1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
23.01.2007 N 12
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економіки N 131 від 15.05.2007 )
Про затвердження Статуту Науково-дослідного економічного інституту Міністерства економіки України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 N 1093 "Про перетворення державного підприємства "Науково-дослідний економічний інститут Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України" у Науково-дослідний економічний інститут"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Науково-дослідного економічного інституту Міністерства економіки України, що додається.
2. Директору Науково-дослідного економічного інституту Міністерства економіки України Онищенку В.А. в установленому порядку подати Статут на державну реєстрацію.
Міністр В.О.Макуха
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
23.01.2007 N 12
СТАТУТ
Науково-дослідного економічного інституту Міністерства економіки України
1. Загальні положення
1.1. Науково-дослідний економічний інститут Міністерства економіки України (далі - Інститут) утворений шляхом перетворення державного підприємства "Науково-дослідний економічний інститут Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України", зареєстрованого Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією 20.12.2001 за N 19275, у Науково-дослідний економічний інститут згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 N 1093 і підпорядкований Міністерству економіки України.
1.2. Інститут є правонаступником Науково-дослідного економічного інституту Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, до якого переходять усі його майнові права та обов'язки.
1.3. Інститут є державною науковою установою, заснованою на державній власності.
1.4. Інститут у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про освіту", "Про вищу освіту", "Про державну таємницю" іншими законами, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства економіки України, інших органів державної влади та цим Статутом.
1.5. Інститут утримується за рахунок коштів Державного бюджету України на підставі затвердженого Міністерством економіки України (далі - Мінекономіки) кошторису. Фінансування Інституту може здійснюватися за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Інститут є неприбутковою бюджетною установою.
1.6. Інститут підлягає державній атестації в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
2. Найменування та місцезнаходження Інституту
2.1. Інститут має повну назву:
українською мовою: "Науково-дослідний економічний інститут Міністерства економіки України";
англійською мовою: "Economic Scientific Research Institute of the Ministry of Economy of Ukraine".
2.2. Інститут має скорочену назву:
українською мовою: "НДЕІ";
англійською мовою: "Economic Institute (NDEI)".
2.3. Місцезнаходження Інституту: Україна, 01103, м. Київ, бульвар Дружби народів, 28.
Місцезнаходження Інституту є його юридичною адресою.
3. Мета, предмет та основні напрями діяльності Інституту
3.1. Діяльність Інституту спрямовується на здійснення комплексного науково-методичного забезпечення Мінекономіки. За результатами цієї діяльності Інститут готує і подає Мінекономіки аналітичні та методичні матеріали, проекти програмних документів, нормативно-правових актів, надає консультації з окремих питань.
Мінекономіки визначає і затверджує пріоритетні напрями досліджень та тематичний план науково-дослідних робіт Інституту, встановлює основні вимоги до планування, калькулювання собівартості, фінансування, обліку і контролю за виконанням та реалізацією науково-дослідних робіт, що виконуються для Міністерства за рахунок державних асигнувань, а також забезпечує методичне керівництво діяльністю Інституту.
3.2. Головною метою діяльності Інституту є здійснення наукової, науково-технічної, науково-педагогічної та науково-організаційної діяльності.
3.3. Предметом діяльності Інституту є фундаментальні й прикладні наукові дослідження, у тому числі пов'язані з державною таємницею, підготовка та перепідготовка кадрів вищої кваліфікації, технічний захист інформації усіх видів, оперативне управління майном.
3.4. Основними напрямами наукової діяльності Інституту є:
здійснення фундаментальних та прикладних наукових досліджень у сфері формування державної політики економічного і соціального розвитку та секторальних перетворень; розроблення державної політики розвитку соціальної і гуманітарної сфери; розроблення стратегії і механізмів реалізації державної структурної, інвестиційної та інноваційної політики; розроблення і реалізації державної політики розвитку ринкових відносин, конкурентоздатності національних товарів та послуг, реалізації цінової політики; формування державної політики з питань власності, створення сприятливих економічних умов для функціонування суб'єктів господарювання всіх форм власності, реалізації антимонопольної, фінансової та регуляторної політики; управління державним сектором економіки; формування політики розвитку регіонів; розроблення єдиної зовнішньоекономічної політики та політики інтеграції України у світову економіку, взаємодії з міжнародними фінансовими організаціями; розроблення і забезпечення реалізації державної політики економічної, техногенної та екологічної безпеки, економіки оборони та детінізації економіки; розроблення науково-методичних рекомендацій та підготовки проектів середньо- і довгострокових прогнозів соціально-економічного розвитку, основних розділів та макропоказників до державних програм економічного і соціального розвитку України для формування Державного бюджету України, цільових комплексних програм; наукового обґрунтування стратегічних напрямів розвитку економіки України, розроблення проектів нормативно-правових актів; методології аналізу ринкових відносин, розвитку підприємництва, менеджменту, маркетингу;
економічні експертизи проектів програм, прогнозів, нормативно-правових актів інших документів, інформаційне забезпечення та надання консультацій з питань функціонування економіки;
здійснення моніторингу розвитку внутрішніх та зовнішніх ринків основних видів товарів та послуг, впливу дії нормативно-правових актів з реформування економіки України;
вивчення та узагальнення міжнародного досвіду у сфері економіки та розроблення пропозицій щодо можливостей використання його в Україні, проведення спільних наукових досліджень із зарубіжними та вітчизняними науковими установами;
інша діяльність, визначена Мінекономіки.
3.5. Основними напрямами науково-технічної діяльності Інституту є:
виконання науково-дослідних, дослідно-конструкторських, проектно-конструкторських, технологічних, пошукових та проектно-пошукових робіт, а також робіт, пов'язаних з доведенням наукових і науково-технічних знань до стадії практичного їх використання;
здійснення діяльності, пов'язаної з державною таємницею та забезпечення її дотримання;
розроблення, виробництво, впровадження, обслуговування, дослідження ефективності систем і засобів технічного захисту інформації, надання послуг у галузі технічного захисту інформації, у тому числі інформації, що містить відомості, які становлять державну таємницю;
виконання науково-технічних досліджень із програм мобілізаційної підготовки та інших спеціальних програм;
розроблення, впровадження та супроводження автоматизованих систем, програмних засобів і продуктів, робота з електронними базами (банками) даних;
проведення науково-технічних експертиз, здійснення інформаційної та консультаційної роботи.
3.6. Основними напрямами науково-педагогічної діяльності Інституту є:
підготовка наукових кадрів вищої кваліфікації в аспірантурі та докторантурі;
підготовка здобувачів, прикріплених до аспірантури або докторантури, до захисту дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук або доктора наук;
підвищення кваліфікації наукових кадрів та їх стажування як в Україні, так і за кордоном;
присудження наукових ступенів та присвоєння вчених звань у порядку, встановленому чинним законодавством;
проведення експертиз наукових праць, дисертацій, рецензування посібників та підручників, надання консультаційних послуг під час проведення дисертаційних досліджень і підготовки дисертацій, приймання кандидатських іспитів;
забезпечення роботи спеціалізованої вченої ради для захисту дисертацій.
3.7. Основними напрямами науково-організаційної діяльності Інституту є:
інформаційно-аналітичне забезпечення наукової та науково-технічної діяльності;
організація наукових, науково-практичних, науково-методичних семінарів, конференцій, нарад, олімпіад, конкурсів, у тому числі міжнародних, у сфері наукової та науково-технічної діяльності Інституту;
організація міжнародного співробітництва, обмін, у тому числі міждержавний, аспірантами, докторантами, науково-педагогічними та науковими працівниками;
видання та розповсюдження наукових, науково-технічних, науково-інформаційних, науково-практичних, науково-популярних видань та авторефератів;
співробітництво з іншими науково-дослідними, проектно-конструкторськими і конструкторськими організаціями та установами як в Україні, так і за кордоном, для вирішення комплексних проблем економіки і науково-технічного прогресу;
здійснення авторського нагляду за використанням наукових розробок Інституту та забезпечення захисту права інтелектуальної власності;
створення і ведення інформаційних баз (банків) даних з економічної проблематики, забезпечення роботи наукової бібліотеки та архіву;
забезпечення роботи вченої ради Інституту.
3.8. Відповідно до мети, визначеної цим Статутом, та враховуючи специфіку функціонування, Інститут здійснює інші види наукової, освітньої та господарської діяльності, не заборонені чинним законодавством.
У разі якщо окремі види діяльності потребують отримання спеціальних дозволів, ліцензій, сертифікатів чи інших дозвільних документів, така діяльність здійснюється Інститутом лише після їх отримання.
4. Правовий статус Інституту
4.1. Інститут є юридичною особою, має статус державної наукової установи з правом ведення господарської діяльності відповідно до чинного законодавства та цього Статуту. Права та обов'язки юридичної особи Інститут набуває з дня його державної реєстрації.
4.2. Інститут є неприбутковою організацією. Кошти Інституту, отримані від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої Статутом, не вважаються прибутком і не оподатковуються.
4.3. Інститут веде самостійний баланс, має відокремлене майно, реєстраційні та спеціальні реєстраційні рахунки в Державному казначействі, круглу печатку із своїм найменуванням для фінансово-господарської діяльності та гербову печатку, штампи, фірмові бланки, фірмову символіку, а також інші реквізити, які затверджуються і реєструються в порядку, передбаченому чинним законодавством та цим Статутом. Інститут може мати товарний знак, який реєструється відповідно до чинного законодавства.
4.4. Інститут несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах належного йому майна згідно з чинним законодавством. Інститут не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та Мінекономіки. Держава та Мінекономіки не несуть відповідальності за зобов'язаннями Інституту, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
4.5. За погодженням з Мінекономіки Інститут в установленому законодавством порядку може створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про їх розміщення з відповідними органами місцевого самоврядування. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють відповідно до положення про них, затвердженого Інститутом.
4.6. Участь Інституту в наукових об'єднаннях здійснюється на добровільних засадах за погодженням з Мінекономіки, якщо це не суперечить антимонопольно-конкурентному законодавству, іншим нормативним актам України та відповідає меті діяльності Інституту.
Створення державного об'єднання за участю Інституту здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України або у визначених законодавством випадках - за рішенням Мінекономіки.
4.7. Інститут здійснює володіння, користування землею й іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства.
5. Майно Інституту
5.1. Майно Інституту становлять основні фонди і обігові кошти та інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Інституту. Майно, яке є в розпорядженні Інституту, належить йому на праві оперативного управління.
5.2. Майно Інституту є державною власністю. Інститут володіє, користується та розпоряджається майном відповідно до чинного законодавства. Відчуження засобів виробництва, що є державною власністю і закріплені за Інститутом, здійснюється за погодженням з Мінекономіки у порядку, встановленому чинним законодавством.
5.3. Інститут не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
5.4. Списання майна з балансу Інституту здійснюється відповідно до чинного законодавства.
5.5. Вилучення державою майна, що використовується Інститутом, здійснюється лише у випадках і порядку, передбачених чинним законодавством.
6. Права та обов'язки Інституту
6.1. Інститут має право:
користуватися правами, передбаченими чинним законодавством, нормативними актами, що регулюють діяльність наукових організацій, нормативними документами Мінекономіки та цим Статутом;
самостійно планувати і здійснювати наукову, освітню і господарську діяльність та погоджувати стратегію свого розвитку з Мінекономіки;
самостійно реалізовувати продукцію та послуги за цінами, що формуються відповідно до умов економічної діяльності, а у випадках, передбачених чинним законодавством, - за фіксованими державними цінами;
самостійно визначати в межах установленого фонду заробітної плати організаційну структуру, фаховий і кваліфікаційний склад працівників, їх чисельність, готувати проект штатного розпису;
залучати до роботи в тимчасових творчих колективах на договірних засадах як власних співробітників, так і сторонніх фахівців, які мають необхідну кваліфікацію, в порядку, встановленому чинним законодавством;
створювати наукові відділення, відділи, сектори, групи, тимчасові творчі колективи, освітні установи, а також науково-допоміжні та господарські підрозділи, необхідні для наукової і господарської діяльності Інституту. Функції, права та обов'язки структурних підрозділів визначаються положеннями про них, які затверджуються директором Інституту;
укладати згідно з чинним законодавством угоди із споживачами наукової продукції, включаючи замовників із-за кордону, здійснювати відносини з іншими установами, закладами, підприємствами та громадянами в усіх сферах господарської діяльності. Інститут вільний у виборі предмета договору, визначенні зобов'язань, інших господарських взаємовідносин, що не суперечать чинному законодавству;
провадити видавничу діяльність, виготовлення та розповсюдження поліграфічної продукції, іншу господарську діяльність, яка не суперечить установчим документам, не заборонена чинним законодавством і сприяє вирішенню завдань Інституту;
здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства. Порядок використання коштів Інституту в іноземній валюті визначається чинним законодавством;
виконувати будівництво, реконструкцію, а також капітальний та поточний ремонт основних фондів, забезпечувати своєчасне освоєння та введення в дію придбаного обладнання;
здійснювати матеріально-технічне забезпечення діяльності;
здійснювати заходи щодо вдосконалення організації оплати праці працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості як у результатах особистої праці, так і загальних підсумках роботи Інституту;
розвивати соціально-побутову базу Інституту;
здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
6.2. Інститут зобов'язаний:
під час здійснення діяльності дотримуватися вимог чинного законодавства;
подавати до Мінекономіки організаційну структуру Інституту на погодження та штатний розпис на затвердження;
розробляти та подавати на затвердження Мінекономіки проект тематичного плану науково-дослідних робіт, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів. Затверджений тематичний план науково-дослідних робіт є обов'язковим до виконання Інститутом;
забезпечувати своєчасні розрахунки з працівниками Інституту;
забезпечувати захист державної та комерційної таємниці, інтелектуальної власності, збереження технологічної і ліцензійної інформації;
забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;
виконувати норми і вимоги щодо охорони навколишнього природного середовища, забезпечувати екологічну безпеку;
забезпечувати утримання майна та здійснювати заходи щодо його поліпшення;
забезпечувати проведення наукових досліджень та поставку наукової продукції і надання послуг відповідно до державних замовлень та укладених договорів.
7. Управління Інститутом і самоврядування трудового колективу
7.1. Управління Інститутом здійснюється відповідно до Статуту на основі поєднання прав Мінекономіки щодо господарського використання державного майна і участі в управлінні трудового колективу. Мінекономіки є представником держави як власника і виконує його функції в межах, визначених чинним законодавством.
7.2. Управління Інститутом здійснюється його директором, який призначається наказом Міністра економіки шляхом укладення договору (контракту), в якому визначаються строк найму, права, обов'язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, порядок звільнення з посади, а також інші умови найму за погодженням сторін. Директора Інституту може бути звільнено з посади достроково на підставах, передбачених договором (контрактом), та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.
7.3. Директор Інституту самостійно вирішує питання щодо діяльності Інституту, за винятком тих, що віднесені до компетенції Фонду державного майна, Мінекономіки та вченої ради Інституту.
7.4. Директор Інституту:
діє без довіреності від імені Інституту;
представляє інтереси Інституту в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях у відносинах з юридичними особами та громадянами;
розпоряджається коштами та майном Інституту відповідно до чинного законодавства;
формує дирекцію Інституту;
укладає договори, видає довіреності, відкриває рахунки в установах Державного казначейства;

................
Перейти до повного тексту