- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рекомендації
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
20.02.2003 N 1/9-86
Міністерству освіти
Автономної Республіки
Крим, управлінням освіти
і науки обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій
Ректорам інститутів
післядипломної педагогічної
освіти
Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з біології у 9-х та 11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2002/2003 навчальному році
Інформуємо про те, що листом Міністерства освіти і науки України "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації в загальноосвітніх навчальних закладах у 2002/2003 навчальному році" від 07.02.03
N 1/9-60 передбачено проходження державної підсумкової атестації з біології у двох формах: або в усній за білетами, затвердженими Міністерством освіти і науки України (інформаційні збірники Міносвіти і науки України NN 3-4, 5, 2003 р.), чи у письмовій форм) за збірниками завдань, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.
Форму проведення державної підсумкової атестації за основну та старшу школу обирають школярі (крім учнів загальноосвітніх навчальних закладів, що є учасниками апробації (лист Міносвіти і науки України від 13.11.2002 N 1/9-500)).
На державну підсумкову атестацію у письмовій формі відводиться 1,5 астрономічні години. Відлік часу розпочинається після оголошення номерів завдань.
В основній школі державна підсумкова атестація у письмовій формі проводиться за навчальним посібником "Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс основної школи" (авт. Матяш Н.Ю., Костильов О.В., Вихренко А.С., Вихренко Т.О.) - К.: Генеза, 2002.
Зміст завдань для атестації та кількість їх варіантів визначають за вказаним посібником Міністерство освіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, залучаючи інститути післядипломної педагогічної освіти.
Для основної школи рекомендуємо комплектувати кожен з варіантів із 30 завдань за такою схемою (приклади у додатку N 1):
12 тестових завдань початкового рівня складності (рослинний світ - 3 завдання; тваринний світ - 3; людина - 6). За своїм характером вони в основному є тестовими завданнями множинного вибору з однією правильною відповіддю, завдання, що потребують відповіді "так" чи "ні"; закінчити речення; дати визначення термінам та поняттям.
12 тестових завдань середнього рівня складності (рослинний світ - 3 завдання; тваринний світ - 3; людина - 6). Це можуть бути завдання з "німими" малюнками; таблиці: схеми; тестові завдання множинного вибору з однією правильною відповіддю.
6 тестових завдань достатнього рівня складності (рослинний світ - 2 завдання; тваринний світ - 2; людина - 2). Це можуть бути тестові завдання множинного вибору з однією, двома - трьома правильними відповідями, тестові завдання на встановлення відповідностей; порівняльні та узагальнюючі таблиці; біологічні задачі.
2 завдання з "відкритою" відповіддю високого рівня складності (людина - 1 завдання; рослинний або тваринний світ - 1). Це завдання з "відкритою" відповіддю узагальнюючого, систематизуючого, порівняльного характеру.
У старшій школі державна підсумкова атестація проходитиме у письмовій формі за навчальним посібником "Завдання для державної підсумкової атестації з біології за курс старшої школи" (авт. Данилова О.В., Данилов С.А.) - К.: Генеза, 2002. Кількість варіантів завдань та їх зміст визначають вчителі біології загальноосвітніх навчальних закладів за вказаним посібником.
Рекомендуємо комплектувати кожен з варіантів також із 30 завдань за такою схемою (приклади у додатку N 2):
12 тестових завдань початкового та середнього рівня складності; 6 тестових завдань достатнього рівня складності та 2 завдання з "відкритою" відповіддю високого рівня складності.
Завдання перших двох рівнів складності орієнтовані на визначення рівня навчальних досягнень учнів репродуктивного характеру. Через завдання достатнього рівня складності перевіряються уміння школярів характеризувати, порівнювати біологічні явища та процеси, розв'язувати типові біологічні вправи та задачі. Завдання високого рівня складності мають узагальнюючий характер і вимагають уміння встановлювати та обгрунтовувати причинно-наслідкові зв'язки.
................Перейти до повного тексту