- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ'ЯЗКІВ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 196 від 26.03.97 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 квітня 1997 р. за N 155/1959 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
економіки та з питань європейської інтеграції
N 74 від 27.03.2003 )
Про затвердження Правил впровадження штрихового кодування в сфері торгівлі
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.05.96
N 574 "Про впровадження штрихового кодування товарів" та Положення про штрихове кодування товарів, затвердженого наказом МЗЕЗторгу від 27.08.96
N 530 НАКАЗУЮ:
1. Затвердити погоджені з Міністерством економіки України, Міністерством статистики України, Міністерством фінансів України, Центральною спілкою споживчих товариств України, Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державним комітетом у справах захисту прав споживачів, асоціацією "ЄАН-Україна" Правила впровадження штрихового кодування в сфері торгівлі, що додаються.
2. Юридичному управлінню (Красуля О.І.) зареєструвати цей наказ в Міністерстві юстиції України.
3. Управлінню інформаційного забезпечення (Загорняк О.В.) забезпечити публікацію цього наказу у газеті "Урядовий кур'єр" після реєстрації його в Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Шевченка М.О.
Затверджено
наказом Міністерства зовнішніх
економічних зв'язків і торгівлі
України від 26.03.97 N 196
Правила впровадження штрихового кодування товарів в сфері торгівлі
Загальні положення
1. Правила вводяться з метою впровадження інформаційних технологій автоматизованої ідентифікації та електронного обміну даними і створення інформаційної бази для контролю та управління товарно-грошовим обігом.
2. Правила визначають вимоги до впровадження штрихового кодування в сфері торгівлі.
3. Правила поширюються на вітчизняні та іноземні юридичні особи всіх форм власності, а також на громадян - підприємців без створення юридичної особи, що здійснюють свою діяльність в сфері торгівлі (надалі - суб'єкти господарювання), які впроваджують електронні системи автоматизованого контролю та управління товарно-грошовим обігом із застосуванням штрихового кодування.
4. Суб'єкти господарювання при впровадженні штрихового кодування повинні керуватися Державними стандартами України (ДСТУ) в галузі штрихового кодування (перелік додається), Положенням про штрихове кодування товарів, затвердженим наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 27.08.96
N 530 , рекомендаціями асоціації "ЄАН-Україна", цими Правилами, іншими нормативними документами України, що регулюють торговельну діяльність та застосування штрихового кодування.
Терміни та визначення
5. Терміни, що вживаються в цих Правилах, мають таке значення:
штрихове кодування - подання даних за допомогою штрихового коду;
штриховий код - комбінація послідовно розташованих паралельних штрихів та проміжків між ними, розміри та розташування яких встановлені певними правилами і яка призначена для автоматизованої ідентифікації товару та іншої інформації;
штриховий код EAN - штриховий код, який присвоюється товарам відповідно до ДСТУ та рекомендацій асоціації "ЄАН-Україна";
штриховий код UPC - штриховий код, який присвоюється одиницям обліку (товару) відповідно до рекомендацій Міжнародної організації Північної Америки, відповідальної за їх присвоєння;
штрихові коди EAN-8 та EAN-13 - 8-и та 13-ти розрядні штрихові коди EAN, які присвоюються одиницям обліку товару;
штрихові коди EAN-128, DUN-14 та DUN-16 - види штрихових кодів, які призначені для кодування транспортних упаковок (одиниць постачання);
внутрішній штриховий код EAN - штриховий код EAN, який присвоюється одиницям обліку товару суб'єктами господарювання відповідно до чинних ДСТУ, нормативних документів національної нумерувальної організації. Він є унікальним і однозначним у визначеному обмеженому середовищі та призначений для використання тільки в цьому середовищі;
штрихкодова позначка - сукупність даних, поданих у вигляді штрихового коду та інших елементів (цифрового значення штрихового коду), побудована за певними правилами і призначена для автоматичної ідентифікації товару (одиниць обліку);
національна нумерувальна організація - організація чи установа, що сприяє розвитку штрихового кодування та здійснює нумерацію одиниць обліку;
"ЄАН-Україна" - національна нумерувальна організація, яка представляє Україну в асоціації EAN International;
EAN International - Міжнародна асоціація товарної нумерації, що складається з національних нумерувальних організацій, відповідальна за нумерацію товарів та стандартизацію у галузі штрихового кодування;
ЕККА - електронні контрольно-касові апарати, які внесені в Державний реєстр і мають можливість взаємодіяти із сканерами та/або комп'ютерами;
сканер - прилад для зчитування штрихового коду.
Торгівля товарами з штриховими кодами
6. Присвоєння товарам штрихових кодів EAN здійснюється в Україні асоціацією "ЄАН-Україна".
7. Імпортні товари, які марковані штриховими кодами EAN/UPC, що зареєстровані в країнах походження товарів, не підлягають обов'язковому перекодуванню.
8. Присвоєння товарам внутрішніх штрихових кодів EAN здійснюється суб'єктами господарювання відповідно до чинних ДСТУ, нормативних документів Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України, та рекомендацій асоціації "ЄАН-Україна".
9. Товари, які експортуються або реалізуються в Україні через оптову та роздрібну торгівлю, повинні бути марковані штриховими кодами EAN (UPC).
10. Товари (одиниці споживання), які призначені для реалізації через роздрібну торгівлю, повинні бути марковані штриховими кодами EAN-13, EAN-8 або UPC відповідно до чинних ДСТУ, нормативних документів Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України та рекомендацій асоціації "ЄАН-Україна".
................Перейти до повного тексту