1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.10.2009 N 1252
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 15 від 14.01.2011 )
Про результативні показники бюджетної програми
З метою підвищення якості визначення головними розпорядниками коштів державного бюджету результативних показників бюджетної програми, проведення аналізу їх виконання та посилення контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо визначення результативних показників бюджетної програми, що додаються.
2. Департаменту реформування бюджетної системи (Футоранська Ю.М.) забезпечити доведення цього наказу до головних розпорядників коштів державного бюджету для застосування при плануванні, виконанні, звітуванні та здійсненні контролю за виконанням бюджетної програми, що передбачає проведення оцінки ефективності бюджетної програми.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
Перший заступник Міністра І.Уманський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
27.10.2009 N 1252
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо визначення результативних показників бюджетної програми
1. Методичні рекомендації щодо визначення результативних показників бюджетної програми (далі - Методичні рекомендації) розроблені відповідно до положень статей 32, 47, 111 Бюджетного кодексу України та застосовуються головними розпорядниками коштів державного бюджету (далі - головні розпорядники) при плануванні, виконанні, звітуванні та здійсненні контролю за виконанням бюджетної програми.
Ці Методичні рекомендації можуть також застосовуватись при проведенні державного фінансового аудиту.
2. Результативні показники бюджетної програми - особлива складова бюджетної програми, яка характеризує результат її виконання та досягнення поставленої мети та завдань бюджетної програми.
Результативні показники бюджетної програми застосовуються при проведенні оцінки ефективності бюджетної програми, що передбачає моніторинг, аналіз та контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.
3. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.09.2002 N 538-р "Про схвалення Концепції застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі" та Правил складання паспортів бюджетних програм, квартального та річного звіту про їх виконання, а також здійснення моніторингу та аналізу виконання бюджетних програм, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2002 N 1098, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.01.2003 за N 47/7368 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2008 N 19, зі змінами), результативні показники поділяються на такі групи: показники затрат, показники продукту, показники ефективності та показники якості.
Показники затрат - визначають обсяги та структуру ресурсів, які забезпечують виконання бюджетної програми та характеризують структуру витрат бюджетної програми (наприклад, витрати на функціонування геодезичної мережі та топографічного картографування, чисельність працівників державної фельд'єгерської служби, загальна площа приміщень).
Показники продукту - використовуються для оцінки досягнення поставленої мети. Показниками продукту є, зокрема, обсяг виробленої продукції, наданих послуг чи виконаних робіт на виконання бюджетної програми, кількість користувачів товарами (роботами, послугами) (наприклад, кількість створених робочих місць для інвалідів, кількість пролікованих хворих, довжина введених в експлуатацію автомобільних доріг загального користування).
Показники ефективності - визначаються як витрати ресурсів на одиницю показника продукту; відношення максимальної кількості вироблених товарів (виконаних робіт, наданих послуг) до визначеного обсягу фінансових ресурсів; досягнення визначеного результату (наприклад, вартість 1 кв. м придбаного житла, завантаженість ліжкового фонду, середні витрати на проведення капітального ремонту 1 км доріг загального користування).
Показники якості - сукупність властивостей, які характеризують досягнуті результати якості створеного продукту, що задовольняють споживача відповідно до їх призначення та відображають послаблення негативних чи посилення позитивних тенденцій у наданні послуг (товарів, робіт) споживачам за рахунок коштів бюджетної програми (наприклад, зміна питомої ваги автомобільних доріг загального користування, переведених до більш високої категорії, у порівнянні з попереднім роком, рівень захворюваності у порівнянні з попереднім роком).
4. Результативні показники бюджетної програми мають:
визначатись на підставі фактично досягнутих показників у попередніх бюджетних періодах виходячи із тенденцій розвитку відповідної галузі економіки (сфери діяльності, регіону) та із врахуванням прогнозу її розвитку на перспективу;
розкривати мету, завдання та напрями використання бюджетних коштів, а також характеризувати динаміку досягнення мети, виконання завдань бюджетної програми та напрямів використання бюджетних коштів;
узгоджуватись з показниками, визначеними програмою діяльності Кабінету Міністрів України, прогнозними та програмними документами економічного та соціального розвитку, державними цільовими програмами;
об'єктивно та реалістично відображати характерні особливості та специфіку діяльності головного розпорядника, визначати результати їх діяльності;
надавати можливість перевірки достовірності та точності їх розрахунків, співставності за окремі періоди та у порівнянні з іншими показниками;
підтверджуватись статистичною, фінансовою та іншою звітністю, даними бухгалтерського та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, що є джерелами інформації для визначення результативних показників бюджетної програми.
Для кожного результативного показника бюджетної програми головні розпорядники вказують джерела інформації та розробляють методику його розрахунку (для показників, що потребують методологічних роз'яснень їх змісту).

................
Перейти до повного тексту