- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Інструкція
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МВС України
04.10.2003 N 1155
( z0259-04 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 березня 2004 р.
за N 260/8859
( Інструкція втратила чинність на підставі Наказу Міністерства
внутрішніх справ
N 940 від 22.10.2012 )
ІНСТРУКЦІЯ
про оперативне інформування в органах і підрозділах внутрішніх справ, внутрішніх військах та навчальних закладах МВС України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами
Міністерства внутрішніх справ
N 458 від 30.04.2004
N 860 від 10.10.2005
N 182 від 27.04.2009
N 384 від 06.07.2011
N 274 від 30.03.2012 )
( У тексті Інструкції про оперативне інформування в
органах і підрозділах внутрішніх справ, внутрішніх
військах та навчальних закладах МВС України слова
"відповідальний черговий" в усіх відмінках
замінено словами "відповідальний від керівництва"
у відповідних відмінках згідно з Наказом
Міністерства внутрішніх справ
N 860 від 10.10.2005 )
( У тексті Інструкції та додатках до неї після абревіатур
"ГУМВС, УМВС" доповнено абревіатурою "УМВСЗТ" згідно з
Наказом Міністерства внутрішніх справ
N 182 від 27.04.2009 )
( У тексті Інструкції слова "на залізничному транспорті"
в усіх відмінках замінено словами "на залізницях"
у відповідному відмінку, абревіатуру "УМВСЗТ" виключено
згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
N 384 від 06.07.2011 )
1. Загальні положення
1.1. Оперативне інформування - це єдина система збирання, опрацювання та подання до МВС України, ГУМВС, УМВС, ГУВВ оперативної інформації про резонансні злочини та інші надзвичайні події, а також стеження за розкриттям цих злочинів та реагуванням на надзвичайні ситуації. Ця система є невід'ємною частиною завдань, які стоять перед органами і підрозділами внутрішніх справ, внутрішніми військами, навчальними закладами МВС України і спрямовані на підтримання громадського порядку та безпеки громадян на всій території України.
1.2. Своєчасність проходження оперативної інформації, її повнота й об'єктивність забезпечують негайне реагування на негативний розвиток подій, дозволяють попередити або локалізувати їх, у т.ч. із залученням можливостей інших органів і підрозділів внутрішніх справ, військових формувань та спеціальних служб. Ці завдання можливо вирішити лише за умови правильної оцінки повідомлення, що надійшло до ОВС, можливого негативного розвитку подій або резонансу серед населення, а також негайної доповіді до вищестоящого ОВС. Термін інформування обчислюється з моменту надходження до ОВС первинних відомостей про виникнення ситуації, що підпадає під дію
Переліку (додаток 1 до наказу): повідомлення телефоном, усної чи письмової заяви, матеріалів з інших правоохоронних органів тощо.
1.3. Відповідальний від керівництва, як старший оперативний начальник добових нарядів та сил і засобів, що залучені до охорони громадського порядку, уживає всіх заходів для отримання вичерпної інформації про оперативну ситуацію на території обслуговування, вимагає від підпорядкованих структурних підрозділів та нарядів надання найбільш повних відомостей, необхідних для оперативного інформування.
1.4. Попередня кваліфікація та оцінка події, що підпадає під дію
Переліку, робиться виходячи з її явних ознак. При цьому неприпустимо очікувати порушення кримінальної справи, висновків експертизи, офіційної інформації від компетентних служб тощо. Дієвість оперативного інформування в органах і підрозділах внутрішніх справ досягається високою професійною підготовкою чергових нарядів і служб, що залучені до охорони громадського порядку, високим ступенем організованості та дисципліни працівників на цій ділянці роботи, зрілістю й відповідальністю керівників, які подають інформацію до вищих інстанцій.
2. Порядок збирання, опрацювання та подання оперативної інформації в міськрайлінорганах внутрішніх справ
2.1. При надходженні заяви, повідомлення про злочин чи іншу надзвичайну подію черговий, діючи відповідно до вимог Інструкції з організації реагування органів внутрішніх справ на повідомлення про злочини, інші правопорушення та події, затвердженої наказом МВС України від 4.10.2003
N 1155, з'ясовує характер і обставини того, що сталося, забезпечує направлення на місце події слідчо-оперативної групи та інших нарядів і водночас доповідає про подію відповідальному від керівництва, начальнику ОВС, а у випадках, передбачених Переліком, - до вищестоящої чергової частини.
2.2. У разі вчинення резонансних злочинів, насамперед, вбивств, розбоїв, збройних нападів тощо начальник МРЛО або особа, яка його заміщає, особисто виїжджає на місце події для організації розкриття таких злочинів та своєчасного подання до ГУМВС, УМВС, об'єктивних відомостей. В усіх інших випадках вчинення злочинів чи виникнення надзвичайних подій, які передбачені
Переліком, на місце події має виїжджати, принаймні, відповідальний від керівництва МРЛО. Прибувши на місце події, керівники МРЛО або структурного підрозділу, старший слідчо-оперативної групи чи наряду міліції негайно інформують чергового ОВС про фактичні обставини злочину чи іншої надзвичайної події. У випадках виникнення подій, які мають тривалий характер, черговий інформується про їх розвиток через кожну годину (у разі ускладнення - негайно).
2.3. Згідно з інформацією, отриманою з місця події (телефоном або після повернення слідчо-оперативної групи, з урахуванням необхідності дотримання строків оперативного інформування), начальник ОВС визначає головний структурний підрозділ, а в разі потреби й інші служби, на які покладає контроль за розкриттям, розслідуванням злочину, розвитком ситуації та ліквідацією її наслідків.
2.4. Начальник структурного підрозділу, на який покладається контроль, вивчає зібрані матеріали, готує проект спецповідомлення та подає його до чергової частини. Якщо не вдалося отримати докладні відомості про злочин чи подію у строк, визначений
Переліком, у спецповідомленні подається попередня інформація з подальшим додатковим повідомленням. Після підпису начальником МРЛО або особою, яка його заміщає (обов'язково ставиться дата і час), черговий реєструє спецповідомлення в книзі обліку вихідних телеграм і каналами електронної пошти (за винятком випадків, коли передачу інформації передбачено закритими каналами зв'язку) з обов'язковим дублюванням повідомлень мережею телеграфного зв'язку надсилає до чергової частини ГУМВС, УМВС та вищого структурного підрозділу. Спецповідомлення підшивається у спеціальній папці-накопичувачі та зберігається в черговій частині протягом року, а його копія долучається до матеріалів, на підставі яких воно підготовлено.
( Пункт 2.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
N 860 від 10.10.2005 )
2.5. Відповідальний від керівництва здійснює постійний контроль за збиранням і проходженням інформації про злочини і події, визначені
Переліком, та своєчасним поданням спецповідомлень до вищої чергової частини.
2.6. Начальники структурних підрозділів МРЛО в разі розкриття злочину, а також у випадку прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи за матеріалами, що знаходяться в їх провадженні, або направлення матеріалів за належністю до іншого ОВС чи іншого правоохоронного органу подають з цього приводу протягом чергової доби до чергової частини спецповідомлення, підписане начальником МРЛО або особою, що його заміщає, яке негайно передається до ГУМВС, УМВС. В інформації про відмову в порушенні кримінальної справи обов'язково мають бути зазначені підстави прийнятого рішення та норми кримінально-процесуального законодавства України.
2.7. Керівники слідчих підрозділів у випадках порушення кримінальної справи, перекваліфікації або закриття кримінальних справ, що перебувають у провадженні слідчих або дізнавачів, стосовно злочинів, визначених Переліком (у тому числі згідно з попередньою кваліфікацією), а також у разі виявлення в ході слідства таких злочинів цієї ж доби подають до чергової частини спецповідомлення про цей факт. У випадках, якщо до моменту порушення кримінальної справи спецповідомлення стосовно даного злочину не було подане у зв'язку з тим, що злочин не передбачений Переліком, або якщо спецповідомлення подавалося як про злочин іншої кваліфікації, начальник слідчого підрозділу вживає заходів щодо подання цієї ж доби до чергової частини МРЛО відповідної інформації або доповнення про подію. Начальник слідчого підрозділу та слідчий, який перекваліфіковує кримінальну справу, несуть персональну відповідальність за інформування про це чергової частини.
( Пункт 2.7 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
N 182 від 27.04.2009 )
2.8. При надходженні з прокуратури картки на виявлений чи розкритий працівниками прокуратури злочин, обумовлений
Переліком, начальник ОВС визначає структурний підрозділ, на який покладає контроль за його розкриттям і розслідуванням, доручає керівнику згаданого підрозділу підготувати спецповідомлення в обсязі, передбаченому цією Інструкцією, та забезпечити його направлення того самого дня у встановленому порядку до вищої чергової частини.
2.9. Оперативний черговий опрацьовує отриману під час чергування інформацію про злочини та події і на її основі готує добове зведення, яке надає керівництву міських, районних, лінійних органів та зацікавленим структурним підрозділам. Під кожним випадком, інформація про який передавалася до чергової частини, в якої перебуває в оперативному підпорядкуванні, у графі 5 ЖРЗПЗ, робиться відповідна відмітка "ГУМВС (УМВС) поінформовано" (зазначається дата і час телефонної доповіді, прізвище працівника, який отримав інформацію, вихідний номер спецповідомлення).
( Пункт 2.9 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
N 860 від 10.10.2005 )
3. Порядок збирання, оброблення та подання оперативної інформації в ГУМВС, УМВС
3.1. При збиранні, обробленні та поданні оперативної інформації, а також забезпеченні стеження за розкриттям та розслідуванням резонансних злочинів, ліквідації наслідків інших надзвичайних подій посадові особи ГУМВС, УМВС керуються вимогами законів та цього наказу в частині, що їх стосується.
3.2. При отриманні інформації про злочини і події, що мали місце на території обслуговування і підпадають під
Перелік, оперативний черговий ГУМВС, УМВС негайно доповідає про це черговому МВС України, начальнику ГУМВС, УМВС, його заступникам відповідно до розподілу функціональних повноважень, відповідальному від керівництва, начальнику Штабу, начальнику оперативного відділу (відділення) Штабу, начальнику чергової частини, інформує керівників та чергових зацікавлених структурних підрозділів УМВС, ГУМВС, за потреби сповіщає чергові служби відповідних відомств. Інформація про надзвичайні події серед особового складу негайно доповідається начальникам управлінь (відділів) внутрішньої безпеки (далі - УВБ, ВВБ) та інспекцій з особового складу (далі - ІОС).
3.3. При отриманні повідомлень про резонансні вбивства, розбої, злочини, вчинені із застосуванням вогнепальної зброї чи вибухівки, інші злочини чи надзвичайні події, що можуть викликати широкий громадський резонанс, начальник ГУМВС, УМВС або особа, яка його заміщає, особисто виїжджає на місце події для якісної організації розкриття таких злочинів, затримання злочинців, застосування до підозрюваних осіб необхідних запобіжних заходів та своєчасного подання до міністерства об'єктивних відомостей. В усіх інших випадках вчинення особливо тяжких злочинів, інших резонансних злочинів та надзвичайних подій, на місце події виїжджає відповідальний від керівництва від керівництва ГУМВС, УМВС. Прибувши на місце події, він оцінює характер, суспільну небезпеку злочину чи події, ефективність вжитих заходів щодо усунення можливих негативних наслідків, розкриття злочину, розшуку злочинців і, у разі потреби, організовує надання допомоги МРЛО, забезпечує належну взаємодію з сусідніми МРЛО, ГУМВС, УМВС, а також з іншими правоохоронними органами. У подальшому, за погодженням з начальником ГУМВС, УМВС відповідальний від керівництва визначає головний структурний підрозділ, а в разі потреби й інші служби, на які буде покладено контроль за розкриттям, розслідуванням злочину, розвитком ситуації та ліквідацією її наслідків.
3.4. Начальник структурного підрозділу, на який покладається контроль, готує проект спецповідомлення і подає його до чергової частини. Спецповідомлення після підпису каналами електронної пошти (за винятком випадків, коли передачу інформації передбачено закритими каналами зв'язку) з обов'язковим його дублюванням мережею телеграфного зв'язку надсилається до чергової частини та зацікавлених структурних підрозділів МВС України (адреси підрозділів закріплені в адресній книзі, створеній Департаментом інформаційних технологій (далі - ДІТ) при МВС України згідно з вимогами наказу МВС України від 14.05.98 N 343).
( Пункт 3.4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
N 860 від 10.10.2005 )
3.5. Начальники структурних підрозділів про розкриття резонансних злочинів та відмову в порушенні кримінальної справи за матеріалами, які перебувають у їх провадженні, письмово інформують чергову частину ГУМВС, УМВС, що у встановленому порядку негайно передається до чергової частини МВС.
3.7. Керівники слідчих підрозділів у разі перекваліфікації складу злочину або припинення провадження в кримінальних справах, що перебувають у провадженні слідчих та дізнавачів, про злочини, передбачені Переліком, а також у разі виявлення в ході слідства чи дізнання таких злочинів цієї ж доби подають до чергової частини спецповідомлення про цей факт. У випадках, якщо до моменту порушення кримінальної справи спецповідомлення про вказаний злочин не було подане у зв'язку з тим, що він не передбачений Переліком, або інформація надавалася як про злочин іншої кваліфікації, начальник слідчого підрозділу вживає заходів щодо подання цієї ж доби до чергової частини ГУМВС, УМВС відповідної інформації або доповнення до такої події. Начальник слідчого підрозділу та слідчий, який перекваліфіковує кримінальну справу, несуть персональну відповідальність за інформування про це чергової частини.
( Пункт 3.7 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
N 182 від 27.04.2009 )
3.8. На злочини, визначені Переліком, управління (відділ) інформаційних технологій (далі - УІТ, ВІТ) ГУМВС, УМВС щоденно подає до чергової частини ГУМВС, УМВС письмову інформацію (роздрук) про надходження за минулу добу облікових документів, передбачених спільним наказом Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Міністерства юстиції України від 26.03.2002
N 20/84/293/126/18/5 - статистичних карток форми 1 на виявлений злочин (у розрізі реквізитів 1, 3, 4, 7, 18), форми 1.1 про наслідки розслідування злочину (у розрізі реквізитів 1, 3, 4, 7, 18) та форми 4 на злочин, за вчинення якого особі пред'явлено обвинувачення (у розрізі реквізитів 1, 3, 4, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 16). Чергова частина опрацьовує цю інформацію, при виявленні розбіжностей доповідає по команді, витребовує з місць та, у разі потреби, від структурних підрозділів відсутню інформацію, враховує її в добовому зведенні та вносить корективи до бази даних. ОВС та структурні підрозділи за фактами порушень системи інформування проводять службові перевірки і про їх результати в 10-денний термін інформують штаби.
3.9. Оперативний черговий опрацьовує отриману під час чергування інформацію про злочини та події і на її основі готує добове зведення, яке надає керівництву ГУМВС, УМВС та зацікавленим структурним підрозділам. Під кожним випадком, що передавався до вищої чергової частини, робиться відповідна відмітка "МВС поінформовано".
3.10. Черговий ГУМВС, УМВС щодобово, в період з 6 до 7 години ранку, звіряє по телефону з черговою частиною МВС проходження оперативної інформації про найбільш резонансні злочини та події за минулу добу і доповідає про ті, що готуються до наступного добового зведення.
4. Порядок збирання, оброблення та подання оперативної інформації у вищих навчальних закладах МВС України
4.1. При збиранні, обробленні та поданні оперативної інформації посадові особи вищих навчальних закладів МВС України керуються вимогами законів і цим наказом у частині, що їх стосується.
4.2. Черговий комендант вищого навчального закладу МВС України при отриманні повідомлень про злочини та інші надзвичайні події, які передбачені
Переліком і пов'язані з особовим складом навчального закладу або вчинені в місцях їх дислокації, негайно доповідає про це ректору або особі, яка його заміщає, черговому МВС України та інформує чергового ГУМВС, УМВС за місцем дислокації. На підставі інформації, отриманої з місця події, готує проект спецповідомлення та після підпису у зазначених осіб передає його каналами електронної пошти до чергової частини МВС України та копію - до ДРП. Якщо не вдалося отримати докладні відомості про злочин чи подію у строк, передбачений Переліком, у спецповідомленні подається попередня інформація з подальшим додатковим повідомленням.
5. Порядок збирання, оброблення та подання оперативної інформації в підрозділах внутрішніх військ МВС України
5.1. При збиранні, обробленні та поданні оперативної інформації посадові особи внутрішніх військ МВС України керуються вимогами законів і цим наказом у частині, що їх стосується.
5.2. Оперативний черговий підрозділу, військової частини, територіального командування (далі - ТК) внутрішніх військ при отриманні повідомлення (сигналу) про злочин чи іншу надзвичайну подію негайно доповідає про це відповідно командиру (начальнику) підрозділу, частини, ТК та телефоном - до вищої чергової частини.
5.3. Командир підрозділу, військової частини, ТК або особа, яка його заміщає, у разі вчинення злочину на об'єкті, який охороняється, чи виникнення іншої надзвичайної події, обумовленої
Переліком, негайно доповідає по команді, повідомляє чергового ГУМВС, УМВС за місцем дислокації, подає спецповідомлення в установленому порядку та діє відповідно до чинного законодавства.
5.4. Оперативний черговий ГУВВ при отриманні повідомлення (сигналу) про злочин або іншу подію вивчає зміст інформації, перевіряє своєчасність її отримання, доповідає про неї командувачу військ, оперативному черговому МВС України і вживає заходів до своєчасного подання письмового повідомлення.
5.5. Командувач внутрішніх військ МВС України або особа, яка його заміщає, особисто розглядає повідомлення (доповідь) про злочин, подію, приймає рішення, визначає участь конкретних посадових осіб у проведенні розслідування та доповідає керівництву МВС України про вжиті заходи і подає повідомлення у визначений
Переліком термін до чергової частини Міністерства.
5.6. Усі командири (начальники) у відповідних прокуратурах щомісяця проводять звірення даних про злочини та події, які числяться за військовою частиною. При виявленні необлікованих злочинів, подій по команді подається повідомлення, у якому додатково вказується причина неподання інформації та заходи, вжиті до винних.
5.7. Черговий ГУВВ щодобово, в період з 6 до 7 години, доповідає по телефону до чергової частини МВС про оперативну інформацію, яка була передана або готується до передавання.
6. Порядок збирання та опрацювання оперативної інформації в МВС України
6.1. При збиранні, опрацюванні та поданні оперативної інформації, а також забезпеченні стеження за розкриттям і розслідуванням резонансних злочинів, ліквідацією наслідків надзвичайних подій зацікавлені посадові особи МВС керуються вимогами законів та положень, викладеними в цьому наказі, у частині, що їх стосується.
6.2. Чергові структурних підрозділів центрального апарату МВС України протягом доби забезпечують зв'язок з підпорядкованими підрозділами на місцях. Про всі повідомлення про злочини та події, обумовлені
Переліком, які надійшли, вони негайно інформують чергову частину МВС і керівництво підрозділів.
6.3. При надходженні до чергової частини МВС України доповіді про злочин або іншу надзвичайну подію, передбачену
Переліком, головний інспектор-черговий:
( Пункт 6.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
N 860 від 10.10.2005 )
6.3.1. Оцінює характер, суспільну небезпеку злочину чи події, ефективність вжитих на місці заходів з ліквідації можливих негативних наслідків, розкриття злочину, розшуку злочинців, необхідність подання допомоги органу внутрішніх справ, забезпечує взаємодію між ОВС.
6.3.2. Негайно доповідає про всі злочини і події, інформація про які надійшла до чергової частини, Міністру, першим заступникам та заступникам Міністра, інформує керівників зацікавлених структурних підрозділів апарату МВС України та інших міністерств і державних органів.
6.3.3. Передає працівникам апарату МВС України, керівникам ГУМВС, УМВС розпорядження керівництва МВС про вжиття необхідних заходів у зв'язку із вчиненням резонансного злочину або виникненням іншої надзвичайної події.
6.3.4. Ретельно вивчає зміст спецповідомлення, звертаючи особливу увагу на повноту інформації, за потреби витребовує додаткові дані. У разі отримання неякісного документа, порушення строку оперативного інформування з'ясовує в керівників ГУМВС, УМВС причини порушень і доповідає по команді.
6.3.5. Протягом чергової доби на підставі спецповідомлень, отриманих з місць та від структурних підрозділів Міністерства, готує вихідні документи для інформування керівництва МВС України та інстанцій.
7. Порядок стеження за розкриттям резонансних злочинів і реагуванням на інші надзвичайні події
7.1. Основні обов'язки щодо розкриття злочинів, передбачених
Переліком, та відповідальність за кінцеві результати цієї роботи (до закінчення розслідування) покладаються, у межах установленої компетенції, на підрозділи блоку кримінальної міліції, боротьби з організованою злочинністю, слідства та дізнання. Разом з ними відповідальність за розкриття злочинів несуть і всі інші підрозділи органів внутрішніх справ у межах їх компетенції.
7.2. Керівники ГУМВС, УМВС забезпечують безперервний контроль за організацією розкриття злочинів, передбачених Переліком, постійно заслуховують начальників міськ-, рай-, лінорганів про хід цієї роботи, дають вказівки з питань проведення необхідних оперативно-розшукових заходів, перевіряють їх виконання та надають практичну допомогу. Про результати роботи щодо розкриття таких злочинів до Міністерства подаються статистичні звіти за формою і в строки, які передбачені нормативно-правовими актами МВС України.
( Пункт 7.2 розділу 7 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ
N 458 від 30.04.2004 )
7.3. Начальники МРЛО забезпечують активну предметну участь структурних підрозділів у розкритті передбачених
Переліком злочинів та організують взаємодію у цій роботі з іншими правоохоронними органами.
7.4. Черговий МВС, ГУМВС, УМВС, МРЛО на кожний зареєстрований злочин чи подію, які підпадають під
Перелік:
7.4.1. Складає контрольну картку (додається), яку вміщує до картотеки чергової частини.
7.4.2. Враховує кожен резонансний злочин і подію в довідці про оперативну ситуацію (додається).
7.4.3. Вносить інформацію про всі нерозкриті злочини та надзвичайні події до накопичувача (додається).
7.5. Графи та реквізити довідки про оперативну ситуацію (додаток до пункту 7.4.2 цієї Інструкції) та накопичувача (додаток до пункту 7.4.3 цієї Інструкції) скороченню не підлягають, але, у разі потреби більш глибокого контролю і стеження, можуть доповнюватися. Використання ЕОМ дозволяє виключити виконання пунктів 7.4.1 і 7.4.3 цієї Інструкції та забезпечити автоматизоване стеження за розкриттям резонансних злочинів і ліквідацією наслідків надзвичайних подій з видачею (на запит) необхідної інформації.
7.6. Довідка про оперативну ситуацію та накопичувач доповідаються Міністру, його першим заступникам та заступникам, керівництву ГУМВС, УМВС, МРЛО.
7.7. Керівники структурних підрозділів ГУМВС, УМВС, МРЛО щодо злочинів й інших подій, що належать згідно з
Переліком до їх компетенції:
7.7.1. Установлюють особистий контроль за своєчасним поданням до чергової частини й вищого структурного підрозділу інформацій про такі злочини чи події, стежать за розкриттям і розслідуванням цих злочинів та ліквідацією наслідків надзвичайних подій.
7.7.2. У встановлений термін (за потреби - негайно) з моменту прийняття рішення чи встановлення додаткових обставин готують проект спецповідомлення про розкриття цих злочинів, виявлення додаткових обставин, вирішення матеріалів, у т.ч. порушення кримінальної справи за ознаками іншої статті, ніж та, за якою попередньо кваліфіковано злочин, перекваліфікацію або припинення провадження у кримінальній справі.
7.7.3. Готують в обсязі, передбаченому цією Інструкцією, проекти спецповідомлень про злочини, виявлені в ході дізнання, слідства, або інформація про які надійшла з інших правоохоронних органів, доповідають начальнику ОВС і після підпису подають до чергової частини та контролюють подання цієї інформації до вищестоящого структурного підрозділу. Аналогічним чином готується проект додаткового спецповідомлення за потреби стеження за розвитком ситуації, ліквідацією наслідків надзвичайних подій некримінального характеру тощо.
7.8. Головний інспектор-черговий МВС України при отриманні додаткового спецповідомлення про розкриття, розслідування злочинів, виявлення додаткових обставин розвитку ситуації тощо доповідає інформацію по команді, вносить відповідні зміни і доповнення до інформаційних масивів чергової частини.
( Пункт 7.8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ
N 860 від 10.10.2005 )
7.9. Начальники структурних підрозділів Міністерства організовують стеження за своєчасним надходженням з місць інформацій про резонансні злочини й інші події, які згідно з
Переліком належать до їх компетенції. Отримавши копію спецповідомлення про злочин, заводять контрольно-наглядову справу й встановлюють особистий контроль за ходом розслідування. Про вжиті заходи щодо розкриття злочину, не рідше одного разу в тиждень, доповідають керівництву міністерства. Злочин вважається розкритим і знімається з контролю МВС у разі отримання з ГУМВС, УМВС повідомлення про:
7.9.1. Підписання прокурором статистичної картки на злочин, за вчинення якого особі пред'явлено обвинувачення (форма 4) відповідно до спільного наказу Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Міністерства юстиції України від 26.03.2002 N 20/84/293/126/18/5 (v0020900-02, va020900-02 ).
7.9.2. Розкриття злочину та підписання прокурором статистичної картки про наслідки розслідування злочину (форма 1.1) і статистичної картки на особу, яка вчинила злочин (форма 2), відповідно до спільного наказу Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Міністерства юстиції України від 26.03.2002
N 20/84/293/126/18/5.
7.9.3. Зняття злочину з обліку відповідно до пункту 12 Інструкції про єдиний облік злочинів, затвердженої спільним наказом Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Міністерства юстиції України від 26.03.2002
N 20/84/293/126/18/5, а саме: якщо відносно осіб, які вчинили злочин, винесена мотивована постанова про направлення кримінальної справи до суду для вирішення питання про застосування примусових заходів медичного характеру (статті
226,
417 КПК України або кримінальна справа закрита за таких підстав:
а) за відсутністю події злочину (п.1 ст.
6 КПК);
б) за відсутністю в діянні складу злочину (п.2 ст.
6 КПК);
в) у зв'язку з тим, що правопорушник не досяг на момент вчинення суспільно небезпечного діяння віку, при досягненні якого відповідно можлива кримінальна відповідальність (п.5 ст.
6, ст.
7-3 КПК);
г) за примиренням обвинуваченого, підсудного з потерпілим у справах, які порушуються не інакше як за скаргою потерпілого (п.6 ст.
6 КПК);
ґ) за відсутністю скарги потерпілого, якщо справу може бути порушено не інакше, як за його скаргою (п.7 ст.
6 КПК);
д) у зв'язку з тим, що відносно особи є вирок з того самого обвинувачення, що набрав законної сили, або ухвала суду про закриття справи з тієї самої підстави, а також не скасована постанова органу дізнання, слідчого, прокурора про закриття справи з того самого обвинувачення (п.п.9, 10 ст.
6 КПК);
е) із закінченням строків давності, зазначених у ст.
49 КК України, якщо не встановлено особу, яка вчинила злочин (ст.
11-1 КПК;
є) за документами прокурорського реагування у зв'язку з необґрунтованістю постанови на облік злочину.
7.9.4. Крім того, злочин знімається з контролю при перекваліфікації злочину за статтею
КК України, що не зазначений у Переліку (додаток 1 до наказу), а також у разі направлення матеріалів за територіальністю. В останньому випадку черговий ГУМВС, УМВС інформує службовою телеграмою за підписом керівника ГУМВС, УМВС чергову частину того ГУМВС, УМВС, до якого надіслано інформацію, і вказує вихідний номер спецповідомлення, за яким воно поставлено на контроль МВС. Черговий ГУМВС, УМВС, який отримав інформацію про направлення матеріалу за територіальністю, контролює його надходження до відповідного органу, інформує службовою телеграмою за підписом керівництва ГУМВС, УМВС чергову частину МВС про взяття на облік злочину з посиланням на вихідний номер спецповідомлення ГУМВС, УМВС, за яким поставлено на облік первинну інформацію, після чого інформує службовою телеграмою ГУМВС, УМВС, звідки було отримано матеріали про подію. Черговий МВС, отримавши зазначені повідомлення, уносить відповідні зміни до бази даних про злочини, розслідування яких перебуває на контролі МВС.
( Розділ 7 доповнено пунктом 7.9.4 згідно з Наказом Міністерства
внутрішніх справ
N 860 від 10.10.2005; в редакції
Наказу Міністерства внутрішніх справ
N 182 від
27.04.2009 )
7.10. ДІТ при МВС України, УІТ (ВІТ) ГУМВС, УМВС до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, подають відповідно до Головного штабу МВС України, штабів ГУМВС, УМВС форми звітності (за наростаючим підсумком від початку року) про надходження облікових документів на злочини, обумовлені
Переліком, згідно зі зразком:
ВІДОМОСТІ
про окремі види резонансних злочинів, зареєстрованих на території України в січні 2003 року
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | ОВС | ч. 2 | ч. 1 | ч. 2 | ч. 4 | ч. 2 | ч. 3 | ч. 4 | ч. 3 | ч. 1 | ч. 2 | ч. 3 |
|з/п| |ст.115 КК|ст.115 КК|ст.121 КК|ст.152 КК|ст.187 КК|ст.189 КК|ст.187 КК|ст.289 КК|ст.199 КК|ст.199 КК|ст.199 КК|
| | | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 1 |АР Крим | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 2 |Вінницька обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 3 |Волинська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 4 |Дніпропетр. обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 5 |Донецька обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 6 |Житомирська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 7 |Закарпатська обл.| | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 8 |Запорізька обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| 9 |Ів.-Франківська | | | | | | | | | | | |
| |обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|10 |Київська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|11 |м.Київ | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|12 |Кіровоградська | | | | | | | | | | | |
| |обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|13 |Луганська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|14 |Львівська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|15 |Миколаївська обл.| | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|16 |Одеська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|17 |Полтавська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|18 |Рівненська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|19 |м.Севастополь | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|20 |Сумська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|21 |Тернопільська | | | | | | | | | | | |
| |обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|22 |Харківська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|23 |Херсонська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|24 |Хмельницька обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|25 |Черкаська обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|26 |Чернігівська обл.| | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|27 |Чернівецька обл. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|28 |Півд.-Західна | | | | | | | | | | | |
| |зал. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|29 |Донецька зал. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|30 |Львівська зал. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|31 |Одеська зал. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|32 |Придніпров. зал. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
|33 |Південна зал. | | | | | | | | | | | |
|---+-----------------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------+---------|
| |УСЬОГО | | | | | | | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ДІТ при МВС України
7.11. Начальники штабів ГУМВС, УМВС:
7.11.1. Особисто організовують щоденний контроль за станом оперативного інформування Міністерства.
7.11.2. Щомісяця, до 10 числа місяця, що настає за звітним, забезпечують звірку повноти й достовірності оперативної інформації, що надійшла до чергової частини, про резонансні злочини та інші надзвичайні події, передбачені Переліком, з відомостями, які надаються УІТ (ВІТ). При виявленні розбіжностей уживають заходів щодо витребування від структурних підрозділів відсутньої інформації та підготовки відповідного повідомлення до інстанцій, а також подання до чергової частини ГУМВС, УМВС інформації про конкретні злочини та інші події, виявленої під час звірки як такої, що не надавалася, з подальшим передаванням до МВС відповідно до чинного законодавства. Організовують проведення службових розслідувань за фактами порушення порядку оперативного інформування, копії висновків та наказів про накладення дисциплінарних стягнень на винних у 10-денний термін надсилають до Головного штабу МВС. У випадках, коли прийняття рішення про накладення стягнення відкладається у зв'язку з відпусткою або хворобою працівника, відповідні матеріали надсилаються після його виходу на роботу і прийняття рішення.
( Підпункт 7.11.2 пункту 7.11 в редакції Наказу Міністерства
внутрішніх справ
N 182 від 27.04.2009 )
7.11.3. За результатами звірень щомісяця до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом, каналами електронної пошти забезпечують направлення до Головного штабу МВС України звітів за підписом начальника ГУМВС, УМВС, які обов'язково дублюють мережею телеграфного зв'язку МВС України. У звіті необхідно давати таблицю статистичних даних звірення з підрозділами ДІТ за скоєними, розкритими або зареєстрованими за звітний період злочинами за наростаючою від початку року (зразок додається) і вказувати вихідні номери, короткі фабули злочинів, що додатково виявлені під час звірення та інформація про які направлена для поставлення на контроль до МВС у встановленому порядку. Інформація про злочини та інші події, виявлена під час звірень, як така, що не надавалася, подається в обсязі, передбаченому цим наказом.
Зразок звіту
Начальникові Головного штабу
На виконання вимог наказу МВС України від "___"______ 2003 р. N __________ Штабом УМВС України проведено звірення повноти й достовірності оперативної інформації, що надійшла до чергової частини ГУМВС, УМВС, про злочини і події, обумовлені Переліком контрольних злочинів і подій, з даними підрозділів інформаційних технологій за одинадцять місяців за станом на 24 годину 31.01.2003.
Звіркою встановлено, що на обліку як резонансні злочини, зареєстровані в поточному році, перебувають:
------------------------------------------------------------------
| Статті Кримінального |Дані УІТ| Дані | З них | Кількість |
| кодексу України | (ВІТ) |чергової|передано| фактів, |
| | ГУМВС, |частини | до ЧЧ |переданих за|
| | УМВС | ГУМВС, | МВС |результатами|
| | | УМВС |України | звірення |
| | | | | |
|------------------------+--------+--------+--------+------------|
|ч.2 ст. 115 (без ст.15) | 5 | 5 | 5 | 0 |
|------------------------+--------+--------+--------+------------|
|ч.1 ст. 115 (тільки | 1 | 1 | 1 | 0 |
|нерозкриті) | | | | |
|------------------------+--------+--------+--------+------------|
|ч.2 ст. 121 (тільки | 4 | 4 | 4 | 0 |
|нерозкриті) | | | | |
|------------------------+--------+--------+--------+------------|
|ч.4 ст. 152 | 1 | 1 | 1 | 0 |
|------------------------+--------+--------+--------+------------|
|частини 2-4 ст. 187 | 9 | 7 | 7 | 2 |
|------------------------+--------+--------+--------+------------|
|ч.3 ст. 289 | 5 | 2 | 2 | 3 |
|------------------------+--------+--------+--------+------------|
|частини 1-3 ст. 199 | 4 | 3 | 3 | 1 |
------------------------------------------------------------------
У результаті проведеної роботи викрито 6 фактів ненадання інформації згідно з Переліком:
нерозкритий розбій 11.01.2003 на Іванова І.І. в м. Одесі (вих. N 13 від 05.02.2003);
затримання Попова П.П. за скоєння 11.01.2003 у м. Ізмаїлі розбійного нападу на Котова К.К. (вих. N 14 від 05.02.2003);
вилучення 11.01.2003 фальшивої купюри номіналом 100 доларів США в Сидорова С.С. у м. Рені (вих. N 15 від 05.02.2003);
три факти заволодіння транспортними засобами (інформація не надавалася у зв'язку з тим, що кримінальні справи кваліфіковані за ч.3 ст. 289 КК за ознакою великої вартості транспортного засобу).
За вказаними фактами несвоєчасного передавання інформації до чергової частини МВС України проводиться службова перевірка. Результати буде повідомлено до 20 лютого 2003 року.
Начальник ГУМВС (УМВС) України в (на) ______
(або особа, яка його заміщає) __________
(прізвище)
( Підпункт 7.11.3 пункту 7.11 глави 7 із змінами, внесеними згідно
з Наказом Міністерства внутрішніх справ
N 384 від
06.07.2011 )
7.12. Головний штаб щомісяця здійснює звірення оперативної інформації про злочини та інші надзвичайні події, обумовлені
Переліком, яка надіслана до МВС, зі статистичними даними, що надаються ДІТ та ГУМВС, УМВС. При виявленні розбіжностей доповідає керівництву Міністерства про вжитті заходи щодо витребування додаткової інформації для поставлення на облік та результати службових розслідувань за фактами порушень порядку оперативного інформування.
8. Відомості, які мають відображатися у спецповідомленні
8.1. При надходженні заяви (повідомлення):
8.1.1. Про час і дату надходження заяви (повідомлення) до МРЛО, номер реєстрації у ЖРЗПЗ (ЖОІ, ЖРІЗ). Якщо час, з якого подія ставиться на контроль МВС, не співпадає з часом отримання повідомлення про подію (наприклад, отримання висновку судово-медичної експертизи за неявними ознаками насильницької смерті, виділення в ході розслідування кримінальної справи тощо), у тексті спецповідомлення обов'язково має бути посилання на ці обставини з конкретною датою.
( Підпункт 8.1.1 пункту 8.1 глави 8 із змінами, внесеними згідно з
Наказом Міністерства внутрішніх справ
N 384 від
06.07.2011 )
8.1.2. Про обставини вчинення злочину, виникнення іншої надзвичайної події (дата, час, місце, мотив, спосіб, причина тощо).
8.1.3. Дані про учасників (заявника, підозрюваного тощо): прізвище, ім'я та по батькові (не можна обмежуватися ініціалами), число, місяць, рік народження, місце проживання й роботи, посада, родинні стосунки з іншими учасниками події, характер отриманих тілесних ушкоджень, наявність судимості та за якими статтями
Кримінального кодексу України (1960 чи 2001 року), можлива причетність до інших злочинів; чи перебували вони на момент учинення злочину в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп'яніння.
8.1.4. Найменування, адреса, належність об'єкта злочинних посягань, його відповідність до вимог збереження товарно-матеріальних цінностей та грошових коштів, вид охорони, наявність і стан охоронної та автоматичної пожежної сигналізації.
8.1.5. Про заподіяний матеріальний або інший збиток, попередні або офіційні наслідки, хто їх повідомив.
8.1.6. Про час сформування, тривалості та про територію діяльності злочинних груп.
8.1.7. Про викрадені речі, знаряддя злочину, речі які вилучено у злочинців, наявність речових доказів, слідів, їх характер, чи направлені вони на дослідження та які його попередні результати.
8.1.8. Про початкові оперативно-розшукові заходи та слідчі дії, спрямовані на розкриття злочину: за якою статтею
КК кваліфіковано злочин; посада й прізвище керівників та фахівців ОВС і прокуратури, які виїжджали на місце події; чи застосовувався службово-розшуковий собака та чи проводилося кіно-, відео-, фотознімання; час уведення оперативного плану, його назва; ким порушена і розслідується кримінальна справа, працівниками якої служби розкрито злочин.
8.1.9. Про організаційні заходи з ліквідації наслідків надзвичайних подій: хто з керівників державних установ і відомств виїжджав на місце події; хто є відповідальним за проведення відбудовних заходів, час їх закінчення; які заходи вживаються для ліквідації наслідків аварії; чи проводилася евакуація людей; чи порушено виробничий процес; чи була затримка руху транспорту, як він організований у цих умовах; при затримці руху на залізницях - кількість і типи поїздів, на який час затримувалися.
8.1.10. Про найменування втраченого особливої важливості, цілком таємного або таємного документа, його обліковий номер та номер примірника, про обставини та осіб, які допустили його втрату.
8.2. При пожежах:
8.2.1. Дата, час виявлення пожежі.
8.2.2. Адреса об'єкта пожежі.
8.2.3. Назва об'єкта, його відомча підпорядкованість (прізвище та ініціали керівника чи власника об'єкта).
8.2.4. Чи велися роботи на об'єкті.
8.2.5. Площа пожежі, що саме горить (кількість, місткість, маса).
8.2.6. Що знищено, пошкоджено, чи вплинула пожежа на технологічний (навчальний) процес.
8.2.7. Прямий збиток від пожежі (визначений чи орієнтовний).
8.2.8. Причина пожежі (встановлена чи ймовірна).
8.2.9. Загинуло, травмовано осіб (прізвище, ініціали, рік народження, місце роботи, де знаходилися під час пожежі інші члени сім'ї, якщо пожежа виникла в будинку чи квартирі).
8.2.10. Час локалізації та ліквідації пожежі (ким і чим ліквідовано пожежу).
8.2.11. Склад оперативної групи, хто її очолює.
8.2.12. Хто здійснює перевірку за фактом пожежі.
8.3. За фактами пожеж після уточнення даних, але не пізніше 10 діб після події дається доповнення, в якому відображаються:
8.3.1. Дані, які не були встановлені при первинному інформуванні.
8.3.2. Хто здійснює розслідування, чи порушено кримінальну справу.
8.3.3. Остаточно встановлена причина пожежі.
8.3.4. Якщо відмовлено в порушенні кримінальної справи, то з якої причини.
8.4. При дорожньо-транспортних пригодах - належність транспортного засобу, марка, модель, номерний знак; категорія, клас та стаж роботи водія; місце роботи, чи знаходився водій у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння, на якій годині роботи сталася пригода, її причина та наслідки.
8.5. При масових заворушеннях чи інших надзвичайних подіях в установах виконання покарань Державного департаменту України з питань виконання покарань та ІТТ - найменування установи, вид режиму; кількість учасників, прізвище, ім'я та по батькові, рік народження організаторів заворушень (про затриманих та взятих під варту осіб - вид злочину, у вчиненні якого вони підозрюються чи звинувачуються, про засуджених - за якою статтею, на який строк і коли засуджені), дані про потерпілих та збитки.
8.6. При злочинах та інших надзвичайних подіях за участю особового складу ОВС - найменування органу, навчального закладу, номер військової частини, прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, звання, посада, з якого часу на службі, на посаді, проходження початкової підготовки (відносно осіб першого року служби); освіта, склад сім'ї, чи був у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння; наявність зброї, чи перебував у форменому одязі; за матеріалами якого підрозділу і коли складено протокол про корупційні діяння, порушено кримінальну справу); причини правопорушення та заходи щодо їх усунення; підрозділ, який здійснює службове розслідування.
8.7. У разі участі іноземців - коли і з якою метою прибули в Україну (нелегально чи легально, на яких підставах); вжиті запобіжні заходи щодо затриманих за підозрою у скоєнні злочинів, де вони знаходяться чи утримуються; стосовно загиблих - де знаходиться тіло.
8.8. При самовільному залишенні військової частини зі зброєю - дата і місце призову військовослужбовця, його анкетні дані, прикмети.
................Перейти до повного тексту