1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ЛІЦЕНЗІЙНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 53 від 17.06.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 липня 1999 р.
за N 451/3744
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Держпідприємництва N 101 від 25.07.2001 )
Про затвердження Положення про здійснення контролю за додержанням порядку державної реєстрації суб'єктів підприємництва та ліцензування підприємницької діяльності
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Держпідприємництва N 62 від 18.04.2001 ) ( Наказ втратив чинність в частині здійснення контролю за додержанням порядку державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності на підставі Наказу Держпідприємництва N 62 від 18.04.2001 )
На виконання Указів Президента України від 7 лютого 1997 року N 104/97 "Про Ліцензійну палату України", від 16 липня 1997 року N 648/97 "Про Положення про Ліцензійну палату України", від 23 липня 1998 року N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності", постанов Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 року N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності", від 3 липня 1998 року N 1020 "Про порядок ліцензування підприємницької діяльності"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про здійснення контролю за додержанням порядку державної реєстрації суб'єктів підприємництва та ліцензування підприємницької діяльності (далі - Положення), що додається.
2. Управлінню контролю за процедурами ліцензування і реєстрації (Апатенко О.П.) - у п'ятиденний термін подати Положення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню контролю за процедурами ліцензування і реєстрації (Апатенко О.П.) та Управлінню регіональної політики і зовнішніх зв'язків (Новицькому А.М.) - після реєстрації Положення в Міністерстві юстиції довести його до управлінь і самостійних відділів центрального апарату Ліцензійної палати і її представництв у регіонах та забезпечити контроль за його виконанням.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 12 березня 1996 року N ЛП-3 "Про Положення по проведенню контрольно-координаційної роботи з ліцензування", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 березня 1996 року за N 147/1172.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова С.І.Третьяков
Затверджено
Наказ Ліцензійної палати
України 17.06.99 N 53
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 липня 1999 р.
за N 451/3744
Положення про здійснення контролю за додержанням порядку державної реєстрації суб'єктів підприємництва та ліцензування підприємницької діяльності
1. Загальні положення
1.1. Відповідно до Указів Президента України від 7 лютого 1997 року N 104/97 "Про Ліцензійну палату України", від 16 липня 1997 року N 648/97 "Про Положення про Ліцензійну палату України", від 23 липня 1998 року N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності" й постанов Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 року N 740 "Про порядок державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності" та від 3 липня 1998 року N 1020 "Про порядок ліцензування підприємницької діяльності" Ліцензійна палата України та її представництва в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - представництво) здійснюють контроль за:
а) дотриманням вимог законодавства з питань державної реєстрації суб'єктів підприємництва (далі - державної реєстрації) та ліцензування певних видів підприємницької діяльності (далі - ліцензування) органами, що виконують ці функції (далі - органи державної реєстрації і ліцензування);
б) дотримання суб'єктами підприємницької діяльності умов та правил здійснення певних видів підприємницької діяльності (ліцензійні умови), що ліцензуються.
1.2. Мета перевірки - реалізація державної політики у сфері ліцензування певних видів підприємницької діяльності та державної реєстрації суб'єктів підприємництва.
1.3. Основні завдання перевірки - здійснення державного контролю за додержанням порядку державної реєстрації і ліцензування, оперативного реагування за наслідками перевірок, розробки пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їх допущенню у подальшому.
2. Організація перевірок
2.1. Перевірка органів державної реєстрації і ліцензування щодо додержання ними вимог нормативно-правових актів з питань державної реєстрації і ліцензування та перевірка суб'єктів підприємницької діяльності - з питань ліцензування проводиться згідно з річним планом перевірок, який затверджується наказом Ліцензійної палати.
2.2. Представництва здійснюють перевірку органів державної реєстрації і місцевих органів ліцензування щодо додержання ними вимог нормативно-правових актів з питань державної реєстрації і ліцензування, а також суб'єктів підприємницької діяльності - з питань ліцензування.
На підставі плану перевірок Ліцензійної палати складається план перевірки представництва, який затверджується наказом представництва.
2.3. Непланові перевірки проводяться за дорученнями Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, правоохоронних органів, органів виконавчої влади та самоврядування, депутатських звернень або за скаргами суб'єктів підприємницької діяльності на підставі наказу Ліцензійної палати (представництва).
2.4. Перевірка одного й того самого органу державної реєстрації, ліцензування або суб'єкта підприємницької діяльності у плановому порядку проводиться не частіше, ніж один раз на рік.
2.5. Наказом Ліцензійної палати (представництва) для проведення перевірки призначається комісія або уповноважена особа.
Для перевірки Ліцензійною палатою органів державної реєстрації і місцевих органів ліцензування наказом Ліцензійної палати створюється комісія, до складу якої включається фахівець відповідного представництва.
2.6. Для проведення перевірки видаються відповідні посвідчення на проведення перевірки органу державної реєстрації або ліцензування (додаток 1) чи суб'єкта підприємницької діяльності (додаток 2), які підписуються Головою Ліцензійної палати (представництва) або особою, яка виконує його обов'язки, та засвідчується печаткою Ліцензійної палати (представництва).
2.7. При потребі перевірки проводяться із залученням фахівців інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів самоврядування, представників громадських організацій, науково-дослідних установ (за їх згодою).
2.8. Ліцензійна палата (представництво) повідомляє орган державної реєстрації, ліцензування або суб'єкт підприємницької діяльності про проведення планової перевірки за десять календарних днів до початку перевірки.
2.9. Термін проведення перевірки становить:
2.9.1) для суб'єктів підприємницької діяльності - до трьох робочих днів;
2.9.2) для органів державної реєстрації і ліцензування - до п'яти робочих днів;
2.9.3) у разі великого обсягу робіт - не більше десяти робочих днів.
3. Права членів комісії (уповноваженої особи)
3.1. Членам комісії (уповноваженій особі) надається право:
3.1.1) доступу у виробничі та інші приміщення суб'єкта підприємницької діяльності для обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
3.1.2) одержання від посадових осіб органів державної реєстрації і ліцензування та від суб'єктів підприємницької діяльності письмових пояснень з питань, що виникають під час перевірки.
4. Обов'язки членів комісії (уповноваженої особи)
4.1. Члени комісії (уповноважена особа) зобов'язані:
4.1.1) об'єктивно відображати стан речей щодо дотримання уповноваженими органами вимог законодавства з питань державної реєстрації, ліцензування та дотримання суб'єктами підприємницької діяльності ліцензійних умов;
4.1.2) забезпечувати дотримання державної та комерційної таємниць;
4.1.3) знати і правильно застосовувати норми законодавства з питань державної реєстрації та ліцензування.
5. Відповідальність членів комісії (уповноваженої особи)
5.1. Члени комісії (уповноважена особа) несуть відповідальність, згідно з чинним законодавством, за:
а) необ'єктивне відображення даних про діяльність органів державної реєстрації, ліцензування та суб'єктів підприємницької діяльності в акті перевірки;
б) приховування фактів порушень чи зловживань, допущених працівниками органів державної реєстрації, ліцензування, а також суб'єктами підприємницької діяльності.
5.2. Голова комісії (уповноважена особа) відповідає перед керівництвом Ліцензійної палати (представництва) за виконання, у встановлені терміни та в повному обсязі, дорученої йому перевірки.
6. Порядок роботи комісії (уповноваженої особи) при проведенні перевірки
6.1. Після прибуття на місце перевірки голова комісії (уповноважена особа) пред'являє керівникові органу, діяльність якого перевіряється, або керівникові суб'єкта підприємницької діяльності Посвідчення на перевірку, що зобов'язує сторону, яка приймає, створити умови для виконання робіт, пов'язаних із перевіркою.
6.2. При перевірці органів державної реєстрації і ліцензування комісія (уповноважена особа) перевіряє:
6.2.1) повноваження органу державної реєстрації, ліцензування щодо виконання цих функцій; положення про структурні підрозділи і посадові інструкції фахівців, що зайняті діяльністю, пов'язаною з державною реєстрацією та видачею ліцензій;
6.2.2) дотримання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів, що стосуються державної реєстрації та ліцензування, виконання вимог організаційно-розпорядчих документів з питань державної реєстрації (перереєстрації та скасування державної реєстрації) суб'єктів підприємництва або ліцензування (наказів, розпоряджень);
6.2.3) дотримання порядку державної реєстрації, перереєстрації та скасування державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності та видачі, переоформлення, зупинення, анулювання та поновлення дії ліцензій відповідно до вимог законодавства (наявність усіх потрібних документів і правильність їх оформлення тощо);
6.2.4) визначення обгрунтованості рішень органів щодо:
а) відмови у прийнятті документів на державну реєстрацію (перереєстрацію);
б) відмови у видачі ліцензій;
в) зупинення дії ліцензії або її анулювання;
6.2.5) виконання рішень, ухвалених за результатами попередніх перевірок;
6.2.6) відповідність законодавству: розміру плати за державну реєстрацію, видачу ліцензії та порядку зарахування одержаних коштів;
6.2.7) порядок роботи зі скаргами юридичних та фізичних осіб стосовно порушень порядку державної реєстрації та ліцензування, а також результати їх розгляду;
6.2.8) виконання вимог чинного законодавства щодо заборони подання для державної реєстрації та видачі ліцензій додаткових документів, які не передбачені нормативно-правовими актами;
6.2.9) повноту та своєчасність надання інформації, яка передбачена законодавством, для внесення її до Єдиного ліцензійного реєстру та Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності;
6.2.10) матеріали відомчих перевірок суб'єктів підприємницької діяльності, протоколи засідань комісій з ліцензування тощо;
6.2.11) своєчасність подання інформації щодо державної реєстрації суб'єктів підприємництва та скасування державної реєстрації до органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування відповідно до вимог нормативно-правових актів.
6.3. Комісія (уповноважена особа) у разі потреби звертається із запитом до інших органів виконавчої влади з питань, що виникають в процесі перевірки.
6.4. На підставі результатів перевірки голова комісії (уповноважена особа) надає пропозиції щодо:
а) усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їх виникненню;
б) поліпшення координації роботи органів державної реєстрації та ліцензування з іншими органами виконавчої влади, в т. ч. Ліцензійною палатою (представництвами);
в) вдосконалення законодавства з питань державної реєстрації і ліцензування.
6.5. При перевірці суб'єкта підприємницької діяльності комісія (уповноважена особа):
6.5.1) перевіряє відповідність вимогам чинного законодавства документів, на підставі яких суб'єкт підприємництва здійснює свою діяльність, а саме:
а) свідоцтва про державну реєстрацію;
б) ліцензії;
6.5.2) перевіряє дотримання суб'єктом підприємництва:
а) положень Інструкції щодо умов і правил (ліцензійні умови) здійснення певних видів підприємницької діяльності, що ліцензуються, та контролю за їх дотриманням;
б) відповідність діяльності, яку здійснює суб'єкт підприємництва, установчим документам та законодавству;
в) своєчасність повідомлення органу державної реєстрації, в якому зареєстровано суб'єкта підприємницької діяльності, про зміну місцезнаходження, назви, організаційно-правової форми та форми власності;

................
Перейти до повного тексту