Директор Департаменту вищої освіти Міністерства освіти і науки України | Я.Я.Болюбаш |
1.07.02.01 |
принципи і методи ціноутворення на послуги гостинності |
1.07.02.02 |
формування цін відповідно до дії закону попиту та пропозиції |
1.07.02.03 | практика формування цін на послуги гостинності |
1.07.02.04 | механізм регулювання цін на послуги гостинності |
1.07.03 |
Прогнозувати обсяг і асортимент послуг гостинності за умов залучення нових споживачів, використовуючи методи прогнозування попиту і пропозиції |
1.07.03.01 | види послуг гостинності |
1.07.03.02 | рівень розвитку послуг гостинності |
1.07.03.03 |
методи прогнозування попиту та пропозиції на ринку послуг гостинності |
1.07.03.04 |
пріоритетні напрями розвитку ринку послуг гостинності в Україні |
1.07.03.05 |
стратегія розвитку індустрії гостинності в Україні |
1.07.04 |
Коригувати обсяги, асортимент та ціни за одиницю послуг гостинності, що надаються, досліджуючи і прогнозуючи сезонні коливання, використовуючи відповідні методики |
1.07.04.01 | поняття ціни за одиницю послуг гостинності |
1.07.04.02 | структура витрат на одиницю послуг гостинності |
1.07.04.03 |
методика визначення та прогнозування сезонних коливань цін на ринку послуг гостинності |
1.07.04.04 |
методика визначення та прогнозування сезонних коливань обсягу та асортименту послуг гостинності |
1.07.04.05 | побудова аналітичних таблиць та рядів динаміки |
1.07.04.06 |
аналіз витрат на виробництво послуг, їх собівартість та реалізацію |
1.07.04.07 |
методи маркетингового ціноутворення в індустрії гостинності |
2.01.01 |
Організовувати процес виробництва готельних послуг з урахуванням особливостей організаційної форми та форми власності підприємств готельної індустрії |
2.01.01.01 | поняття та класифікація засобів розміщення |
2.01.01.02 | форми власності готельних підприємств |
2.01.01.03 |
організаційні форми підприємств готельного типу та їх структура |
2.01.01.04 | аналіз структурних змін засобів розміщення |
2.01.01.05 | поняття готельної послуги |
2.01.01.06 | аналіз рівня розвитку готельних послуг |
2.01.01.07 |
організація основного функціонального процесу виробництва та споживання готельної послуги |
2.01.01.08 |
організація замкнутого функціонального процесу "виробництва" та "споживання" послуг проживання |
2.01.01.09 |
організація функціонального процесу "виробництва" та "споживання" послуг розміщення |
2.01.01.10 |
організація функціонального процесу "виробництва" та "споживання" послуг харчування |
2.01.01.11 |
організація функціонального процесу експлуатації житлового поверху |
2.01.01.12 |
організація процесу "виробництва" та "споживання" додаткових послуг |
2.01.02 |
Забезпечувати планувальну організацію приміщень для надання послуг розміщення |
2.01.02.01 |
загальні відомості про будівлі та споруди готельного комплексу |
2.01.02.02 | склад та види приміщень готельних підприємств |
2.01.02.03 |
планувальна організація приміщень будівель та споруд готельних комплексів |
2.01.02.04 |
оснащення та устаткування приміщень готельних підприємств |
2.01.02.05 |
основи формування внутрішнього простору готельного підприємства |
2.01.02.06 | меблювання приміщень готелю |
2.01.02.07 |
види внутрішнього простору: подовжній, фронтальний, концентричний, вільним планом |
2.01.02.08 |
види внутрішнього простору для організації рекреаційного процесу, простір обслуговування рекреаційного простору |
2.01.02.09 |
просторова форма для організації функціонального процесу |
2.01.03 |
Організовувати процес виробництва та споживання ресторанних послуг, враховуючи міжнародний досвід та національні традиції |
2.01.03.01 |
загальні принципи виробничих процесів та систем у сфері послуг харчування |
2.01.03.02 | організація виробничих процесів послуг харчування |
2.01.03.03 | організація роботи виробничих цехів ресторану |
2.01.03.04 | правила надання послуг харчування |
2.01.03.05 |
організація надання послуг харчування мешканцям готельних комплексів |
2.01.03.06 |
організація надання послуг харчування у мобільних засобах розміщення |
2.01.03.07 |
планувальна організація мобільних засобів розміщення |
2.01.03.08 | організація харчування за меню денного раціону |
2.01.03.09 |
організація процесу виробництва та споживання ресторанних послуг за типом "Кейтеринг" |
2.01.03.10 |
організація розважально-тематичних послуг харчування для туристів |
2.01.03.11 |
організація харчування туристів з урахуванням їх національних традицій |
2.01.03.12 | туристські категорії харчування |
2.01.03.13 |
організація послуг харчування при проведенні офіційно-ділових заходів |
2.01.03.14 |
організація послуг харчування учасникам конгресного туризму |
2.01.04 |
Організовувати процес експлуатації будівель, споруд, устаткування та оснащення рекреаційних закладів |
2.01.04.01 |
поняття рекреаційного закладу та його планувальна організація |
2.01.04.02 |
основні конструктивні елементи будівель і споруд рекреаційного закладу |
2.01.04.03 |
будівельні та оздоблювальні матеріали будівель і споруд |
2.01.04.04 |
санітарно-технічне устаткування приміщень будівель і споруд рекреаційних закладів |
2.01.04.05 |
інженерно-технічне устаткування приміщень будівель і споруд рекреаційних закладів |
2.01.04.06 |
ремонт та види ремонту будівель і споруд рекреаційних закладів |
2.01.04.07 |
організація діяльності інженерно-технічних служб в рекреаційному закладі |
2.01.05 |
Організовувати процес виробництва рекреаційних послуг з метою підвищення рівня комфорту підприємства |
2.01.05.01 |
планувальна організація рекреаційних комплексів: туристських, санаторних та комплексів відпочинку |
2.01.05.02 |
рекреаційна діяльність спеціаліста і рекреанта: рекреаційні програми, рекреаційні цикли та рекреаційні заняття |
2.01.05.03 |
види рекреаційних послуг: лікувально-профілактичні, спортивно-оздоровчі, видовищно-розважальні, екзотичні, інформаційно-пізнавальні, торгово-побутові |
2.01.05.04 |
соціально-просторова модель організації рекреаційних послуг |
2.01.05.05 |
просторова організація діяльнісного процесу в рекреаційних закладах |
2.01.05.06 |
основні принципи організації спортивно-оздоровчих послуг |
2.01.05.07 |
фактори, що визначають попит на інформаційно-пізнавальні послуги |
2.01.05.08 |
соціально-економічні фактори розвитку торговельно-побутових послуг |
2.01.05.09 | просторова форма та її огородження |
2.01.05.10 | колір та освітленість внутрішнього простору |
2.01.05.11 |
види декоративної складової внутрішнього простору рекреаційних закладів |
2.01.05.12 |
світлова архітектура інтер'єру рекреаційних закладів |
2.01.05.13 |
предметне середовище, основні принципи меблювання в рекреаційних закладах |
2.01.06 | Забезпечувати організацію надання бізнес-послуг |
2.01.06.01 | класифікація і види туризму: форми, види та типи |
2.01.06.02 | сутність та характеристика туристського бізнесу |
2.01.06.03 | поняття ділового туризму |
2.01.06.04 | функціонально-просторова модель бізнес-послуг |
2.01.06.05 | організація послуг бізнес-турів |
2.01.06.06 | інфраструктура туристських бізнес-послуг |
2.01.07 | Організовувати процес надання анімаційних послуг |
2.01.07.01 | поняття анімації |
2.01.07.02 | специфіка анімаційних послуг у сфері туризму |
2.01.07.03 |
програмування туризму як основа оптимізації задоволення потреб та запитів туристів |
2.01.07.04 |
основні психологічні типи та їх характерні комунікативні риси |
2.01.07.05 |
анімація рекреаційного обслуговування як інструмент залучення клієнтів та засобу конкурентної боротьби |
2.01.07.06 | вибір цільових ринків |
2.01.07.07 | анімація в екскурсійній діяльності |
2.01.08 |
Розробляти та впроваджувати інноваційні форми організації праці та надання послуг гостинності |
2.01.08.01 | сутність менеджменту персоналу |
2.01.08.02 |
система управління персоналом рекреаційного комплексу |
2.01.08.03 | основні напрями раціональної організації праці |
2.01.08.04 |
інноваційний характер кадрової політики в умовах ринку |
2.01.08.05 | аналіз рівня розвитку послуг гостинності |
2.01.08.06 | інноваційні форми надання послуг гостинності |
2.01.09 |
Упроваджувати інноваційні технології резервування, приймання та обслуговування гостей, використовуючи інформаційні комп'ютерні мережі |
2.01.09.01 | поняття інформаційних систем |
2.01.09.02 |
характеристика та класифікація засобів комп'ютерної техніки |
2.01.09.03 | автоматизація технологічного циклу бронювання |
2.01.09.04 |
автоматизація технологічного циклу приймання і розміщення |
2.01.09.05 |
автоматизація технологічного циклу розрахунку за проживання |
2.01.09.06 |
автоматизована система управління та модифікація прикладних програм підприємства індустрії гостинності |
2.01.09.07 | глобальні системи резервування та бронювання |
2.01.10 |
Приймати рішення щодо каналів реалізації послуг гостинності на основі вивчення можливостей потенційних комерційних партнерів на засадах дотримання основ господарського і міжнародного права, діловодства та методики ведення ділових переговорів |
2.01.10.01 | зміст та види управлінських рішень |
2.01.10.02 | процес прийняття рішень |
2.01.10.03 | методи прийняття рішень |
2.01.10.04 | умови ефективності прийняття рішень |
2.01.10.05 | організація і контроль за виконанням рішень |
2.01.10.06 | основи трудового права |
2.01.10.07 | основи фінансового права |
2.01.10.08 | основи господарського права |
2.01.10.09 | основи міжнародного права |
2.01.10.10 | канали реалізації послуг гостинності |
2.01.10.11 |
маркетингова збутова стратегія в індустрії гостинності |
2.01.10.12 | міжособистісне спілкування та його різновиди |
2.01.10.13 | методика ведення ділових переговорів |
2.01.11 |
Укладати угоди з туристськими підприємствами, постачальниками товарів, комунальних послуг, послуг безпеки, охорони тощо, використовуючи зміст та вимоги договірного права і діловодства |
2.01.11.01 | основи договірного права |
2.01.11.02 | методика діловодства |
2.01.11.03 | поняття комунальних послуг |
2.01.11.04 | постачальники комунальних послуг |
2.01.11.05 | види туристських підприємств |
2.01.11.06 | види підприємств охорони та безпеки |
2.01.11.07 | поняття безпеки та її характеристики |
2.01.11.08 |
основні поняття та визначення безпеки життєдіяльності |
2.01.11.09 | поняття соціальних та політичних небезпек |
2.01.12 |
Стимулювати збут послуг гостинності, використовуючи методи та прийоми стимулювання попиту та принципи мотивації збутової діяльності |
2.01.12.01 |
стимулювання збуту як засіб впливу на ринок послуг |
2.01.12.02 |
розробка програми стимулювання збуту (споживачів, працівників та партнерів) |
2.01.12.03 |
тестування, реалізація програми та аналіз результатів стимулювання збуту |
2.01.13 |
Здійснювати заходи щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства індустрії гостинності на основі аналізу потреб споживачів |
2.01.13.01 |
поняття конкурентоспроможності підприємства індустрії гостинності |
2.01.13.02 | мотиви поведінки споживачів |
2.01.13.03 |
методи та прийоми підвищення конкурентоспроможності підприємства індустрії гостинності |
2.01.13.04 | аналіз потреб споживачів послуг гостинності |
2.01.13.05 | методологія розробки іміджу |
2.01.14 |
Організовувати підбір, підготовку та підвищення кваліфікації кадрів з метою забезпечення якості послуг гостинності |
2.01.14.01 |
розвиток трудового потенціалу готельного підприємства |
2.01.14.02 | мотивація та стимулювання праці |
2.01.14.03 | оцінка персоналу готельного підприємства |
2.01.14.04 |
місце влади та лідерства у забезпеченні якості послуг гостинності |
2.01.14.05 | ринок робочої сили та його характеристика |
2.01.14.06 |
професійний розвиток персоналу через підготовку та підвищення кваліфікації |
2.01.15 |
Організовувати внутрішній простір рекреаційних закладів |
2.01.15.01 | поняття інтер'єру та його основні складові |
2.01.15.02 |
основні рівні діяльнісного процесу в просторі рекреаційних закладів |
2.01.15.03 |
просторова організація діяльнісного процесу в рекреаційних закладах |
2.01.15.04 | просторова організація процесу сприйняття |
2.01.15.05 |
види організації "контрастного середовища відпочинку" в рекреаційних закладах |
2.02.01 |
Здійснювати розробку нормативів якості послуг на підприємстві індустрії гостинності з урахуванням міжнародних стандартів якості |
2.02.01.01 | поняття та визначення якості послуг |
2.02.01.02 |
поняття норм та нормативів, природа соціального нормативу |
2.02.01.03 | структура якості послуг індустрії гостинності |
2.02.01.04 |
технічні вимоги на послугу, надання і управління якістю послуг |
2.02.01.05 | нормативні вимоги до якості послуг |
2.02.01.06 |
вимоги до якості готельних послуг, послуг харчування, рекреаційних послуг та послуг туристських підприємств |
2.02.01.07 | міжнародний стандарт "Управління якістю послуг" |
2.02.02 |
Проводити соціологічні дослідження щодо визначення кількості та якості послуг гостинності |
2.02.02.01 | методологія та техніка соціологічних досліджень |
2.02.02.02 |
особливості проведення соціологічних досліджень послуг гостинності |
2.02.02.03 | форми організації соціологічних досліджень |
2.02.02.04 |
правила і процедури соціологічних досліджень у сфері послуг гостинності |
2.02.02.05 | методика визначення обсягів послуг гостинності |
2.02.02.06 | методика визначення якості послуг гостинності |
2.02.03 |
Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних вимог якості в процесі експлуатації підприємства |
2.02.03.01 |
вимоги санітарії та гігієни в підприємствах індустрії гостинності |
2.02.03.02 |
планувальна організація території підприємств індустрії гостинності різної категорії |
2.02.03.03 |
санітарно-гігієнічні вимоги до території підприємств індустрії гостинності |
2.02.03.04 |
санітарно-гігієнічні вимоги до технічного обслуговування приміщень і устаткування |
2.02.03.05 | культура виробництва послуг гостинності |
2.02.03.06 |
санітарно-гігієнічні вимоги до обслуговуючого персоналу |
2.02.04 |
Виявляти та реєструвати претензії, скарги, рекламації зі сторони споживачів послуг гостинності, організовувати та проводити заходи, що спрямовані на їх усунення |
2.02.04.01 | заходи щодо захисту прав споживачів |
2.02.04.02 |
поняття претензій, скарг та рекламацій споживачів послуг гостинності |
2.02.04.03 | культура міжособистісного спілкування |
2.02.04.04 | техніка роботи зі скаргами |
2.02.04.05 | дотримання протоколу та етикету |
2.02.04.06 | процедури після продажного обслуговування |
2.02.05 |
Перевіряти виконання прийнятих рішень з визначених прийомів та методів усунення претензій та рекламацій |
2.02.05.01 | облік та аналіз скарг клієнтів |
2.02.05.02 | процедури прийняття заходів щодо скарг клієнтів |
2.02.05.03 | тактовні методи управління конфліктами |
2.02.05.04 | конфлікт та його місце у менеджменті персоналу |
2.02.05.05 |
прийоми та методи усунення претензій та рекламацій |
2.03.01 |
Організовувати підготовку, презентацію і поширення спеціалізованої інформації щодо послуг гостинності, використовуючи рекламні та PR-технології |
2.03.01.01 | особливості реклами в індустрії гостинності |
2.03.01.02 | види реклами послуг гостинності |
2.03.01.03 | характеристика сучасного рекламного процесу |
2.03.01.04 |
організація підготовки спеціалізованої інформації щодо послуг гостинності |
2.03.01.05 |
аналіз маркетингових досліджень попиту на інформацію гостинності щодо послуг гостинності |
2.03.01.06 |
контроль за використанням рекламних матеріалів, каталогів, брошур, путівників, публікацій з питань розвитку індустрії гостинності |
2.03.01.07 | поняття PR-технологій |
2.03.01.08 |
визначення стандартів і процедур надання інформації та контроль за їх реалізацією |
2.03.02 |
Формувати попит та просувати послуги гостинності на ринку за результатами маркетингових досліджень і рекламної діяльності |
2.03.02.01 | формування попиту та просування послуг |
2.03.02.02 | стратегія рекламної кампанії |
2.03.02.03 |
використання етнокультурних та соціальних стереотипів для ефективної реклами послуг гостинності |
2.03.02.04 | методика вибору рекламних носіїв |
2.03.02.05 |
особливості розробки рекламного звернення в готельному бізнесі |
2.03.03 |
Формувати банк посередників та постійних клієнтів за допомогою комп'ютерних засобів, локальних і глобальних мереж Internet |
2.03.03.01 | прикладні програми формування банку посередників |
2.03.03.02 |
прикладні програми формування банку клієнтів та партнерів |
2.03.03.03 | контроль за обробкою та аналізом інформації |
2.03.03.04 | класифікація інформації |
2.03.03.05 | кількісна і якісна оцінка інформації |
2.03.03.06 | контроль звірки інформації |
2.03.03.07 |
умови поширення інформації через глобальні системи: AMADEUS, GALILEO, SABRE, WORLDSPAN |
2.03.04 |
Виявляти та досліджувати імідж підприємства серед основних контактних аудиторій, створювати та підтримувати його репутацію |
2.03.04.01 | поняття іміджу підприємства індустрії гостинності |
2.03.04.02 | основні методи побудови іміджу |
2.03.04.03 | аналіз іміджу підприємства індустрії гостинності |
2.03.04.04 | PR як система зв'язків з громадськістю |
2.04.01 |
Вивчати фахову літературу та досвід діяльності міжнародної готельної індустрії, використовуючи прямі контакти мовою партнерів |
2.04.01.01 | міжнародна готельна статистика |
2.04.01.02 |
мовні моделі звертання, ввічливості, вибачення, погодження |
2.04.01.03 | елементи усного перекладу та інші ділові контакти |
2.04.01.04 |
лексика, граматика і синтаксис при діловому листуванні |
2.04.01.05 | діловий етикет ділового листування |
2.04.01.06 |
дослідження друкованої іншомовної оригінальної літератури та розширення лексико-граматичних навичок |
2.04.01.07 |
методи та лінгвістичні особливості анотування та реферування іншомовних джерел |
2.04.01.08 |
основи перекладу професійно-орієнтованих іншомовних джерел |
2.04.01.09 |
комп'ютерний переклад, лексичний мінімум комп'ютерних технологій |
2.04.01.10 |
ділові зустрічі, переговори. Раціоналізація телефонних контактів іноземною мовою |
2.04.01.11 |
технологія партнерських відносин, види генеральних, цінових та рекламних каталогів |
2.04.02 |
Проводити ділові переговори із зарубіжними та вітчизняними партнерами, підтримувати ділові контакти, використовуючи технічні засоби, зв'язки та інформаційні технології |
2.04.02.01 |
нормативна граматика мови. Аудіювання та мовлення. Лексичний мінімум |
2.04.02.02 |
ознайомче та пошукове читання з визначеною швидкістю без словника |
2.04.02.03 |
вивчаюче читання з визначеною кількістю невідомих слів (із використанням словника) |
2.04.02.04 |
абревіатури фахових термінів індустрії гостинності |
2.04.02.05 |
структура діалогу професійно-орієнтованого характеру |
2.04.02.06 |
лексичний мінімум ділових контактів, ділових зустрічей та нарад |
2.04.02.07 | Internet-технології в готельному бізнесі |
2.04.03 |
Укладати угоди із зарубіжними та вітчизняними партнерами та забезпечувати їх реалізацію відповідно до існуючих вимог діловодства партнерської сторони та договірного права |
2.04.03.01 |
правовий режим міжнародної діяльності в індустрії гостинності |
2.04.03.02 |
регламентація міжнародної туристської діяльності у законодавстві України, види міжнародних договорів |
2.04.03.03 |
правове регулювання зовнішньоекономічної діяльності в індустрії гостинності |
2.04.03.04 |
документування зовнішньоекономічної діяльності в індустрії гостинності |
2.04.03.05 | підбір партнерів по збуту |
2.04.03.06 | підготовка та укладання договорів |
2.04.03.07 | зміст та реквізити договорів |
2.04.04 |
Використовувати міжнародні нормативно-правові акти, що забезпечують ефективну зовнішньоекономічну діяльність |
2.04.04.01 | договір про Шенгенську угоду |
2.04.04.02 | договір та заключний акт про реалізаціюШенгенської угоди |
2.04.04.03 | міжнародна готельна конвенція щодо укладання контрактів між власниками готелів та турагентами |
2.04.04.04 | типовий контракт між турагентством та клієнтом |
2.04.04.05 |
заходи щодо забезпечення реалізації державної політики у галузі туризму |
2.04.04.06 |
порядок виїзду з України та в'їзду в Україну громадян України |
2.04.04.07 |
правила в'їзду іноземців в Україну, їх виїзду з України та транзитного проїзду через її територію |
2.04.04.08 | правила оформлення візових документів |
2.04.04.09 | умови обов'язкового особистого страхування |
2.04.04.10 | правила валютного регулювання |
2.04.04.11 | міжнародні готельні правила |
2.04.04.12 | міждержавні стандарти |
2.05.01 |
Налагоджувати роботу з постачальниками послуг та потенційними партнерами - суб'єктами туристської діяльності, підприємствами транспорту, екскурсійними бюро, музеями, спортивними установами, іншими закладами санаторно-курортної сфери, сфери культури тощо |
2.05.01.01 |
постачальники послуг готельного підприємства (туристські фірми, підприємства транспорту, екскурсійні бюро, музеї, спортивні установи, інші заклади рекреаційно-курортної сфери, сфери культури, підприємства торгово-побутових послуг тощо) |
2.05.01.02 | потенційні партнери готельних підприємств |
2.05.01.03 |
угода та стандартний контракт між готелем та перевізником |
2.05.01.04 | міждержавний стандарт "Послуги населенню" |
2.05.02 |
Формувати ділові зв'язки з корпоративними партнерами, громадськістю, засобами масової інформації на основі досліджень іміджу підприємства індустрії гостинності в регіоні, країні, за рубежем |
2.05.02.01 |
конкурентоспроможність підприємства індустрії гостинності |
2.05.02.02 | ділові зв'язки з партнерами готельної індустрії |
2.05.02.03 | партнерство громад в індустрії гостинності |
2.05.02.04 |
засоби масової інформації та імідж готельного підприємства |
2.05.03 |
Брати участь у благодійних акціях та спонсорській діяльності |
2.05.03.01 | PR як система зв'язків з громадськістю |
2.05.03.02 | культура як соціальне явище |
2.05.03.03 | мета і мотиви діяльності |
2.05.03.04 | нерекламні методи просування послуг гостинності |
2.05.03.05 |
види благодійних фондів та спонсорські організації |
2.06.01 |
Формувати систему документів-регламентів, регулювати організаційні відносини |
2.06.01.01 | форми звітності та звітна документація |
2.06.01.02 | основи наукової організації праці |
2.06.01.03 | сучасні носії ділової інформації |
2.06.01.04 |
ведення документообороту в підприємствах індустрії гостинності |
2.06.01.05 | організаційно-розпорядчі документи |
2.06.01.06 | ділові папери та їх різновиди |
2.06.01.07 | документи з особового складу |
2.06.01.08 | мова ділових паперів |
2.06.02 |
Раціонально організовувати та вести власний сегмент документообороту, власний архів |
2.06.02.01 |
планування особистої праці на підприємствах індустрії гостинності |
2.06.02.02 | організація робочого місця |
2.06.02.03 | культура праці |
2.06.02.04 | зберігання ділових паперів |
2.06.02.05 |
порядок створення та проходження ділових паперів. Візування |
2.06.03 |
Розраховувати ефективність використання оргтехніки та потребу в ній при організації діловодства, використовуючи можливості комп'ютерних технологій |
2.06.03.01 |
автоматизація робочих процесів у комп'ютерному середовищі |
2.06.03.02 |
автоматизоване робоче місце працівника індустрії гостинності |
2.06.03.03 | нормування праці відповідно до операцій |
2.06.03.04 | умови праці та режим праці |
2.06.03.05 | методика розрахунку ефективності праці |
2.07.01 |
Визначати потенційно небезпечні ділянки виробництва, види виробничих процесів та елементи природного середовища, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій, застосовуючи методи спостереження та контролю |
2.07.01.01 |
моделювання сценаріїв виникнення надзвичайних ситуацій |
2.07.01.02 | методи спостереження та контролю |
2.07.01.03 | методи визначення джерел небезпеки |
2.07.01.04 |
планування та фінансування заходів з охорони праці |
2.07.02 |
Планувати запобіжні заходи на підставі відомостей щодо потенційно небезпечних ділянок виробництва, видів виробничих процесів та елементів природного середовища за допомогою типових інструкцій |
2.07.02.01 | вимоги щодо безпеки туристів і екскурсантів |
2.07.02.02 |
умови, що забезпечують припустимий рівень ризику для життя і здоров'я мешканців готелю |
2.07.02.03 |
джерела небезпеки: природні, техногенні, в урбанізованому середовищі |
2.07.02.04 |
правила безпеки при роботі з механізмами та устаткуванням на підприємствах індустрії гостинності |
2.07.02.05 |
організація протипожежного захисту в готельному підприємстві |
2.07.02.06 |
нормативні посилання: "пожежна безпека", "санітарно-гігієнічні вимоги", "шум", "звукоізоляція" |
2.07.02.07 | порядок проведення інструктажу з техніки безпеки |
2.07.03 |
Забезпечувати оперативне приймання сигналів про виникнення небезпеки та їх розпізнавання персоналом підприємства за допомогою штатних та індивідуальних джерел інформації при загрозі виникнення надзвичайної ситуації |
2.07.03.01 |
автоматизовані системи централізованого та локального сповіщення |
2.07.03.02 | самоконтроль у складних ситуаціях |
2.07.03.03 |
організація надання першої допомоги та дії в екстремальних ситуаціях |
2.07.03.04 |
порядок надання інформації у сфері захисту населення та територій |
2.07.04 |
Організовувати встановлення виду і ступеня зараження об'єкта радіоактивними, біологічними та небезпечними хімічними речовинами з урахуванням планових документів цивільного захисту об'єкта господарювання, використовуючи табельні прилади, інструкції, в умовах надзвичайної ситуації |
2.07.04.01 |
моніторинг радіаційної, хімічної та біологічної небезпек |
2.07.04.02 |
прилади для визначення виду і ступеня зараження об'єкта радіоактивними, біологічними та небезпечними хімічними речовинами |
2.07.04.03 |
організація позначення межі зон зараження відповідно до їх типів та рівня |
2.07.04.04 |
положення, інструкції про порядок ведення документації при радіаційному, біологічному та хімічному контролі |
2.08.01 |
Організовувати дотримання вимог безпеки праці учасниками трудового процесу на підставі технологічної документації, використовуючи чинну нормативно-правову базу з питань охорони праці |
2.08.01.01 |
психофізіологічні фактори ризику в трудовому процесі |
2.08.01.02 |
раціональна побудова програми обслуговування гостей, що передбачає раціональні умови для тимчасового проживання |
2.08.01.03 |
ергономічні вимоги до предметного середовища, кольорової композиції та освітленості приміщень готельного підприємства |
2.08.02 |
Організовувати дотримання санітарно-гігієнічних вимог учасниками трудового процесу на підставі технологічної документації, використовуючи чинну нормативно-правову базу |
2.08.02.01 |
санітарно-гігієнічні вимоги та їх реалізація в технологічному процесі |
2.08.02.02 | вплив шкідливих речовин на здоров'я працюючих |
2.08.02.03 |
аналіз та профілактика професійних захворювань у галузі |
2.08.02.04 | основи фізіології та психології праці |
2.08.02.05 |
інструкції щодо застосування препаратів для дезінфекції, дезінсекції та дератизації |
2.08.02.06 |
вимоги щодо допустимого рівня шкідливих речовин у повітрі приміщень готельного підприємства |
2.08.02.07 |
оснащення приміщень кондиціонуванням та вентиляцією |
2.08.02.08 |
умови безпеки життя в готелях та інших засобах розміщення та збереження їх майна |
3.01.01 |
Визначати політику якості послуг в індустрії гостинності з урахуванням вимог професійних стандартів |
3.01.01.01 | стандарти якості послуг гостинності |
3.01.01.02 | стандарти обслуговування |
3.01.01.03 | технологічні стандарти гостинності |
3.01.01.04 | поведінкові стандарти |
3.01.01.05 | стратегія якості готельних послуг |
3.01.01.06 |
якість готельних послуг як інструмент конкурентоспроможності |
3.01.01.07 | стандарт компетентності |
3.01.02 |
Упроваджувати наукові методи управління якістю послуг гостинності |
3.01.02.01 |
методи визначення показників кількісної та якісної оцінки послуг з позиції організатора та споживача |
3.01.02.02 |
технічні умови на послуги, які визначаються техніко-економічними показниками |
3.01.02.03 |
системний та процесний підхід до управління якістю послуг |
3.01.02.04 |
орієнтація на клієнта та постійне удосконалення якості послуг |
3.01.02.05 | факторне прийняття рішень та лідерство керівника |
3.01.03 |
Формувати банк стандартів, технічних умов, слідкувати за змінами |
3.01.03.01 |
технологія роботи у середовищі графічних операційних систем |
3.01.03.02 |
технологія створення, редагування та форматування електронних таблиць, діаграм та текстових документів |
3.01.03.03 | технологія роботи у мережі Internet |
3.01.03.04 |
обов'язкова система сертифікації готельних послуг та послуг харчування |
3.01.03.05 |
органи з сертифікації послуг та ліцензування туристської діяльності |
3.01.04 |
Організовувати порівняльно-аналітичний моніторинг споживчої якості послуг конкурентів, досліджувати реакцію споживачів на якість послуг гостинності |
3.01.04.01 | методика макрорегіональних досліджень |
3.01.04.02 | оцінка кон'юнктури ринку послуг гостинності |
3.01.04.03 |
конкурентне середовище підприємства індустрії гостинності |
3.01.04.04 | елементи аналізу конкурентів |
3.01.04.05 |
побудова конкурентної карти ринку послуг гостинності |
3.01.04.06 | SWOT - аналіз |
3.01.05 |
Вносити рекомендації з введення нових чи змін існуючих вимог щодо якості послуг на умовах конкурентоспроможності |
3.01.05.01 | тотальне управління якістю (TQM) |
3.01.05.02 |
інтегрована стратегія підприємства індустрії гостинності |
3.01.05.03 | орієнтація на споживача |
3.01.05.04 |
орієнтація на філософію, концепції, інструменти та методологію якості |
3.01.05.05 |
стратегія залучення усіх співробітників до безперервного покращення якості послуг гостинності |
3.01.05.06 | показники якості послуг гостинності |
3.01.05.07 | інструменти контролю якості послуг гостинності |
4.01.01 |
Розробляти основні технологічні цикли виробництва та споживання послуг розміщення з урахуванням форм організації праці |
4.01.01.01 |
технологія гостинності у виробництві та споживанні послуг розміщення |
4.01.01.02 |
замкнений технологічний цикл виробництва та споживання послуг розміщення |
4.01.01.03 |
розімкнений технологічний цикл виробництва та споживання послуг розміщення |
4.01.01.04 |
планувальна організація основного технологічного процесу виробництва послуг розміщення |
4.01.01.05 |
планувальна організація основного технологічного процесу споживання послуг розміщення |
4.01.01.06 |
уніфікація технологічних процесів виробництва та споживання готельних послуг |
4.01.01.07 | поняття готельного циклу |
4.01.01.08 | технологічний цикл реєстрації "гостя" |
4.01.01.09 |
технологічний цикл попередньої оплати та розрахунків після виїзду |
4.01.01.10 | технологічний цикл "нічний аудит" |
4.01.01.11 |
технологічні операції основного техноциклу виробництва та споживання за призначенням |
4.01.01.12 |
технологічні операції основного техноциклу виробництва та споживання за ступенем механізації |
4.01.02 |
Розробляти обслуговуючий технологічний цикл виробництва послуг розміщення з урахуванням інформаційних технологій та автоматизації технологічних процесів |
4.01.02.01 |
автоматизація технологічного циклу бронювання готельних послуг |
4.01.02.02 |
автоматизація технологічного циклу надання додаткових послуг |
4.01.02.03 |
механізація клінінгових технологій нежилих приміщень готелів |
4.01.02.04 | інформаційні технології в готельному господарстві |
4.01.02.05 |
технологічні операції обслуговуючого техноциклу за призначенням |
4.01.02.06 |
технологічні операції обслуговуючого техноциклу за ступенем механізації |
4.01.03 |
Розробляти обслуговуючий технологічний цикл споживання послуг розміщення з упровадженням інноваційних клінінгових технологій |
4.01.03.01 |
клінінгові технології процесу споживання готельних послуг |
4.01.03.02 |
інноваційні технології ведення білизняного господарства в готелі |
4.01.03.03 |
технологічна програма використання миючих засобів та засобів чистки |
4.01.03.04 |
технологічна послідовність прибирання в житлових приміщеннях |
4.01.03.05 | технологічний цикл прибирання санвузла |
4.01.03.06 | види прибирання на житловому поверсі |
4.01.03.07 | планувальна організація житлового поверху |
4.01.03.08 | планувальна організація номерів різної категорії |
4.01.03.09 | планувальна організація обслуговуючих приміщень |
4.01.03.10 |
технологічні операції допоміжного техноциклу за призначенням |
4.01.03.11 |
технологічні операції допоміжного техноциклу за ступенем механізації |
4.01.04 |
Розробляти допоміжний технологічний цикл процесу розміщення для забезпечення контролю технічного та естетичного стану приміщень та устаткування |
4.01.04.01 |
технологічний цикл контролю за технічним та естетичним станом приміщень |
4.01.04.02 |
технологічний цикл контролю за технічним станом обладнання, механізмами та автоматами |
4.01.04.03 |
технологічні операції допоміжного техноциклу за призначенням |
4.01.04.04 |
технологічні операції допоміжного техноциклу за ступенем механізації |
4.02.01 |
Розробляти обслуговуючий технологічний процес виробництва та споживання ресторанних послуг, враховуючи особливості національної кухні |
4.02.01.01 | типологія підприємств харчування |
4.02.01.02 | планувальна організація підприємств харчування |
4.02.01.03 |
технологія заготівельного циклу виробництва кулінарної продукції |
4.02.01.04 | технологія забезпечуючого циклу |
4.02.01.05 |
технологія доготівельного циклу виробництва кулінарної продукції |
4.02.01.06 |
технологія циклу сервіровки (технологічний процес сервіровки, правила техніки сервіровки) |
4.02.01.07 |
технологія основного циклу сервісного обслуговування |
4.02.01.08 | методи і техніка подачі страв |
4.02.01.09 |
технологічні процеси денного раціону харчування (сніданок, обід, вечеря) |
4.02.01.10 | система розрахунків за послуги харчування |
4.02.01.11 |
клінінгові технології в приміщеннях підприємств харчування |
4.02.01.12 | кухня народів світу |
4.02.02 |
Розробляти обслуговуючий технологічний процес виробництва та споживання рекреаційних послуг з урахуванням місця розташування підприємства |
4.02.02.01 |
види рекреаційних послуг з урахуванням місця розташування рекреаційного підприємства |
4.02.02.02 |
види лікувально-профілактичних послуг (грязелікування, бальнеолікування, кліматолікування, водолікування, змішане та санаторне лікування, фізіотерапевтичне лікування) |
4.02.02.03 |
планувальна організація технологічного процесу виробництва і споживання лікувально-профілактичних послуг |
4.02.02.04 |
основні техноцикли процесу виробництва і споживання лікувально-профілактичних послуг (консультація, діагностика, лікувальні процедури) |
4.02.02.05 |
планувальна організація лікувальних пляжів, аеросолярію, кліматологічного павільйону |
4.02.02.06 |
основні техноцикли процесу виробництва і споживання косметичних послуг |
4.02.02.07 |
основні техноцикли процесу виробництва і споживання спортивно-оздоровчих послуг |
4.02.02.08 |
основні техноцикли процесу виробництва і споживання послуг фітнес-центрів |
4.02.03 |
Розробляти обслуговуючий технологічний процес виробництва та споживання бізнес-послуг згідно з партнерськими угодами, рівнем комфорту та можливостями їх надання |
4.02.03.01 | види бізнес-послуг та їх просторова організація |
4.02.03.02 |
основні техноцикли процесу виробництва і споживання бізнес-послуг у приміщеннях житлових номерів |
4.02.03.03 |
основні техноцикли процесу виробництва і споживання послуг у приміщеннях бізнес-центрів |
4.02.03.04 |
основні техноцикли процесу виробництва і споживання бізнес-послуг у приміщеннях конференц-залів |
4.02.03.05 |
основні техноцикли процесу виробництва і споживання бізнес-послуг у приміщеннях виставкових залів та ярмарків |
4.02.04 |
Розробляти обслуговуючий технологічний процес виробництва та споживання туристських послуг відповідно до призначення підприємства та сезонності |
З.12.04 |
Складати тексти фахової документації з використанням слів іншомовного походження |
З.12.04.01 | терміни, професіоналізми та фразеологізми |
З.12.04.02 | номенклатурні назви в професійній мові |
З.12.04.03 |
складноскорочені слова, абревіатури та графічні скорочення |
З.12.04.04 |
географічні назви з номенклатурними словами та без них |
З.12.05 |
Перекладати іншомовні фахові тексти на українську мову, використовуючи термінологічні двомовні словники та електронні словники |
З.12.05.01 | техніка перекладу. Комп'ютерний переклад текстів |
З.12.05.02 | складні випадки слововживання |
З.12.05.03 | синонімічний вибір слова |
З.12.05.04 | багатозначні слова і контекст |
З.12.05.05 | пароніми та омоніми |
З.12.06 |
Використовувати українські виробничо-професійні фразеологізми та номенклатурні назви, складаючи професійні тексти та спілкуючись на професійному рівні |
З.12.06.01 | терміни, професіоналізми та фразеологізми |
З.12.06.02 | номенклатурні назви в професійній мові |
З.12.06.03 |
складноскорочені слова, абревіатури та графічні скорочення |
З.12.06.04 |
географічні назви з номенклатурними словами та без них |
З.13.01 |
Пристосовуватися до нових умов (нових людей, нових мовних засобів, нових способів дії), мобілізувати інші власні компетенції (шляхом спостереження, інтерпретації результатів спостереження, індукції, запам'ятовування тощо) та поповнювати лексичний і граматичний матеріал |
З.13.01.01 |
дослідження друкованої іншомовної оригінальної літератури та розширення лексико-граматичних навичок |
З.13.02 |
Розширювати лексичний та граматичний мінімум, використовуючи інформаційні технології (інформативні бази даних, гіпертексти, системи навігації, пошуку інформації тощо) та іншомовну інформацію (текст, звук, відео) на електронних носіях (включаючи CD-ROM носії та мережу Internet) |
З.13.02.01 | електронні іншомовні джерела |
З.13.02.02 |
лексичний мінімум комп'ютерних (інформаційних) технологій |
З.13.02.03 | рецептивні й продуктивні навички словотворення |
З.14.01 |
Проводити обговорення проблем загальнонаукового та професійно-орієнтованого характеру, що має на меті досягнення порозуміння |
З.14.01.01 | структура діалогу загальнонаукового характеру |
З.14.01.02 |
особливості діалогу професійно-орієнтованого характеру |
З.14.02 |
Проводити усний обмін інформацією в процесі повсякденних і ділових контактів (ділових зустрічей, нарад тощо) з метою отримання інформації, необхідної для вирішення певних завдань діяльності |
З.14.02.01 |
лексичний мінімум ділових контактів, ділових зустрічей, нарад |
З.14.02.02 |
мовленнєвий етикет спілкування: мовні моделі звертання, ввічливості, вибачення, погодження тощо |
З.14.02.03 |
граматичні форми й конструкції, що означають суб'єкт дії, дію, об'єкт дії, характеристику дії, необхідність, бажаність, можливість дії, умовні дії, логіко-смислові зв'язки |
З.14.03 |
Здійснювати супровід та презентацію оригінальної розробки на міжнародній виставці |
З.14.03.01 |
лексичний мінімум для характеристики оригінальних розробок |
З.14.03.02 |
мовно-культурологічний аспект проведення міжнародних виставок |
З.14.03.03 |
граматичні форми й конструкції, що характерні для усних повідомлень за власною спеціальністю |
З.14.04 |
Готувати доповідь-презентацію у певній професійно-орієнтованій галузі |
З.14.04.01 | методика та порядок презентації |
З.14.04.02 |
лексико-граматичний мінімум забезпечення презентацій |
З.14.04.03 |
мовно-комунікативний рівень проведення презентацій |
З.14.05 |
Розуміти монологічне повідомлення в рамках визначеної сфери й ситуації спілкування |
З.14.05.01 |
професійно-орієнтований лексико-граматичний мінімум |
З.14.05.02 | аудіювання та говоріння |
З.14.05.03 |
монологічне повідомлення професійного характеру з визначеним терміном мовлення |
З.14.06 | Будувати діалог за змістом тексту |
З.14.06.01 |
професійно-орієнтований лексико-граматичний мінімум |
З.14.06.02 |
елементи усного перекладу інформації іноземною мовою в процесі ділових контактів, ділових зустрічей, нарад |
З.14.06.03 |
граматика для усного мовлення та письмового викладу інформації |
З.14.06.04 |
вивчення і використання форм і конструкцій, що характерні для мови ділового професійного спілкування у конкретній галузі |
З.15.01 |
Робити записи, виписки, складати план тексту, письмове повідомлення, що відображає певний комунікативний намір |
З.15.01.01 |
лексико-граматичні засоби релевантного відтворення комунікативних намірів на письмі |
З.15.02 |
Вести ділове листування, використовуючи фонові культурологічні та країнознавчі знання |
З.15.02.01 |
мовні особливості ділового листування: лексика, граматика, синтаксис, діловий етикет, культурологічний аспект |
З.15.03 | Заповнювати анкети |
З.15.03.01 | правила та методика складання анкет |
З.15.03.02 | правила та методика заповнення анкет |
З.15.04 | Проводити анотування |
З.15.04.01 |
Методи анотування та реферування іншомовних джерел |
З.15.04.02 |
лінгвістичні особливості анотування та реферування іншомовних джерел |
З.15.05 |
Фіксувати інформацію, отриману під час читання тексту |
З.15.05.01 |
абревіатури фахових термінів у певній професійно-орієнтованій галузі |
З.15.06 | Реалізовувати комунікативні наміри на письмі |
З.15.06.01 |
Методи реалізації на письмі комунікативних намірів (установлення ділових контактів, нагадування, вираження прохання, згоди/незгоди, відмови, вибачення, подяки) |
З.16.01 |
Здійснювати ознайомче, пошукове та вивчаюче читання на основі лексико-граматичного мінімуму, користуючись професійно-орієнтованими іншомовними (друкованими та електронними) джерелами, за допомогою відповідних методів |
З.16.01.01 |
ознайомче читання з визначеною швидкістю без словника |
З.16.01.02 |
пошукове читання з визначеною швидкістю без словника |
З.16.01.03 |
вивчаюче читання з визначеною кількістю невідомих слів (з використанням словника) |
З.16.02 |
Опрацьовувати іншомовні джерела з метою отримання інформації, що необхідна для вирішення певних завдань професійно-виробничої діяльності |
З.16.02.01 |
лексико-граматичні особливості оглядів наукової літератури |
З.16.02.02 | професійно-орієнтовані іншомовні джерела |
З.16.02.03 |
лінгвістичні методи аналітичного опрацювання іншомовних джерел |
З.16.02.04 |
робота з іншомовними джерелами наукового характеру (статті, монографії, реферати, трактати, дисертації тощо) |
З.16.03 |
Працювати з контрактами, релізами про партнерство, результатами патентного пошуку, рекламою з метою врегулювання виробничих процесів |
З.16.03.01 |
робота з іншомовними джерелами професійно-виробничого характеру |
З.17.01 |
Робити переклад іншомовної інформації при виконанні професійних обов'язків, використовуючи комп'ютерні системи автоматизованого перекладу та електронні словники |
З.17.01.01 |
основи перекладу професійно-орієнтованих іншомовних джерел |
З.17.01.02 | комп'ютерний переклад іншомовної інформації |
З.18.01 |
Застосовувати компоненти соціолінгвістичної компетенції для досягнення взаємного порозуміння у виробничих умовах під час усного та письмового спілкування за допомогою відповідних методів |
З.18.01.01 |
лексичний мінімум найменувань установ, організацій, назв керівних посадових осіб, назв предметів, процесів та операцій, фактів тощо у різних сферах життя |
З.18.01.02 |
лексичний мінімум (категорії буття, їх властивості та відносини, географічні, демографічні, економічні та політичні дані) конкретної країни світу, мова якої вивчається |
З.18.01.03 |
лексичний мінімум основ міжкультурної свідомості з визначенням взаємостосунків і взаємовідносин |
З.18.01.04 |
лексичний мінімум регіональних та соціальних відмінностей між Україною та країною, мову якої вивчають |
З.19.01 |
Прогнозувати оптимальні витрати на виробництві та максимальні прибутки за короткотерміновий та довготерміновий періоди |
З.19.01.01 | попит та пропозиція |
З.19.01.02 |
раціональний споживчий вибір та формування ринкового попиту |
З.19.01.03 | витрати виробництва і ціна товару |
З.19.01.04 | прибуток і його норма |
З.19.01.05 | фактори, що впливають на норму прибутку |
З.19.02 |
Визначати ціну та обсяг виробництва в умовах конкуренції |
З.19.02.01 | сутність, види і функції цін |
З.19.02.02 | зміст, види і форми конкуренції |
З.19.03 |
Здійснювати прогноз максимізації загальної корисності та платоспроможності домашнього господарства за фактичних бюджетних обмежень на основі аналізу потреб та сімейного бюджету господарства, використовуючи моделі поведінки споживача |
З.19.03.01 |
домогосподарства як постачальники ресурсів виробництва |
З.19.03.02 | сімейний бюджет: доходи - видатки |
З.19.03.03 | домогосподарства як сфера споживання |
З.19.04 |
Класифікувати та визначати потреби на основі аналізу наявних споживчих благ, використовуючи класифікаційні ознаки |
З.19.04.01 | економічні потреби, їх сутність і класифікація |
З.19.04.02 | закон зростання потреб |
З.19.04.03 | взаємозв'язок потреб і споживання |
З.19.04.04 | гранична корисність продукту |
З.19.04.05 | основи економіки природокористування |
З.19.05 |
Визначати альтернативні варіанти використання економічних ресурсів на основі аналізу наявних економічних та природних ресурсів, використовуючи моделі альтернативних витрат, за допомогою співставлення та порівняння |
З.19.05.01 | фактори, процес і результати виробництва |
З.19.05.02 | економічний розвиток: рушійні сили та фактори |
З.19.05.03 | ринок факторів виробництва і розподіл доходів |
З.19.05.04 | зайнятість, безробіття й інфляція |
З.19.05.05 |
закони обмеження природних ресурсів, зниження енергетичної ефективності природокористування, падіння природно-ресурсного потенціалу |
З.19.06 |
Приймати професійні рішення, адекватні державній економічній політиці, за результатами аналізу законодавчих та нормативних актів України, використовуючи макроекономічні моделі, за допомогою співставлення та порівняння |
З.19.06.01 |
власність та її роль в економічному розвитку суспільства |
З.19.06.02 | мікроекономіка суспільного сектору |
З.19.07 |
Класифікувати та визначати типи економічних систем на основі співвідношення механізмів державного та ринкового регулювання, державної та приватної власності, використовуючи класифікаційні ознаки |
З.19.07.01 | теорія ринкових структур |
З.19.07.02 | функції ринку |
З.19.07.03 | бюджетний дефіцит і державний борг |
З.19.07.04 | економічне зростання та його чинники |
З.19.08 |
Здійснювати прогноз можливих наслідків порушення макроекономічної рівноваги та їх впливу на поведінку економічних суб'єктів на основі аналізу макроекономічних показників, використовуючи моделі загальної економічної рівноваги |
З.19.08.01 | теорія фірми та ринкова пропозиція |
З.19.08.02 |
сукупний попит та його регулювання. Фіскальна політика |
З.19.08.03 | сукупна пропозиція та її динаміка |
З.19.08.04 | зайнятість, безробіття та інфляція |
З.19.09 |
Визначати систему можливих конкурентних переваг і пріоритетів розвитку національної економіки України на основі аналізу показників світових ринків зовнішньоекономічної діяльності, використовуючи моделі абсолютних відносин та конкурентних переваг |
З.19.09.01 | зовнішньоекономічні зв'язки |
З.19.09.02 |
закономірності переходу від директивно-планової до ринкової економіки |
З.19.09.03 | формування економічної системи України |
З.20.01 |
Враховувати права, свободи та обов'язки людини і громадянина, що закріплені Конституцією України |
З.20.01.01 | права, свободи та обов'язки людини і громадянина |
З.20.01.02 |
Конституція України - основний закон держави |
З.20.02 |
Враховувати правовий статус і повноваження державних органів законодавчої влади та органів виконавчої влади різних рівнів, що закріпленіКонституцією України |
З.20.02.01 |
правовий статус і повноваження Верховної Ради України |
З.20.02.02 | Президент України, його повноваження |
З.20.02.03 | Кабінет Міністрів України, його повноваження |
З.20.02.04 |
органи виконавчої влади різних рівнів, їх повноваження |
З.20.03 |
Враховувати правовий статус і повноваження органів місцевого самоврядування, з якими виникають юридичні стосунки |
З.20.03.01 | поняття про самоврядування |
З.20.03.02 |
органи місцевого самоврядування в Україні, їх повноваження |
З.20.04 |
Проводити аналіз документів галузі та конкретного підприємства (установи) щодо їх відповідності положенням цивільного права |
З.20.04.01 |
громадяни та юридичні особи як суб'єкти цивільного права |
З.20.04.02 | відносини, які регулюються цивільним правом |
З.20.04.03 | цивільна правоздатність і цивільна дієздатність |
З.20.05 |
Використовувати положення цивільного права при підготовці нормативних та інших документів конкретного підприємства (установи) |
З.20.05.01 |
громадяни та юридичні особи як суб'єкти цивільного права |
З.20.05.02 | відносини, які регулюються цивільним правом |
З.20.05.03 |
поняття і загальна характеристика цивільної правоздатності і цивільної дієздатності |
З.20.06 |
Використовувати положення цивільного права при регулюванні майнових стосунків |
З.20.06.01 | право власності та його конституційний захист |
З.20.06.02 | форми та види власності |
З.20.06.03 | поняття цивільної угоди і цивільного договору |
З.20.06.04 |
поняття цивільної угоди і цивільного договору купівлі-продажу |
З.20.06.05 |
поняття цивільної угоди і цивільного договору майнового найму (оренди) |
З.20.06.06 | договір позики |
З.20.07 |
Використовувати положення цивільного права при регулюванні сімейних стосунків |
З.20.07.01 |
поняття спадщини. Спадкування за законом і за заповітом. Перша та друга черга спадкоємців за законом |
З.20.07.02 | поняття шлюбу, умови і порядок його укладення |
З.20.07.03 |
підстави і порядок розірвання шлюбу. Визнання шлюбу недійсним |
З.20.07.04 | майнові права подружжя |
З.20.07.05 | опіка й піклування |
З.21.01 |
Визначати періоди, закономірності формування та розвитку етнополітичних процесів в Україні на основі результатів аналізу історичних джерел та історіографічної літератури, використовуючи ознаки соціально-історичних епох та критерії причинно-наслідкових зв'язків історичних процесів |
З.21.01.01 |
формування і розвиток історико-етнографічних регіонів України |
З.21.01.02 |
історичні процеси в міграційних та еміграційних явищах українців |
З.21.01.03 |
історія та історіографія в еволюції, їх місце і роль в гуманізації діяльності людини, громадянина |
З.21.01.04 |
етнополітика та її особливості в різних періодах життя народу |
З.21.01.05 |
історія формування соціальних груп та їх роль в створенні оригінальної форми державності |
З.21.02 |
Визначати особливості сучасного соціально-політичного розвитку українського суспільства та його перспективу на основі аналізу сучасних документів та історичних матеріалів, що відтворюють закономірності попереднього життя українського народу |
З.21.02.01 |
основні закономірності розвитку державності, етносів в Україні |
З.21.02.02 |
визначальні тенденції розвитку освіти, науки, техніки як фундаментальних основ рівня життя українського етносу |
З.21.02.03 |
історія формування та діяльності громадських, культурологічних, освітніх, політичних організацій українського народу |
З.21.02.04 |
еволюція, закономірність, ефективність розвитку (за періодами) державності України |
При здійсненні виробничої або соціальної діяльності |
|
З.22.01 |
Типологізувати результати спостережень на основі власних спостережень за реальними процесами, використовуючи категоріальний апарат та рефлексивні навички |
З.22.01.01 |
людське усвідомлення об'єктивної й суб'єктивної реальності |
З.22.02 |
Подавати результати спостережень у визначеній знаковій системі, використовуючи типологізовані результати спостережень, за допомогою методологічних принципів формалізації |
З.22.02.01 | практичний спосіб людського буття |
З.22.02.02 | форми й методи наукового пізнання |
З.22.03 |
Накопичувати необхідний для структурування обсяг розрізненого інформаційного матеріалу, використовуючи формалізовані результати спостережень, за допомогою наданих критеріїв оцінювання |
З.22.03.01 | основний зміст пізнавальної діяльності |
З.22.04 |
Структурувати інформацію на основі аналізу розрізненого інформаційного матеріалу за допомогою методологічних принципів розподілу та класифікації |
З.22.04.01 | форми й методи наукового пізнання |
З.22.04.02 | основний зміст пізнавальної діяльності |
З.23.01 |
Виявляти зв'язки між елементами інформаційного матеріалу у процесі роботи зі структурованою інформацією відповідно до визначеної мети діяльності |
З.23.01.01 |
людське усвідомлення об'єктивної й суб'єктивної реальності |
З.23.01.02 | основний зміст пізнавальної діяльності |
З.23.02 |
Визначати наявність системи у процесі роботи зі структурованою інформацією на основі відомостей про зв'язки між елементами інформаційного матеріалу |
З.23.02.01 | система філософських категорій |
З.23.02.02 | форми й методи наукового пізнання |
З.23.03 |
Установлювати тип системи та її характеристики з метою виявлення їх відповідності (невідповідності) меті діяльності на основі результатів порівняльного аналізу визначеної системи з існуючими моделями систем |
З.23.03.01 | моделювання філософських проблем |
З.23.03.02 | типологія філософських систем |
З.23.04 |
Синтезувати схему функціонування оптимальної системи з урахуванням мети діяльності та визначених критеріїв ефективності |
З.23.04.01 | моделювання філософських проблем |
З.23.04.02 | філософське вчення про розвиток |
З.23.05 |
Установлювати зв'язки між елементами оптимальної системи відповідно до мети діяльності та визначених критеріїв ефективності, використовуючи правила генетичної логіки |
З.23.05.01 | моделювання філософських проблем |
З.23.05.02 | філософське вчення про розвиток |
З.23.06 |
Здійснювати переведення ієрархічно структурованої інформації до вигляду синтетичної системної цілісності з теоретично визначеними правилами функціонування, використовуючи методи діалектики |
З.23.06.01 | філософське вчення про розвиток |
З.23.06.02 | закони діалектики |
З.24.01 |
Розробляти практичні рекомендації щодо здійснення безпечної та ефективної діяльності, використовуючи теоретично визначені правила функціонування системи, за певними методиками |
З.24.01.01 |
практичний спосіб людського буття в природному та соціокультурному просторі |
З.24.01.02 | мета і цінність людської життєдіяльності |
З.24.02 |
Здійснювати діяльність, виконуючи практичні рекомендації щодо здійснення безпечної та ефективної діяльності |
З.24.02.01 | мета і цінність людської життєдіяльності |
З.24.02.02 | глобальні проблеми сучасності |
З.24.02.03 | соціально-екологічні наслідки глобалізації |
З.24.03 |
Установлювати ступінь істинності теоретично визначених правил на основі аналізу результатів виконання практичних рекомендацій щодо здійснення безпечної та ефективної діяльності |
З.24.03.01 | форми й методи наукового пізнання |
З.24.03.02 |
практичний спосіб людського буття в природному та соціально-культурному просторі |
З.25.01 |
Визначати тип конкретної релігійної доктрини за результатами аналізу релігійної літератури та інших джерел інформації, використовуючи критерії і типології релігійних доктрин |
З.25.01.01 | еволюція і типи релігій |
З.25.01.02 | локальні релігії. Світові релігії |
З.25.02 |
Визначати тип конкретної релігійної конфесії, її релігійну орієнтацію та місце в державному устрої та суспільному житті держави на основі аналізу релігійної літератури, державних нормативно-правових документів про релігійні конфесії (суспільні об'єднання), програмних документів релігійної конфесії, використовуючи критерії класифікації релігійних конфесій, а також ознаки конкретної релігійної доктрини |
З.25.02.01 | релігійні конфесії та напрями |
З.25.02.02 | соціальні інститути та спільності |
З.25.03 |
Визначати форми та типи релігії в конкретній державі на основі аналізу джерел інформації, нормативно-правових документів релігійних конфесій (суспільних об'єднань), довідників, релігійної літератури тощо, використовуючи ознаки та критерії класифікації релігійних доктрин та течій |
З.25.03.01 | релігійні конфесії та напрями в Україні |
З.25.04 |
Визначати місце релігії в державному устрої конкретної держави згідно з Конституцією держави, державними нормативно - правовими документами щодо формування та функціонування суспільних об'єднань, використовуючи критерії і типологію держави |
З.25.04.01 | релігійні конфесії та напрями |
З.25.04.02 | соціальні інститути та спільності |
З.25.05 |
Визначити наявність та характер впливу релігійної ідеології на владу та суспільне життя в конкретній державі на основі аналізу джерел інформації, результатів соціологічних опитувань населення щодо релігійних уподобань, довіри до конкретних релігійних лідерів тощо за допомогою відповідних критеріїв |
З.25.05.01 | соціальні інститути та спільності |
З.25.06 |
Визначати власні релігійні переконання на основі аналізу результатів самоспостережень, використовуючи ознаки конкретної релігійної доктрини |
З.25.06.01 | спрямованість особистості |
З.25.06.02 | релігійні конфесії та напрями в Україні |
З.25.07 |
Визначати релігійні переконання учасників спільної діяльності на основі аналізу результатів власних спостережень, використовуючи ознаки конкретної релігійної доктрини |
З.25.07.01 | спрямованість особистості |
З.25.07.02 | релігійні конфесії та напрями в Україні |
В умовах виробничої або побутової діяльності | |
З.26.01 |
Визначати тип етико-естетичної теорії на основі аналізу джерел інформації, використовуючи ознаки моральних переконань та смакових уподобань |
З.26.01.01 | етико-естетичні теорії |
З.26.01.02 | категорії етики |
З.26.01.03 | категорії естетики |
З.26.01.04 |
етико-естетичні імперативи в природному та соціально-культурному просторах |
З.26.02 |
Визначати власні моральні переконання та смакові уподобання на основі аналізу результатів самоспостережень, використовуючи етико-естетичну теорію |
З.26.02.01 | етико-естетичні теорії |
З.26.02.02 |
етико-естетичні імперативи в природному та соціально-культурному просторах |
З.26.03 |
Визначати моральні переконання та смакові уподобання учасників спільної діяльності на основі аналізу результатів власних спостережень, використовуючи етико-естетичну теорію |
З.26.03.01 | етико-естетичні теорії |
З.26.03.02 |
етико-естетичні імперативи в природному та соціально-культурному просторах |
З.26.04 |
Знаходити компромісні рішення при здійсненні спільної діяльності з урахуванням визначених моральних переконань та смакових уподобань |
З.26.04.01 | реалізація оцінкових форм свідомості |
З.27.01 |
Проводити аналіз наявної інформації за допомогою формальних логічних процедур на її відповідність умовам необхідності й достатності для забезпечення ефективної діяльності та відповідно до вимог внутрішньої несуперечності |
З.27.01.01 | основні закони правильного мислення |
З.27.01.02 | поняття, судження, умовиводи |
З.27.01.03 | гіпотеза |
З.27.02 |
На основі результатів структурно-логічної обробки інформації робити висновок щодо її придатності для здійснення заданих функцій |
З.27.02.01 | дедуктивні умовиводи |
З.27.02.02 | індуктивні умовиводи |
З.27.02.03 | аналогія |
З.27.02.04 | доведення й спростування |
З.27.03 |
Встановлювати якість попередньо виконаних логічних операцій на основі результатів здійсненої діяльності за допомогою певних критеріїв |
З.27.03.01 | індуктивні міркування |
З.27.04 |
Знаходити помилки в структурі логічних операцій за умов негативного результату діяльності |
З.27.04.01 | доведення й спростування |
В умовах виробничої або побутової діяльності | |
З.28.01 |
Проводити спостереження за діяльністю людини за певними методиками |
З.28.01.01 | діяльнісний підхід у культурології |
З.28.01.02 | культура та природа |
З.28.01.03 | культура та цивілізація |
З.28.02 |
Класифікувати результати спостережень за діяльністю, використовуючи ознаки синхронічних та діахронічних зв'язків в природному та соціально-культурному просторах |
З.28.02.01 | компаративний аналіз культур |
З.28.02.02 | еволюція культури |
З.28.03 |
Проводити нормування та систематизацію результатів спостереження за діяльністю з урахуванням правил поведінки |
З.28.03.01 | еволюція культури |
З.28.03.02 | культурний простір та зв'язки |
З.28.04 |
Визначати культурний контекст на основі аналізу результатів спостережень за діяльністю за допомогою критеріїв нормування та систематизації |
З.28.04.01 | еволюція культури |
З.28.04.02 | культурний простір та зв'язки |
З.28.04.03 | ідея "прогресу" |
З.28.05 |
Інтегрувати власну діяльність у культурне оточення з урахуванням визначеного місця окремих соціокультурних елементів у культурному контексті |
З.28.05.01 | контекстуалізація |
З.28.05.02 | діяльнісний підхід у культурології |
З.28.05.03 | етнічні культури в умовах глобалізації |
З.29.01 |
Класифікувати проблему та систему, використовуючи її ознаки, на основі результатів аналізу інформації, що характеризує екологічну ситуацію, на підставі відомостей щодо структури об'єкта діяльності та його призначення, функцій тощо |
З.29.01.01 | прикладні аспекти екології |
З.29.01.02 | екологічні проблеми України та її регіонів |
З.29.01.03 |
стратегія і тактика збереження та стабільного розвитку життя на Землі |
З.29.02 |
Визначати стратегію і тактику діяльності, яка б забезпечувала стабільний розвиток життя на Землі, з урахуванням особливостей визначеної системи, використовуючи загальноприйняті схеми взаємодії та взаємозв'язків всіх компонентів у природничій, соціальній і технологічних сферах |
З.29.02.01 | прикладні аспекти екології |
З.29.02.02 | основи теоретичної екології |
З.29.02.03 | екологічні проблеми України та її регіонів |
З.29.02.04 |
стратегія і тактика збереження та стабільного розвитку життя на Землі |
З.30.01 |
Визначати та класифікувати мету заходів (або інновацій) |
З.30.01.01 | прикладні аспекти екології |
З.30.01.02 | основи теоретичної екології |
З.30.01.03 | екологічні проблеми України та її регіонів |
З.30.01.04 |
стратегія і тактика збереження та стабільного розвитку життя на Землі |
З.30.02 |
Визначати адекватність застосованих для досягнення мети технологій, обраних методів, форм, засобів тощо |
З.30.02.01 | прикладні аспекти екології |
З.30.02.02 | основи теоретичної екології |
З.30.02.03 | екологічні проблеми України та її регіонів |
З.30.02.04 |
стратегія і тактика збереження та стабільного розвитку життя на Землі |
З.30.03 |
Визначати зовнішні та внутрішні чинники, що сприяють або не сприяють досягненню мети заходів |
З.30.03.01 | прикладні аспекти екології |
З.30.03.02 | основи теоретичної екології |
З.30.03.03 | екологічні проблеми України та її регіонів |
З.30.03.04 |
стратегія і тактика збереження та стабільного розвитку життя на Землі |
З.30.04 |
Прогнозувати ступінь заходів (інновацій), застосованих для досягнення мети |
З.30.04.01 | екологічний моніторинг |
З.30.04.02 |
еколого-економічні проблеми розвитку та розміщення підприємств індустрії гостинності |
З.30.04.03 | екологічний контроль, його об'єкти та форми |
З.30.05 |
Визначати заходи, що можуть забезпечити досягнення визначених цілей або покращити результати діяльності |
З.30.05.01 |
контроль та господарський механізм природокористування |
З.30.05.02 | законодавчі функції управління |
З.30.05.03 |
екологічна безпека життєдіяльності якістю природного середовища |
В умовах виробничої або побутової діяльності | |
З.31.01 |
Ідентифікувати джерела і типи небезпек, шкідливі та небезпечні чинники на основі аналізу результатів власних спостережень за навколишнім середовищем, використовуючи типові ознаки виникнення небезпек |
З.31.01.01 | безпека в системі "людина - техніка - середовище" |
З.31.01.02 |
поняття про людський чинник та його роль у виникненні небезпек |
З.31.01.03 |
шкідливі і небезпечні чинники життєвого середовища |
З.31.01.04 | безпосередні причини події, випадку, інциденту |
З.31.01.05 | загальні поняття аналізу та оцінки ризиків |
З.31.02 |
Прогнозувати можливість виникнення небезпек, шкідливих та небезпечних чинників на основі результатів аналізу характеру діяльності людини та моделей типових небезпечних ситуацій |
З.31.02.01 |
узагальнена модель забезпечення безпеки життєдіяльності людини |
З.31.02.02 |
методологічні основи визначення небезпечних об'єктів та процесів |
З.31.02.03 | засоби та заходи безпеки |
З.31.02.04 | логічна побудова дерева подій |
З.31.02.05 | якість - категорія безпеки |
З.31.03 |
Визначати рівень індивідуального ризику на основі інформації про наявність або можливість виникнення шкідливих і небезпечних чинників та про їх кількісні характеристики за допомогою моделей типових небезпечних ситуацій |
З.31.03.01 | узагальнена модель безпеки життєдіяльності людини |
З.31.03.02 | якісний і кількісний аналіз рівня ризиків |
З.31.03.03 | прийнятний рівень ризику |
З.31.03.04 | якість - категорія безпеки |
З.31.04 |
Зменшувати ризик допустимих значень, використовуючи інформацію про допустимий рівень індивідуального ризику та типові рекомендації щодо адекватних дій у разі виникнення ознак небезпечної ситуації |
З.31.04.01 | управління безпекою життєдіяльності |
З.31.04.02 | якісний і кількісний аналіз рівня ризиків |
З.31.04.03 | бар'єри для попередження і захисту |
З.31.04.04 |
класифікація та характеристика типових видів небезпечних ситуацій |
З.31.04.05 |
поняття про причинно-наслідкові зв'язки виникнення випадків та інцидентів з урахуванням кореневих та безпосередніх причин |
З.31.05 |
Своєчасно визначати наявність небезпечної ситуації, її вид та резерв часу на основі аналізу результатів власних спостережень за навколишнім середовищем, використовуючи типові ознаки шкідливих і небезпечних чинників |
З.31.05.01 | управління безпекою життєдіяльності |
З.31.05.02 | бар'єри для попередження і захисту |
З.31.05.03 |
класифікація та характеристика типових видів небезпечних ситуацій |
З.31.06 |
Визначати план індивідуальних дій з метою попередження або зменшення рівня вірогідного пошкодження на основі результатів прогнозу можливості виникнення небезпек, шкідливих та небезпечних чинників або на основі інформації про наявність і вид небезпечної ситуації, резерву часу, а також типових рекомендацій щодо адекватних дій |
З.31.06.01 | управління безпекою життєдіяльності |
З.31.06.02 |
шкідливі і небезпечні чинники життєвого середовища |
З.31.06.03 |
класифікація та характеристика типових видів надзвичайних ситуацій |
З.31.06.04 | логічна побудова дерева подій |
З.31.07 |
Реалізовувати попередньо розроблений план дій щодо попередження або зменшення можливого пошкодження, використовуючи штатні та допоміжні засоби |
З.31.07.01 | управління безпекою життєдіяльності |
З.31.07.02 |
шкідливі і небезпечні чинники життєвого середовища |
З.31.07.03 | засоби та заходи забезпечення безпеки |
З.31.08 |
Розробляти і оформляти вимоги до відповідних органів виконавчої влади та об'єктів господарювання щодо визначення фактичного й забезпечення допустимого рівня небезпеки та створення нешкідливих умов для життєдіяльності на основі положень нормативно-правових актів та індикаторів сталого розвитку |
З.31.08.01 |
державне управління та нагляд за безпекою життєдіяльності |
З.31.08.02 |
положення про розслідування та облік випадків та інцидентів невиробничого характеру |
З.31.08.03 |
поняття про індикатори сталого розвитку. Індекс людського розвитку |
З.31.08.04 |
безпека - базовий чинник сталого людського розвитку |
З.31.08.05 | культура безпеки. Декларація про безпеку |
З.31.09 |
Давати оцінку екологічних та соціальних наслідків випадків та інцидентів на основі аналізу результатів спостережень за навколишнім середовищем, використовуючи адекватні методи та методики |
З.31.09.01 |
методи та методики кількісної оцінки екологічних та соціальних наслідків випадків та інцидентів |
З.31.09.02 |
аналіз видів, наслідків та критичності відмов елементів системи |
З.31.09.03 |
прямі та непрямі оцінки екологічної шкоди для людей та довкілля |
З.31.09.04 |
оцінка екологічних та соціальних ризиків виникнення несприятливого впливу |
З.31.09.05 |
паспорт безпеки речовин, матеріалів. Паспорт ризику об'єкта |