- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Департамент боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції
ЛИСТ
27.04.2012 № 20/2-12/04179-ЕП |
Керівникам регіональної митниці,
митниць
Відповідно до пункту 17 рішення колегії Держмитслужби України від 29.03.2012, введеного в дію наказом Держмитслужби України від 02.04.2012 № 199, Департаментом боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції (далі - Департамент) проведено аналіз спрацювань профілів ризику, у тому числі за напрямом контролю митної вартості (митна процедура 121 "Перевірка правильності визначення митної вартості товарів") з метою уточнення вказівок при спрацюванні профілів ризику та надання можливостей керівникам підрозділів митного оформлення приймати рішення про доцільність та обсяги виконання сформованих відповідно до профілів ризику митних процедур.
За результатами аналізу та з урахуванням пропозицій митних органів підготовлено пропозиції щодо внесення змін до профілів ризику. Відповідні пропозиції розглянуті на засіданні Експертної комісії з питань застосування системи аналізу та управління ризиками 24.04.2012.
За результатами розгляду прийнято рішення про внесення відповідних змін до профілів ризику, в тому числі по напряму контролю митної вартості, класифікації товарів та лабораторних досліджень. Також внесено зміни, спрямовані на зменшення кількості оглядів, згенерованих АСАУР.
Разом з цим, наголошуємо, що відповідно до пункту 2.3 Порядку застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням
вантажної митної декларації , затвердженого наказом Держмитслужби від 13.12.2010 № 1467:
"МП виду "у разі необхідності" носить рекомендаційний характер, її виконання не є обов'язковим. Рішення щодо невиконання МП виду "у разі необхідності" приймає посадова особа митного органу, до компетенції якої належить виконання МП, керуючись повідомленням до МП, а також вимогами відповідних нормативно-правових актів.";
"Рішення про невиконання митної процедури (далі - МП) виду "обов'язкова", сформованої АСАУР, приймається керівником (заступником керівника) підрозділу, до компетенції якого належить виконання МП, або особою, яка його заміщує".
Таким чином, і на даний час посадова особа/керівник ПМО може прийняти рішення про невиконання митної процедури, якщо:
1) виконання МП неможливе (залежно від виду чи характеристики товару, від наявності відповідних технічних засобів, від можливості пред'явлення товару до митного контролю тощо);
2) виконання МП недоцільне (очікуваний ефект від виконання МП не перевищує затрат ресурсів митних органів на виконання МП або виконання МП може призвести до значної необґрунтованої затримки митного оформлення);
3) вказівки щодо виконання МП суперечать вимогам інших нормативно-правових актів з питань митної справи;
4) умови щодо можливого невиконання МП визначені іншими нормативно-правовими актами з питань митної справи, в тому числі щодо встановлення митними органами до підприємства рівня довіри.
Також слід зазначити, що за період з 01.01.2012 по 27.03.2012 73 % сформованих АСАУР оглядів були необов'язковими (
додаток ).
У 28,5 % випадків посадові особи/керівники ПМО в установленому порядку приймали рішення про невиконання форми контролю щодо огляду (додаток).
Таким чином звертаємо Вашу увагу, що
Порядком передбачено спрощену процедуру прийняття рішення щодо невиконання процедури виду "обов'язкова". При цьому слід враховувати необхідність обґрунтування такого рішення відповідно до пункту 2.8.4 Порядку.
З повагою, Перший заступник начальника Департаменту |
Я.П. Прокопенко |
Додаток
ДАНІ
щодо спрацювання АСАУР за період 01.01.2012 - 27.03.2012 в частині обов'язковості митних оглядів
Код митниці оформлення |
Назва митниці оформлення |
Кількість ВМД, по яких АСАУР видано форми контролю, що передбачають проведення митного огляду |
Частка ВМД, по яких проведення митного огляду є обов'язковим |
Частка ВМД, по яких проведення митного огляду не обов'язкове |
100 |
Київська регіональна митниця |
14234 |
25,1 % |
74,9 % |
101 |
Житомирська митниця |
992 |
39,6 % |
60,4 % |
102 |
Чернігівська митниця |
579 |
39,4 % |
60,6 % |
110 |
Дніпропетровська митниця |
4422 |
21,4 % |
78,6 % |
112 |
Запорізька митниця |
968 |
19,9 % |
80,1 % |
123 |
Севастопольська митниця |
154 |
44,8 % |
55,2 % |
125 |
Київська обласна митниця |
4263 |
30,3 % |
69,7 % |
204 |
Рівненська митниця |
4224 |
8,9 % |
91,1 % |
205 |
Ягодинська митниця |
4914 |
36,6 % |
63,4 % |
206 |
Івано-Франківська митниця |
2888 |
12,9 % |
87,1 % |
209 |
Львівська митниця |
4186 |
25,8 % |
74,2 % |
305 |
Чопська митниця |
1850 |
38,6 % |
61,4 % |
400 |
Хмельницька митниця |
978 |
43,8 % |
56,2 % |
401 |
Вінницька митниця |
730 |
41,1 % |
58,9 % |
403 |
Тернопільська митниця |
1115 |
14,3 % |
85,7 % |
408 |
Чернівецька митниця |
1546 |
17,9 % |
82,1 % |
500 |
Південна митниця |
3421 |
36,7 % |
63,3 % |
504 |
Миколаївська митниця |
406 |
15,0 % |
85,0 % |
508 |
Херсонська митниця |
542 |
42,3 % |
57,7 % |
600 |
Кримська митниця |
635 |
47,1 % |
52,9 % |
700 |
Східна митниця |
1494 |
34,1 % |
65,9 % |
702 |
Луганська митниця |
810 |
30,2 % |
69,8 % |
805 |
Сумська митниця |
731 |
31,1 % |
68,9 % |
806 |
Полтавська митниця |
779 |
20,2 % |
79,8 % |
807 |
Харківська митниця |
1019 |
17,1 % |
82,9 % |
901 |
Кіровоградська митниця |
457 |
34,1 % |
65,9 % |
902 |
Черкаська митниця |
715 |
29,4 % |
70,6 % |
Всього |
|
59052 |
26,6 % |
73,4 % |
................Перейти до повного тексту