- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 жовтня 2002 р.
за № 834/7122
Про затвердження Правил плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах м. Севастополя і на підходах до нього
( Із змінами і доповненнями, внесеними
наказом Міністерства транспорту України
від 4 вересня 2003 року
№ 693,
наказами Міністерства інфраструктури України
від 18 квітня 2011 року № 44,
від 13 січня 2014 року № 5,
від 27 лютого 2015 року
№ 80,
від 10 жовтня 2022 року
№ 767,
наказом Міністерства розвитку громад та територій України
від 30 грудня 2024 року
№ 1492
( враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства розвитку
громад та територій України від 6 січня 2025 року
№ 10 )
1. Затвердити Правила плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах м. Севастополя і на підходах до нього (далі - Правила), що додаються.
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Скворцов Г. П.):
2.1. Подати на державну реєстрацію в установленому порядку зазначені Правила до Міністерства юстиції України.
2.2. Привести обов'язкові постанови щодо Севастопольського морського торговельного порту у відповідність до зазначених Правил.
2.3. Довести ці Правила у встановленому порядку до відома зацікавлених міністерств та інших органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, мореплавців.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Симоненка С. В.
Міністр |
Г. Кірпа |
ПОГОДЖЕНО: |
|
Міністр оборони України генерал армії України |
В. П. Шкідченко |
Державний секретар Міністерства аграрної політики України |
С. І. Мельник |
Заступник Голови Служби безпеки України |
С. Черних |
Перший заступник Голови Державного комітету у справах охорони державного кордону України |
П. А. Шишолін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства транспорту України
від 5 вересня 2002 р. № 626
(у редакції наказу Міністерства інфраструктури України
від 18 квітня 2011 р. № 44)
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
18 жовтня 2002 р. за № 834/7122
ПРАВИЛА
плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах м. Севастополя і на підходах до нього
( Дію цих Правил призупинено на час дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року
№ 578-р згідно з наказом Міністерства інфраструктури України від 27 лютого 2015 року
№ 80 )
( У тексті Правил та додатку 3 скорочення "СМТП" замінено скороченням "СМП" згідно з наказом Міністерства інфраструктури України від 13 січня 2014 року № 5 )
I. Загальні положення
1.1. Ці Правила є обов'язковими для фізичних та юридичних осіб, що здійснюють свою діяльність у зоні дії центру регулювання руху суден, визначеній у розділі II цих Правил.
1.2. У цих Правилах вживаються такі скорочення:
ВМС ЗС України - Військово-Морські Сили Збройних Сил України;
ЗНО - засоби навігаційного обладнання;
Служба капітана СМП - служба капітана Севастопольського морського порту;
( абзац четвертий пункту 1.2 у редакції наказу
Міністерства інфраструктури України від 13.01.2014 р. № 5 )
IMO - Міжнародна морська організація (International maritime organization);
капітан СМРП - капітан порту державного підприємства "Контора капітана Севастопольського морського рибного порту";
капітан СМП - капітан Севастопольського морського порту;
( абзац сьомий пункту 1.2 у редакції наказу
Міністерства інфраструктури України від 13.01.2014 р. № 5 )
МПЗЗС-72 - Міжнародні правила запобігання зіткненню суден на морі 1972 року (зі змінами);
ОРРК - органи регулювання руху кораблів ВМС ЗС України, Адміністрації Держприкордонслужби України;
( абзац дев'ятий пункту 1.2 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
ПДР - полігон девіаційних робіт;
ПРДР - полігон радіодевіаційних робіт;
РЛС - радіолокаційна станція;
РОЧ - район очікування;
РШ - рекомендований шлях;
РЯС - район якірних стоянок;
СМРП - державне підприємство "Севастопольський морський рибний порт";
СМП - Севастопольська філія державного підприємства "Адміністрація морських портів України (Севастопольський морський порт)";
( абзац сімнадцятий пункту 1.2 у редакції наказу
Міністерства інфраструктури України від 13.01.2014 р. № 5 )
СРР - система розподілу руху;
СРРС - служба регулювання руху суден;
УКХ - ультракороткі хвилі;
ЦРРС - центр регулювання руху суден.
Абзац двадцять другий пункту 1.2 виключено
( згідно з наказом Міністерства розвитку громад
та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
1.3. У цих Правилах терміни вживаються в такому значенні:
вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
( пункт 1.3 доповнено терміном згідно з наказом
Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
довжина судна (корабля), ширина судна (корабля) та висота борту судна (корабля) - максимальні габарити (розміри) судна (корабля), визначені у суднових документах;
зона дії ЦРРС - оголошена в цих Правилах акваторія, у межах якої ЦРРС виконує свої функції та надає суднам (кораблям) послуги, визначені цими Правилами;
зона радіолокаційного контролю ЦРРС - сектор (район) у зоні дії ЦРРС, який збігається із зоною покриття радіолокаційних станцій, що входять до складу ЦРРС, та в якому здійснюється радіолокаційний контроль за суднами (кораблями);
інформаційне забезпечення мореплавства - передача на судна (кораблі) гідрометеорологічної інформації, відомостей про зміни в роботі ЗНО, зміщення плавучих ЗНО із штатних місць та іншої навігаційно-гідрографічної і гідрологічної інформації, а також інформації про стан руху суден (кораблів) у зоні дії ЦРРС та про фактори, що ускладнюють плавання. Інформація надається з ініціативи ЦРРС або на запит суден (кораблів);
корабель - військовий корабель (катер, судно, підводний човен у надводному стані, екраноплан тощо), що входить до складу військово-морських сил (флоту), здатний вирішувати певні бойові або спеціальні завдання і має зовнішні знаки, що визначають його державну та військову приналежність;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL);
( пункт 1.3 доповнено терміном згідно з наказом
Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
( пункт 1.3 доповнено терміном згідно з наказом
Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
( пункт 1.3 доповнено терміном згідно з наказом
Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
оголошена осадка - величина максимальної осадки суден (кораблів), що оголошується портом на календарний рік або на навігаційний період;
організація руху суден - планування безпечного руху суден (кораблів) у зоні дії ЦРРС на підставі отриманих від агентів або капітанів суден (кораблів) заявок на рух і надання послуг ЦРРС, а також отриманих від ВМС ЗС України та Адміністрації Держприкордонслужби України планів переходів кораблів, складання графіків руху суден (кораблів) і їх коригування відповідно до реальної судноплавної обстановки;
( абзац дванадцятий пункту 1.3 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
осадка судна - фактична осадка судна (корабля);
послуги СРРС - інформаційні послуги, радіолокаційне проведення (навігаційна допомога), радіолокаційний контроль за рухом і стоянкою суден (кораблів) на якорі, регулювання руху суден;
прохідна осадка - осадка, яка визначається для судна (корабля) із врахуванням запасу глибини і ширини смуги безпечного руху на судноплавному шляху або акваторії за умови врахування гідрометеорологічної обстановки в період проведення судна (корабля) і може відрізнятися від оголошеної осадки як у бік зменшення, так і в бік збільшення;
радіолокаційне проведення (навігаційна допомога) - надання судну (кораблю) допомоги у складних гідрометеорологічних умовах або в разі виходу з ладу чи відсутності на судні необхідних навігаційних приладів шляхом передачі інформації, яка сприятиме прийняттю відповідних рішень капітаном судна (командиром корабля) щодо безпечного плавання цього судна (корабля);
радіолокаційний контроль - спостереження за положенням судна (корабля) (визначення координат і параметрів руху) за допомогою радіолокаційної станції ЦРРС та передача попередження про відхилення судна (корабля) від безпечного маршруту плавання або від точки віддачі якоря, попередження суден (кораблів) у разі виникнення (розвитку) ситуації небезпечного зближення з іншими суднами (кораблями), об'єктами, небезпечними глибинами та надання рекомендацій щодо уникнення небезпеки, попередження судна (корабля) про порушення МПЗЗС-72 та цих Правил у зоні дії ЦРРС;
регулювання руху суден - встановлення режиму руху суден (кораблів), надання суднам (кораблям) рекомендацій та вказівок, які стосуються черговості руху, часу початку руху, маршруту, швидкості та інтервалів руху, місць якірних стоянок;
судно - будь-який невійськовий плавзасіб у надводному стані;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
( пункт 1.3 доповнено терміном згідно з наказом
Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
( пункт 1.3 доповнено терміном згідно з наказом
Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
центр регулювання руху суден - структурний підрозділ служби регулювання руху суден, який бере участь у забезпеченні безпеки судноплавства у зоні дії ЦРРС шляхом виконання своїх функцій та надання суднам (кораблям) послуг.
1.4. Вимоги цих Правил поширюються на частину акваторії внутрішніх вод і територіального моря України, що обмежена:
на півночі - паралеллю мису Лукул (44°50,40' N);
на заході та півдні - лінією, що збігається з межею територіального моря України;
на сході - меридіаном мису Сарич (33°44,30' E).
1.5. Порядок плавання на акваторіях СМП та СМРП, порядок входження в порти (виходу з портів) визначаються обов'язковими постановами по портах, які не повинні суперечити цим Правилам.
За наявності розбіжностей між вимогами обов'язкових постанов СМП та СМРП і цих Правил слід керуватися останніми.
1.6. Дія цих Правил не поширюється на акваторії, що є зонами відповідальності за забезпечення безпеки мореплавства ВМС ЗС України, Адміністрації Держприкордонслужби України.
( абзац перший пункту 1.6 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
Регулювання руху кораблів здійснюється спільно ЦРРС та ОРРК.
1.7. Судна (кораблі) завдовжки менше 20 метрів та судна місцевих пасажирських ліній повинні користуватися прибережними маршрутами та призначеними для них РШ. Ці судна (кораблі) зобов'язані поступатися дорогою іншим суднам (кораблям).
1.8. ЦРРС надає послуги суднам (кораблям) згідно з розділом V цих Правил.
Для суден (кораблів) завдовжки 30 метрів і більше використання послуг, зазначених у пунктах 5.2 та 5.4 розділу V цих Правил, є обов'язковим.
Використання інших послуг здійснюється відповідно до вимог пунктів 5.1 та 5.3 розділу V цих Правил. Із суден (кораблів) стягується збір за надані ЦРРС послуги згідно з чинним законодавством України.
Із кораблів ВМС ЗС України, Адміністрації Держприкордонслужби України та із суден (кораблів) завдовжки менше 30 метрів збір за надані послуги не стягується.
( абзац четвертий пункту 1.8 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
1.9. ЦРРС у зоні своєї дії виконує такі функції:
виявлення суден (кораблів), що входять у зону дії ЦРРС, встановлення зв'язку з ними, отримання та реєстрація необхідних даних про кожне судно (корабель), повідомлення капітану Севастопольського морського порту про виявлення суден, плавання яких у зоні дії ЦРРС заборонено;
( абзац другий пункту 1.9 із змінами, внесеними згідно з
наказом Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
допомога у встановленні зв'язку між суднами (кораблями) і береговими організаціями та службами з питань, що пов'язані із забезпеченням безпеки руху суден (кораблів);
інформаційне забезпечення мореплавства, зокрема інформування суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ЦРРС;
( абзац четвертий пункту 1.9 із змінами, внесеними згідно з
наказом Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
організація і контроль за рухом суден (кораблів);
сприяння аварійно-рятувальним, пошуково-рятувальним, буксирним, днопоглиблювальним та іншим спеціальним роботам.
( абзац шостий пункту 1.9 із змінами, внесеними згідно з
наказом Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
1.10. У зоні дії ЦРРС можуть тимчасово закриватися для судноплавства морські райони, акваторії або ділянки акваторій.
З метою забезпечення безпеки судноплавства інформація про закриття таких районів негайно передається на адресу ЦРРС, а до відома мореплавців та організацій доводиться у встановленому порядку.
1.11. Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1 - 28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Плавання таким суднам дозволяється за розпорядженням капітана Севастопольського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1 - 18.9, 18.12 - 18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту, дозволяється плавання виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом).
( розділ I доповнено новим пунктом 1.11 згідно з наказом
Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767,
у зв'язку з цим пункт 1.11 вважати пунктом 1.12 )
1.12. Загальний контроль за дотриманням вимог цих Правил здійснює Адміністрація судноплавства.
( абзац перший пункту 1.12 із змінами, внесеними згідно з
наказом Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
Державний нагляд за дотриманням чинного законодавства і правил мореплавства, а також міжнародних договорів України щодо мореплавства у межах своїх функцій здійснюють капітани портів.
II. Зона дії ЦРРС
2.1. Зоною дії ЦРРС (додаток 1) є водний простір, що обмежений:
на півночі - паралеллю мису Лукул (44°50,40' N), включаючи акваторію Севастопольської бухти, обмежену лінією, що з'єднує північний і південний вхідні моли, канал та ківш річки Чорна, акваторію Козачої бухти, обмежену лінією, що з'єднує вхідні миси;
на заході та півдні - лінією, що збігається з межею територіального моря України;
на сході - меридіаном мису Сарич (33°44,30' E), включаючи акваторію Балаклавської бухти, обмежену лінією, що з'єднує вхідні миси.
У зону дії ЦРРС не входять акваторії бухт, обмежених лініями, що з'єднують:
у Комишевій бухті - Західний (44°35,55' N; 33°25,00' E) та Східний (44°35,54' N; 33°25,20' E) вхідні моли;
у бухті Абрамова - вхідні миси в точках 44°35,93' N; 33°25,62' E та 44°36,22' N; 33°26,04' E;
у бухті Кругла - вхідні миси в точках 44°36,32' N; 33°26,34' E та 44°36,42' N; 33°26,83' E;
у Стрілецькій бухті - вхідні миси в точках 44°36,72' N; 33°28,11' E та 44°36,72' N; 33°28,44' E;
у Пісочній бухті - вхідні миси в точках 44°36,65' N; 33°28,82' E та 44°36,74' N; 33°29,19' E;
у бухті Карантинна - вхідні миси в точках 44°36,88' N; 33°29,70' Е та 44°36,91' N; 33°30,12' Е.
У зону дії ЦРРС не входять акваторії, що є зоною відповідальності ВМС ЗС України, Адміністрації Держприкордонслужби України.
( абзац дванадцятий пункту 2.1 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
2.2. У зоні дії ЦРРС є відкриті та закриті (військові) СРР, РШ, РОЧ, РЯС, ПДР та ПРДР.
Використання відкритих СРР, РШ, РОЧ, РЯС, ПДР та ПРДР здійснюється з дозволу ЦРРС, використання закритих (військових) - з дозволу організацій, які їх контролюють, з обов'язковим інформуванням про це ЦРРС.
III. Організація руху суден (кораблів)
3.1. У зоні дії ЦРРС встановлено цілодобовий регульований порядок руху суден (кораблів).
3.2. Регулювання руху здійснюється ЦРРС спільно з такими службами:
диспетчером або Службою капітана СМРП - у межах акваторії, що надана у користування СМРП згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2009 року
№ 823 "Про надання державному підприємству "Севастопольський морський рибний порт" у користування акваторії";
( абзац другий пункту 3.2 у редакції наказу
Міністерства інфраструктури України від 13.01.2014 р. № 5 )
диспетчером або Службою капітана СМП - у межах акваторії, що надана у користування державному підприємству "Адміністрація морських портів України" згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03 червня 2013 року
№ 406 "Деякі питання акваторій морських портів";
( абзац третій пункту 3.2 у редакції наказу
Міністерства інфраструктури України від 13.01.2014 р. № 5 )
ОРРК - у межах акваторій Міноборони України та Адміністрації Держприкордонслужби України, визначених у постанові Кабінету Міністрів України від 28.12.2000
№ 1933 "Про забезпечення безпеки мореплавства в районі м. Севастополя".
( абзац четвертий пункту 3.2 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
3.3. Заявка на підхід, плавання суден (кораблів) у зоні дії ЦРРС, надання лоцманських послуг та послуг ЦРРС (додаток 2) має бути надана до ЦРРС до 20-ї години доби, що передує добі приходу судна (корабля):
капітанами (судновласниками, агентами) суден (кораблів);
диспетчером або Службою капітана СМРП та СМП;
( абзац третій пункту 3.3 у редакції наказу
Міністерства інфраструктури України від 13.01.2014 р. № 5 )
диспетчерами або черговими підприємств та організацій, що приймають судна (кораблі) біля своїх причалів.
У заявці вказуються такі відомості про судно (корабель):
назва суднового агента (оператора);
назва, прапор, тип, рік побудови, власник судна (корабля);
( абзац сьомий пункту 3.3 із змінами, внесеними згідно з
наказом Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
ідентифікаційні номери IMO та MMSI;
радіопозивний;
максимальні довжина, ширина і висота борту від кіля;
осадка носом та кормою;
дедвейт-, брутто- та нетто-тоннаж;
належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів);
( пункт 3.3 доповнено новим абзацом тринадцятим згідно з
наказом Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767,
у зв'язку з цим абзаци тринадцятий - тридцять третій
вважати відповідно абзацами чотирнадцятим - тридцять четвертим )
назва та кількість вантажу, наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів);
( абзац чотирнадцятий пункту 3.3 із змінами, внесеними згідно з
наказом Міністерства інфраструктури України від 10.10.2022 р.
№ 767 )
назва палубного вантажу та кількість;
кількість пасажирів;
звідки прямує (бухта, причал, порт, країна);
куди прямує (бухта, причал, порт, країна);
час приходу в порт (бухту) та час відходу з порту (бухти);
мета заходження;
заплановані час та місце входження в зону дії ЦРРС;
наявність робочих каналів зв'язку із ЦРРС;
відомості про несправності суднового устаткування, що впливають на безпеку плавання судна (корабля);
підтвердження прийому судна портом;
час надання лоцмана;
необхідна кількість буксирів та їх потужність;
для суден (кораблів), що буксирують об'єкти, - спосіб буксирування, максимальні розміри каравану, кількість, назва та розміри об'єктів, що буксируються.
Додатково у період льодової кампанії (на вхід, за необхідності) вказуються:
льодовий клас судна;
потужність головної енергетичної установки;
матеріал гвинта;
швидкість повного маневреного ходу;
кількість палива, води та провізії.
У разі входження судна (корабля) у бухти (виходу з бухт) протягом однієї доби дозволяється подавати одну заявку із указанням необхідних даних через знак "/".
3.4. Диспетчери або Служба капітана СМРП та СМП, диспетчери (чергові) підприємств та організацій, що приймають судна (кораблі) біля своїх причалів, щодоби до 20-ї години інформують ЦРРС про заявки на підхід (відхід) суден (кораблів) на наступну добу.
( пункт 3.4 у редакції наказу Міністерства
інфраструктури України від 13.01.2014 р. № 5 )
3.5. Плани переходів кораблів, з'єднань кораблів ВМС ЗС України, Адміністрації Держприкордонслужби України повинні бути надані ОРРК цих організацій до ЦРРС до 20-ї години доби, що передує даті виконання плану.
( пункт 3.5 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
3.6. Інформація про входження у Балаклавську бухту (вихід із бухти) кораблів Адміністрації Держприкордонслужби України передається її ОРРК до ЦРРС за 30 хвилин до запланованого часу виконання цих заходів.
3.7. У разі проведення в зоні дії ЦРРС спортивних заходів за участю гребних шлюпок, вітрильних яхт, байдарок тощо відповідальна особа зобов'язана до 20-ї години доби, що передує дню проведення заходів, надати до ЦРРС письмову інформацію про:
наявність плану проведення заходу, погодженого в установленому порядку;
час та район проведення;
кількість та тип плавзасобів;
назви, типи, позивні суден (кораблів) забезпечення та наявність у них робочих каналів ЦРРС;
прізвища, імена та по батькові керівника заходу та особи, відповідальної за безпеку проведення заходу, їх місцеперебування та засоби зв'язку з ними.
3.8. З метою організації руху суден ЦРРС на підставі отриманої інформації, заявок та планів переходів встановлює черговість, що затверджується у графіку руху суден (кораблів) на наступну добу та графіку надання лоцманів для суден (кораблів), що підлягають лоцманському проведенню. До 22-ї години доби, що передує дню виконання графіка, ЦРРС доводить його до відома служб, зазначених у пункті 3.2 цього розділу.
Якщо в заявках та планах переходів зазначено однаковий час, черговість встановлюється у такому порядку:
військові кораблі (судна);
пасажирські судна і пороми, що прямують за розкладом;
гідрографічні судна (катери), що прямують для відновлення ЗНО;
судна зі швидкопсувними вантажами і рибною продукцією;
судна з небезпечними вантажами;
лінійні судна;
судна, зайняті буксируванням;
інші судна відповідно до черговості надходження заявок.
Кораблі Адміністрації Держприкордонслужби України мають пріоритетне право на вхід у Балаклавську бухту та вихід з неї.
Незалежно від графіка руху суден (кораблів) на добу позачергово обслуговуються:
аварійні судна (кораблі);
судна (кораблі), що прямують для надання допомоги;
судна (кораблі) з важкохворими на борту.
3.9. У разі потреби екстреного виходу кораблів ВМС ЗС України із бухт ОРРК повинні не пізніше ніж за 30 хвилин до виходу кораблів інформувати про це ЦРРС, зазначивши необхідні заходи для забезпечення безпеки виходу кораблів (повне або часткове обмеження руху інших суден (кораблів)). При цьому управління рухом кораблів ВМС ЗС України здійснює відповідна ОРРК.
( абзац перший пункту 3.9 із змінами, внесеними згідно з наказом
Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
Перед екстреним виходом із бухт кораблів Адміністрації Держприкордонслужби України її ОРРК негайно інформує про це ЦРРС.
ЦРРС повинен вжити заходів для забезпечення безпечного виходу кораблів.
IV. Порядок зв'язку та взаємодії ЦРРС із суднами (кораблями)
4.1. Взаємодія усіх суден та кораблів із ЦРРС є обов'язковою.
Судна (кораблі) завдовжки менше 30 метрів взаємодіють із ЦРРС на добровільних засадах. Незважаючи на це, такі судна (кораблі) зобов'язані виконувати вказівки ЦРРС, що стосуються питань забезпечення безпеки судноплавства у зоні дії ЦРРС.
4.2. Кораблі ВМС ЗС України та Адміністрації Держприкордонслужби України взаємодіють із ЦРРС безпосередньо або через ОРРК.
( пункт 4.2 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 30.12.2024 р.
№ 1492,
враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства
розвитку громад та територій України від 06.01.2025 р.
№ 10 )
4.3. Жодне судно (корабель) не має права входити, починати рух або інші маневри у зоні дії ЦРРС до моменту встановлення зв'язку з ЦРРС та одержання від нього вказівок і рекомендацій.
4.4. Судно (корабель) під час плавання у зоні дії ЦРРС має нести постійну радіовахту на робочому каналі ЦРРС. Перехід на інший канал зв'язку або припинення радіовахти на робочому каналі здійснюється судном (кораблем) після узгодження з ЦРРС (канали радіозв'язку та телефони ЦРРС, ОРРК і портових служб зазначені у додатку 3).
4.5. Капітан судна (командир корабля або з'єднання кораблів) за 30 хвилин до підходу до зони дії повинен повідомити ЦРРС про свій підхід та одержати дозвіл на рух.
4.6. Під час першого радіоконтакту ЦРРС має право отримувати (уточнювати раніше отриману) інформацію про судно (корабель), визначену у пункті 3.3 розділу III цих Правил.
З метою ідентифікації судна (корабля) ЦРРС має право вимагати від нього повідомлення своїх географічних координат або про своє місце розташування відносно берегового орієнтира, виконання характерного маневру або підняття розпізнавального сигналу.
4.7. Дозвіл на входження у бухту (вихід із бухти) запитується не пізніше ніж за 1 годину до входження в бухту (виходу з бухти):
для кораблів - командиром корабля безпосередньо у ЦРРС або через ОРРК;
для невійськового судна - капітаном судна безпосередньо у ЦРРС.
У запиті дозволу на входження (вихід) судна (корабля) у бухту (із бухти) зазначається запланований час входження (виходу). Часом входження (виходу) вважається час проходження судном (кораблем) вхідних молів (мисів) бухти.
Дозвіл дійсний протягом 30 хвилин від запланованого часу входження в бухту (виходу із бухти).
У разі неможливості здійснення судном (кораблем) входження в бухту (виходу із бухти) у встановлений термін дозвіл необхідно отримати повторно.
4.8. ЦРРС дає дозвіл на рух на підставі графіка руху суден (кораблів) на добу та загальної судноплавної обстановки в зоні дії.
4.9. Обов'язковими для виконання суднами (кораблями) є вказівки ЦРРС, що стосуються заборони руху, часу початку руху, маршруту, черговості, швидкості, інтервалу, місця якірної стоянки та дій для запобігання безпосередній небезпеці. Судно (корабель), що одержало вказівки або рекомендації ЦРРС, підтверджує їх одержання та повідомляє про свої наміри і дії.
4.10. Судно (корабель) у зоні дії ЦРРС, що зазнало впливу негативних природних умов, зобов'язане негайно повідомити про це ЦРРС і надалі керуватися його рекомендаціями та вказівками.
4.11. Усі судна (кораблі) під час плавання в зоні дії ЦРРС негайно повідомляють ЦРРС про:
виявлені невідповідності в місцезнаходженні або роботі ЗНО;
виявлені обставини, що негативно впливають на безпеку судноплавства;
несправності суднових механізмів, що впливають на безпеку судноплавства;
дії, що негативно впливають на охорону людського життя або навколишнього природного середовища.
4.12. У разі проведення спортивних заходів за участю гребних шлюпок, вітрильних яхт, байдарок тощо судна (кораблі) забезпечення зобов'язані за 1 годину до початку таких заходів установити радіозв'язок з ЦРРС та постійно підтримувати його до закінчення заходів.
................Перейти до повного тексту