- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЗОВНІШНІХ ЕКОНОМІЧНИХ ЗВ'ЯЗКІВ
І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 530 від 27.08.96 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 вересня 1996 р. за N 517/1542 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
економіки та з питань європейської інтеграції
N 255 від 20.08.2002 )
Про затвердження Положення про штрихове кодування товарів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами МЗЕЗторгу
N 333 від 03.07.97
N 657 від 06.10.98
N 418 від 14.06.99 )
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.05.96 р.
N 574 "Про впровадження штрихового кодування товарів"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити погроджене з Міністерством економіки України, Міністерством статистики України, Міністерством промисловості України, Міністерством рибного господарства України, Міністерством сільського господарства і продовольства України, Центральною спілкою споживчих товариств України, Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державним комітетом України по харчовій промисловості, Державним митним комітетом України, Державним комітетом у справах захисту прав споживачів, Асоціацією "ЄАН-УКРАЇНА" Положення про штрихове кодування товарів, що додається.
2. Юридичному управлінню (Сервінський А.Ю.) зареєструвати цей наказ в Міністерстві юстиції України.
3. Управлінню інформаційного забезпечення (Загорняк О.В.) забезпечити публікацію цього наказу в газеті "Урядовий кур'єр" після реєстрації його в Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу здійснюють Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України, Державний комітет у справах захисту прав споживачів, Державний комітет України по стандартизації, метрології та сертифікації, Державний митний комітет України, органи місцевої державної виконавчої влади та асоціація "ЄАН-УКРАЇНА" в межах своїх повноважень.
Затверджено
наказом Міністерства зовнішніх
економічних зв'язків і
торгівлі України від 27.08.96
N 530
Положення про штрихове кодування товарів
Це Положення розроблено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.05.96 р.
N 574 "Про впровадження штрихового кодування товарів".
Положення стосується суб'єктів підприємницької діяльності, що діють в Україні.
Положення вводиться з метою:
створення умов впровадження в Україні інформаційних технологій автоматизованої ідентифікації та електронного обміну даними і створення інформаційної бази для контролю та управління товарно-грошовим обігом;
підвищення конкурентноздатності українських товарів на вітчизняному та зарубіжному ринках;
скорочення часу товарообігу за рахунок застосування електронних засобів обліку при виробництві товару, його складуванні, транспортуванні, реалізації та звітності державним органам.
1. Загальні положення
1.1. Терміни, що вживаються в цьому Положенні, мають таке значення:
товар - продукт праці, що виробляється та/або реалізується суб'єктами підприємницької діяльності через оптову та роздрібну торгівлю;
( Абзац другий пункту 1.1 в редакції Наказу МЗЕЗторгу
N 333 від 03.07.97 )
суб'єкти підприємницької діяльності - вітчизняні та іноземні юридичні особи всіх форм власності, а також фізичні особи - підприємці без створення юридичної особи, що здійснюють діяльність в Україні по виробництву продукції, наданню послуг та заняттю торгівлею;
штриховий код EAN - числовий код, який представлений комбінацією послідовно розташованих паралельних штрихів та проміжків між ними, розміри та розташування яких встановлені певними правилами, і який присвоюється одиницям обліку (товару) відповідно до нормативних документів національної нумерувальної організації;
штриховий код UPC - числовий код, який представлений комбінацією послідовно розташованих паралельних штрихів та проміжків між ними, розміри та розташування яких встановлені певними правилами, і який присвоюється одиницям обліку (товару) відповідно до рекомендацій Міжнародної організації Північної Америки UCC, відповідальної за їх присвоєння;
внутрішній штриховий код EAN - штриховий код EAN, який присвоюється одиницям обліку (товару) суб'єктами підприємницької діяльності відповідно до нормативних документів національної нумерувальної організації. Він є унікальним і однозначним у визначеному обмеженому середовищі та призначений для використання тільки в цьому середовищі.
1.2. Маркування товарів штриховими кодами EAN здійснюється відповідно до чинних державних стандартів та інших нормативних документів України, Міжнародної Асоціації Товарної Нумерації - EAN International та національної нумерувальної організації - Асоціації Товарної Нумерації України "ЄАН-УКРАЇНА".
1.3. Присвоєння товарам штрихових кодів EAN та реєстрація кодів здійснюються в Україні асоціацією "ЄАН-УКРАЇНА". Для одержання на товар штрихового коду EAN суб'єкт підприємницької діяльності подає в асоціацію "ЄАН-УКРАЇНА" заяву, заповнює реєстраційну картку та заявку на присвоєння товару ідентифікаційного номера в системі EAN. Після отримання всіх документів асоціація "ЄАН-УКРАЇНА" в тижневий термін видає суб'єкту підприємницької діяльності свідоцтво про присвоєння товару штрихового коду EAN.
( Абзац перший пункту 1.3 в редакції Наказу МЗЕЗторгу
N 418 від 14.06.99 )
Сплата суб'єктами підприємницької діяльності коштів за одержання та використання штрихових кодів на товари здійснюється відповідно до Порядку, який розробляє асоціація "ЄАН-Україна" та затверджує у встановленому порядку.
( Пункт 1.3 доповнено абзацом згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 333 від 03.07.97 )
Для суб'єктів малого підприємництва встановлюються зменшені розміри сум цих коштів.
( Пункт 1.3 доповнено абзацом згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 418 від 14.06.99 )
1.3.1. Кодування товарів внутрішніми штриховими кодами EAN здійснюється суб'єктами підприємницької діяльності відповідно до чинних державних стандартів, нормативних документів МЗЕЗторгу та асоціації "ЄАН-УКРАЇНА".
( Підпункт 1.3.1 пункту 1.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 418 від 14.06.99 )
1.3.2. Підприємства, що діють у складі міжнародних об'єднань, мають право згідно з нормативними документами Міжнародної Асоціації Товарної Нумерації кодувати свої товари штриховими кодами, які їм присвоїли асоціація "ЄАН-Україна" або EAN - нумеруючі організації інших країн.
( Пункт 1.3 доповнено підпунктом 1.3.2 згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 333 від 03.07.97 )
1.4. Імпортні товари, які марковані штриховими кодами EAN/UPC, що зареєстровані в національних EAN - нумеруючих організаціях, не підлягають обов'язковому перекодуванню.
( Пункт 1.4 в редакції Наказу МЗЕЗторгу
N 333 від 03.07.97 )
1.5. Забороняється суб'єктам підприємницької діяльності, крім вказаних в п.1.3.2, маркування штриховими кодами EAN товарів, яким асоціація "ЄАН-Україна" не присвоїла ідентифікаційних номерів у системі EAN, крім випадків які передбачені нормативними документами МЗЕЗторгу та асоціації "ЄАН-Україна.
( Пункт 1.5 в редакції Наказу МЗЕЗторгу
N 333 від 03.07.97 )
1.6. Суб'єкти підприємницької діяльності несуть відповідальність за порушення вимог цього Положення відповідно до чинного законодавства України.
2. Маркування товарів штриховими кодами EAN
2.1. Маркування товарів штриховими кодами EAN, що виробляються або реалізуються в Україні, здійснюється суб'єктами підприємницької діяльності.
2.2. Імпортні товари, що не мають штрихових кодів EAN/UPC, підлягають обов'язковому маркуванню штриховими кодами EAN суб'єктами підприємницької діяльності, які ввозять в Україну для реалізації ці товари.
2.3. Обов'язковому маркуванню підлягають усі товари, крім визначених в п.2.4 цього Положення.
2.4. Обов'язковому маркуванню штриховими кодами EAN не підлягають:
дослідні зразки товарів;
товари народних промислів та авторські роботи;
товари, виготовлені за індивідуальними замовленнями;
товари, для яких за нормативними документами не передбачено пакування або прикріплення етикетки, та на які нанесення штрихових кодів EAN неможливе з технічних причин в тому числі в мішкотарі;
товари в роздрібній торгівлі, які реалізуються безпосередньо покупцеві шляхом розважування або іншого вимірювання.
одиничні зразки товарів;
вироби, які не реалізуються через роздрібну, або через оптову торгівлю, а постачаються підприємствам та організаціям по прямих договорах для задоволення виробничих потреб;
товари, які виготовлені за замовленням інофірм із давальницької сировини і реалізуються за межами України.
( Пункт 2.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом МЗЕЗторгу
N 333 від 03.07.97 )
2.5. Товари, які піддаються на підприємствах торгівлі додатковій обробці (фасуванню, зважуванню, переупаковці і т.п.) підлягають кодуванню внутрішніми штриховими кодами EAN.
3. Маркування товарів виробниками
Виробники товарів забезпечують маркування товарів відповідно до пунктів 1.2, 2.3 та 2.4 цього Положення.
4. Маркування товарів в оптовій торгівлі
4.1. Підприємства оптової торгівлі направляють в роздрібну торгівлю товари, які марковані штриховими кодами EAN/UPC відповідно до розділу 2 цього Положення.
4.2. Підприємства оптової торгівлі, в разі прийняття немаркованих штриховими кодами EAN/UPC товарів, забезпечують їх маркування відповідно до розділу 2 цього Положення.
5. Реалізація товарів в роздрібній торгівлі
5.1. Підприємства роздрібної торгівлі приймають до реалізації товари, марковані штриховими кодами EAN/UPC відповідно до розділу 2 цього Положення.
5.2. Для реалізації товарів, які не мають штрихових кодів EAN/UPC, необхідно їх маркувати внутрішніми штриховими кодами EAN згідно з п.2.5 цього Положення.
................Перейти до повного тексту