1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Л И С Т
19.03.2007 N 31-06000-05-5/5351
МОЗ України
____________________________
(головний розпорядник коштів
державного бюджету)
Про надання інформації для формування попередніх показників проекту Державного бюджету України на 2008 рік та прогнозу на 2009-2011 роки
З метою своєчасної і належної розробки попередніх показників проекту державного бюджету на 2008 рік і прогнозних показників бюджету на 2009-2011 роки Міністерством фінансів визначено основні підходи щодо їх формування, а також розроблено форми для подання відповідної інформації.
Відповідно до статті 32 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" проект закону про Державний бюджет України на 2008 рік вперше складається відповідно до Декларації цілей та завдань бюджету на 2008 рік, схваленої постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2007 р. N 316, якою чітко визначені конкретні цілі економічної та бюджетної політики на наступний рік та шляхи їх досягнення.
З метою підвищення результативності, ефективності та прозорості використання бюджетних коштів головні розпорядники повинні сконцентрувати бюджетні ресурси перш за все на виконанні пріоритетних державних (цільових) програм, сформованих на основі довгострокових пріоритетів державної політики, викладених у стратегічних і програмних документах Кабінету Міністрів України.
Головним розпорядникам бюджетних коштів необхідно вжити заходів щодо запровадження середньострокового планування на основі визначених пріоритетних завдань своєї діяльності та результативних показників, які вони прагнуть досягти. Зазначені заходи мають базуватися на наступному:
1) формування бюджетних програм на основі довгострокових пріоритетів державної політики, викладених у стратегічних і програмних документах Кабінету Міністрів України;
2) вдосконалення механізму взаємодії між головними розпорядниками бюджетних коштів та відповідальними за виконання бюджетних програм на усіх стадіях бюджетного процесу;
3) приведення державних цільових програм у відповідність з Порядком розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. N 106 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 8, ст. 313).
Оскільки зазначені соціальні виплати є постійними та їх обсяги щорічно збільшуються виходячи із відповідного зростання розміру прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати тощо, питома вага соціальних видатків у загальній структурі видатків бюджету в наступному році також буде значною. При цьому відповідно до Основних завдань бюджетної політики на 2008 рік, визначених Бюджетною декларацією, у наступному році передбачається збільшення розміру мінімальної заробітної плати на кінець року до 90 відсотків розміру прожиткового мінімуму, що також потребуватиме значних додаткових коштів з бюджету.
Поряд з тим з метою створення умов для становлення інвестиційно- інноваційної моделі розвитку економіки у 2008 році необхідно продовжити державну підтримку впровадження інноваційних та інвестиційних проектів, зокрема забезпечити концентрацію капітальних видатків на виконанні пріоритетних інвестиційних програм, здійснення заходів з впровадження сучасних технологій виробництва конкурентоспроможної продукції та виробництва соціально значущих видів сільськогосподарської продукції з врахуванням вимог СОТ, розвитку інфраструктури ринків капіталу тощо.
Це вимагатиме від кожного головного розпорядника коштів державного бюджету досягнення найбільшої оптимізації своїх витрат, в тому числі і шляхом упорядкування структури головних розпорядників коштів державного бюджету та оптимізації кількості бюджетних програм, та зосередитись на плануванні видатків, що не пов'язані з утриманням бюджетних установ, виключно за наявності затверджених державних цільових програм у відповідних галузях. Для цього необхідно:
- здійснити ретельний аналіз функціонування підвідомчих бюджетних установ і виходячи із запропонованих критеріїв надати конкретні пропозиції змін статусу бюджетних установ на підприємства чи інші форми господарювання на умовах госпрозрахунку з виділенням для них бюджетних коштів під державне замовлення на конкурсних засадах або цільову державну підтримку та відповідних змін до законодавства.
- забезпечити скорочення непершочергових витрат, включаючи витрати на придбання та утримання автомобільного транспорту, мобільних телефонів, меблів, іншого обладнання та устаткування, будівництва та капітального ремонту адміністративних будинків тощо;
- виключити непріоритетні та неефективні витрати, зокрема ті, які не стосуються виконання основних функцій і завдань відповідного головного розпорядника, з урахуванням інформації про виконання паспортів бюджетних програм за 2006 рік;
- подати пропозиції щодо передачі до сфери управління відповідних галузевих міністерств бюджетних програм, що не відповідають основним цілям діяльності головного розпорядника коштів.
З метою підвищення відповідальності розпорядників бюджетних коштів за цільове використання бюджетних коштів передбачається запровадження постійного моніторингу виконання та системи вимірювання результативності виконання бюджетних програм для прийняття управлінських рішень. Для запровадження такої системи вимірювання головні розпорядники повинні розробити базовий перелік результативних показників за відповідними ознаками, що характеризують певну діяльність, галузь тощо. Наприклад, можливо згрупувати результативні показники:
- за функціональною ознакою:
Приклад: Функція 0900 "Освіта"
Підфункція 0942 "Підготовка кадрів вищими навчальними закладами III-IV рівня акредитації"
Результативні показники:
Затрат
Продукту
Ефективності
Якості
- за ідентичними програмами:
Приклад: Програми "Прикладні наукові та науково-технічні розробки, виконання робіт за державним замовленням"
Результативні показники:
Затрат
Продукту
Ефективності
Якості
При цьому, відповідно до внесених змін до Правил складання паспортів бюджетних програм та інформації про їх виконання, затверджених наказом Міністерства фінансів від 17.01.2007 N 15, головні розпорядники складають та затверджують поквартальний розподіл результативних показників виконання бюджетних програм та щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним, звітують Мінфіну про стан виконання відповідно до паспорта бюджетної програми з представленням аналізу, пояснень, висновків про виконання затверджених показників та пропозицій щодо врегулювання проблемних питань, що виникли. Зазначену інформацію необхідно надати за формою Інформації про виконання паспорта бюджетної програми, що затверджена наказом Міністерства фінансів від 29.12.2002 N 1098.
Міністерством фінансів при розрахунку попередніх показників проекту державного бюджету на 2008 рік буде враховуватися інформація Рахункової палати та ГоловКРУ, надана за результатами проведених ревізій та перевірок законності витрачання коштів, виділених на виконання бюджетних програм, та аудиту ефективності - за ефективним виконанням бюджетних програм та аналізу якості затверджених паспортів бюджетних програм.
За результатами проведеного аналізу визначено загальні недоліки при складанні паспортів бюджетних програм:
у більшості паспортів нечітко визначено мету бюджетної програми;
в окремих паспортах не надано вичерпного переліку законодавчих підстав виконання бюджетної програми, або ж містяться посилання на загальнодержавні програми, термін дії яких закінчився;
до показників продукту включались показники, за допомогою яких неможливо якісно оцінити виконання бюджетної програми, оскільки вони залежать від зовнішніх факторів; наприклад, кількість опрацьованої кореспонденції, кількість виконаних доручень тощо;
у відповідному пункті не вказані державні цільові програми, що виконуються у складі бюджетної програми, але вони визначені серед законодавчих підстав її виконання;
відсутність або неточність у визначенні показників якості, що не дозволяє в повному обсязі оцінити якість виконання бюджетної програми;
результативні показники неправильно віднесені до відповідного розділу, зокрема в розділі ефективності зазначені показники, які за своєю сутністю характеризують якість виконання бюджетної програми.
Просимо ретельно опрацювати наведені підходи щодо формування попередніх показників проекту бюджету на 2008 рік та подати Мінфіну наступну інформацію:
I. До 3 квітня 2007 року:

................
Перейти до повного тексту