- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Положення про Департамент аналітичної роботи та інформаційної розвідки
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної
служби
N 1133 від 13.10.2008 )
Відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007
N 940, статей
13,
14 Митного кодексу України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент аналітичної роботи та інформаційної розвідки Державної митної служби України, що додається.
2. Начальнику Департаменту аналітичної роботи та інформаційної розвідки (Щербаню В.Д.) забезпечити:
2.1. Подання Положення про Департамент аналітичної роботи та інформаційної розвідки на державну реєстрацію до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації.
2.2. Дотримання законодавства України при здійсненні заходів на виконання цього наказу.
3. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Держмитслужби України від 02.08.2007
N 655 "Про затвердження Положення про Департамент аналізу ризиків та аудиту Державної митної служби України" з моменту державної реєстрації Положення про Департамент аналітичної роботи та інформаційної розвідки.
4. Керівникам митних органів привести накази та нормативно-правові акти в відповідності до Положення про Департамент аналітичної роботи та інформаційної розвідки Державної митної служби України
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Служби | В.І.Хорошковський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
17.05.2008 N 515
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент аналітичної роботи та інформаційної розвідки
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус Департаменту аналітичної роботи та інформаційної розвідки (далі - Департамент), а саме: його компетенцію (права, завдання, функції) та організаційну структуру і розроблене на підставі
Митного кодексу України, Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007
N 940.
1.2. Департамент є регіональною митницею з питань організації аналітичної роботи, інформаційної розвідки, аналізу й управління ризиками, проведення документальних виїзних (митний аудит) та камеральних перевірок платників податків, входить до єдиної загальнодержавної системи митних органів України, у встановленому законом порядку в межах повноважень, делегованих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі митної справи, здійснює митну справу.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, міжнародними договорами України, які набрали законної сили у встановленому порядку, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України,
Положенням про Державну митну службу України (далі - Держмитслужба), наказами Держмитслужби, а також цим Положенням.
1.4. Департамент підпорядковується Голові Державної митної служби України.
Служба митної варти та і служба власної безпеки та аналізу ризиків діяльності працівників митної служби, що є структурними підрозділами Департаменту, перебувають у прямому підпорядкуванні, підконтрольні та підзвітні Голові Державної митної служби України.
Діяльність служби власної безпеки та аналізу ризиків діяльності працівників митної служби спрямовується та координується директором Департаменту власної безпеки Держмитслужби, а також нею виконуються окремі розпорядження начальника Департаменту з питань, віднесених до її компетенції та визначених Головою Служби.
Координацію, контроль та спрямування діяльності служби митної варти Департаменту при виконанні покладених на неї завдань і функцій здійснює заступник Голови Держмитслужби України відповідно до функціональних обов'язків.
( Абзац четвертий пункту 1.4 в редакції Наказу Державної митної служби
N 1133 від 13.10.2008 )
Організаційне керівництво діяльністю служби митної варти Департаменту здійснює Департамент митної варти та організації боротьби з порушеннями митного законодавства Держмитслужби України, а з питань порядку проходження служби, дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку - начальник Департаменту аналітичної роботи та інформаційного моніторингу.
( Пункт 1.4 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної митної служби
N 1133 від 13.10.2008 )
Департамент митної варти та організації боротьби з порушеннями митного законодавства Держмитслужби України вносить у встановленому порядку Голові Служби пропозиції щодо застосування дисциплінарних стягнень та заохочень до посадових осіб служби митної варти Департаменту, передбачених положеннями
Дисциплінарного статуту митної служби України.
( Пункт 1.4 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної митної служби
N 1133 від 13.10.2008 )
1.5. Зоною діяльності Департаменту є митна територія України.
1.6. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку із зображенням Державного Герба України й своїм найменуванням та інші печатки, штампи, бланки, відповідні рахунки в територіальному відділенні Державного казначейства та уповноваженого банку.
1.7. Структура, штатний розпис, кошторис Департаменту затверджуються Головою Держмитслужби.
1.8. Місцезнаходження Департаменту: 04215, м. Київ, вул. Світлицького, 28-а, блок "Б".
1.9. Створення, реорганізація та ліквідація Департаменту здійснюються згідно із законодавством України.
Гранична чисельність працівників Департаменту затверджується наказом Державної митної служби України.
1.10. Положення про структурні підрозділи Департаменту, а також посадові інструкції їх працівників затверджуються начальником Департаменту.
Положення про службу митної варти Департаменту, посадові інструкції начальника служби митної варти та його заступника затверджуються заступником Голови Держмитслужби України відповідно до функціональних обов'язків.
( Пункт 1.10 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної митної служби
N 1133 від 13.10.2008 )
Положення про відділи служби митної варти Департаменту, посадові інструкції начальників відділів та працівників служби митної варти затверджуються директором Департаменту митної варти та організації боротьби з порушеннями митного законодавства Держмитслужби України.
( Пункт 1.10 доповнено абзацом згідно з Наказом Державної митної служби
N 1133 від 13.10.2008 )
1.11. Департамент при виконанні покладених на нього завдань і функцій взаємодіє з іншими структурними підрозділами Держмитслужби в порядку, який визначається Головою Держмитслужби.
1.12. Департамент у межах своєї компетенції взаємодіє із заінтересованими міністерствами, відомствами, органами місцевого самоврядування, місцевими державними адміністраціями, підприємствами, громадськими організаціями, іншими організаціями.
1.13. З методичних питань та з питань організації й проведення контрольно-перевірочної роботи Департаменту підпорядковуються структурні підрозділи митних органів України, що забезпечують функціонування системи управління ризиками під час здійснення митного контролю й митного оформлення товарів і транспортних засобів, а також проведення документальних й камеральних перевірок суб'єктів зовнішньоекономічних зв'язків в частині дотримання ними митного законодавства України.
1.14. Департамент має митне забезпечення встановленого Держмитслужбою зразка та використовує його у встановленому Держмитслужбою порядку.
2. Основні завдання Департаменту
Основними завданнями Департаменту є:
2.1. Систематична аналітична робота та узагальнення інформації, отриманої з різних легальних джерел.
2.2. Здійснення постійного вивчення, відслідковування, прогнозування зовнішньоекономічних операцій.
2.3. Забезпечення контролю за дотриманням митними органами України законодавства України з питань митної справи.
2.4. Взаємодія з правоохоронними та іншими органами державної влади та управління з питань планування та впровадження заходів, спрямованих на запобігання порушень митного законодавства України.
2.5. Розробка, організація та здійснення самостійно або у взаємодії з правоохоронними органами, іншими митними органами України скоординованих заходів й спеціальних операцій з виявлення й припинення контрабанди та порушень митних правил, а також із запобігання незаконному переміщенню транспортних засобів, товарів та інших предметів через митний кордон України й затримання осіб, причетних до такого переміщення.
2.6. Створення умов для прискорення митного оформлення та контролю у митних органах України товарів і транспортних засобів шляхом організації та впровадження системи управління ризиками в діяльність митних органів України.
2.7. Розробка нормативно-правових актів щодо застосування системи управління ризиками під час здійснення митного контролю й митного оформлення.
2.8. Визначення критеріїв ризику, розробка та впровадження профілів ризиків, порядку та особливостей застосування митними органами України окремих форм митного контролю товарів і транспортних засобів на основі системи управління ризиками.
2.9. Забезпечення контролю за дотриманням митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків шляхом організації та проведення документальних виїзних (планових та позапланових) та камеральних перевірок платників податків.
2.10. Участь у державній системі запобігання та протидії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом.
2.11. Організація, впровадження і забезпечення функціонування системи аналізу та управління ризиками службової діяльності працівників митної служби.
2.12. Проведення профілактичних, перевірочних та інших заходів, спрямованих на запобігання й протидію протиправним діянням з боку посадових осіб митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій при виконанні ними службової діяльності.
2.13. Методичне забезпечення та координація діяльності підпорядкованих підрозділів митних органів України з напрямків діяльності Департаменту.
3. Функції Департаменту
Департамент відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:
3.1. З питань аналітичної роботи:
3.1.1. Здійснення аналізу інформації, матеріалів за цільовими установками, визначеними структурними підрозділами Держмитслужби України.
3.1.2. Розробка спектру спеціалізованих аналітичних продуктів, необхідних для підтримки процесу прийняття управлінських рішень в Держмитслужбі України.
3.1.3. Опрацювання ретроспективної та актуальної інформації ЄАІС Держмитслужби.
3.1.4. Впорядкування потоків даних щодо функціонування митної системи України.
3.1.5. Здійснення управління моніторинговими дослідженнями в Держмитслужбі.
3.1.6. Підготовка матеріалів для довгострокового, середньо - та короткострокового прогнозування діяльності Держмитслужби.
3.2. З питань інформаційної розвідки:
3.2.1. Здійснює інформаційно-пошукову роботу, спрямовану на виявлення способів і механізмів митного оформлення товарів і транспортних засобів з недотриманням законодавства з питань митної справи, встановлення причин виникнення та закономірностей цих процесів.
3.2.2. Збирає, обробляє, узагальнює та зберігає відкриту статистичну й тематичну інформацію про товарні, транспортні потоки територією України, про стан митного оформлення товарів для встановлення потенційних ризиків, які призводять до недоборів митних платежів та митних правопорушень.
3.2.3. Здійснює оперативне орієнтування митних органів про можливе незаконне переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
3.2.4. Здійснює дистанційний контроль (моніторинг) додержання митного законодавства України під час проведення зовнішньоекономічних операцій.
3.3. З питань управління ризиками:
3.3.1. Організує та впроваджує в митних органах систему аналізу та управління ризиками при здійсненні митного контролю за переміщенням товарів через митний кордон України та їх оформленням, в частині дотримання учасниками зовнішньоекономічних зв'язків митного законодавства України.
3.3.2. Розглядає пропозиції структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів спеціалізованих митних установ та організацій із питань застосування системи управління ризиками.
3.3.3. Формує профілі ризиків і рекомендації митним органам України щодо застосування форм і методів здійснення митного контролю й процедур митного оформлення.
3.3.4. Контролює впровадження профілів ризиків.
3.3.5. Збирає, обробляє та аналізує інформацію про результати застосування митними органами профілів ризику, визначає їх ефективність, готує зміни та доповнення до профілів ризику.
3.3.6. Здійснює заходи по перевірці ефективності застосування впроваджених профілів ризику та відповідності дій посадових осіб митних органів під час застосування рекомендованих форм і методів здійснення митного контролю й процедур митного оформлення.
3.3.7. На підставі аналізу ризиків та аналізу інформації про результати застосування митними органами профілів ризику подає Голові Держмитслужби пропозиції щодо можливих заходів з мінімізації ризиків, вдосконалення митної справи, запровадження міжнародного досвіду в роботі митних органів в цьому напрямку.
3.4. З питань перевірок (аудиту) учасників зовнішньоекономічної діяльності:
3.4.1. Організує та в разі необхідності проводить документальні виїзні та камеральні перевірки платників податків на предмет додержання вимог законодавства України з питань митної справи, координує та контролює роботу митних органів України у цьому напрямку, здійснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевірками.
3.4.2. Здійснює аналітичну роботу спрямовану на виявлення фактів порушень законодавства України при нарахуванні податків, зборів (обов'язкових платежів) як посадовими особами митних органів України, так і платниками податків. Використовує наявну інформацію для проведення або ініціювання перевірок платників податків.
3.4.3. Розробляє та подає Голові Держмитслужби пропозиції щодо розвитку системи митного контролю на основі документальних (митний аудит) та камеральних перевірок платників податків.
3.5. З питань протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом:
3.5.1. Збирає, накопичує, обробляє та систематизує інформацію про учасників зовнішньоекономічних зв'язків, ймовірно причетних до реалізації схем легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансування тероризму, здійснює інформаційний обмін з Державним комітетом фінансового моніторингу України.
3.5.2. Аналізує накопичену інформацію, на підставі якої вносить пропозиції керівництву Держмитслужби щодо підвищення ефективності роботи у цьому напрямку.
3.5.3. Забезпечує участь митних органів України в проведенні з правоохоронними та іншими державними органами заходів щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, координує роботу митних органів при проведенні таких заходів.
3.5.4. Організує та координує взаємодію митних органів з регіональними підрозділами Державного комітету фінансового моніторингу України, органами державної влади та управління, місцевого самоврядування в напрямі запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму.
3.6. З питань діяльності митної варти:
3.6.1. Запроваджує заходи, пов'язані із виявленням, розкриттям, припиненням, профілактикою порушень митних правил, запобіганням таким порушенням.
3.6.2. Вивчає форми, методи, характер скоєння порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків, а також причини, що до них призводять, і умови, що їм сприяють.
3.6.3. Вивчає можливі тенденції і канали незаконного переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України. Проводить на цій основі заходи щодо виявлення та припинення порушень митного законодавства України учасниками зовнішньоекономічних зв'язків, розробляє рекомендації митним органам України, спрямовані на попередження таких правопорушень.
3.6.4. За дорученням керівництва Держмитслужби України здійснює службову діяльність поза місцем розташування митного органу, пересуватися будь-якими ділянками місцевості в межах зони діяльності митниць, у межах контрольованого прикордонного району - за погодженням з відповідними органами охорони державного кордону України.
3.6.5. Здійснює в зонах і поза зонами митного контролю, на митних ліцензійних складах, складах тимчасового зберігання, складах гуманітарної допомоги перевірку відповідності відомостей, заявлених у вантажних митних деклараціях, наявному товару й даним документів, потрібних для проведення митного контролю, а також правильності справляння податків, зборів (обов'язкових платежів), нарахування та стягнення яких покладено на митні органи, контроль за правильним застосуванням митними органами заходів тарифного й нетарифного регулювання.
3.6.6. Співпрацює й бере участь в організації взаємодії з підрозділами Держмитслужби та правоохоронними органами, завданнями яких є протидія незаконному переміщенню товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
................Перейти до повного тексту