1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Департамент боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції
ЛИСТ
27.04.2012 № 20/2-12/04179-ЕП
Керівникам регіональної митниці,
митниць
Відповідно до пункту 17 рішення колегії Держмитслужби України від 29.03.2012, введеного в дію наказом Держмитслужби України від 02.04.2012 № 199, Департаментом боротьби з контрабандою, аналізу ризиків та протидії корупції (далі - Департамент) проведено аналіз спрацювань профілів ризику, у тому числі за напрямом контролю митної вартості (митна процедура 121 "Перевірка правильності визначення митної вартості товарів") з метою уточнення вказівок при спрацюванні профілів ризику та надання можливостей керівникам підрозділів митного оформлення приймати рішення про доцільність та обсяги виконання сформованих відповідно до профілів ризику митних процедур.
За результатами аналізу та з урахуванням пропозицій митних органів підготовлено пропозиції щодо внесення змін до профілів ризику. Відповідні пропозиції розглянуті на засіданні Експертної комісії з питань застосування системи аналізу та управління ризиками 24.04.2012.
За результатами розгляду прийнято рішення про внесення відповідних змін до профілів ризику, в тому числі по напряму контролю митної вартості, класифікації товарів та лабораторних досліджень. Також внесено зміни, спрямовані на зменшення кількості оглядів, згенерованих АСАУР.
Разом з цим, наголошуємо, що відповідно до пункту 2.3 Порядку застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації , затвердженого наказом Держмитслужби від 13.12.2010 № 1467:
"МП виду "у разі необхідності" носить рекомендаційний характер, її виконання не є обов'язковим. Рішення щодо невиконання МП виду "у разі необхідності" приймає посадова особа митного органу, до компетенції якої належить виконання МП, керуючись повідомленням до МП, а також вимогами відповідних нормативно-правових актів.";
"Рішення про невиконання митної процедури (далі - МП) виду "обов'язкова", сформованої АСАУР, приймається керівником (заступником керівника) підрозділу, до компетенції якого належить виконання МП, або особою, яка його заміщує".
Таким чином, і на даний час посадова особа/керівник ПМО може прийняти рішення про невиконання митної процедури, якщо:
1) виконання МП неможливе (залежно від виду чи характеристики товару, від наявності відповідних технічних засобів, від можливості пред'явлення товару до митного контролю тощо);
2) виконання МП недоцільне (очікуваний ефект від виконання МП не перевищує затрат ресурсів митних органів на виконання МП або виконання МП може призвести до значної необґрунтованої затримки митного оформлення);
3) вказівки щодо виконання МП суперечать вимогам інших нормативно-правових актів з питань митної справи;
4) умови щодо можливого невиконання МП визначені іншими нормативно-правовими актами з питань митної справи, в тому числі щодо встановлення митними органами до підприємства рівня довіри.
Також слід зазначити, що за період з 01.01.2012 по 27.03.2012 73 % сформованих АСАУР оглядів були необов'язковими (додаток ).
У 28,5 % випадків посадові особи/керівники ПМО в установленому порядку приймали рішення про невиконання форми контролю щодо огляду (додаток).
Таким чином звертаємо Вашу увагу, що Порядком передбачено спрощену процедуру прийняття рішення щодо невиконання процедури виду "обов'язкова". При цьому слід враховувати необхідність обґрунтування такого рішення відповідно до пункту 2.8.4 Порядку.
З повагою,
Перший заступник
начальника Департаменту
Я.П. Прокопенко
Додаток
ДАНІ
щодо спрацювання АСАУР за період 01.01.2012 - 27.03.2012 в частині обов'язковості митних оглядів
Код митниці оформлення Назва митниці оформлення Кількість ВМД, по яких АСАУР видано форми контролю, що передбачають проведення митного огляду Частка ВМД, по яких проведення митного огляду є обов'язковим Частка ВМД, по яких проведення митного огляду не обов'язкове
100 Київська регіональна митниця 14234 25,1 % 74,9 %
101 Житомирська митниця 992 39,6 % 60,4 %
102 Чернігівська митниця 579 39,4 % 60,6 %
110 Дніпропетровська митниця 4422 21,4 % 78,6 %
112 Запорізька митниця 968 19,9 % 80,1 %
123 Севастопольська митниця 154 44,8 % 55,2 %
125 Київська обласна митниця 4263 30,3 % 69,7 %
204 Рівненська митниця 4224 8,9 % 91,1 %
205 Ягодинська митниця 4914 36,6 % 63,4 %
206 Івано-Франківська митниця 2888 12,9 % 87,1 %
209 Львівська митниця 4186 25,8 % 74,2 %
305 Чопська митниця 1850 38,6 % 61,4 %
400 Хмельницька митниця 978 43,8 % 56,2 %
401 Вінницька митниця 730 41,1 % 58,9 %
403 Тернопільська митниця 1115 14,3 % 85,7 %
408 Чернівецька митниця 1546 17,9 % 82,1 %
500 Південна митниця 3421 36,7 % 63,3 %
504 Миколаївська митниця 406 15,0 % 85,0 %
508 Херсонська митниця 542 42,3 % 57,7 %
600 Кримська митниця 635 47,1 % 52,9 %
700 Східна митниця 1494 34,1 % 65,9 %
702 Луганська митниця 810 30,2 % 69,8 %
805 Сумська митниця 731 31,1 % 68,9 %
806 Полтавська митниця 779 20,2 % 79,8 %
807 Харківська митниця 1019 17,1 % 82,9 %
901 Кіровоградська митниця 457 34,1 % 65,9 %
902 Черкаська митниця 715 29,4 % 70,6 %
Всього 59052 26,6 % 73,4 %

................
Перейти до повного тексту