагогічної Ради вищого навчального закладу на підставі розробленої і затвердженої керівником навчального закладу та погодженої із замовником фахівців варіативної освітньо-кваліфікаційної характеристики фахівця.
Матеріали щодо внесення спеціалізації до переліку спеціалізацій спеціальностей, її затвердження та реєстрації подаються до департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки.
4. Вищий навчальний заклад здійснює підготовку фахівців за спеціалізацією спеціальності в межах ліцензованого обсягу прийому на відповідну спеціальність.
Додаток 4
до Наказу МОН України
18.12.2007 N 1145
ПОРЯДОК
розроблення, подання, проходження експертизи, погодження і затвердження складових галузевих стандартів вищої освіти (ОКХ, ОПП, засоби діагностики якості підготовки фахівця) за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста згідно з Переліком-2007 ( 839-2007-п )
Розроблення нового покоління стандартів вищої освіти України має починатися у разі наявності відповідної професійної назви роботи у НАЦІОНАЛЬНОМУ КЛАСИФІКАТОРІ УКРАЇНИ "КЛАСИФІКАТОРІ ПРОФЕСІЙ ДК 003:2005" (у подальшому КП), за якою визначається кваліфікація.
У разі відсутності професійної назви роботи у КП, розробники стандарту готують обґрунтування необхідності введення професійної назви роботи до КП, кваліфікаційну характеристику фахівця та заповнюють форму подання проекту змін до ДК 003:2005 (таблиця 1), яку базовий навчальний заклад передає відповідному міністерству або іншому органу виконавчої влади (користувачу).
Приклад
заповнення форми подання проекту змін до ДК 003:2005 ( vb375609-05, vc375609-05 ) на паперовому носії
Таблиця 1
Директива Галузь
економіки
N випуску
кваліфікаційних
характеристик
посад
Код КП Освітньо-
кваліфікаційний
рівень
Професійна
назва
роботи
Спеціальність
Внести
Змінити
Скасувати
Схема проходження матеріалів подана в таблиці 2.
Таблиця 2
Організація порядку ведення державного класифікатора професій (КП) ДК 003 (ДСТУ 3739)
Суб'єкти дій Зміст дій
Базовий вищий навчальний заклад Вивчення:
кола завдань (область знань)
складність завдань
посадові обов'язки
Розробка кваліфікаційної
характеристики фахівця
Заповнення форми подання
проекту змін до ДК 003:2005
Користувачі :
- міністерства, інші органи
виконавчої влади, підприємства,
організації, де ці професії
будуть застосовуватися
Розгляд обґрунтованості
пропозицій базового навчального
закладу
Фахова експертиза нових
професій (робіт)
Науково-дослідний інститут
соціально-трудових відносин
Експертиза проекту змін та
доповнень
Погодження з організаціями
обов'язкового погодження
Підготовка проектів змін та
доповнень до Міністерства праці
та соціальної політики
Внесення змін та доповнень до
попереднього еталону КП
Міністерство праці та соціальної
політики
Розгляд у погоджувальних
організаціях і підготовка
проектів змін та доповнень до
затвердження Держстандартом
Держстандарт України Державна експертиза
Затвердження наказом
- у разі позитивного рішення зміни до КП затверджуються наказом Держстандарту України.
Після затвердження змін до КП наказом Держстандарту України або повідомлення НДІ про підготовку документів на затвердження Держстандартом України робочі групи, персональний склад яких наведений у Додатку 2, при наявності професійних кваліфікаційних характеристик та інших нормативних документів, починають розроблення проектів складових галузевих стандартів вищої освіти (освітньо-кваліфікаційної характеристики - ОКХ, освітньо-професійної програми - ОПП, засобів діагностики якості підготовки фахівця - ЗД) за спеціальностями, закріпленими за базовими вищими навчальними закладами, з врахуванням відповідних положень Комплексу нормативних документів для розробки складових системи стандартів вищої освіти, введеного наказом Міністра освіти України від 31.07.98 р. N 285 та рекомендацій ІІТЗО щодо розробки нового покоління стандартів.

................
Перейти до повного тексту