- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 1/9-91 від 21.02.2002
Міністерству освіти
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської та
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Про проведення державної підсумкової атестації з астрономії в 11(12)-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2001/2002 навчальному році
Міністерство освіти і науки України повідомляє, що згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 14.12.2000 р.
N 588 та зареєстрованим у Мін'юсті України 19.12.2000 р. за N 925/5146, листом Міністерства освіти і науки України "Про закінчення 2001/2002 навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів загальноосвітніх навчальних закладів"
N 1/9-41 від 31.01.2002 р. визначено порядок проведення державної підсумкової атестації з астрономії за вибором учнів.
У 2001/2002 навчальному році у загальноосвітніх навчальних закладах України державна підсумкова атестація з астрономії запроваджена вперше. Форма проведення - усно за навчальним посібником "Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з астрономії" (Казанцев А.М., Крячко І.П., видавництво "Абетка-Нова", Кам'янець-Подільський, 2002).
Збірник складається із завдань 4-х рівнів складності, що згруповані в 9 темах і орієнтовані на навчальну програму "Астрономія", авт. Климишин І.А. і підручник "Астрономія", авт. Климишин І.А., Крячко І.П., вид-во "Знання України", Київ, 2002.
Атестаційне завдання для кожного учня містить 6 запитань, що добираються із збірника. З них три запитання - початкового, одне - середнього, одне - достатнього і одне - високого рівнів. В атестаційному завданні (як у білеті) проставляються номери запитань.
Наприклад: Атестаційне завдання N 1. Запитання:
1.1.40; 2.1.26; 5.1.30;
3.2.25;
6.3.22;
5.4.10;
де спочатку вказується номер теми; потім - рівень складності (1 - початковий, 2 - середній, 3 - достатній, 4 - високий); потім - порядковий номер запитання.
За відсутності у навчальному закладі необхідної кількості збірників запитання у атестаційному завданні можуть бути надруковані.
Варіанти атестаційних завдань формуються методичними об'єднаннями вчителів (районними, міськими, шкільними) або вчителями і погоджуються директором (заступником директора) загальноосвітнього навчального закладу. Перелік запитань, включених до атестаційного завдання, має охоплювати не менше 6 тем шкільного курсу астрономії.
Проведення атестації відбувається за тими ж правилами, за якими традиційно проводилися іспити за білетами: учень обирає атестаційне завдання, готується (до 30 хвилин) до відповіді, після чого відповідає членам комісії.
Для підготовки відповіді учень отримує "Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з астрономії", карту зоряного неба, астрономічний календар, дані про основні астрономічні величини (ксерокопії додатка підручника "Астрономія").
При оцінюванні відповідей учнів необхідно користуватися критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів з астрономії (Газета "Фізика", N 2, 2002 р.).
Запитаннями початкового рівня перевіряють знання учнів про найпростіші астрономічні поняття, об'єкти, явища; загальновідомі історичні відомості. Відповідь на них може бути стислою, конкретною, інколи однослівною і не потребує пояснень.
Наприклад:
Запитання: Назвіть всі відомі планети Сонячної системи.
Відповідь: Учень має їх назвати у довільному порядку.
Запитання: Якою науковою працею знаменитий Микола Коперник?
Відповідь: Він побудував геліоцентричну модель світу, якою ми користуємося і сьогодні. Про нього кажуть: "Він зрушив Землю, зупинивши Сонце".
Запитання для виявлення середнього рівня навчальних досягнень учнів потребують правильного формулювання понять і явищ, встановлення найпростіших зв'язків між ними, більш поширених історичних відомостей.
................Перейти до повного тексту