- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 17 від 06.01.99 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 лютого 1999 р. за N 99/3392 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Фонду державного майна
N 1894 від 11.09.2000 )
Про затвердження Положення про порядок приватизації об'єктів незавершеного будівництва
З метою виконання наказу Фонду від 15.04.98 N 760 "Про заходи щодо забезпечення виконання Державної програми приватизації на 1998 рік"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок приватизації об'єктів незавершеного будівництва (додається).
2. Накази Фонду від 04.03.96
N 244 та від 10.06.96
N 662 вважати такими, що втратили чинність.
3. Департаменту малої приватизації та незавершеного будівництва забезпечити реєстрацію зазначеного Положення в Міністерстві юстиції України.
4. Відповідальність за виконання наказу покласти на директора Департаменту малої приватизації та незавершеного будівництва В.Зеленського.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
В.о.Голови Фонду | В.Васильєв |
Затверджено
Наказ Фонду державного
майна України
06.01.99 N 17
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 лютого 1999 р.
за N 99/3392
Положення про порядок приватизації об'єктів незавершеного будівництва
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає: порядок включення об'єктів до переліку об'єктів незавершеного будівництва, що підлягають приватизації; порядок підготовки об'єктів до приватизації; порядок продажу об'єктів; порядок оформлення документів, що засвідчують право власності на ці об'єкти, та матеріалів з приватизації; порядок передачі об'єктів інвесторам; порядок виключення об'єктів із переліку об'єктів незавершеного будівництва, що підлягають приватизації.
1.2. Приватизації підлягають об'єкти незавершеного будівництва, фінансування яких здійснювалось за рахунок державного, республіканського (Автономної Республіки Крим) та місцевих бюджетів, бюджетних позичок, а також коштів державних підприємств та їх об'єднань, за умови неможливості добудувати ці об'єкти.
1.3. Положення розроблено відповідно до Законів
"Про приватизацію державного майна", від 12.02.98 N 124/98-ВР "Про Державну програму приватизації",
"Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", окремих положень Указу Президента України від 14.10.93 N 456/93 (у редакції Указів Президента України від 02.06.95 N 416/95 та від 12.05.96 N 337/96) "Про приватизацію об'єктів незавершеного будівництва", Методики оцінки вартості майна під час приватизації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.98
N 1114; Положення про порядок створення відкритих акціонерних товариств на базі майна об'єктів незавершеного будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.02.96
N 270.
2. Порядок включення об'єктів незавершеного будівництва до переліку об'єктів, що підлягають приватизації
2.1. Ініціаторами включення об'єктів до переліку об'єктів незавершеного будівництва державної форми власності, що пропонуються до приватизації, можуть бути, крім органів приватизації, органи, що уповноважені управляти державним майном, або покупці, як це передбачено п. 3 статті 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".
2.2. Органи, що уповноважені управляти державним майном, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації щоквартально складають переліки об'єктів незавершеного будівництва, що підлягають приватизації, та передають їх відповідним державним органам приватизації для прийняття рішення щодо приватизації.
2.3. Державні органи приватизації після аналізу цих переліків направляють їх до Фонду державного майна України.
При цьому надаються такі матеріали:
- лист-пропозицію щодо приватизації відповідних об'єктів незавершеного будівництва;
- погодження органів, що уповноважені управляти державним майном;
- довідка органу статистики про форму власності об'єкта (будови);
- інформація про об'єкт незавершеного будівництва за формою, що додається.
2.4. Для включення до такого переліку об'єктів незавершеного будівництва, які не увійшли до статутних фондів відкритих акціонерних товариств, але перебувають на їх балансі, державні органи приватизації, у тому числі структурні підрозділи ФДМУ, направляють до Фонду державного майна України (Департаменту індивідуального продажу):
- лист-пропозицію щодо приватизації відповідних об'єктів незавершеного будівництва;
- витяг з плану приватизації підприємства, до статутного фонду якого не увійшов об'єкт незавершеного будівництва, підписаний керівником державного органу приватизації та посвідчений печаткою, або ксерокопію плану приватизації (з розшифруванням даних про об'єкти, які не увійшли до статутного фонду), посвідчену державним органом приватизації. Якщо в плані приватизації цілісного майнового комплексу об'єкт незавершеного будівництва віднесено до графи "Житловий фонд" або у графі "Особливий режим приватизації" передбачено добудову об'єкта акціонерним товариством і приватизацію згідно з законодавчими актами України про приватизацію житла, а акціонерне товариство не має на це коштів (про що воно сповіщає листом державний орган приватизації), то потрібно до плану приватизації внести зміни стосовно зазначених граф;
- довідку органу статистики про форму власності об'єкта (будови);
- інформацію про об'єкт незавершеного будівництва за формою, що додається.
2.5. Документи, вказані у пунктах 2.3 та 2.4 цього Положення, надсилаються до Фонду державного майна України з супроводжувальним листом, надрукованим на бланку відповідного органу приватизації.
Заява складається за формою, визначеною наказом Фонду державного майна України від 08.10.96
N 1180 "Про затвердження форми заяви на приватизацію об'єкта малої приватизації", зареєстрованим Міністерством юстиції України 23.10.96 за N 624/1649.
Розмір плати за подання заяви не повинен перевищувати половини розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
2.7. Відповідно до статті 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації Переліки об'єктів незавершеного будівництва, що підлягають приватизації, які перебувають, відповідно, у державній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності, та розсилають відповідним органам приватизації (надалі - Переліки).
2.8. Міністерства (відомства), в сфері управління яких перебувають об'єкти незавершеного будівництва, сповіщаються листом Фонду державного майна України про включення об'єктів до Переліку.
2.9. З моменту прийняття рішення про включення об'єкта незавершеного будівництва до Переліку, згідно з пунктом 6 статті
7 Закону України
"Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", щодо цього об'єкта припиняється чинність частин третьої, п'ятої, шостої статті 10, частин першої, третьої статті 12, частини другої статті 24, частини третьої статті
25 Закону України
"Про підприємства в Україні" у частині купівлі, продажу, передачі, обміну, здачі в оренду, надання безоплатно, списання майна, викупу.
3. Порядок підготовки об'єктів незавершеного будівництва до приватизації
3.1. Державні органи приватизації після отримання від Фонду державного майна України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих Рад Переліків об'єктів незавершеного будівництва, що підлягають приватизації, які перебувають, відповідно, у державній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності, у тижневий термін видають наказ про приватизацію об'єктів незавершеного будівництва.
3.2. Роботи з підготовки об'єктів незавершеного будівництва до приватизації складаються з таких етапів:
- визначення способу приватизації;
- визначення вартості об'єкта незавершеного будівництва;
- підготовка інформації про об'єкт незавершеного будівництва, що приватизується, до опублікування у інформаційних бюлетенях державного органу приватизації та місцевій пресі.
3.3. Державний орган приватизації у 5-денний термін після видання наказу про приватизацію об'єкта незавершеного будівництва направляє листи з повідомленням відповідним організаціям та підприємствам (замовнику, забудовнику, генпідряднику), які залучаються до проведення робіт з підготовки об'єкта незавершеного будівництва до приватизації, передбачених п.56 Методики оцінки вартості майна під час приватизації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.98
N 1114, зі змінами та доповненнями до неї (надалі - Методика).
3.4. Об'єкти незавершеного будівництва приватизуються шляхом:
- продажу на аукціоні, за конкурсом - за наявності двох і більше покупців;
- продажу за наявності одного покупця - безпосередньо цьому покупцеві при забезпеченні ним умов, на яких продається об'єкт.
3.5. Якщо потрібно після приватизації об'єкта зберегти його первісне призначення, добудувати об'єкт в обумовлений термін, створити найбільшу кількість нових робочих місць, вибрати найкращий з точки зору держави або місцевих органів виконавчої влади варіант застосування об'єкта або якщо необхідно повернути заборгованість, яка виникла у підприємства (організації), на балансі якого перебуває об'єкт незавершеного будівництва, за його будівництво та збереження - перед підрядниками, постачальниками, іншими юридичними особами (пайовиками), органами державної податкової інспекції, державними фондами, іншими кредиторами, то за рішенням державного органу приватизації доцільно здійснити приватизацію такого об'єкта шляхом продажу за конкурсом.
3.6. Оцінка об'єкта незавершеного будівництва здійснюється відповідно до Методики.
3.7. Оцінюючи об'єкт незавершеного будівництва, потрібно окремо визначати кредиторську та дебіторську заборгованості, пов'язані з фінансуванням будівництва та збереженням об'єкта, за кожним джерелом виникнення.
3.8. Сума кредиторської заборгованості за рішенням державного органу приватизації та за згодою кредитора вилучається із початкової ціни продажу об'єкта незавершеного будівництва за конкурсом. При цьому повернення покупцем суми заборгованості кредитору заноситься до умов конкурсу. Потреба в таких діях пов'язана з цільовим призначенням коштів від продажу об'єкта незавершеного будівництва, які, відповідно до
Державної програми приватизації, отримає державне підприємство, на балансі якого перебуває об'єкт незавершеного будівництва.
3.9. Сума дебіторської заборгованості за рішенням державного органу приватизації може бути включена до початкової ціни продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом. У цьому випадку у договорі купівлі-продажу об'єкта потрібно обумовити право отримання покупцем суми дебіторської заборгованості.
4. Порядок продажу об'єктів незавершеного будівництва на аукціоні, за конкурсом
4.1. Продаж об'єктів на аукціоні - спосіб приватизації, за яким власником об'єкта стає покупець, що запропонував у ході аукціону найвищу ціну.
Порядок проведення аукціону визначено у статті
17 Закону України
"Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та у розділі 3 Положення про застосування способів приватизації майна державних підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 04.02.93
N 56 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.04.93 за N 34 (зі змінами та доповненнями).
Під час проведення аукціону з продажу ведеться протокол, який повинен відповідати вимогам п.6 статті 17 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" і, крім того, містити зміни у зростанні ціни об'єкта окремо за кожним кроком.
Протокол у триденний термін надається органу приватизації для затвердження відповідним наказом.
4.2. Продаж об'єктів за конкурсом - спосіб приватизації, за яким власником об'єкта стає покупець, що запропонував найкращі умови подальшої експлуатації об'єкта (некомерційний конкурс) або, за рівних фіксованих умов, - найвищу ціну (комерційний конкурс).
4.2.1. Підготовка та проведення конкурсу з продажу об'єкта незавершеного будівництва здійснюється відповідно до статей 18-21 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та розділу 4 Положення про застосування способів приватизації майна державних підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 04.02.93 N 56 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.04.93 за N 34 (зі змінами та доповненнями).
4.2.2. Відбір покупців за конкурсом здійснює створена органом приватизації конкурсна комісія у складі спеціалістів, експертів, представника відповідної місцевої Ради, представника підприємства, на балансі якого перебуває об'єкт незавершеного будівництва, та представника відповідного міністерства (відомства), у сфері управління якого перебуває об'єкт незавершеного будівництва. Кількість членів комісії може становити від 5 до 9 чоловік. Голова комісії призначається відповідним органом приватизації. Делегування представників до складу комісії є обов'язковим для керівництва державних організацій та установ.
4.2.3. Склад конкурсної комісії затверджується державним органом приватизації.
4.2.4. Конкурсна комісія визначає:
................Перейти до повного тексту