- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 487 від 07.10.99 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 листопада 1999 р. за N 773/4066 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Мінтрансу
N 117 від 26.02.2002 )
Про затвердження Положення про порядок видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів до ринку авіаційних перевезень та робіт
З метою впорядкування видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів до ринку авіаційних перевезень та робіт, та у відповідності до вимог статті
57 Повітряного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 16 червня 1998 року
N 889 "Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 року N 819"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів до ринку авіаційних перевезень та робіт (додається).
2. Державній авіаційній адміністрації України (Семенов М.Ю.):
2.1. Забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України цього наказу в установленому порядку.
2.2. Довести зазначене Положення до відома керівників структурних підрозділів Укравіації, експлуатантів.
3. Керівникам структурних підрозділів Укравіації вивчити та взяти до керівництва зазначене Положення.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра транспорту України Степового М.Л.
Затверджено
Наказ Міністерства
транспорту України
07.10.99 N 487
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 листопада 1999 р.
за N 773/4066
Положення про порядок видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів до ринку авіаційних перевезень та робіт
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів до ринку авіаційних перевезень та робіт (далі - Положення) розроблене згідно з
Повітряним кодексом України, Указом Президента України від 11 червня 1997 р. N 531/97 "Про заходи щодо впорядкування державного регулювання діяльності цивільної авіації України" та постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.98
N 815 "Питання Державної авіаційної адміністрації України", поширюється на експлуатантів України та іноземних експлуатантів, які виконують авіаційні перевезення та здійснюють авіаційні роботи на комерційній основі.
До іноземних експлуатантів прирівнюються ті, що зареєстровані в Україні і здійснюють авіаційну діяльність в Україні з використанням комерційних прав, якщо в них не забезпечується ефективний контроль фізичними або юридичними особами України.
1.2. Положення встановлює порядок видачі дозволів, пов'язаних з наданням комерційних прав експлуатантам та суб'єктам їх забезпечення, у тому числі іноземним (далі - дозвіл), незалежно від їх юридичного статусу, відомчої підпорядкованості та форм власності.
1.3. Положення використовується посадовими особами для виконання офіційних дій, зазначених у постанові Кабінету Міністрів України від 16.06.98
N 889 "Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.93 N 819".
1.4. Нормативні посилання
При розробці цього Положення використовувалися такі нормативно-правові акти:
Повітряний кодекс України;
Указ Президента України від 11 червня 1997 р. N 531/97 "Про заходи щодо впорядкування державного регулювання діяльності цивільної авіації України";
постанова Кабінету Міністрів України від 08.06.98 N 815 "Питання Державної авіаційної адміністрації";
постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.96
N 1587 "Про серйозні недоліки в роботі та невідкладні заходи щодо поліпшення діяльності цивільної авіації";
Правила сертифікації експлуатантів, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 29.05.98
N 204, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 09.09.98 за N 552/2992;
Положення про порядок проведення конкурсу на право експлуатації міжнародної повітряної лінії, затверджене наказом Міністерства транспорту України від 28.01.99
N 41, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 02.02.99 за N 58/3351;
Положення про призначене авіапідприємство з боку України на експлуатацію міжнародної повітряної лінії, затверджене наказом Міністерства транспорту України від 23.06.99
N 327, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05.07.99 за N 440/3733;
"Наставление по штурманской службе в гражданской авиации СССР (НШС ГА-86)".
1.5. Терміни та визначення
У цьому Положенні терміни мають такі визначення:
Авіаційні роботи - польоти повітряних суден (далі - ПС), під час яких ПС використовуються для забезпечення спеціалізованих видів робіт у таких галузях, як сільське господарство, фотографування, топографічне знімання, будівництво, медична допомога, нагляд та патрулювання, пошук та рятування, повітряна реклама, гасіння лісових пожеж та інше.
Бізнес-план - документ, що відображає докладне техніко-економічне обгрунтування комерційної діяльності експлуатанта на повітряній лінії, яка планується на зазначений період, з обстеженням ринку, капіталовкладеннями, враховуючи фінансові й економічні наслідки цих дій.
Дозвіл - документ, оформлений у встановленому порядку, що регулює доступ експлуатанта до конкретного ринку авіаційних перевезень та робіт і пов'язаний з наданням йому певних комерційних прав.
Одержання дозволу на міжнародні перевезення є однією з ліцензійних умов ліцензії експлуатанта на міжнародні перевезення пасажирів і вантажів повітряним транспортом.
Доповнення до дозволу - документ, оформлений у встановленому порядку, який встановлює додаткові умови у відповідному дозволі.
Експлуатант - особа, організація або підприємство, що експлуатують повітряні судна або пропонують свої послуги в галузі авіаційних перевезень і робіт.
Ефективний контроль - відносини, що оформлені правами, контрактами та іншими нормативно-правовими актами, які, взяті разом чи окремо, з урахуванням положень відповідного закону, дають змогу прямо чи посередньо чинити вплив на експлуатанта, наприклад, за допомогою використання всіх або частини активів експлуатанта, прав або контрактів, що впливають на діяльність експлуатанта.
Квота на авіаційні перевезення - загальний граничний обсяг перевезень пасажирів (вантажу) або ємність крісел (максимальне комерційне навантаження) на окремо визначеному ринку авіаційних перевезень (повітряній лінії, у сполученні між країнами або регіонами та інші умови доступу до ринку авіаційних перевезень), у межах якого можуть видаватись дозволи; визначається Укравіацією з урахуванням завантаження лінії.
Комерційне право - право здійснювати перевезення пасажирів, вантажів та пошти за винагороду або за наймом.
Комп'ютерна інформаційно-аналітична система (КІАС) Укравіації - локальна комп'ютерна мережа, встановлена в підрозділах Укравіації, яка містить інформацію про експлуатантів, повітряні судна, персонал, комерційні права експлуатантів та іншу інформацію.
Повітряна лінія - визначений та сертифікований встановленим порядком маршрут польотів між погодженими пунктами для здійснення повітряних перевезень.
Регулярний рейс - рейс, що входить до серії польотів, пов'язаних із суспільними перевезеннями пасажирів, вантажу та пошти, які доступні для загального платного користування та виконуються згідно з офіційно затвердженим розкладом руху між одними й тими самими двома чи більше пунктами, незалежно від комерційної завантаженості. До регулярних рейсів належать затверджені в розкладі додаткові рейси цієї серії, які виконуються цим самим експлуатантом.
Режим квотування - режим, при якому на окремо визначеному ринку авіаційних перевезень застосовується квота на авіаційні перевезення.
Сертифікат експлуатанта - юридичний документ, який видається згідно з Правилами сертифікації експлуатантів та свідчить про те, що експлуатант відповідає вимогам
Повітряного кодексу України, вимогам цих Правил та рекомендаціям Міжнародної організації цивільної авіації.
Стандартизований рівень забезпечення авіаційної безпеки - це рівень, що визначається вимогами чинних в Україні норм з питань авіаційної безпеки, які не суперечать стандартам Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО).
Фінансово-економічна спроможність виконання експлуатантами норм і правил з питань безпеки авіації - можливість забезпечення надійних і адекватних послуг визначеної інтенсивності за умови гарантії роботи експлуатанта на рентабельному економічному рівні та найвищому рівні безпеки.
Чартерні (нерегулярні) повітряні перевезення - перевезення, що виконуються на підставі договору чартеру (фрахтування повітряного судна), за яким одна сторона (фрахтівник) зобов'язується надати іншій стороні (фрахтувальнику) за плату всю місткість одного чи кількох повітряних суден на один або кілька рейсів для повітряного перевезення пасажирів, багажу, вантажу й пошти або для іншої мети, якщо це не суперечить чинному законодавству України. Роздрібний продаж квитків на чартерні перевезення не здійснюється.
2. Загальні вимоги щодо надання дозволів
2.1. Дозволи видаються Укравіацією.
2.2. Дія Положення в частині видачі дозволів поширюється на експлуатантів - суб'єктів підприємницької діяльності, що зареєстровані в Україні, а також на іноземних суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють авіаційну діяльність в Україні відповідно до чинного законодавства.
2.3. Доступ українських експлуатантів до конкретного ринку авіаційних перевезень та робіт, що здійснюються з комерційною метою, регулюється шляхом видачі дозволів:
на експлуатацію повітряних ліній:
у межах України (в тому числі чартерні перевезення);
міжнародних (за винятком чартерних перевезень);
на виконання чартерних міжнародних перевезень пасажирів та (або) вантажу з України або в Україну;
на виконання польотів в інших державах;
надання інших видів комерційних прав експлуатантам та суб'єктам їх забезпечення.
2.4. Стосовно іноземних експлуатантів видача дозволів має на меті перевірку їх здатності виконувати безпечно авіаційні перевезення й роботи та регулювання діяльності, що пов'язана з використанням комерційних прав в Україні при:
виконанні авіаційних перевезень та робіт на території України іноземним експлуатантом;
наданні інших видів комерційних прав експлуатантам та суб'єктам їх забезпечення.
2.5. Обов'язковою умовою видачі дозволу є наявність сертифіката експлуатанта.
Для іноземного експлуатанта потрібна наявність документа, одержаного від авіаційного органу держави реєстрації, що засвічує можливість безпечно виконувати польоти (сертифікат експлуатанта або документ, що його замінює, програма авіаційної безпеки).
2.6. Умови здійснення робіт, зазначені в дозволі (строк, регіон, характер перевезень та інші умови), не повинні виходити за обмеження, що наведені в сертифікаті експлуатанта.
2.7. У разі припинення або закінчення строку дії сертифіката експлуатанта дозвіл вважається призупиненим на час відсутності або недійсності сертифіката.
2.8. Видані дозволи не підлягають передачі та продажу іншому експлуатанту.
2.9. При реорганізації експлуатанта (суб'єкта підприємницької діяльності) або втраті ним дозволу, закінченні строку дії дозволу видача нового дозволу здійснюється відповідно до цього Положення.
2.10. Дозволи на експлуатацію повітряних ліній (виконання регулярних рейсів) експлуатантам України можуть надаватися на конкурсних умовах відповідно до встановленого порядку.
2.11. Дозволи надаються з урахуванням пріоритетів розвитку системи повітряних сполучень з метою запобігання виникненню монополії на повітряному транспорті.
2.12. За видачу дозволу стягується державний збір згідно з чинним законодавством України.
2.13. Строк розгляду заяви на регулярну експлуатацію повітряної лінії становить 30 днів, за винятком вихідних та святкових днів, з моменту сплати державного збору та при наявності всіх документів, зазначених у пунктах 3.1 та 3.3 цього Положення.
2.14. Строк розгляду заяви на нерегулярні перевезення становить 10 днів, за винятком вихідних та святкових днів, з моменту сплати державного збору та при наявності всіх документів, зазначених у пунктах 3.2, 3.4-3.7 цього Положення.
2.15. Крім указаних у заяві обов'язкових відомостей, заявник може дати в заяві іншу інформацію, яку він вважає важливою і яка має суттєве значення для розв'язання питання про надання відповідного дозволу.
2.16. Укравіація має право, при потребі, вимагати письмові пояснення експлуатанта щодо наданих до заяви документів.
2.17. Якщо після направлення заяви й до її розгляду відбулися зміни у відомостях, які були наведені в заяві та доданих до неї документах, то експлуатант повинен негайно повідомити про ці зміни і привести подані документи у відповідність до цих змін.
2.18. Документи для одержання дозволу, зазначені в пункті 3 цього Положення, подаються експлуатантом у повному обсязі при першому зверненні. При подальших зверненнях можна подавати відповідні додаткові або уточнені документи.
2.19. Після одержання повідомлення від Укравіації про прийняття рішення стосовно видачі дозволу експлуатант повинен сплатити державний збір у повному обсязі, після чого може одержати дозвіл.
2.20. Дозвіл має бути повернений до Укравіації в тижневий строк після закінчення строку його дії.
2.21. У разі анулювання дозволу сплачені кошти не повертаються.
3. Документи, що надаються експлуатантом для отримання дозволів
3.1. Для отримання дозволів на експлуатацію повітряних ліній у межах України:
3.1.1. До Укравіації подається заява про видачу дозволу на експлуатацію повітряної лінії (додаток 1).
3.1.2. До заяви додаються:
відомості про ефективний контроль;
бізнес-план на експлуатацію повітряної лінії (додаток 3);
штурманський розрахунок;
відомості про парк повітряних суден, які виконуватимуть регулярні рейси на повітряній лінії (тип, кількість, пасажиромісткість, право володіння, національний та реєстраційний знаки);
копія сертифіката експлуатанта;
копії свідоцтв про придатність до польотів повітряних суден;
копії полісів з обов'язкового страхування відповідальності експлуатанта перед пасажирами, багажем, вантажем і третіми особами, а також страхування екіпажів і повітряних суден, що виділяються для експлуатації на повітряній лінії (можуть подаватися після прийняття позитивного рішення щодо видачі дозволу, але до отримання експлуатантом офіційного документа).
3.1.3. Якщо протягом 6 місяців з дати початку дії дозволу експлуатант не розпочав регулярні перевезення на повітряній лінії або припинив розпочаті авіаційні перевезення більш як на 6 місяців, то Укравіація має право анулювати дозвіл. Експлуатант повинен інформувати Укравіацію про невиконання або припинення регулярних перевезень відповідно до одержаного дозволу за 60 днів до зазначеного терміну.
3.2. Для отримання дозволів на чартерні перевезення у межах України:
3.2.1. До Укравіації подається заява на видачу дозволу на експлуатацію повітряної лінії (додаток 2).
3.2.2. Крім указаних у заяві обов'язкових відомостей, заявник може дати в заяві іншу інформацію, яку він вважає важливою і яка має суттєве значення для вирішення питання про надання відповідного дозволу.
3.2.3. До заяви додаються:
штурманський розрахунок;
копії полісів з обов'язкового страхування відповідальності експлуатанта перед пасажирами, багажем, вантажем і третіми особами, а також страхування екіпажів і повітряних суден, що виділяються для експлуатації на повітряній лінії (можуть подаватися після прийняття позитивного рішення щодо видачі дозволу, але до отримання експлуатантом офіційного документа).
3.3. Для отримання дозволів на експлуатацію міжнародної повітряної лінії:
3.3.1. До Укравіації подається заява на видачу дозволу на експлуатацію міжнародної повітряної лінії (додаток 1).
3.3.2. Крім указаних у заяві обов'язкових відомостей, заявник може дати в заяві іншу інформацію, яку він вважає важливою і яка має суттєве значення для вирішення питання про надання відповідного дозволу.
3.3.3. До заяви додаються:
бізнес-план на експлуатацію міжнародної повітряної лінії (додаток 3);
штурманський розрахунок;
відомості про парк повітряних суден, які виконуватимуть регулярні рейси на міжнародній повітряній лінії (тип, кількість, пасажиромісткість, право володіння, національний та реєстраційний знаки);
копія сертифіката експлуатанта;
копії свідоцтв про придатність до польотів повітряних суден;
копії полісів з обов'язкового страхування відповідальності експлуатанта перед пасажирами, багажем, вантажем і третіми особами, а також страхування екіпажів і повітряних суден, що виділяються для експлуатації на міжнародній повітряній лінії (можуть подаватися після прийняття позитивного рішення щодо видачі дозволу, але до отримання експлуатантом офіційного документа). У полісах страхування повинні вказуватися географічні обмеження польотів повітряних суден.
3.4. Для отримання дозволів на виконання чартерних міжнародних перевезень пасажирів та (або) вантажу з України або в Україну:
3.4.1. До Укравіації подається заява про видачу дозволу на виконання чартерних міжнародних перевезень пасажирів та (або) вантажу з України або в Україну (додаток 2).
3.4.2. До заяви додаються такі документи:
копія договору, угоди між експлуатантом та суб'єктом забезпечення авіаційної безпеки в аеропорту призначення або доповнення до них, які обумовлюють виконання стандартизованого рівня авіаційної безпеки в аеропортах відправлення, посадок та призначення для тих країн, з якими немає міжурядових двосторонніх угод про повітряне сполучення;
штурманський розрахунок маршрутів;
копії полісів з обов'язкового страхування відповідальності експлуатанта перед пасажирами, багажем, вантажем і третіми особами, а також страхування екіпажів і повітряних суден, що виділяються для експлуатації на цій міжнародній повітряній лінії (можуть подаватися після прийняття позитивного рішення щодо видачі дозволу, але до отримання експлуатантом офіційного документа). У полісах страхування повинні вказуватися географічні обмеження польотів повітряних суден.
3.5. Для отримання дозволів на виконання польотів в інших державах:
3.5.1. До Укравіації подається заява про видачу дозволу на виконання чартерних міжнародних перевезень пасажирів та (або) вантажу в інших державах (додаток 2).
3.5.2. До заяви додаються такі документи:
копії угод із замовниками на виконання авіаційних перевезень та робіт в інших державах (можуть подаватися після одержання дозволу);
копія договору, угоди або доповнення до них, які обумовлюють виконання стандартизованого рівня авіаційної безпеки в аеропортах відправлення, посадок та призначення для тих країн, з якими немає міжурядових двосторонніх угод про повітряне сполучення;
штурманський розрахунок маршрутів;
копії полісів з обов'язкового страхування відповідальності експлуатанта перед пасажирами, багажем, вантажем і третіми особами, а також страхування екіпажів і повітряних суден, що виділяються для експлуатації на цій міжнародній повітряній лінії (можуть подаватися після прийняття позитивного рішення щодо видачі дозволу, але до отримання експлуатантом офіційного документа). У полісах страхування повинні вказуватися географічні обмеження польотів повітряних суден;
довідка про очікувану вартість послуг за виконання авіаційних перевезень та робіт.
3.6. Для отримання дозволів на виконання авіаційних перевезень та робіт на території України іноземним експлуатантом:
3.6.1. Для одержання дозволу іноземний експлуатант подає до Укравіації заяву з повною характеристикою авіаційних перевезень та робіт.
Крім обов'язкових відомостей, заявник може дати в заяві й іншу інформацію, яку він вважає важливою і яка має суттєве значення для вирішення питання про надання дозволу.
3.6.2. До заяви додаються такі документи:
документ, що свідчить про державну належність експлуатанта;
документ, що свідчить про засновників та співвласників авіакомпанії;
копію сертифіката експлуатанта або документ, що його замінює;
копії реєстраційних посвідчень на повітряні судна;
копії угод з замовниками на виконання авіаційних перевезень та робіт;
копії сертифікатів льотної придатності повітряних суден;
копії угод та полісів з обов'язкового страхування (перестрахування) відповідальності перед пасажирами, третіми особами та вантажовласниками;
програму авіаційної безпеки й організаційно-розпорядчі документи з питань авіаційної безпеки, узгоджені з Укравіацією.
3.6.3. У видачі дозволу може бути відмовлено, якщо заявлені перевезення можуть здійснюватися українським експлуатантом.
3.7. Для отримання інших видів дозволів, пов'язаних з наданням комерційних прав експлуатантам та суб'єктам їх забезпечення, у тому числі іноземним:
3.7.1. До діяльності, пов'язаної з використанням комерційних прав, належать чартерні перевезення іноземними експлуатантами пасажирів та вантажу з/в Україну до/з третіх країн, відповідно.
3.7.2. Для одержання дозволу експлуатант повинен дати до Укравіації заяву, в якій вказано:
у разі виконання авіаційних перевезень та робіт - усю потрібну інформацію, що характеризує строки, обсяг, вартість наданих послуг (при потребі) від виконання льотної експлуатації авіаційної техніки;
у разі виконання інших видів авіаційних перевезень та робіт - опис комерційних прав, на які експлуатант бажає одержати дозвіл з зазначенням строків, обсягів їх використання.
3.7.3. До заяви додаються такі документи:
копія сертифіката експлуатанта;
копія сертифіката льотної придатності повітряного судна, що буде використовуватись;
копія страхового поліса відповідальності перед третіми особами та пасажирами;
копія угоди, укладеної із замовником із визначенням у ній вартості перевезень (при потребі).
3.7.4. У видачі дозволу іноземному експлуатанту може бути відмовлено, якщо заявлені перевезення можуть здійснюватися українським експлуатантом.
4. Порядок розгляду документів на одержання дозволу в Укравіації
4.1. Розгляд документів та прийняття рішення про видачу дозволів в Укравіації здійснюється Комісією з ліцензування видів авіаційної діяльності та регулювання комерційних прав експлуатантів (далі - Комісія) відповідно до встановленого порядку.
4.2. Заяви подаються до Укравіації й розглядаються такими підрозділами Укравіації: управлінням зовнішніх зв'язків і авіаційних перевезень, управлінням економічного регулювання діяльності цивільної авіації, відділом юридичного забезпечення, управлінням сертифікації суб'єктів авіаційної діяльності, управлінням сертифікації авіатехніки (для чартерних перевезень), Головною інспекцією з безпеки польотів, управлінням авіаційної безпеки, управлінням фінансової діяльності та іншими підрозділами згідно з наказами Укравіації відповідно до своїх функціональних повноважень.
4.3. Усі заяви про видачу дозволів повинні подаватись одночасно на паперових та магнітних носіях. Підготовка та подавання даних на магнітних носіях проводиться у вигляді файлів, які підготовлені за комп'ютерною системою, схваленою Укравіацією.
4.4. Заяви, складені з відступами від потрібних вимог, не розглядаються до усунення експлуатантом недоліків, про що Укравіація його повідомляє.
4.5. Висновок про можливість видачі дозволу, затверджений керівником відповідного підрозділу, подається до управління економічного регулювання діяльності цивільної авіації Укравіації (при розгляді заявок на чартерні перевезення) або управління зовнішніх зв'язків та авіаційних перевезень (при розгляді заявок на регулярні перевезення) не пізніше ніж через 2 робочі дні з моменту надходження документів у підрозділ.
4.6. Усі матеріали (заяви, рішення, протести, звернення тощо), які надійшли до Укравіації від установ, організацій, підприємств та громадян з приводу видачі дозволів на авіаційні перевезення та роботи, направляються до Комісії, де розглядаються одночасно з вирішенням питання щодо видачі дозволу.
4.7. Якщо в процесі розгляду заяви виникає потреба з'ясувати позицію установ, організацій, підприємств та громадян, інтереси яких зачіпають дозволи, що видаються, то відповідний запит направляється до цих установ, організацій, підприємств та громадян заздалегідь з визначенням дати проведення засідання Комісії, коли було б бажано знати їхню думку.
5. Порядок оформлення й видачі дозволів
5.1. Оформлення та видачу дозволів на експлуатацію повітряних ліній у межах України та на міжнародні (за винятком чартерних) перевезення здійснює управління зовнішніх зв'язків і авіаційних перевезень Укравіації (додаток 4).
5.2. Оформлення та видачу дозволів на чартерні перевезення в межах України, чартерні міжнародні перевезення пасажирів та (або) вантажу з України або в Україну, виконання польотів в інших державах, виконання авіаційних перевезень та робіт на території України іноземним експлуатантом, чартерні перевезення за маршрутами, що перетинають кордон України, іноземним експлуатантом, інших видів дозволів, пов'язаних з наданням комерційних прав експлуатантам та суб'єктам їх забезпечення, у тому числі іноземним, здійснює управління економічного регулювання діяльності цивільної авіації Укравіації (додаток 5).
5.3. Дозвіл підписується Головою Укравіації або його першим заступником, або особою, що виконує його обов'язки.
5.4. Уповноважений представник заявника одержує перший примірник дозволу під підпис у спеціальному журналі. Припускається, на прохання заявника, інший спосіб передачі дозволу.
................Перейти до повного тексту