1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
15.05.2008 N 29/2-1.2/3572-ЕП
Начальникам регіональних
митниць, митниць
За 1 квартал 2008 року до Управління для проведення експертних досліджень надійшло 5034 запитів, що у 1,6 рази більше аналогічного періоду 2007 року.
Збільшення кількості запитів митних органів призвело також і до збільшення кількості порушень при оформленні відібраних проб та зразків. Так, наприклад, проби і зразки товарів, які відносяться до різних товарних груп, а також різних видів досліджень, з різними термінами та умовами зберігання, направляються до Управління в одній упаковці під одним митним забезпеченням.
Вказані дії суперечать вимогам п. 3.3 наказу Держмитслужби від 05.08.04 N 576 (у редакції наказу N 175) .
Враховуючи зазначене, та з метою запобігання затримок при проведенні експертних досліджень та митного оформлення товарів, прошу вашої вказівки підпорядкованим вам підрозділам посилити контроль за дотриманням вимог зазначеного наказу у частині обов'язкового окремого митного забезпечення на кожному екземплярі відібраних проб і зразків товарів, які направляються для проведення досліджень до Управління.
Начальник Управління І.П.Рамусь
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення досліджень (експертиз) експертними підрозділами Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Цю Інструкцію розроблено з метою забезпечення єдиного підходу при проведенні досліджень (експертиз), підвищення якості досліджень при здійсненні митного оформлення та митного контролю товарів.
1.2 Інструкція про порядок проведення досліджень (експертиз) експертними підрозділами Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України підготовлена відповідно до основних положень наказу Голови Державної митної служби України від 05.08.04 N 576 (у редакції наказу Державної митної служби України від 01.03.07 N 175) "Порядок взаємодії митних органів із Центральним митним управлінням лабораторних досліджень та експертної роботи при проведенні митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів".
При підготовці Інструкції використовувалися основні вимоги Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.98 N 53/5 (зі змінами та доповненнями).
1.3. Основними видами досліджень (експертиз) що проводяться експертними підрозділами Центрального митого управління лабораторних досліджень та експертної роботи Державної митної служби України (далі - Управління) є:
1.3.1. Фізико-хімічні:
- дослідження речовин органічного походження, поверхнево-активних речовин та лакофарбових матеріалів і покриттів;
- дослідження полімерів, полімерних матеріалів та виробів з них;
- дослідження паперово-целюлозної продукції, деревини, текстильних матеріалів та виробів із текстилю;
- дослідження нафтопродуктів і паливно-мастильних матеріалів;
- дослідження продукції хімічної промисловості неорганічного походження;
- дослідження чорних, кольорових, дорогоцінних металів, сплавів і виробів з них;
- дослідження наркотичних засобів, психотропних речовин їх аналогів та прекурсорів, отруйних та сильнодіючих речовин;
- дослідження лікарських засобів та біологічно-активних речовин (пестицидів, дезінфікуючих речовин та біологічних добавок);
- дослідження товарів харчового призначення;
- дослідження спиртовмісних рідин, безалкогольної продукції та тютюну.
1.3.2. Криміналістичні:
- почеркознавчі - дослідження почерку і підписів;
- технічні експертизи документів, грошей - дослідження реквізитів документів; друкарських форм і їх відбитків;
- трасологічні - дослідження холодної зброї; замикаючих та контрольних засобів, знарядь, інструментів та рельєфних знаків;
- балістичні - дослідження вогнепальної зброї та боєприпасів.
1.3.3. Інженерно-технічні:
- дослідження машин, механізмів і їх складових, виробничого обладнання й устаткування, побутових приладів, мікросхем, комп'ютерної техніки та засобів зв'язку.
1.3.4. Товарознавчі:
- товарознавче дослідження машин, обладнання, сировини та товарів народного споживання.
1.3.5. Автотоварознавчі:
- автотоварознавче дослідження вартості транспортних засобів.
1.3.6. Гемологічна:
- дослідження дорогоцінного, напівдорогоцінного каміння, біжутерії та ювелірних виробів.
1.3.7. Експортний контроль:
- дослідження товарів, митне оформлення яких підпадає під дію законодавства з експортного контролю.
1.4. Підставою для проведення досліджень в експертних підрозділах Управління є підготовлений відповідно до вимог нормативно-правових актів Державної митної служби України запит митного органу.
1.5. Терміни проведення досліджень не можуть перевищувати одного місяця з дня надходження проб і зразків до експертного підрозділу Управління.
1.6. Якщо дослідження не може бути виконане в експертному підрозділі Управління митний орган повідомляється про це після попереднього вивчення спеціалістом наданих матеріалів.
Попереднє вивчення документів не повинно перевищувати трьох днів.
Строк проведення дослідження починається з робочого дня надходження матеріалів до експертного підрозділу Управління, і закінчується у день направлення їх митному органу, який призначив дослідження.
Якщо закінчення встановленого строку проведення дослідження випадає на неробочий день, то днем закінчення строку вважається наступний робочий день.
У строк проведення досліджень не включається час виконання клопотань спеціаліста, пов'язаних з витребуванням додаткових матеріалів або усуненням інших недоліків, допущених митним органом, який призначив дослідження.
1.7. У випадку прийняття рішення митним органом про необхідність проведення повторної експертизи митний орган інформує про це експертний підрозділ Управління, у якому проводилася первинна експертиза. В інформації зазначається вмотивовані підстави проведення повторної експертизи та причини непогодження з первинними висновками, установу де буде проводитися повторна експертиза та документи підтверджуючі їх повноваження.
1.8. Після отримання результатів повторної експертизи митний орган направляє до Управління копію результатів повторної експертизи.
1.9. В залежності від складності дослідження зразків товарів, їх кількості експертні дослідження можливо поділити на наступні:
- прості - дослідження (експертизи) матеріалів з невеликою (до 2 включно) кількістю зразків або не складних за характером (дослідження що включають застосування органолептичних, мікроскопічних та простих фізичних (озолення, вологість, геометричні розміри) методів досліджень);
- середні - дослідження (експертизи) матеріалів з середньою (до 10 включно) кількістю зразків або середніх за характером (дослідження що включають застосування хімічних і фізико-хімічних методів досліджень, потребують аналізу і порівняння отриманих результатів з описаними в нормативній літературі);
- складні - дослідження (експертизи) матеріалів з великою (понад 10 включно) кількістю зразків або складних за характером (дослідження що включають застосування хімічних і фізико-хімічних методів де проводиться глибокий аналіз отриманих результатів, потребує пошуку і впровадження нових, не застосовуваних раніше в практиці підрозділу методик дослідження, опрацювання літературних джерел, творчого, наукового підходу спеціаліста - експерта).
1.10. Дослідження (експертизи) проводяться спеціалістами Управління, які мають вищу освіту, пройшли відповідну підготовку та отримали право на самостійне проведення досліджень з одного або декількох видів досліджень.
Підготовка спеціалістів митних органів та порядок надання (позбавлення) права на самостійне проведення досліджень (експертиз) проводиться відповідно до Положення про Експертно-кваліфікаційну комісію Держмитслужби України, затвердженого наказом Голови Держмитслужби України від 29.12.06 р. N 1172.
1.11. Керівник експертного підрозділу може виступати як спеціаліст відповідно до присвоєної йому спеціальності.
2. ОБОВ'ЯЗКИ, ПРАВА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СПЕЦІАЛІСТА ПРИ ПРОВЕДЕННІ ДОСЛІДЖЕНЬ
2.1.На спеціаліста покладаються такі обов'язки:
2.1.1. Прийняти до виконання, згідно письмового доручення керівника експертного підрозділу, запит митного органу.
2.1.2. Провести повне дослідження і дати обгрунтований та об'єктивний висновок щодо поставлених йому питань.
2.1.3. Підготувати повідомлення у письмовій формі митному органу, який призначив дослідження, про неможливість її проведення, якщо поставлені питання виходять за межі компетенції або якщо надані матеріали недостатні для вирішення поставленого питання, а витребувані додаткові матеріали не були отримані.
2.1.4. З'явитися за викликом судового або правоохоронного органу для допиту (надання пояснень) з приводу проведених досліджень.
2.2. Спеціаліст має право:
2.2.1. Ознайомлюватися з матеріалами які надійшли на дослідження.
2.2.2. Порушувати клопотання про надання додаткових та нових матеріалів, необхідних для вирішення поставлених питань.
2.2.3. Вказувати у висновку на факти, що мають значення для справи, стосовно яких йому не були поставлені питання.
2.2.4. У випадку незгоди з іншими членами експертної комісії (комплексної, комісійної) складати окремий висновок.
2.3. Спеціалісту забороняється:
2.3.1. Проводити дослідження без письмової вказівки керівника експертного підрозділу Управління.
2.3.2. Самостійно отримувати матеріали, що підлягають дослідженню, а також вибирати початкові дані для проведення дослідження, якщо вони відображені в наданих йому матеріалах неоднозначно.
2.3.3. Передоручати проведення досліджень іншій особі.
2.3.4 Вступати в контакти з суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності або довіреними ним особами без дозволу керівника експертного підрозділу, якщо такі контакти прямо чи опосередковано стосуються проведення ним досліджень.
2.3.5. Зберігати запити, товаро-супровідні документи, проби та зразки, поза службовим приміщенням.
2.4. За надання завідомо неправдивого висновку, за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов'язків, спеціаліст несе кримінальну або адміністративну відповідальність.
2.5. За порушення порядку проведення дослідження та несумлінне ставлення до обов'язків спеціаліста, що не тягнуть кримінальної чи адміністративної відповідальності, спеціаліст може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності.

................
Перейти до повного тексту