1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ МИТНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 56 від 16.02.95
м.Київ
Про введення в дію рішення Колегії Державного митного комітету України від 07.02.95 р.
На підставі п. 8 Положення про Державний митний комітет України, -
НАКАЗУЮ:
1. Ввести в дію рішення Колегії Державного митного комітету України "Про організаційні та правові заходи щодо докорінного поліпшення діяльності митної системи України та роботи з кадрами митних установ".
2. Заступникам Голови, начальникам управлінь та окремих відділів Держмиткому, начальникам територіальних митних управлінь, митних установ вжити невідкладних заходів до усунення недоліків у діяльності митних установ.
3. Управлінню справами надіслати рішення Колегії та організаційно-правові заходи, затверджені ним, до всіх митних установ України.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступників Голови Держмиткому.
Голова Комітету Ю.Ф.Кравченко
Додаток 1
до наказу N 56 від 16.02.95 р.
Рішення Колегії Державного митного комітету України
07 лютого 1995 року м. Київ
Про організаційні та правові заходи щодо докорінного поліпшення діяльності митної системи України та роботи з кадрами митних установ
1. Відзначити, що за час функціонування митної системи України, створена мережа митних установ у складі Держмиткому, 8 територіальних митних управлінь, 70 митниць, ряду центральних митних установ. Впроваджено митний контроль на кордонах і на всій території. Разом з Держкомкордоном відкрито 77 нових автомобільних переходів через державний кордон, що дало можливість налагодити контрольований пропуск транспортних засобів до сусідніх держав і у зворотньому напрямку, зменшити черги транспорту і громадян при митному оформленні. В ході реалізації державних завдань боротьби з організованою злочинністю в основному відпрацьовані питання протидії контрабанді та порушенням митних правил. Налагоджена підготовка кадрів у 8 вузах Міносвіти, створена мережа навчальних центрів Держмиткому. Все це дало можливість протягом минулого року направити до держбюджету біля 6 трен. карбованців від збору мита, інших платежів, освоїти понад 600 млрд. карбованців капіталовкладень, виділених на будівництво митних об'єктів, затримати матеріальні цінності та валюту, що незаконно переміщались через кордон, на загальну суму понад трильйон карбованців, 931 одиницю зброї, понад 100 кг наркотиків та біля 2 тис. кг сировини для їх приготування, вирішити ряд інших питань.
Разом з тим, завдання, поставлені перед митною системою Президентом України, Верховною Радою і Кабінетом Міністрів, виконуються не в повному обсязі, їх реалізація наштовхується на багатоповерхові бюрократичні перепони та чиновницький підхід з боку керівників митних установ до вирішення якісно нових проблем, викликаних процесом реформування економіки. Управліннями по організації митного контролю (Петров О.П.), Митно-тарифним (Ткаченко В.В.), Договірно-правовим (Новосьолов О.Б.), деякими іншими структурними підрозділами вкрай повільно формується митна правова база для забезпечення економічних перетворень, допускаються факти неоперативності у виконанні доручень, не відпрацьовані питання надання дієвої допомоги підпорядкованим Держмиткому митним установам. Управлінням по організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил (Руссков В.А., Чайка О.С.) проявляється недостатньо ініціативи щодо вдосконалення форм і методів боротьби з порушеннями у сфері зовнішньоекономічної діяльності, поліпшення взаємодії у вирішенні цієї проблеми з правоохоронними органами. З відставанням від сучасних вимог розгортають свою діяльність по створенню митної інфраструктури, матеріально-технічному забезпеченню митних установ Управління капітального будівництва та експлуатації митних об'єктів (Масний А.М.), Матеріально-технічного постачання (Терещенко М.Г.), Технічний відділ (Шумар В.Г.).
Управління по роботі з особовим складом (Копач В.С.) не забезпечило глибоке вивчення ділових і моральних якостей осіб, що поступали на роботу в митні установи, належні селекцію, добір і розстановку керівних кадрів. В результаті цього 72 працівники митниць і їх підрозділів не справилися з дорученими ділянками роботи або допустили різного роду порушення, у зв'язку з чим були звільнені з займаних посад. Серед них колишні начальники Вінницької, Криворізької, Сумської, Чернігівської митниць, усі три заступники Київської, а також увесь керівний склад колишньої Коростенської митниці. На Бориспільській, Харківській, Мостиській, Магістральній та ряді інших митниць допущені факти хабарництва, здирства, інші порушення законності і трудової дисципліни. Як наслідок - 593 працівники отримали дисциплінарні стягнення, а стосовно 17 - судами вчинено звинувачувальні вироки.
Начальники Центрального (Колос А.В.), Південно-східного (Смірнов Ю.К.), Дніпровського (Воловик А.П.), Кримського (Коновченко Ю.М.) територіальних митних управлінь ще не забезпечили належної готовності цих управлінь до виконання покладених на них обов'язків, укомплектували кадрами їх апарат менш ніж на половину.
Допущені послаблення в керівництві митною системою з боку керівного складу Держмиткому. Перший заступник Голови Держмиткому Мірошниченко Е.А. незадовільно координує діяльність усіх ланок управлінської діяльності, не вжив належних заходів до забезпечення адаптації митних установ до умов ринкової економіки. Заступник Голови Держмиткому Єгоров О.Б. незадовільно впливає на формування законодавчих актів з питань організації митного контролю та митно-тарифного регулювання. На низькому рівні здійснюється керівництво виконанням завдань капітального будівництва і матеріально-технічного забезпечення з боку заступника Голови Держмиткому Негоди В.Ф.
2. Організаторську роботу Держмиткому, начальників територіальних митних управлінь, митниць по формуванню митної системи і адаптації її до умов ринкової економіки вважати недостатньою.
3. Стан роботи з особовим складом митних органів визначити незадовільним.
4. Заступникам Голови, начальникам управлінь Держмиткому, керівникам митних установ забезпечити виконання вимог Президента України щодо реалізації Програми економічних перетворень в державі та організаційних і практичних заходів посилення боротьби з організованою злочинністю. До 15 лютого 1995 року провести наради з працівниками підпорядкованих установ, на яких визначити конкретні завдання щодо виконання цих вимог.
4.1. У першому кварталі 1995 року завершити позачергову атестацію керівного складу митних установ, керуючись у цій роботі вимогами Президента України щодо очищення системи від осіб, які скомпрометували себе, та ротації керівного складу.
5. Організаційні та правові заходи щодо докорінного поліпшення діяльності митної системи та роботи з кадрами, Концепцію підготовки особового складу в процесі розвитку митної служби України затвердити (додаються). Заступникам Голови Держмиткому про хід виконання цих документів щомісячно інформувати Голову Держмиткому.
Голова комітету Ю.Кравченко
Додаток 2
до наказу N 56 від 16.02.95 р.
Затверджено
Рішенням Колегії Держмиткому
від 07.02.95 р.
Заходи докорінного поліпшення діяльності митної системи
I. Організаційні питання
1. Переглянути структуру Держмиткому з метою приведення її у відповідність з завданнями, що випливають з Програми економічних реформ та Програми боротьби з корупцією і організованою злочинністю. Внести пропозиції до Кабінету Міністрів України.
Кравченко Ю.Ф.
Лютий 1995 р.
2. У відповідності до Положення про Державний митний комітет України розробити порядок роботи Колегії Держмиткому, план розгляду на її засіданні питань, механізм реалізації і контролю прийнятих рішень.
Кравченко Ю.Ф., Інспекція,
Управління справами.
Лютий 1995р.
3. Укомплектувати апарат Держмиткому, територіальних митних управлінь особовим складом, підібравши на вакантні посади працівників з відповідною освітою, досвідом практичної роботи та належними діловими і моральними якостями.
Заступники Голови,
начальники структурних
підрозділів Держмиткому,
начальники територіальних
митних управлінь.
Січень-лютий 1995 р.
4. Впровадити в практику роботи Держмиткому регулярне проведення всебічного глибокого аналізу ходу виконання митними установами рішень Президента України, Верховної Ради, Кабінету Міністрів з митних питань, процесів, що відбуваються у митній системі та підготовку необхідних матеріалів для інформування державних органів вищого рівня, внесення до них відповідних пропозицій, вжиття заходів щодо поліпшення діяльності митних установ. Обговорити це питання на засіданні колегії.
Заступники Голови,
начальники структурних
підрозділів Держмиткому.
Постійно.
5. З метою забезпечення дотримання законності в діяльності митних установ, відстоювання їх законних інтересів створити в установах юридичні підрозділи, укомплектувавши їх висококваліфікованими фахівцями.
Договірно-правове, Фінансове
управління, Управління по
роботі з особовим складом,
начальники територіальних
митних управлінь, інших
митних установ.
1 півріччя 1995 р.
6. Опрацювати для внесення до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо віднесення митних органів до правоохоронних структур.
Договірно-правове
управління.
Січень - перша половина
лютого 1995 р.
7. Опрацювати механізм підготовки документів в електронному вигляді для внесення їх до інформаційної бази Держмиткому, а також інформаційного взаємообміну з НВВП "Ліга" при Кабінеті Міністрів України.
Договірно-правове
управління, Технічний
відділ,
Інформаційнообчислювальний
центр.
1 півріччя 1995 р.
8. Розробити та затвердити положення "Про архів Держмиткому України", вирішити організаційні питання, пов'язані з його створенням, кадровим та матеріально-технічним забезпеченням.
Управління справами.
1 квартал 1995 р.
II. Питання удосконалення митного законодавства
1. Внести до Кабінету Міністрів України пропозиції про створення робочих груп з числа фахівців Держмиткому, представників заінтересованих міністерств і відомств, наукових закладів для:
- підготовки проекту нового Митного кодексу на базі міжнародних угод з митної справи, Основ митного законодавства СНД, митного законодавства України.
Негода В.Ф.,
Договірно-правове управління.
До 15 лютого 1995 р.
- розробки національної версії Товарної номенклатури зовнішньо-економічної діяльності на базі Гармонізованої системи опису і кодування товарів.
Єгоров О.Б.,
Митно-тарифне управління.
До 15 лютого 1995 р.
2. Створити робочу групу з числа працівників Держмиткому, територіальних митних управлінь, окремих митниць та інших митних установ для розробки і узгодження із заінтересованими міністерствами і відомствами проектів:
- Закону про митну службу;
- Дисциплінарного статуту працівників митної системи.
Розробити і подати на затвердження проект календарних планів роботи цих груп.
Негода В.Ф., Управління
по роботі з особовим складом.
До 10 лютого 1995 р.
3. Розробити проекти:
- національного Митного тарифу на базі 6-значної кодифікації Товарної номенклатури зовнішньо-економічної діяльності;
- Положення про визначення митної вартості імпортованих товарів (відповідно до ст. 17 ГАТТ та ст. 16 Закону про Єдиний митний тариф).
Представити зазначені проекти для подання до Кабінету Міністрів України.
Єгоров О.Б., Митно-тарифне
управління.
III квартал 1995 р.
4. Переглянути чинне митне законодавство України на предмет його відповідності вимогам економічних перетворень, що відбуваються в країні у зв'язку з реалізацією Програми економічних реформ, підготувати пропозиції про внесення до нього відповідних змін і доповнень.
Здійснити систематизацію та кодифікацію нормативних актів.
Договірно-правове управління,
Управління організації
митного контролю,
Митно-тарифне управління,
Управління по організації
боротьби з контрабандою і
порушеннями митних правил.
1 квартал 1995 р.
III. Питання лібералізації та удосконалення організації митного контролю
1. Для спрощення та прискорення процедури митного оформлення ввести попередню та періодичну вантажні митні декларації, які дозволять переміщувати товари і розпоряджатися ними ще до заповнення повної митної декларації або регулярно переміщувати через митний кордон одні й ті ж вантажні та транспортні засоби на протязі визначеного часу при збереженні ефективності митного контролю.
Єгоров О.Б., Управління
організації митного контролю.
Лютий 1995 р.
2. З метою зняття соціальної напруги та спрощення митних процедур при перетині кордону громадянами внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону "Про порядок обкладання митом предметів, які переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України".
Єгоров О.Б.,
Управління організації
митного контролю.
1 квартал 1995 р.
3. Відпрацювати організаційно-правові аспекти діяльності магазинів безмитної торгівлі, митних складів інтерпортів і вільних митних зон з метою використання зазначених форм митної інфраструктури для врегулювання імпорту та стимулювання і лібералізації експорту товарів, відстоювання інтересів споживачів і товаровиробників України.
Єгоров О.Б., Управління
організації митного контролю,
Митно-тарифне та Договірно-
правове управління.
1 півріччя 1995 р.
4. Забезпечити впровадження в рамках діючого законодавства прогресивних методів процедури митного контролю з метою лібералізації та мінімізації митного оформлення.
Єгоров О.Б., Управління
організації митного контролю,
начальники територіальних
митних управлінь, митниць.
Протягом 1 півріччя 1995р.
5. В аеропортах з великим пасажиропотоком ("Бориспіль", "Львів", "Сімферополь", "Одеса") організувати шляхом проведення відповідної реконструкції "зелений" та "червоний" коридори.
Прискорити проведення капітального будівництва нових та реконструкції існуючих пунктів пропуску з відповідним розширенням кількості оглядових смуг, оснащенням їх технічними засобами митного контролю та інформації. Організувати прискорений пропуск транспортних засобів, які не потребують поглибленого митного контролю.
Єгоров О.Б., Негода В.Ф.,
Управління організації
митного контролю,
капітального будівництва
та експлуатації митних
об'єктів, технічний відділ,
начальники територіальних
митних управлінь, митниць.
Протягом року.
IV. Питання організації боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил
1. До 10 лютого 1995р. проаналізувати хід виконання затверджених Держмиткомом України 01.08.94 р. організаційних та оперативних заходів, по виконанню Указу Президента України від 21.07.94 р. "Про невідкладні заходи щодо посилення боротьби зі злочинністю", забезпечити їх неухильне виконання.
Забезпечити сприяння роботі правоохоронних органів у розшуку та притягненні до відповідальності організаторів та ділків наркобізнесу, розкриттю крадіжок та перепродажу культурних цінностей, автомобілів, фальшування, контрабанди шляхом своєчасного орієнтування митниць, безпосередньої участі та наданні практичної допомоги в реалізації оперативної інформації, отриманої як митною системою, так і тієї, що надійшла з інших правоохоронних органів.
Управління по організації
боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил.
2. Підготувати для направлення до Верховної Ради України необхідний пакет документів про надання підрозділам по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил повноважень на здійснення оперативно-розшукових заходів.
Управління по організації бо-
ротьби з контрабандою та пору-
шеннями митних правил.
1 квартал 1995р.
3. Вжити заходів щодо удосконалення взаємодії митниць з органами служби безпеки, внутрішніх справ, прикордонниками по здійсненню огляду та переогляду переміщуваних митних вантажів, отриманню та накопиченню баз даних на потенційних порушників з метою впровадження вибіркового та орієнтованого огляду при умові скорочення процедури митного оформлення, а також з метою концентрування уваги на переміщені наркотичних засобів та зброї, ввезенні ядів, токсичних та сильнодіючих речовин, відходів виробництва, вивезенні історичних і культурних цінностей, а також нелегальному ввезенні підакцизних товарів.
Управління по організації бо-
ротьби з контрабандою та пору-
шеннями митних правил, органі-
зації митного контролю.
Постійно.
4. Проаналізувати стан боротьби зі спробами злочинних угрупувань проникнути на світовий ринок стратегічної сировини (рідкоземельних, кольорових, коштовних металів та радіоактивних матеріалів), використовувати територію України для незаконного переміщення в державу і за її межі зазначених матеріалів. Результати винести на обговорення колегії.
Управління по організації бо-
ротьби з контрабандою і по-
рушеннями митних правил,
Митно-тарифне управління,
Відділ експортного контролю,
Територіальні митні
управління.
1 півріччя 1995 року.
5. Розробити механізм участі митних органів у контролі за рухом валютних коштів, отримуваних суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності від експортних операцій. Установити взаємодію по вирішенню цього питання з відповідними державними органами.
Єгоров О.Б., Митно-тарифне
управління, Управління по
організації боротьби з
контрабандою та порушеннями
митних правил.
1 квартал 1995 року.
6. Забезпечити участь працівників митних установ у перевірках найбільш значних експортерів чорних та кольорових металів, міндобрив, спирту, цукру, меляси, олії, шкіряної сировини, які проводяться компетентними державними органами з метою недопущення вивезення за межі держави стратегічних матеріалів і сировини, несвоєчасних розрахунків за здійснені експортно-імпортні операції.
Управління по організації
боротьби з контрабандою та
порушеннями митних правил,
начальники територіальних
митних управлінь, митниць.
Постійно.
7. Розробити і здійснити комплекс заходів щодо створення з використанням наявної комп'ютерної техніки системи контролю за ввозом в Україну товарів, в першу чергу підакцизних, а також щодо проходження транзитних вантажів через територію держави.
Управління організації митного
контролю, Митно-тарифне уп-
равління, Технічний відділ.
Протягом 1995 року.
8. Забезпечити участь працівників митних установ в операціях, які проводяться правоохоронними органами по знешкодженню кримінально-злочинних угрупувань, які займаються торгівлею зброї, наркобізнесом, контрабандно-валютними операціями, вивезенням стратегічних матеріалів, викраденням автотранспорту, незаконною міграцією людей.
Управління по організації бо-
ротьби з контрабандою та пору-
шеннями митних правил, нача-
льники територіальних митних
управлінь, митниць.
Постійно.
9. Разом з зацікавленими державними органами відпрацювати спільні дії по виявленню і припиненню випадків укладення суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності протиправних угод, переміщення через кордон краденої продукції.
Управління по організації бо-
ротьби з контрабандою та по-
рушеннями митних правил, нача-
льники територіальних митних
управлінь, митниць.
Протягом 1995 року.
V. Питання будівництва та облаштування митних об'єктів
1. Підготувати та узгодити з відповідними міністерствами і відомствами переліки митних об'єктів, включених до плану капітального будівництва на 1995 р., представити їх Мінекономіки, встановити контроль за ходом будівництва, раціональним витрачанням виділеного на нього коштів. Обговорити це питання на засіданні колегії.
Негода В.Ф., Управління капі-
тального будівництва та екс-
плуатації митних об'єктів,
Фінансове управління, началь-
ники територіальних управлінь.
1 квартал 1995р.
2. Визначити пріоритетні напрямки реалізації Комплексної програми розбудови державного кордону, сконцентрувати на них виділені кошти, організувати взаємодію по вирішенню цих питань з місцевими органами державної влади.
Негода В.Ф., Управління
капітального будівництва та
експлуатації митних об'єктів,
Фінансове управління, началь-
ники територіальних митних
управлінь, митниць.
1 квартал 1995р.
3. Разом з місцевими органами державної влади опрацювати питання поліпшення розміщення митних установ, забезпечення їх водопостачанням, електроенергією, покращення житлового забезпечення особового складу та створення необхідних побутових умов для громадян під час їх перебування у митних установах та на пунктах пропуску.
Негода В.Ф., Управління капі-
тального будівництва та екс-
плуатації митних об'єктів.
1 півріччя 1995 р.
4. Розробити програму будівництва відомчої мережі зв'язку та створення центру технічного обслуговування митної системи, вирішити питання про її фінансування.
Негода В.Ф., технічний відділ,
Фінансове управління.
1 квартал 1995 р.
5. Опрацювати та внести пропозиції щодо виділення частини митних доходів до місцевих бюджетів.
Негода В.Ф., Єгоров О.Б.,
Фінансове та Митно-тарифне
управління.
Січень - перша половина
лютого.
VI. Питання міжнародних зв'язків
1. З метою подальшого розвитку співробітництва з митними службами суміжних держав завершити роботу над підготовкою угод щодо митного співробітництва з Польщею, Словакією та Угорщиною, завершити процес переговорів про підписання таких угод з митними службами Великої Британії, Франції, Греції та Китаю.
Договірно-правове управління.
Протягом року.
2. Спільно з Держкомкордоном України завершити опрацювання угод про спільний прикордонний та митний контроль з Республіками Бєларусь та Молдовою.
Договірно-правове управління.
1 квартал 1995р.
VII. Питання роботи з особовим складом митних установ
1. Організувати глибоке вивчення ділових і моральних якостей працівників митних установ з метою раціональної їх розстановки, створення дійового кадрового резерву для висунення на керівну роботу, позбавлення в установленому порядку від осіб, що скомпрометували себе чи нездатні забезпечувати доручені ділянки роботи.
Управління по роботі з
особовим складом
Держмиткому, начальники митних
установ
Постійно
2. Провести позачергову атестацію начальників, заступників начальників митниць, начальників митних постів і відділів, де допущені серйозні порушення і недоліки в роботі.
Атестаційна комісія
Держмиткому
1 півріччя 1995 року
3. Забезпечити дійовий контроль за виконанням працівниками митних установ своїх службових обов'язків, дотриманням ними вимог чинного законодавства і норм етики, принципове і оперативне реагування на допущені порушення. Переглянути до 1 березня 1995 року діючий порядок преміювання працівників митних колективів з метою більш повного відзначення тих із них, де досягнуті високі показники в роботі, підтримується на належному рівні трудова і виконавча дисципліна.
Управління по роботі з
особовим складом, Фінансове
управління, керівники митних
установ
Постійно
4. Опрацювати питання щодо законодавчого визначення статусу працівників митних установ, виходячи з того, що чинним законодавством в їх обов'язки входить провадження дізнання в справах про контрабанду, розслідування фактів порушення митних правил, надано право користування зброєю, а також пропозиції щодо введення Дисциплінарного статуту.
Правовий відділ , Управління
по роботі з особовим складом
1 півріччя 1995 року
5. Ввести в регламент роботи Держмиткому,митних установ обов'язкове професійне навчання особового складу без відриву від роботи, щопівріччя проводити заліки для всього особового складу за його результатами. Для підвищення ефективності професійного навчання новоприйнятих працівників призначити відповідальних за організацію цієї роботи. Створити в кожній митній установі учбові класи з відповідним їх оснащенням та бібліотеку нормативних документів.
Управління по роботі з
особовим складом, начальники
митних установ
1 півріччя 1995 року
6. Провести спеціалізацію навчальних закладів Держмиткому,опрацювати питання їх державного ліцензування та реорганізації в заклади більш високого рівня , а також створення зональних курсів у містах Донецьку та Дніпропетровську , відкриття відомчого вищого навчального закладу.
Управління по роботі з
особовим складом,начальники
територіальних митних
управлінь,митних навчальних

................
Перейти до повного тексту