1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Порядок


ОДЕСЬКА МИТНИЦЯ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Одеської митниці
28.07.2005 N 247
ПОРЯДОК
здійснення контролю за діяльністю підприємств, що надають посередницькі послуги в галузі митної справи в зоні діяльності Одеської митниці
1. Загальні положення
1.1. Наступний Порядок здійснення контролю за діяльністю підприємств, що надають посередницькі послуги в галузі митної справи в зоні діяльності Одеської митниці (далі - Порядок), розроблено на виконання наказу Держмитслужби від 09.06.2004 N 429 "Про посилення контролю за діяльністю підприємств, що надають посередницькі послуги в галузі митної справи" (зі змінами, внесеними наказом Держмитслужби від 31.08.2004 N 638, з метою:
- здійснення контролю посадовими особами структурних підрозділів митниці за реалізацією підприємствами, що надають посередницькі послуги в галузі митної справи в зоні діяльності Одеської митниці, положень ст. ст. 104-109, 177, 179, 213-215, 226, 227 Митного кодексу України та вимог іншого діючого законодавства та нормативно-правових актів в галузі митної справи;
- вжиття заходів щодо підвищення відповідальності підприємств, що надають посередницькі послуги в галузі митної справи в зоні діяльності Одеської митниці, за дотримання вимог нормативно-правових актів України;
- вжиття заходів, направлених на забезпечення реагування та впливу до підприємств, що надають посередницькі послуги в галузі митної справи в зоні діяльності Одеської митниці, які допускають порушення чинного законодавства.
1.2. Терміни та поняття, що вживаються у даному Порядку:
- підприємства-посередники - підприємства, що надають посередницькі послуги в галузі митної справи в зоні діяльності Одеської митниці. До даної категорії підприємств відносяться:
- підприємства, що здійснюють декларування товарів і транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України, на підставі договору і мають свідоцтва про визнання підприємств декларантом, видані Держмитслужбою відповідно до п. 3 Положення про діяльність підприємств, що здійснюють декларування на підставі договору, затвердженого наказом Держмитслужби від 22.07.97 N 340 (далі - підприємства-декларанти);
- підприємства, які мають ліцензії на право відкриття та експлуатацію митного ліцензійного складу, видані Держмитслужбою відповідно до п. 3.5 Положення про функціонування та експлуатацію митних ліцензійних складів, затвердженого наказом Держмитслужби від 31.12.96 N 592 (зі змінами та доповненнями);
- підприємства, які мають дозволи на право використання складського приміщення, резервуара, майданчика як складу тимчасового зберігання, видані Одеською митницею відповідно до п. 3.4 Положення про склади тимчасового зберігання, затвердженого наказом Держмитслужби від 07.10.2003 N 674 (зі змінами та доповненнями);
- підприємства, які мають ліцензії на провадження посередницької діяльності митного перевізника, видані Держмитслужбою відповідно до Порядку видачі ліцензій на провадження посередницької діяльності митного перевізника, затвердженого наказом Держмитслужби від 06.04.2004 N 243;
брокери - фізичні особи, занесені до штату підприємств-декларантів, які здійснюють декларування на підставі кваліфікаційного свідоцтва особи, уповноваженої на декларування, виданого Одеською митницею відповідно до п. 5 Положення про діяльність підприємств, що здійснюють декларування на підставі договору, затвердженого наказом Держмитслужби від 22.07.97 N 340;
структурні підрозділи - митні пости, служба боротьби з митними правопорушеннями та митної варти, відділ контролю митної вартості, відділ номенклатури та класифікації товарів, відділ митних платежів, відділ контролю міжнародних поштових відправлень, відділ ІАР та МС, посадові особи яких здійснюють контроль за посередницькою діяльністю підприємств-посередників у митній справі згідно вимог даного Порядку.
Інші терміни, що вживаються в даному Порядку, визначені Митним кодексом України.
2. Ведення централізованого обліку підприємств-посередників та брокерів
2.1. Централізованому обліку у відділі організації митного контролю (далі - ОМК) та у відділі контролю за переміщенням товарів підлягають підприємства-посередники, які зареєстровані державними органами виконавчої влади як суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи та розташовані в зоні діяльності Одеської митниці, та брокери.
2.2. Уповноважені особи відділу ОМК здійснюють централізований облік та формування бази даних:
- підприємств-декларантів та брокерів;
- підприємств, які мають ліцензії на право відкриття та експлуатацію митного ліцензійного складу;
- підприємств, які мають дозволи на право використання складського приміщення, резервуара, майданчика як складу тимчасового зберігання.
2.3. Уповноважені особи відділу контролю за переміщенням товарів здійснюють централізований облік та формування бази даних підприємств-посередників, які здійснюють господарську діяльність на підставі ліцензії митного перевізника.
2.4. Для централізованого обліку підприємств-декларантів та брокерів уповноваженими посадовими особами відділу ОМК використовується програмно-інформаційний комплекс "Ведення обліку осіб, що здійснюють декларування на підставі кваліфікаційного свідоцтва особи, уповноваженої на декларування" згідно вимог, передбачених наказом Держмитслужби від 29.09.2004 N 771 та наказом ЧРМ від 11.10.2004 N 774.
Формування та ведення бази даних підприємств-декларантів та брокерів здійснюється уповноваженими посадовими особами відділу ОМК на підставі:
- інформації, внесеної у свідоцтво про визнання підприємства декларантом;
- інформації, внесеної у кваліфікаційне свідоцтво особи, уповноваженої на декларування;
- інформації, отриманої митницею протягом трьох робочих днів від підприємств-декларантів про факти прийому на роботу або звільнення з роботи особи, уповноваженої на декларування, згідно п. 2.2.р Положення про діяльність підприємств, що здійснюють декларування на підставі договору, затвердженого наказом Держмитслужби від 22.07.97 N 340;
- документів, що надаються митниці власниками підприємств, що мають намір отримати свідоцтва про визнання підприємства декларантом;
- документів, що надаються митниці особою, яка має намір отримати кваліфікаційне свідоцтво особи, уповноваженої на декларування;
- відповідних наказів Держмитслужби щодо видачі або скасування свідоцтв про визнання підприємства декларантом або ліцензій на право здійснення митної брокерської діяльності;
- протоколів екзаменаційних комісій Одеської митниці з приводу прийняття заліків у брокерів;
- інформації, отриманої від структурних підрозділів та занесеної уповноваженими посадовими особами цих підрозділів у "Довідку про причетність підприємства-посередника та брокера до невиконання або неналежного виконання своїх функцій, або до виявленого порушення ними чинного законодавства" (далі - Довідка) (додаток 1) відповідно до п. 3.2 даного Порядку;
- інформації щодо невиконання підприємством-декларантом своїх функцій протягом одного року.
2.5. Для централізованого обліку митних ліцензійних складів (далі - МЛС) уповноваженими посадовими особами відділу ОМК застосовується окрема база даних МЛС в електронному вигляді за формою, наведеною у додатку 2 до даного Порядку.
Копії ліцензій на право відкриття та експлуатації МЛС, копії документів, зазначених у п. п. 3.2 - 3.5 Положення про функціонування та експлуатацію митних ліцензійних складів, затвердженого наказом Держмитслужби від 31.12.96 N 592 (зі змінами та доповненнями), та копії документів, що стосуються щорічної перереєстрації МЛС відповідно до п. 10.5 зазначеного вище Положення, зберігаються у відділі ОМК та на митних постах в окремих теках по кожному МЛС згідно з номенклатурою справ відділу.
Формування та ведення бази даних МЛС здійснюється уповноваженими посадовими особами відділу ОМК на підставі:
- інформації, внесеної у ліцензію на право відкриття та експлуатації митного ліцензійного складу;
- документів, що надаються митниці власниками МЛС, які мають намір відкрити та експлуатувати МЛС;
- інформації, отриманої під час проведення перевірок діяльності МЛС;
- наказів Держмитслужби щодо анулювання або скасування ліцензій на право відкриття та експлуатацію МЛС;
- наказів Одеської митниці щодо призупинення дії ліцензії на право відкриття та експлуатацію митного ліцензійного складу;
- інформації, отриманої від структурних підрозділів та занесеної посадовими особами цих підрозділів у Довідку відповідно до п. 3.2 даного Порядку.
2.6. Для централізованого обліку складів тимчасового зберігання (далі - СТЗ) уповноваженими посадовими особами відділу ОМК застосовується окрема база даних СТЗ в електронному вигляді за формою, наведеною у додатку 3 до даного Порядку.
Уповноважені посадові особи відділу ОМК здійснюють внесення відповідних даних по кожному СТЗ до ЄАІС Держмитслужби за допомогою ПІК "Реєстр дозволів на право відкриття СТЗ" відповідно до наказів Держмитслужби від 22.06.2004 N 464 та Одеської митниці від 25.06.2005 N 152.
Копії дозволів на право використання СТЗ та копії документів, зазначених у п. 3.2 Положення про склади тимчасового зберігання, затвердженого наказом Держмитслужби від 07.10.2003 N 674 (зі змінами та доповненнями), зберігаються у відділі ОМК та на митних постах в окремих теках по кожному СТЗ згідно з номенклатурою справ відділу.
Формування та ведення бази даних СТЗ здійснюється уповноваженими посадовими особами відділу ОМК на підставі:
- інформації, внесеної у дозволи на право використання складського приміщення, резервуара, майданчика як складу тимчасового зберігання;
- документів, що надаються митниці власниками СТЗ, які мають намір відкрити та експлуатувати СТЗ;
- інформації, отриманої під час проведення перевірок функціонування СТЗ;
- наказів Одеської митниці щодо анулювання та скасування дозволів на право використання на право використання складського приміщення, резервуара, майданчика як складу тимчасового зберігання;
- інформації, отриманої від структурних підрозділів та занесеної посадовими особами цих підрозділів у Довідку відповідно до п. 3.2 даного Порядку.
2.7. Для централізованого обліку підприємств, що здійснюють посередницьку діяльність митного перевізника (далі - митний перевізник), уповноваженими посадовими особами відділу контролю за переміщенням товарів застосовується окрема база даних митних перевізників в електронному вигляді за формою, наведеною у додатку 4 даного Порядку.
Формування та ведення бази даних митних перевізників здійснюється уповноваженими посадовими особами відділу контролю за переміщенням товарів на підставі:
- інформації, внесеної у ліцензію на провадження посередницької діяльності митного перевізника;
- інформації щодо порушень Ліцензійних умов провадження посередницької діяльності митного перевізника, затверджених спільним наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Держмитслужби від 25.03.2004 N 34/212, отриманої від структурних підрозділів та занесеної посадовими особами цих підрозділів у Довідку відповідно до п. 3.2 даного Порядку.
3. Формування у структурних підрозділах Довідки про причетність підприємства-посередника та брокера до невиконання або неналежного виконання своїх функцій, або до виявленого порушення ними вимог чинного законодавства
3.1. Формування Довідки уповноваженими посадовими особами структурних підрозділів здійснюється протягом 3 днів з моменту виявлення в структурних підрозділах випадків невиконання або неналежного виконання посадовими особами підприємства-посередника своїх функцій, або з моменту виявлення порушення ними вимог діючого законодавства, у тому числі митних правил. Також в Довідки приводяться відомості щодо брокера зарахованого до штату підприємств-посередників, яким було здійснено декларування товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, з порушенням вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів.
Формування Довідки здійснюється в електронному вигляді за формою, наведеною у додатку 1 даного Порядку.
При формуванні Довідки посадовими особами структурних підрозділів в обов'язковому порядку вноситься інформація про факти:
а) визнання за рішенням суду або регіональної митниці підприємства-посередника винним у порушенні митних правил (вноситься у Довідку тільки уповноваженими посадовими особами служби боротьби з митними правопорушеннями та митної варти);
б) відмови у митному оформленні у зв'язку з некваліфікованими діями підприємства-посередника та брокера;
в) порушення заборон або обмежень щодо надання посередницьких послуг підприємством-посередником та брокером;
г) невиконання або неналежного виконання підприємством-посередником своїх функцій, вимог Митного кодексу України, інших нормативно-правових актів України з питань митної справи, у тому числі:
- порушення вимог ст. ст. 213-215 Митного кодексу України та порушення, що визначені п. 8.2 та п. 8.3 Положення про функціонування та експлуатацію митних ліцензійних складів, затвердженого наказом Держмитслужби від 31.12.96 N 592 (зі змінами та доповненнями);
- порушення вимог ст. ст. 104-106 Митного кодексу України;
- відмови або неналежного виконання безкоштовного декларування підприємством-посередником вантажів гуманітарної допомоги на основі договору.
У разі складення протоколів про порушення митних правил у відношенні посадових осіб підприємства-посередника уповноваженими посадовими особами структурних підрозділів при формуванні Довідки вноситься інформація до кожного протоколу наступного характеру:

................
Перейти до повного тексту