- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Стандарт
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і
науки України
14.06.2004 N 476
( z0863-04 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 липня 2004 р.
за N 865/9464
Складова галузевого стандарту вищої освіти
ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА БАКАЛАВРА ЗА НАПРЯМОМ 0504 "ТУРИЗМ", ФАХОВЕ СПРЯМУВАННЯ 6.050400 "ГОТЕЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО"
1. Вступ
1.1. Освітньо-кваліфікаційна характеристика (далі - ОКХ) випускника вищого навчального закладу є державним нормативним документом, в якому узагальнюється зміст освіти, тобто відображаються цілі освітньої та професійної підготовки, визначається місце фахівця в структурі господарства держави і вимоги до його компетентності, інших соціально важливих властивостей та якостей.
1.2. ОКХ є складовою галузевої компоненти державних стандартів вищої освіти, в якій узагальнюються вимоги з боку держави, світового співтовариства та споживачів-випускників до змісту освіти і навчання. ОКХ відображає соціальне замовлення на підготовку бакалавра з урахуванням аналізу професійної діяльності та вимог до змісту освіти і навчання з боку держави та окремих замовників.
1.3. ОКХ встановлює галузеві кваліфікаційні вимоги до соціально-виробничої діяльності випускника вищого навчального закладу з певних спеціальностей та освітньо-кваліфікаційного рівня і державні вимоги до властивостей та якостей особи, яка здобула певний освітній рівень відповідного фахового спрямування.
1.4. ОКХ використовується при:
- визначенні первинних посад випускників вищих навчальних закладів та умов їх використання;
- визначенні об'єкта, цілей освітньої та професійної підготовки;
- розробці та корегуванні освітньо-професійної програми підготовки фахівців певних освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівнів;
- розробці засобів діагностики рівня освітньо-професійної підготовки фахівця;
- визначенні змісту навчання як бази для опановування новими спеціальностями, кваліфікаціями;
- визначенні змісту навчання в системі перепідготовки та підвищення кваліфікації;
- атестації випускників вищих навчальних закладів та сертифікації фахівців;
- укладанні договорів або контрактів щодо підготовки фахівців;
- професійній орієнтації здобувачів фаху;
- визначенні критеріїв професійного відбору;
- прогнозуванні потреби у фахівцях відповідної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня і при плануванні їх підготовки;
- обґрунтуванні переліків спеціальностей та спеціалізацій вищої освіти;
- визначенні кваліфікації фахівців;
- розподіленні та аналізі використання випускників вищих навчальних закладів.
2. Галузь використання
2.1. ОКХ поширюється на систему вищої освіти: органи, які здійснюють управління у галузі вищої освіти; вищі навчальні заклади незалежно від підпорядкування та форми власності, де готують фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр"
---------------
за фаховим спрямуванням 6.050400 "Готельне господарство"
-----------------------------------
напряму підготовки 0504 "Туризм"
-----------------------------------
освітнього рівня базова вища освіта
-----------------------------------
кваліфікації "бакалавр з гостинності"
-----------------------------------
з узагальненим система дій, спрямована на
об'єктом діяльності виробництво, просування та
реалізацію готельно-ресторанних
послуг санаторно-курортного та
спеціалізованого обслуговування
2.2. Фахівець підготовлений до роботи в галузях економіки за
ДК 009-96:
Секція H "Готелі та ресторани"
Розділ 55 "Готелі"
Клас 55.11 "Готелі з ресторанами"
Клас 55.12 "Готелі без ресторанів"
Група 55.2 "Інші місця для короткотермінового проживання"
Клас 55.21 "Молодіжні турбази і гірські притулки"
Клас 55.22 "Експлуатація майданчиків для кемпінгів"
Секція L "Державне управління"
Розділ 75 "Державне управління"
Група 75.1 "Державне управління загального характеру в економічній та соціальній галузях"
Клас 75.1 "Курирування діяльності у сфері економіки"
Підклас 75.13.1 "Курирування діяльності у сфері економіки"
Секція О "Діяльність у сфері відпочинку і розваг, культури та спорту"
Розділ 92.7 "Діяльність у сфері відпочинку та розваг" Підклас 92.72.0 "Інша діяльність у сфері відпочинку та розваг"
2.3. Фахівець здатний виконувати такі професійні роботи: 3414 "фахівець з конференц-сервісу"; 3414 "фахівець з організації дозвілля"; 3414 "фахівець із спеціалізованого обслуговування"; 3434.1 "помічник керівника підприємства (закладу, організації)"; 3439 "інспектор з основної діяльності"; 3340 "технолог-наставник"; 3152 "інспектор з контролю якості продукції".
2.4. ОКХ встановлює:
- професійне призначення й умови використання випускників вищих навчальних закладів певної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня у вигляді переліку первинних посад, виробничих функцій та типових завдань діяльності;
- освітні та кваліфікаційні вимоги до випускників вищих навчальних закладів у вигляді переліку здатностей та умінь вирішувати завдання діяльності;
- вимоги до атестації якості освіти та професійної підготовки випускників вищих навчальних закладів;
- відповідальність за якість освіти та професійної підготовки.
2.5. ОКХ є обов'язковою для вищих навчальних закладів, що готують фахівців даного профілю.
3. Визначення
3.1. У ОКХ використано терміни, що подані у Законі України
"Про вищу освіту" від 17.01.2002 N 2984-III, Міжнародній стандартній класифікації занять, постанові Кабінету Міністрів України від 20.01.1998
N 65 "Про затвердження Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)", Державному класифікаторі України
ДК 003-95, Державному класифікаторі України
ДК 009-96, загальних положеннях Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників відповідно до цілей цієї освітньо-кваліфікаційної характеристики.
3.2. В ОКХ використано такі терміни:
Атестація (державна атестація) осіб, які закінчують вищі навчальні заклади - установлення рівня якості отриманої ними вищої освіти вимогам стандартів вищої освіти після закінчення навчання за напрямом, спеціальністю.
Виробнича функція (трудова, службова) - коло обов'язків, які виконує фахівець відповідно до займаної посади і які визначаються посадовою інструкцією або кваліфікаційною характеристикою. Виробничі функції поділяються на проектувальну, організаційну, управлінську, виконавську та технічну функції.
Проектувальна функція (проектно-конструкторська) - здійснення цілеспрямованої послідовності дій щодо синтезу систем або окремих їх складових, розробка документації, яка необхідна для втілення та використання об'єктів та процесів.
Організаційна функція - впорядкування структури і взаємодії складових елементів системи з метою зниження невизначеності, а також підвищення ефективності використання ресурсів і часу.
Управлінська функція - функція, спрямована на досягнення поставленої мети, забезпечення сталого функціонування і розвитку системи завдяки інформаційному обмінові.
Виконавська функція (технологічна, операторська) - функція, спрямована на втілення поставленої мети за відомими алгоритмами, тобто фахівець виступає як структурний елемент (ланка) певної технології.
Технічна функція - виконання робіт нижчих кваліфікаційних рівнів.
Діяльність (діяльність людини) - динамічна система взаємодії людини з Всесвітом, в якій вона досягає свідомо поставлених цілей, що з'являються внаслідок виникнення у неї певних потреб.
Завдання діяльності - мета діяльності, що поставлена в певних умовах і може бути досягнута в результаті визначення структури діяльності, до якої належить предмет діяльності, засіб діяльності, процедурна діяльність, умови діяльності.
Предмет діяльності (праці) - те, що суб'єкт має до початку своєї діяльності і що підлягає трансформації у продукт.
Засіб діяльності (праці) - об'єкт, що опосередковує вплив суб'єкта на предмет діяльності.
Процедурна діяльність (праці) - технологія (спосіб, метод) одержання бажаного продукту.
Умови діяльності (праці) - характеристика оточення суб'єкта в процесі діяльності (температура, склад повітря, рівень акустичних шумів, пристосованість приміщення до праці, меблі, а також соціальні умови і час).
Професійні завдання діяльності - завдання діяльності, що безпосередньо спрямовані на виконання завдання (завдань), яке (які) поставлено(і) перед фахівцем як професіоналом.
Соціально-виробничі завдання діяльності - завдання діяльності, що пов'язані з діяльністю фахівця у сфері виробничих відносин у трудовому колективі.
Соціально-побутові завдання діяльності - завдання діяльності, що виникають у повсякденному житті і пов'язані з домашнім господарством, відпочинком, родинним спілкуванням, фізичним і культурним розвитком тощо і можуть впливати на якість виконання фахівцем професійних та соціально-виробничих завдань.
Здатність - психічний та фізичний стан індивіда, в якому він готовий до успішного виконання певного виду продуктивної діяльності.
Здібність - особливість індивіда, що є суб'єктивною умовою успішного здійснення певного виду продуктивної діяльності. Здібності пов'язані із загальною орієнтованістю особи, з її схильністю до тієї чи іншої діяльності.
Зміст навчання - структура, зміст і обсяг навчальної інформації, засвоєння якої забезпечує особі можливість здобуття вищої освіти і певної кваліфікації.
Нормативна частина змісту навчання - обов'язковий для засвоєння зміст навчання, сформований відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики як змістові модулі із зазначенням їх обсягу й рівня засвоєння, а також форм державної атестації.
Вибіркова частина змісту навчання - рекомендований для засвоєння зміст навчання, сформований як змістові модулі із зазначенням їх обсягу та форм атестації, призначений для задоволення потреб і можливостей особистості, регіональних потреб у фахівцях певної спеціалізації, з урахуванням досягнень наукових шкіл і вищих навчальних закладів.
Клас завдання діяльності - ознака рівня складності завдань діяльності, які вирішуються фахівцем та поділяються на стереотипні, діагностичні та евристичні.
Стереотипні завдання діяльності - передбачають діяльність відповідно до заданого алгоритму, що характеризується однозначним набором добре відомих, раніше відібраних складних операцій і потребує використання значних масивів оперативної та раніше засвоєної інформації.
Діагностичні завдання діяльності - передбачають діяльність відповідно до заданого алгоритму, що містить процедуру конструювання рішень і потребує використання великих масивів оперативної, раніше засвоєної інформації.
Евристичні завдання діяльності - передбачають діяльність за складним алгоритмом, що містить процедуру конструювання раніше невідомих рішень і потребує використання великих масивів оперативної та раніше засвоєної інформації.
Компетентність - необхідні обсяг і рівень знань та досвіду у певному виді діяльності.
Контроль якості вищої освіти - система заходів, які здійснює третя сторона з метою перевірки характеристик якостей особистості випускника вищого навчального закладу та їх порівняння з установленими вимогами й визначення відповідності кінцевим цілям вищої освіти.
Моніторинг - система спостережень і контролю за станом об'єкта (предмета, процесу, явища).
Навичка - дії, що завдяки численним повторенням виконуються автоматично і без свідомого контролю під час певної діяльності.
Напрям підготовки за професійним спрямуванням у вищій освіті - група спеціальностей зі спорідненим змістом освіти та професійної підготовки.
Об'єкт діяльності - процеси або(та) явища, або(та) матеріальні об'єкти, на які спрямована діяльність фахівця.
Організація - об'єднання людей, суспільних груп, держав на базі спільності інтересів, мети, програми дій тощо.
Первинна посада - посада, що не потребує від випускників навчального закладу попереднього досвіду професійної практичної діяльності.
Планування - процес розробки порядку виконання певної діяльності, тобто конкретизація цієї діяльності: визначення проміжних цілей і послідовності їх досягнення, розрахунку термінів, прогнозування наслідків майбутніх ситуацій, визначення потреб у ресурсах, виконавцях і необхідних засобах за кожною з цих цілей.
Посада - визначена структурою і штатним розкладом первинна структурна одиниця апарату державного органу, що відображає встановлені нормативними актами зміст і обсяг повноважень особи, яка її обіймає.
Рівень якості вищої освіти - відносна характеристики якості вищої освіти, що ґрунтується на порівнянні значень показників якості, отриманих на підставі діагностичних екзаменів випускників вищого навчального закладу із критеріально-орієнтованим еталоном, що репрезентується стандартом вищої освіти.
Сертифікація фахівця - процедура визначення відповідності професійно важливих якостей фахівця, його компетенції тощо до вимог, що зазначені у нормативно-кваліфікаційних документах.
Спеціальність - категорія, яка характеризує:
- у сфері праці - особливості спрямованості і специфіку роботи в межах професії (зміст завдань професійної діяльності, що відповідають кваліфікації);
- у сфері освіти - спрямованість і зміст навчання при підготовці фахівця (визначається за об'єктом діяльності або функцією та предметом діяльності фахівця і відображає, насамперед, вид його діяльності і сферу застосування його праці). Спеціальність у сфері освіти є адекватним відображенням наявної у сфері праці спеціальності (кваліфікації).
Спеціалізація за спеціальністю - категорія, що характеризує відмінності окремих завдань діяльності фахівця за ознаками різниці засобів або (та) продуктів, або (та) умов діяльності в межах спеціальності. Ці окремі завдання характерні для відносно невеликих груп фахівців у межах спеціальності.
Тип діяльності - характеристика професійної діяльності залежно від засобів і форм її здійснення. Визначається станом взаємодії фахівця з об'єктом діяльності - системою, що характеризується однаковою узагальненою метою (продуктом) діяльності.
Типове завдання діяльності - узагальнене завдання діяльності, що є характерним для більшості виробничих або соціальних ситуацій і не містить конкретних даних, а отже, не має конкретного розв'язання (можуть бути визначені тільки шляхи вирішення).
Узагальнений об'єкт діяльності фахівця з вищою освітою - природна чи штучна система, що розвивається. Характерні етапи цього розвитку визначають цикл взаємодії фахівця й системи.
Уміння - здатність людини виконувати певні дії під час тієї чи іншої діяльності на основі відповідних знань. Уміння поділяються на предметно-практичні, предметно-розумові, знаково-практичні та знаково-розумові.
Предметно-практичні уміння - уміння виконувати дії щодо переміщення об'єктів у просторі, зміни їх форми тощо.
Предметно-розумові уміння - уміння щодо виконання операцій з розумовими образами предметів. Ці дії вимагають наявності розвиненої системи уявлень і здатності до розумових дій.
Знаково-практичні уміння - уміння щодо виконання операцій зі знаками та знаковими системами. Прикладами цих дій є письмо, прокладання курсу по карті, одержання інформації від пристроїв тощо.
Знаково-розумові уміння - уміння щодо розумового виконання операцій зі знаками та знаковими системами.
Управління - функція організованих систем, що забезпечує збереження їх структури, підтримку режиму діяльності, досягнення їх мети.
4. Позначення і скорочення
4.1. У даній ОКХ застосовуються такі скорочення назв:
а) видів типових задач б) класів задач діяльності:
діяльності: С - стереотипна;
ПФ - професійна; Д - діагностична;
СВ - соціально-виробнича; Е - евристична;
СП - соціально-побутова;
в) видів уміння: г) рівнів сформованості
ПП - предметно-практичне; даного уміння:
ПР - предметно-розумове уміння; О - уміння виконувати дію,
ЗП - знаково-практичне уміння; спираючись на матеріальні
ЗР - знаково-розумове уміння; носії інформації щодо неї;
Р - уміння виконувати дію,
спираючись на постійний
розумовий контроль без
допомоги матеріальних
носіїв інформації;
Н - уміння виконувати дію
автоматично, на рівні
навички;
ґ) здатностей:
З - здатність.
5. Виробничі функції, типові завдання діяльності та уміння щодо їх вирішення
5.1. Відповідно до посад, що можуть займати випускники вищого навчального закладу, вони здатні виконувати виробничі функції (здійснювати певні типи діяльності) та типові для даної функції завдання діяльності. Кожному завданню відповідає система умінь.
5.2. Виробничі функції, типові завдання діяльності та уміння, якими повинен володіти випускник вищого навчального закладу, визначені у додатку 1. Вищі навчальні заклади забезпечують опанування випускниками системи умінь вирішувати типові завдання діяльності під час здійснення вищезазначених виробничих функцій.
Примітка. У додатку 1 шифри типових завдань діяльності та умінь наведені за структурами:
а) шифр типового завдання б) шифр уміння
діяльності
Х. ХХ Х.ХХ. ХХ
- -- ---- --
| | | |
| | номер завдання, | | номер уміння,
| | наскрізний для даної | | наскрізний для даного
| | виробничої функції | | типового завдання
| | | | діяльності
| ------------------------ | -------------------------
| |
| номера виробничої | шифр типового завдання
| функції | діяльності
--------------------------- -------------------------------
6. Здатності вирішувати проблеми й завдання соціальної діяльності та уміння, що є відображенням наявності цих здатностей
6.1. Загальні вимоги до властивостей і якостей випускників вищого навчального закладу як соціальних особистостей подаються у вигляді переліку здатностей вирішувати певні проблеми і завдання соціальної діяльності та системи умінь, що є відображенням наявності цих здатностей.
6.2. Вищі навчальні заклади готують випускників як соціальних особистостей, здатних вирішувати певні проблеми і завдання соціальної діяльності відповідно до здатностей випускника вищого навчального закладу з кваліфікацією "бакалавр з гостинності", що вимагаються, та системи умінь, що їх відображає, наведених у додатку 2.
Примітка. У додатку 2 шифри здатностей і умінь наведені за структурами:
а) шифр здібності б) шифр уміння
З. ХХ З. ХХ. ХХ
- -- ----- --
| | | |
| | номер здатності | | номер уміння,
| | | | наскрізний для даної
| | | | здатності
| ------------------------ | ------------------------
| |
| здатність | шифр здатності
--------------------------- -------------------------------
7. Вимоги до державної атестації випускників вищих навчальних закладів з відповідного напряму
7.1. Державна атестація осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах, проводиться на основі аналізу успішності навчання, оцінювання якості вирішення випускниками завдань діяльності, що передбачені даною ОКХ та рівня сформованості здатностей вирішувати завдання діяльності, які можуть виникнути.
Директор Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України | Я.Я.Болюбаш |
Додаток 1
до пункту 5.2
Освітньо-кваліфікаційної
характеристики бакалавра
за напрямом 0504 "Туризм",
фахове спрямування 6.050400
"Готельне господарство"
ВИРОБНИЧІ ФУНКЦІЇ,
типові завдання діяльності та уміння, якими повинен володіти випускник вищого навчального закладу
Шифри виробничої функції, типового завдання діяльності й уміння |
Виробнича функція, типове завдання діяльності й уміння |
Вид і клас типового завдання діяльності, вид і рівень сформованості уміння |
1 |
2 |
3 |
1 |
Проектувальна |
|
1.01 |
Визначення форм, видів, напрямів та спеціалізацій готельно-ресторанної діяльності |
ПФ.Д |
1.01.01 |
обирати ефективну правову форму функціонування підприємства готельного типу (туристські готелі, санаторно-курортні заклади, заклади відпочинку) з урахуванням стартових можливостей та дозволів на види діяльності |
ПР.О |
1.01.02 |
аналізувати існуючі рекреаційні можливості підприємства та території щодо надання різних видів послуг гостинності, користуючись статистичною та плановою документацією й стандартними методиками |
ПР.О |
1.01.03 |
досліджувати попит потенційних споживачів готельно-ресторанних послуг |
ПР.О |
1.01.04 |
аналізувати нормативно-правові акти, що регламентують надання готельних, ресторанних та санаторно-курортних послуг |
ПР.О |
1.01.05 |
аналізувати існуючі туристські можливості підприємств та територій України щодо надання різних видів туристських послуг |
ПР.О |
1.01.06 |
аналізувати туристські можливості країн світу щодо надання різних видів туристських послуг |
ПР.О |
1.02 |
Обгрунтування рішень з питань виробництва послуг гостинності |
ПФ.С |
1.02.01 |
здійснювати збір, обробку, аналіз та систематизацію інформації щодо послуг гостинності, узагальнювати вітчизняний і зарубіжний досвід з питань виробництва послуг гостинності, використовуючи сучасні методи наукових досліджень |
ПР.О |
1.02.02 |
використовувати методи ідентифікації, класифікації та надання інформації за допомогою програмних та комп'ютерних засобів, локальних і глобальних мереж |
ПР.Р |
1.02.03 |
розробляти методику маркетингових досліджень ринку готельно-ресторанних послуг з метою виявлення потреб споживачів на окремі види послуг, використовуючи існуючі методики та аналізуючи співвідношення попиту і пропозиції |
ПР.Р |
1.02.04 |
складати перспективні програми розвитку підприємств індустрії гостинності з метою подальшої апробації їх на ринку послуг та виявлення рівня відповідності запитам споживачів |
ПР.Р |
1.02.05 |
визначати оптимальні види транспортних послуг, враховуючи спеціалізацію підприємства |
ПР.О |
1.02.06 |
проектувати послуги гостинності з урахуванням інноваційних технологій та розраховувати їх вартість |
ПР.Р |
1.02.07 |
проектувати послуги гостинності, використовуючи їх вербальну модель та інформацію щодо вимог діючих стандартів на види послуг, що проектуються |
ПР.О |
1.02.08 |
проектувати процес обслуговування гостей на основі розробки технологічних процесів надання послуг гостинності |
ПР.О |
1.02.09 |
планувати проектування нового та реконструкцію діючого підприємства готельного типу відповідно до міжнародних стандартів щодо комфортабельності та рівня розвитку послуг |
ПР.О |
1.02.10 |
аналізувати рекреаційне середовище |
ПР.О |
1.03 |
Економічне обґрунтування виробництва послуг гостинності |
ПФ.Е |
1.03.01 |
визначати економічні показники ефективності діяльності підприємств індустрії гостинності, використовуючи галузеві методики їх розрахунку |
ПП.О |
1.03.02 |
забезпечувати прибутковість підприємства індустрії гостинності, враховуючи внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на економічний його стан (сезонність, місткість, призначення, місце розташування, рівень комфорту тощо), та використовуючи методики ситуаційного аналізу макро- і мікросередовища |
ПП.О |
1.04 |
Аналіз діяльності та розробка перспективних напрямів розвитку підприємства індустрії гостинності |
ПФ.Д |
1.04.01 |
вивчати та аналізувати сукупний попит споживачів послуг та чинники впливу на нього, користуючись даними аналізу показників світового та вітчизняного ринку послуг, статистичної інформації щодо функціонування підприємств індустрії гостинності |
ЗП.О |
1.04.02 |
проводити аналіз макро- і мікросередовища рекреаційного комплексу, моніторинг основних конкурентів на внутрішньому та зовнішньому ринках послуг гостинності, використовуючи стандартні методики моніторингу |
ПР.Р |
1.04.03 |
застосовувати специфічні прийоми дослідження кон'юнктури ринку та можливостей підприємства індустрії гостинності, використовуючи існуючі методики та прийоми дослідження кон'юнктури ринку |
ПП.Р |
1.04.04 |
виявляти внутрішні часткові диспропорції у діяльності підприємства індустрії гостинності, здійснювати аналіз діяльності підприємства та його структурних підрозділів за певний звітний період, користуючись даними планової та звітної документації, статистичними показниками, стандартними методиками та інструментарієм аналітичної роботи |
ПР.О |
1.04.05 |
забезпечувати проведення причинно-наслідкового аналізу претензій та рекламацій клієнтів та партнерів, давати оцінку якості послуг гостинності, використовуючи методики аналізу та планування діяльності |
ПР.О |
1.04.06 |
проводити комплексний аналіз діяльності готельного комплексу з використанням сучасних методик системного підходу |
ПР.О |
1.04.07 |
аналізувати цінову політику підприємства з урахуванням особливостей послуг гостинності |
ПР.О |
1.05 |
Планування та прогнозування діяльності суб'єкта господарювання |
ПФ.Д |
1.05.01 |
планувати систему заходів щодо забезпечення необхідної якості послуг гостинності |
ЗП.О |
1.05.02 |
здійснювати багатоваріантні розрахунки цін на послуги гостинності |
ЗП.О |
1.05.03 |
проектувати найбільш ефективне завантаження засобу розміщення |
ПП.Р |
1.05.04 |
формувати програму діяльності, обґрунтовувати вибір найбільш ефективних форм надання послуг гостинності |
ЗП.О |
1.05.05 |
планувати систему заходів щодо забезпечення нормативної якості послуг гостинності |
ЗП.Р |
1.06 |
Розробка та впровадження нововведень |
ПФ.Е |
1.06.01 |
розробляти нові технології галузі, нові послуги гостинності й визначати соціально-економічний ефект та екологічні наслідки від їх упровадження на підставі аналізу ринкових тенденцій еколого-захисних обмежень, змін макро- і мікросередовища та екології навколишнього середовища |
ПР.О |
1.06.02 |
визначати можливості зарубіжних партнерів щодо формування комплексу послуг, укладати угоди з зарубіжними споживачами, використовуючи результати досліджень світового ринку послуг гостинності |
ПР.Р |
1.06.03 |
складати бізнес-план, використовуючи результати аналізу основних економічних показників діяльності підприємства індустрії гостинності |
ЗП.Р |
1.07 |
Прогнозування динаміки попиту на послуги гостинності |
СВ.Д |
1.07.01 |
розробляти план маркетингових досліджень з метою визначення сегменту ринку, потенційних споживачів послуг гостинності, використовуючи існуючі методики |
ПР.Р |
1.07.02 |
обґрунтовувати варіанти цінової політики в умовах змін попиту та якості послуг, використовуючи методики ціноутворення |
ЗР.Р |
1.07.03 |
прогнозувати обсяг і асортимент послуг гостинності за умови залучення нових споживачів, використовуючи методи прогнозування попиту і пропозиції |
ПР.Р |
1.07.04 |
коригувати обсяги, асортимент та ціни за одиницю послуг гостинності, що надаються, досліджуючи і прогнозуючи сезонні коливання, використовуючи методики визначення сезонних коливань, методи прогнозування та структуру витрат на одиницю послуг |
ЗР.Р |
2 |
Організаційна |
|
2.01 |
Організація виробництва та реалізації послуг гостинності |
ПФ.С |
2.01.01 |
організовувати процес виробництва послуг проживання з урахуванням особливостей організаційної форми та форми власності підприємства |
ЗП.Н |
2.01.02 |
забезпечувати планувальну організацію технологічних процесів проживання та дозвілля |
ЗП.Н |
2.01.03 |
організовувати процес виробництва послуг проживання, враховуючи міжнародний досвід та національні традиції |
ЗП.Н |
2.01.04 |
організовувати процес експлуатації будівель, споруд, устаткування та оснащення підприємств готельного типу |
ЗП.Н |
2.01.05 |
організовувати процес виробництва рекреаційних послуг з метою підвищення рівня комфорту підприємства |
ЗП.Н |
2.01.06 |
забезпечувати організацію надання бізнес-послуг |
ЗП.Н |
2.01.07 |
організовувати процес надання анімаційних послуг |
ЗП.Н |
2.01.08 |
розробляти та впроваджувати інноваційні форми організації праці та надання послуг гостинності |
ЗП.Н |
2.01.09 |
упроваджувати інноваційні технології резервування, приймання та обслуговування гостей, використовуючи інформаційні комп'ютерні мережі |
ПП.О |
2.01.10 |
приймати рішення щодо каналів реалізації послуг гостинності на основі вивчення можливостей потенційних комерційних партнерів на засадах дотримання основ господарського, міжнародного права і діловодства |
ЗП.Н |
2.01.11 |
укладати угоди з постачальниками товарів, комунальних послуг, послуг охорони тощо, використовуючи зміст та вимоги договірного права і діловодства та методики ведення ділових переговорів |
ЗП.Н |
2.01.12 |
стимулювати збут послуг гостинності, використовуючи методи та прийоми стимулювання попиту та принципи мотивації збутової діяльності |
ПР.Р |
2.01.13 |
здійснювати заходи щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства індустрії гостинності на основі аналізу потреб споживачів |
ПР.О |
2.01.14 |
організовувати підбір, підготовку та підвищення кваліфікації кадрів з метою забезпечення якості послуг гостинності |
ПР.Р |
2.01.15 |
організовувати внутрішній простір рекреаційного закладу |
ПП.О |
2.02 |
Організація роботи щодо забезпечення якості послуг |
СВ.Д |
2.02.01 |
здійснювати розробку нормативів якості послуг на підприємстві індустрії гостинності з урахуванням міжнародних стандартів якості |
ПР.Р |
2.02.02 |
проводити соціологічні дослідження щодо визначення кількості та якості послуг гостинності |
ПР.О |
2.02.03 |
забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних вимог якості у процесі експлуатації підприємства |
ПР.Р |
2.02.04 |
реєструвати та досліджувати претензії, скарги, рекламації зі сторони споживачів послуг гостинності, організовувати та проводити заходи, що спрямовані на їх усунення |
ПР.О |
2.02.05 |
перевіряти виконання прийнятих рішень з урахуванням прийомів та методів усунення претензій та рекламацій |
ПР.Р |
2.03 |
Організація рекламної діяльності підприємства готельної індустрії |
ПФ.С |
2.03.01 |
організовувати підготовку, презентацію і поширення спеціалізованої інформації щодо послуг гостинності, використовуючи рекламні та PR-технології |
ПР.Р |
2.03.02 |
формувати попит та просувати послуги гостинності на ринку за результатами маркетингових досліджень і рекламної діяльності |
ПР.Р |
2.03.03 |
формувати банк партнерів та постійних клієнтів за допомогою комп'ютерних засобів, локальних і глобальних мереж Internet |
ПР.Р |
2.03.04 |
виявляти та досліджувати імідж підприємства серед основних контактних аудиторій, створювати та підтримувати його репутацію |
ПР.Р |
2.04 |
Організація партнерських відносин та зовнішньоекономічної діяльності підприємства індустрії гостинності |
СВ.Е |
2.04.01 |
вивчати фахову літературу, досвід діяльності міжнародної готельної індустрії, використовуючи прямі контакти на мові партнерів |
ПР.О |
2.04.02 |
вести ділові переговори із зарубіжними партнерами, підтримувати ділові контакти, використовуючи технічні засоби та інформаційні технології |
ПР.Р |
2.04.03 |
укладати угоди із зарубіжними партнерами та забезпечувати їх реалізацію відповідно до існуючих вимог сучасного діловодства та вимог договірного права |
ЗР.Н |
2.04.04 |
використовувати міжнародні нормативно-правові акти, що забезпечують ефективну зовнішньоекономічну діяльність |
ЗР.Н |
2.05 |
Організація співпраці з іншими підприємствами, організаціями, установами |
СВ.Е |
2.05.01 |
налагоджувати роботу з постачальниками та потенційними партнерами - суб'єктами туристської діяльності, підприємствами транспорту, екскурсійними бюро, музеями, спортивними установами, іншими закладами санаторно-курортної сфери, сфери культури тощо |
ПП.О |
2.05.02 |
формувати ділові зв'язки з корпоративними партнерами, громадськістю, засобами масової інформації на основі досліджень іміджу підприємства індустрії гостинності в регіоні, країні, за рубежем |
ПР.Р |
2.05.03 |
брати участь у благодійних акціях та спонсорській діяльності |
ПР.Р |
2.06 |
Організація діловодства |
СВ.С |
2.06.01 |
формувати систему документів-регламентів регулювання організаційних відносин |
ПР.Р |
2.06.02 |
раціонально організовувати та вести власний сегмент документообороту, власний архів |
ЗП.Р |
2.06.03 |
розраховувати ефективність використання оргтехніки та потребу в ній при організації діловодства, використовуючи можливості комп'ютерних технологій |
ЗР.О |
2.07 |
Організація дій з метою попередження або зменшення рівня вірогідного пошкодження |
ПФ.Д |
2.07.01 |
визначати потенційно небезпечні ділянки виробництва, види виробничих процесів та елементи природного середовища, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій, застосовуючи методи спостереження та контролю |
ПР.Р |
2.07.02 |
планувати запобіжні заходи на підставі відомостей щодо потенційно небезпечних ділянок виробництва, видів виробничих процесів та елементів природного середовища за допомогою типових інструкцій |
ЗП.О |
2.07.03 |
забезпечувати оперативне приймання сигналів про виникнення небезпеки та їх розпізнавання персоналом підприємства за допомогою штатних та індивідуальних джерел інформації при загрозі виникнення надзвичайної ситуації |
ПП.О |
2.07.04 |
організовувати встановлення виду і ступеня зараження об'єкта радіоактивними, біологічними та небезпечними хімічними речовинами з урахуванням планових документів цивільного захисту об'єкта господарювання, використовуючи табельні прилади, інструкції, в умовах надзвичайної ситуації |
ПП.О |
2.08 |
Організація дотриманням безпеки та гігієни праці |
ПФ.Д |
2.08.01 |
організовувати дотримання вимог безпеки праці учасниками трудового процесу на підставі технологічної документації, використовуючи чинну нормативно-правову базу з питань охорони праці |
ПП.О |
2.08.02 |
організовувати дотримання санітарно-гігієнічних вимог учасниками трудового процесу на підставі технологічної документації, використовуючи чинну нормативно-правову базу |
ПП.О |
3 |
Управлінська |
|
3.01 |
Управління якістю та конкурентоспроможністю послуг гостинності |
ПФ.Е |
3.01.01 |
визначати політику в галузі якості послуг з урахуванням вимог міжнародних та національних стандартів |
ПР.Р |
3.01.02 |
упроваджувати наукові методи управління якістю послуг гостинності |
ПР.О |
3.01.03 |
формувати банк стандартів, технічних регламентів, слідкувати за змінами |
ПП.Р |
3.01.04 |
організовувати порівняльно-аналітичний моніторинг споживчої якості послуг конкурентів, досліджувати реакцію споживачів на якість послуг гостинності |
ПР.Р |
3.01.05 |
вносити рекомендації з введення нових чи внесення змін до існуючих вимог щодо якості послуг на умовах конкурентоспроможності |
ПР.Р |
4 |
Виконавська (технологічна) |
|
4.01 |
Формування основного технологічного процесу (розміщення) |
ПФ.С |
4.01.01 |
розробляти основні технологічні цикли виробництва та споживання послуг розміщення з врахуванням форм організації праці (замкнута, розімкнена технологія та технологія гостинності) |
ПР.О |
4.01.02 |
розробляти обслуговуючий технологічний цикл виробництва послуг розміщення з врахуванням інформаційних технологій та автоматизації технологічних процесів |
ПР.О |
4.01.03 |
розробляти обслуговуючий технологічний цикл споживання послуг розміщення з упровадженням інноваційних клінінгових технологій |
ПР.О |
4.01.04 |
розробляти допоміжний технологічний цикл процесу розміщення для забезпечення контролю технічного та естетичного стану приміщень та устаткування |
ПР.О |
4.02 |
Формування обслуговуючих технологічних процесів |
ПФ.С |
4.02.01 |
розробляти обслуговуючий технологічний процес виробництва та споживання послуг харчування, враховуючи особливості національної кухні |
ПР.О |
4.02.02 |
розробляти обслуговуючий технологічний процес виробництва та споживання рекреаційних послуг з урахуванням місця розташування підприємства |
ПР.О |
4.02.03 |
розробляти обслуговуючий технологічний процес виробництва та споживання бізнес-послуг згідно з партнерськими угодами, рівнем комфорту та можливостями їх надання |
ПР.О |
4.02.04 |
розробляти обслуговуючий технологічний процес виробництва та споживання туристських послуг відповідно до призначення підприємства та сезонності |
ПР.О |
4.03 |
Оформлення спеціальної документації на різних стадіях виробництва та реалізації послуг гостинності |
ПФ.С |
4.03.01 |
складати технологічні стандарти процесу обслуговування з урахуванням взаємодії функціональних служб готельного підприємства |
ЗП.Н |
4.03.02 |
оформляти експлуатаційні документи для житлової групи приміщень з метою забезпечення технологічного процесу та обліку оснащення приміщень |
ЗП.Р |
4.03.03 |
оформляти технологічну документацію служби приймання та розміщення з використанням комп'ютерних прикладних програм |
|
4.03.04 |
проводити розрахунки вартості проживання згідно з вимогами чинного законодавства |
ЗР.Р |
4.03.05 |
забезпечувати проведення нічного аудиту з метою безперервного контролю завантаження підприємства та вчасного розрахунку гостей |
ВП.Р |
4.03.06 |
складати внутрішні організаційні документи, що забезпечують функціонування готельного підприємства, та готувати статистичну звітність за основними соціально-економічними показниками роботи підприємства |
ЗП.Н |
4.03.07 |
здійснювати бухгалтерський облік та визначати фінансові результати від надання послуг гостинності |
ЗП.Н |
4.04 |
Контроль забезпеченості ресурсами та дотримання технології надання готельних послуг |
СВ.Д |
4.04.01 |
здійснювати контроль операцій процесу обслуговування клієнтів |
ПР.Р |
4.04.02 |
контролювати виконання укладених угод |
ПР.О |
4.04.03 |
контролювати правильність оформлення звітності та документації, правильність укладання договорів на бронювання номерів (місць) та порядок надання послуг |
ПР.О |
4.05 |
Контроль та оцінка якості послуг гостинності |
ПФ.С |
4.05.01 |
перевіряти та ідентифікувати послугу відповідно до документованих процедур |
ПР.О |
4.05.02 |
забезпечувати самоконтроль персоналу, що надає послуги гостинності |
ПР.Р |
4.05.03 |
визначати періодичність контролю якості послуг гостинності згідно з нормативною документацією |
ПР.О |
4.05.04 |
проводити регулярну оцінку ступеня задоволеності послугами шляхом проведення соціологічних опитувань |
ПР.Р |
4.06 |
Забезпечення захисту у разі виникнення надзвичайної ситуації |
ПФ.Д |
4.06.01 |
організовувати індивідуальний захист і захист клієнтів з використанням табельних та підручних засобів, орієнтуючись на сигнал при виникненні небезпеки, за планом цивільного захисту об'єкта господарювання |
ПП.Р |
4.06.02 |
організовувати евакуацію підлеглого персоналу та клієнтів з небезпечної зони |
ПП.Р |
4.06.03 |
організовувати укриття підлеглого персоналу та клієнтів, користуючись наданою інформацією про захисні споруди |
ПП.Р |
4.06.04 |
проводити рятувальні та інші невідкладні роботи за допомогою табельних та підручних засобів |
ПП.Р |
4.06.05 |
проводити спеціальну обробку об'єкта та його персоналу, застосовуючи засоби індивідуального та колективного біологічного, радіаційного і хімічного захисту |
ПП.Р |
4.07 |
Контроль за дотриманням вимог безпеки праці та санітарно-гігієнічних вимог |
ПФ.Д |
4.07.01 |
контролювати дотримання вимог безпеки праці учасниками трудового процесу на підставі технологічної документації, використовуючи чинну нормативно-правову базу |
ПП.О |
4.07.02 |
контролювати дотримання санітарно-гігієнічних вимог учасниками трудового процесу на підставі технологічної документації, використовуючи чинну нормативно-правову базу |
ПП.О |
4.8 |
Проведення розслідування нещасних випадків та аварій |
ПФ.Д |
4.08.01 |
визначати факт нещасного випадку чи аварії на основі аналізу результатів власних спостережень за наслідками нещасного випадку або аварії, користуючись чинними положеннями |
ПР.0 |
4.08.02 |
складати акт про нещасний випадок на виробництві, користуючись чинними положеннями, у складі комісії з розслідування нещасного випадку |
ЗП.О |
................Перейти до повного тексту