1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
23.04.2012 № 3304-04/15254-12
Копія:
Фонду соціального страхування
від нещасних випадків на виробництві
та професійних захворювань України
03062, м. Київ, просп. Перемоги, 92/2
Державній казначейській службі України
01601, м. Київ, вул. Бастіонна, 6
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти устаткування для автоматичного оброблення інформації (30.02.1 багатофункціональних апаратів формату А3) (оголошення № 191439 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 21.10.2011 № 126/1 (572/1)), проведеної Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Підстава здійснення моніторингу: абзац третій пункту 1.4 Порядку (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 26.03.2012 № 3304-04/11185-12).
II. Дата початку здійснення моніторингу: 27.03.2012.
III. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
IV. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацом четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
V. Результати здійснення моніторингу
На підставі копій матеріалів та оригіналів пропозицій конкурсних торгів учасників, наданих Замовником для здійснення моніторингу, встановлено наступне.
Відповідно до пункту 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель , затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, зареєстрованого в Мін'юсті від 06.08.2010 № 624/17919, (далі - Інструкція) колонки 1, 3 - 7 річного плану закупівель є обов'язковими для заповнення.
Пунктами 6 та 9 Інструкції встановлено, що у колонці 4 річного плану закупівель указується очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами із зазначенням податку на додану вартість), а у колонці 7 указується назва підрозділу (підрозділів) замовника (прізвище, ім'я, по батькові посадової особи / посадових осіб замовника), який (які) відповідальний (відповідальні) за підготовку документації конкурсних торгів.
При цьому всупереч пунктам 6 та 9 Інструкції річний план закупівель на 2011 рік не містить прізвища, ім'я, по батькові посадової особи / посадових осіб замовника, який (які) відповідальний (відповідальні) за підготовку документації конкурсних торгів, очікувана вартість предмета закупівлі вказана без зазначення податку на додану вартість.
Частиною п'ятою статті 11 Закону передбачено, що рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів.
Водночас рішення Замовника про внесення змін до річного плану закупівель на 2011 рік та з організаційних питань (вибору процедури), пов'язаних з проведенням процедури оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 18.10.2011 № 128, який не містить підпису заступника голови комітету з конкурсних торгів Фоменка В. С., присутнього на засіданні комітету з конкурсних торгів Замовника.
Рішення про затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю устаткування для автоматичного оброблення інформації (30.02.1 багатофункціональних апаратів формату А3) (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 19.10.2011 № 129.
Згідно з пунктом 10 частини другої статті 22 Закону та пунктом 5 "Строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів є дійсними" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги , затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті від 10.08.2010 № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), документація конкурсних торгів повинна містити строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Разом з цим, розділ III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" документації конкурсних торгів Замовника не містить інформації щодо строку дії пропозиції конкурсних торгів.
Відповідно до пункту 2 "Виправлення арифметичних помилок" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" стандартної документації конкурсних торгів , замовник зобов'язаний зазначити у документації конкурсних торгів умови та порядок виправлення арифметичних помилок.
Водночас документація конкурсних торгів Замовника не містить умов та порядку виправлення арифметичних помилок.
Пунктом 7 частини другої статті 22 Закону передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити проект договору або основні умови, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю.
Пунктом 2 "Істотні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлю" розділу VI "Укладання договору про закупівлю" стандартної документації конкурсних торгів встановлено, що істотні умови договору зазначаються замовником відповідно до вимог статей 40 та 41 Закону.
У частині першій статті 41 Закону передбачено, що істотними умовами договору про закупівлю є, зокрема вимоги щодо їх якості товарів, робіт та послуг, термін та місце поставки товарів, надання послуг, виконання робіт, відповідальність сторін.
У пункті 2 "Істотні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлю" розділу VI "Укладання договору про закупівлю" документації конкурсних торгів вказано, що істотні умови договору зазначаються у відповідності, зокрема додатка 5.
Разом з тим, усупереч вищезазначеним вимогам, у проекті договору, наведеного у додатку 5 до документації конкурсних торгів, відсутні вимоги щодо якості, строку та місця поставки товару.
Частиною п'ятою статті 28 Закону встановлено, що критеріями оцінки у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок є ціна. У разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема якість виконання робіт, послуг; умови оплати; строк виконання; гарантійне обслуговування.
Пунктом 1 "Перелік критерії та методика оцінки пропозицій конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критерію" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" та додатка 4 "Критерії та методика оцінки пропозиції" документації конкурсних торгів Замовника встановлено два критерії оцінки - "Ціна" (питома вага 90 балів) та "Відстрочка платежу" (питома вага 10 балів).
Водночас інформація щодо складного або спеціалізованого характеру предмету закупівлі відсутня.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів від 21.11.2011 № 171 до участі у процедурі надано наступні пропозиції:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ПрАТ "Інком" 4118951,46
2 ТОВ "БМС Консалтинг" 3998982,00
Формою реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів , затвердженою наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922 , зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919, передбачено, що у пункті 5 реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів Замовник повинен зазначати інформацію про дотримання передбачених у документації конкурсних торгів вимог щодо форми подання пропозиції конкурсних торгів (особисто або поштою).
Водночас у реєстрі отриманих пропозицій конкурсних торгів Замовника не указано інформації щодо дотримання передбачених у документації конкурсних торгів вимог щодо форми подання пропозиції конкурсних торгів.
Частиною третьою статті 27 Закону встановлено, що під час розкриття пропозицій конкурсних торгів, зокрема перевіряється наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів, та зазначена інформація вноситься до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Формою протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів , затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922 , зареєстрованим в Мін'юсті від 06.08.2010 № 624/17919 (далі - форма протоколу розкриття пропозицій), передбачено, що у пункті 5 протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів замовник зазначає інформацію про наявність необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів.

................
Перейти до повного тексту