1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
09.08.2004 N 136
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 серпня 2004 р.
за N 1068/9667
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 309 від 02.03.2012 )
Про затвердження Порядку обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 225 від 28.12.2004 N 50 від 21.03.2005 N 165 від 23.06.2006 N 137 від 22.04.2008 N 149 від 09.04.2009 N 552 від 30.12.2009 N 190 від 11.06.2010 N 494 від 17.12.2010 )
На виконання статей 48, 51, 112 Бюджетного кодексу України та з метою забезпечення здійснення контролю органами Державного казначейства України при прийнятті зобов'язань розпорядниками і одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні, удосконалення механізмів використання бюджетних коштів та управління бюджетними коштами органами Державного казначейства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України (додається).
2. Управлінню методології по виконанню бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності довести до управлінь Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі Порядок обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затверджений цим наказом.
3. Начальникам управлінь Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити облік зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України відповідно до затвердженого Порядку.
4. Цей наказ набуває чинності з 1 квітня 2005 року.
( Пункт 4 в редакції Наказу Державного казначейства N 225 від 28.12.2004 )
5. З моменту набрання чинності цим наказом визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного казначейства України від 19.10.2000 N 103 "Про затвердження Порядку обліку зобов'язань розпорядників коштів бюджету в органах Державного казначейства", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.10.2000 за N 759/4980 (із змінами та доповненнями).
6. Зазначений Порядок та пункт 5 цього наказу на період проведення експерименту відповідно до наказу Державного казначейства України від 21.03.2005 N 48 поширюється виключно на учасників цього експерименту.
( Наказ доповнено пунктом 6 згідно з Наказом Державного казначейства N 50 від 21.03.2005 )
7. Управлінню інформаційних технологій доопрацювати програмне забезпечення в частині дії цього Порядку.
8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова П.Г.Петрашко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
казначейства України
09.08.2004 N 136
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 серпня 2004 р.
за N 1068/9667
ПОРЯДОК
обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено на виконання статей 43, 48, 51, 112, 116 - 118 Бюджетного кодексу України та з метою забезпечення здійснення контролю органами Державного казначейства України при прийнятті бюджетних зобов'язань розпорядниками і одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні, удосконалення механізмів використання бюджетних коштів та управління бюджетними коштами.
( Пункт 1.1 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 165 від 23.06.2006, N 494 від 17.12.2010 )
1.2. Поняття та економічні категорії, що використовуються у цьому Порядку, уживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України та інших нормативно-правових актах України, що регламентують бюджетні відносини.
1.3. Визначення інших термінів, які вживаються в такому значенні тільки в цьому Порядку:
зобов'язання - будь-яке розміщення замовлення, укладення договору чи виконання інших аналогічних операцій, здійснене розпорядником або одержувачем бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з порушенням норм, установлених Бюджетним кодексом України, законом України про Державний бюджет України та рішенням про місцевий бюджет на відповідний рік, в частині перевищення повноважень;
фінансове зобов'язання - будь-яке придбання товару, послуги чи виконання інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, тобто - кредиторська заборгованість та/або попередня оплата, здійснене розпорядником або одержувачем бюджетних коштів з порушенням норм, установлених Бюджетним кодексом України, законом України про Державний бюджет України та рішенням про місцевий бюджет на відповідний рік, в частині перевищення повноважень;
бюджетне фінансове зобов'язання - зобов'язання розпорядника або одержувача бюджетних коштів сплатити кошти за будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, тобто - кредиторська заборгованість та/або попередня оплата, яка передбачена законодавством.
( Пункт 3 глави 1 в редакції Наказу Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )
1.4. Цей Порядок поширюється на розпорядників і одержувачів бюджетних коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні (далі - розпорядники бюджетних коштів).
2. Організація роботи органів Державного казначейства України, розпорядників бюджетних коштів щодо реєстрації та обліку зобов'язань
( Назва пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 50 від 21.03.2005 ) ( Пункт 2.1 розділу 2 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 165 від 23.06.2006 )
2.1. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів), враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, узятих на облік органами Державного казначейства України; щодо завдань (проектів) Національної програми інформатизації - після їх погодження з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації - центральним органом виконавчої влади, визначеним Кабінетом Міністрів України.
( Абзац перший пункту 2.1 глави 2 в редакції Наказу Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )
За спеціальним фондом бюджету розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні фінансові зобов'язання виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (відкритих асигнувань (виділених коштів) та залишків коштів на спеціальних реєстраційних рахунках розпорядників бюджетних коштів (в частині власних надходжень) та бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів). За бюджетними програмами, які здійснюються із залученням державою кредитів (позик) від іноземних держав, банків, міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних програм (проектів), термін дії яких завершується у поточному бюджетному періоді, розпорядники бюджетних коштів мають право брати відповідні бюджетні зобов'язання у четвертому кварталі поточного бюджетного періоду понад фактичні надходження таких кредитів (позик) за умови наявності письмової згоди кредитора на оплату цих зобов'язань протягом першого кварталу наступного бюджетного періоду.
( Пункт 2.1 глави 2 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )
Розпорядники бюджетних коштів подають до відповідного органу Державного казначейства України річний план державних закупівель (зміни до річного плану державних закупівель).
( Пункт 2.1 глави 2 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 552 від 30.12.2009 )
Обсяг бюджетних зобов'язань, узятих установою протягом року, повинен забезпечити зменшення рівня заборгованості за бюджетними зобов'язаннями минулих періодів та недопущення виникнення заборгованості за бюджетними зобов'язаннями в поточному році.
2.2. Розпорядники бюджетних коштів за умови взяття бюджетного зобов'язання протягом 7 робочих днів з дати його виникнення подають до відповідного органу Державного казначейства України Реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі - Реєстр) ( додаток 1) на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання".
( Абзац перший пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 137 від 22.04.2008; в редакції Наказу Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )
За умови взяття бюджетного зобов'язання, за яким застосовуються процедури закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, розпорядник бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати, зазначеної у звіті про результати проведення процедури закупівель, подає до Державного казначейства України додатково, крім документів, зазначених в абзаці першому цього пункту, оригінали документів або їх копії, засвідченні в установленому порядку, що підтверджують проведення закупівлі та передбачені законодавством у сфері державних закупівель (звіти про результати проведення процедури закупівлі, листи-погодження уповноваженого органу щодо можливості застосування процедури закупівлі, яка потребує погодження тощо).
( Пункт 2.2 розділу 2 доповнено абзацом згідно з Наказом Державного казначейства N 137 від 22.04.2008; в редакції Наказу Державного казначейства N 552 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )
За умови взяття бюджетного зобов'язання, що виникло на виконання зовнішньоекономічних договорів (контрактів), розпорядник бюджетних коштів проставляє суму в Реєстрі розрахунково, на підставі договору (контракту) за курсом Національного банку України на день подання Реєстру. У разі закупівлі валюти через міжбанківський валютний ринок України розпорядник бюджетних коштів проставляє суму в Реєстрі розрахунково на підставі договору (контракту) на рівні курсу, установленого на міжбанківському валютному ринку України на день подання Реєстру.
( Абзац третій пункту 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейство N 149 від 09.04.2009, N 494 від 17.12.2010 )
За бюджетними зобов'язаннями за окремими напрямами видатків (наприклад, заробітна плата, стипендії, нарахування на заробітну плату, різні види допомоги, витрати на службові відрядження), у тому числі за бюджетними зобов'язаннями, у яких не зазначаються суми, у Реєстрі суми проставляються розпорядниками бюджетних коштів розрахунково, але в межах річних планових показників.
( Абзац четвертий пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 552 від 30.12.2009, в редакції Наказу Державного казначейство N 494 від 17.12.2010 )
За довгостроковими бюджетними зобов'язаннями, строк дії яких перевищує один бюджетний рік (довгострокові договори, більше одного року), суми в Реєстрі проставляються в межах планових показників поточного бюджетного року на підставі даних календарного плану до довгострокового договору.
( Абзац п'ятий пункту 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейство N 494 від 17.12.2010 )( Пункт 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 50 від 21.03.2005, в редакції Наказу Державного казначейства N 165 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )( Пункт 2.3 глави 2 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 137 від 22.04.2008 )
2.3. Органи Державного казначейства України звіряють поданий розпорядником Реєстр та підтвердні документи на предмет відповідності даних, уключених до Реєстру.
Підтвердні документи, надані розпорядником бюджетних коштів, опрацьовуються органом Державного казначейства України:
за захищеними статтями, які не потребують проведення процедур закупівель, - протягом 1 операційного дня;
за захищеними статтями, які потребують проведення процедур закупівель (крім капітальних видатків), - до 3 операційних днів;
за іншими поточними видатками, крім захищених, - до 3 операційних днів;
за капітальними видатками - до 5 операційних днів.
( Пункт доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державного казначейства N 165 від 23.06.2006; в редакції Наказу Державного казначейства N 137 від 22.04.2008 )
2.4. За бюджетними фінансовими зобов'язаннями, які виникають у процесі виконання кошторису, розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати виникнення бюджетного фінансового зобов'язання, але не пізніше останнього робочого дня місяця подають до відповідного органу Державного казначейства України Реєстр бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі - Реєстр фінансових зобов'язань) ( додаток 2) на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та бюджетного фінансового зобов'язання.
( Пункт із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 50 від 21.03.2005; в редакції Наказу Державного казначейства N 165 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 137 від 22.04.2008; в редакції Наказу Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 ) ( Підпункт 2.7 вилучено на підставі Наказу Державного казначейства N 50 від 21.03.2005 )
2.5. У виняткових випадках, коли такі документи розкривають плани оперативної діяльності чи специфіку органів державної влади, що забезпечують оборону або безпеку України, розпорядники бюджетних коштів подають тільки реєстри, на одному примірнику яких при поверненні проставляється відмітка "зареєстровано та взято на облік". При цьому за цільове спрямування коштів, узяття бюджетних зобов'язань, бюджетних фінансових зобов'язань та наявність на підтвердних документах грифа секретності відповідає розпорядник бюджетних коштів.
( Пункт в редакції Наказів Державного казначейства N 50 від 21.03.2005, N 165 від 23.06.2006; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )
2.6. Дані бухгалтерського обліку з виконання кошторису на звітну дату мають відповідати аналогічним даним бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів.
( Пункт в редакції Наказів Державного казначейства N 50 від 21.03.2005, N 165 від 23.06.2006 )
2.7. У полі "Одержано Державним казначейством України (органом Державного казначейства України)" Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань на всіх примірниках обов'язково проставляються дата подання Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань та підпис відповідальної особи органу Державного казначейства України.
Відлік терміну опрацювання підтвердних документів органом Державного казначейства України, зазначеного у пункті 2.3 цього Порядку, починається з дати, вказаної у полі "Одержано Державним казначейством України (органом Державного казначейства України)" Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань, враховуючи день подання Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань.
( Пункт 2.7 глави 2 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державного казначейства N 552 від 30.12.2009 )
Поле "Рівень розпорядника (одержувача) бюджетних коштів" Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань заповнюється відповідно до вимог нормативно-правових актів Державного казначейства України.
( Пункт 2.7 глави 2 доповнено абзацом третім згідно з Наказом Державного казначейства N 552 від 30.12.2009 )( Главу 2 доповнено пунктом 2.7 згідно з Наказом Державного казначейство N 149 від 09.04.2009 )
2.8. Після перевірки підтвердних документів один примірник Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов'язань і Заявки на видачу готівки та перерахування коштів на вкладні рахунки повертаються розпоряднику бюджетних коштів, другі примірники цих документів залишаються на зберіганні в органі Державного казначейства України.
Документи, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та/або бюджетного фінансового зобов'язання, повертаються розпоряднику з відміткою "зареєстровано та взято на облік".
( Абзац другий пункту 2.8 в редакції Наказу Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )( Підпункт із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 50 від 21.03.2005; в редакції Наказу Державного казначейства N 137 від 22.04.2008; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )( Пункт 2.9 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 165 від 23.06.2006 )( Пункт 2.9 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 190 від 11.06.2010 )
2.9 У ході виконання умов одного бюджетного зобов'язання можуть виникати декілька бюджетних фінансових зобов'язань у різні періоди часу, які реєструються в органах Державного казначейства України відповідно до пункту 2.4 цього Порядку.
( Пункт із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного казначейства N 50 від 21.03.2005, N 165 від 23.06.2006, N 137 від 22.04.2008, N 494 від 17.12.2010 )
2.10. У разі змін умов бюджетних зобов'язань (додаткові договори, розірвання договору тощо) розпорядник бюджетних коштів повинен протягом 7 робочих днів з дати їх виникнення подати до органів Державного казначейства України Реєстр та/або Реєстр фінансових зобов'язань і відповідні підтвердні документи щодо уточнення реквізитів та показників таких бюджетних зобов'язань.
( Абзац перший пункту із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 50 від 21.03.2005; в редакції Наказів Державного казначейства N 165 від 23.06.2006, N 552 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )
При зміні курсу валют на дату здійснення операції розпорядником бюджетних коштів вносяться відповідні зміни до реєстрів.
( Абзац другий підпункту із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 50 від 21.03.2005 )
У випадку зняття з реєстрації бюджетних фінансових зобов'язань до органів Державного казначейства України подається Реєстр фінансових зобов'язань разом з документами (накладна, акт тощо), що підтверджують повернення товару постачальнику з причин невідповідності договірним умовам, відповідним рішенням суду стосовно обсягів або якості виконаних робіт, наданих послуг, додатковою угодою про зміну умов договору тощо.
( Пункт глави 2 доповнено абзацом третім згідно з Наказом Державного казначейства N 552 від 30.12.2009; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 )
При знятті з обліку бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань суми у реєстрах проставляються з мінусом.
( Абзац підпункту в редакції Наказу Державного казначейства N 50 від 21.03.2005; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного казначейства N 552 від 30.12.2009; в редакції Наказу Державного казначейства N 494 від 17.12.2010 ) ( Пункт 2.11 виключено на підставі Наказу Державного казначейства N 165 від 23.06.2006 )
2.11. Органи Державного казначейства України не реєструють:
а) зобов'язання при:
відсутності у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом;
відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання;
відсутності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження);
невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми;
неподанні або поданні неповного пакета підтвердних документів щодо проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти;
недотриманні розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами;

................
Перейти до повного тексту