1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
15.05.2007 N 131
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1039 від 21.09.2012 )
Про затвердження Статуту Науково-дослідного економічного інституту
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 N 1093 "Про перетворення державного підприємства "Науково-дослідний економічний інститут Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України" у Науково-дослідний економічний інститут"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Науково-дослідного економічного інституту, що додається.
2. Директору Науково-дослідного економічного інституту Розенфельду О.І. в установленому порядку подати Статут на державну реєстрацію.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства від 23.01.2007 N 12 "Про затвердження Статуту Науково-дослідного економічного інституту Міністерства економіки України".
Міністр А.Кінах
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
15.05.2007 N 131
СТАТУТ
державної установи "Науково-дослідний економічний інститут" (Ідентифікаційний код 02736403)
1. Загальні положення
1.1. Науково-дослідний економічний інститут (далі - Інститут) утворений згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 N 1093 "Про перетворення державного підприємства "Науково-дослідний економічний інститут Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України" у Науково-дослідний економічний інститут" та наказом Мінекономіки від 19.02.2007 N 43 "Про перетворення державного підприємства "Науково-дослідний економічний інститут Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України" і підпорядкований Мінекономіки.
1.2. Інститут є правонаступником державного підприємства "Науково-дослідний економічний інститут Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України".
1.3. Інститут є державною науковою установою, заснованою на державній власності.
1.4. Науково-методичне керівництво Інститутом здійснює Мінекономіки.
1.5. Інститут у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про освіту", "Про вищу освіту", "Про державну таємницю", іншими законами, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Мінекономіки, інших органів державної влади та цим Статутом.
1.6. Інститут є самостійним у прийнятті рішень і виконанні дій, що випливають з цього Статуту.
1.7. Інститут утримується за рахунок коштів державного бюджету на підставі затвердженого Мінекономіки кошторису (плану використання бюджетних коштів). Фінансування Інституту може здійснюватися за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Інститут є неприбутковою бюджетною установою.
1.8. Інститут підлягає державній атестації в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
2. Найменування та місцезнаходження Інституту
2.1. Інститут має повну назву:
українською мовою: "Науково-дослідний економічний Інститут";
англійською мовою: "Economic Scientific Research Institute".
2.2. Інститут має скорочену назву:
українською мовою: "НДЕІ";
англійською мовою: "ESRI".
2.3. Місцезнаходження Інституту: Україна, 01103, м. Київ, бульв. Дружби Народів, 28.
2.4. Інститут відповідає за рівень і якість досліджень у закріплених за ним наукових напрямах згідно з чинним законодавством.
3. Мета, предмет та основні напрями діяльності Інституту
3.1. Головною метою діяльності Інституту є здійснення наукової, науково-технічної, науково-педагогічної та науково-організаційної діяльності.
3.2. Предметом діяльності Інституту є фундаментальні й прикладні наукові дослідження, у тому числі пов'язані з державною таємницею, підготовка та перепідготовка кадрів вищої кваліфікації, технічний захист інформації всіх видів, оперативне управління майном.
3.3. Мінекономіки визначає і затверджує пріоритетні напрями досліджень та тематичний план науково-дослідних робіт Інституту, встановлює основні вимоги до планування, калькулювання собівартості, фінансування, обліку і контролю за виконанням та реалізацією науково-дослідних робіт, що виконуються для Міністерства, за рахунок державних асигнувань, а також забезпечує методичне керівництво діяльністю Інституту.
3.4. Основними напрямами наукової діяльності Інституту є:
здійснення фундаментальних та прикладних наукових досліджень у сфері формування державної політики економічного і соціального розвитку та секторальних перетворень;
розроблення державної політики розвитку соціальної і гуманітарної сфери;
розроблення стратегії і механізмів реалізації державної структурної, інвестиційної та інноваційної політики;
розроблення і реалізація державної політики розвитку ринкових відносин, конкурентоспроможності національних товарів та послуг, реалізація цінової політики;
формування державної політики з питань власності, створення сприятливих економічних умов для функціонування суб'єктів господарювання всіх форм власності;
реалізація антимонопольної, фінансової та регуляторної політики; управління державним сектором економіки;
формування політики розвитку регіонів;
розроблення єдиної зовнішньоекономічної політики та політики інтеграції України у світову економіку;
взаємодія з міжнародними фінансовими організаціями;
розроблення і забезпечення реалізації державної політики економічної, техногенної та екологічної безпеки, економіки оборони та детінізації економіки;
розроблення науково-методичних рекомендацій та підготовка проектів середньо- і довгострокових прогнозів соціально-економічного розвитку, основних розділів та макропоказників до державних програм економічного і соціального розвитку України для формування проекту державного бюджету, цільових комплексних програм, наукового обґрунтування стратегічних напрямів розвитку економіки України, розроблення проектів нормативно-правових актів;
методологія аналізу ринкових відносин, розвитку підприємництва, менеджменту, маркетингу;
економічні експертизи проектів програм, прогнозів, нормативно-правових актів, інших документів, інформаційне забезпечення та надання консультацій з питань функціонування економіки;
здійснення моніторингу розвитку внутрішніх та зовнішніх ринків основних видів товарів та послуг, впливу дії нормативно-правових актів з реформування економіки України;
вивчення та узагальнення міжнародного досвіду у сфері економіки та розроблення пропозицій щодо можливостей використання його в Україні, проведення спільних наукових досліджень із зарубіжними та вітчизняними науковими установами;
наукове забезпечення здійснення оцінки майна та майнових прав;
інша діяльність, визначена Мінекономіки.
3.5. Основними напрямами науково-технічної діяльності Інституту є:
виконання науково-дослідних, дослідно-конструкторських, проектно-конструкторських, технологічних, пошукових та проектно-пошукових робіт, а також робіт, пов'язаних з доведенням наукових і науково-технічних знань до стадії практичного їх використання;
здійснення діяльності, пов'язаної з державною таємницею, та забезпечення її дотримання;
розроблення, виробництво, впровадження, обслуговування, дослідження ефективності систем і засобів технічного захисту інформації, надання послуг у галузі технічного захисту інформації, у тому числі інформації, що містить відомості, які становлять державну таємницю;
виконання науково-технічних досліджень із програм мобілізаційної підготовки та інших спеціальних програм;
розроблення, впровадження та супроводження автоматизованих систем, програмних засобів і продуктів, робота з електронними базами (банками) даних;
проведення науково-технічних експертиз, здійснення інформаційної та консультаційної роботи;
створення та впровадження систем моніторингу розвитку економіки в цілому і її секторів;
розроблення та реалізація проектів інформаційно-аналітичного обслуговування корпоративних систем центральних органів державного управління;
інформаційно-обчислювальне обслуговування органів державного управління, а також установ, підприємств і організацій за окремими договорами на базі як комплексних, так і локальних комп'ютерних систем, телекомунікаційних мереж, інформаційно-пошукових експертно-аналітичних систем і моделей прогнозування, баз даних і баз знань;
здійснення оцінки майна та майнових прав;
надання консалтингових послуг з економічних питань.
3.6. За результатами діяльності Інститут готує і подає Мінекономіки та іншим органам державного управління аналітичні матеріали, проекти програмних документів, нормативно-правових актів, а також звіти про наукову і науково-дослідну роботу.
3.7. Основними напрямами науково-педагогічної діяльності Інституту є:
підготовка наукових кадрів вищої кваліфікації в аспірантурі та докторантурі;
підготовка здобувачів, прикріплених до аспірантури або докторантури, до захисту дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук або доктора наук;
підвищення кваліфікації наукових кадрів та їх стажування як в Україні, так і за кордоном;
присудження наукових ступенів та присвоєння вчених звань у порядку, встановленому чинним законодавством;
проведення експертиз наукових праць, дисертацій, рецензування посібників та підручників, надання консультаційних послуг під час проведення дисертаційних досліджень і підготовки дисертацій, приймання кандидатських іспитів;
надання кваліфікованої науково-практичної допомоги інститутам, установам і організаціям, іншим юридичним та фізичним особам з питань проблематики Інституту;
забезпечення роботи спеціалізованої вченої ради для захисту дисертацій.
3.8. Основними напрямами науково-організаційної діяльності Інституту є:
інформаційно-аналітичне забезпечення наукової та науково-технічної діяльності;
організація наукових, науково-практичних, науково-методичних семінарів, конференцій, нарад, олімпіад, конкурсів, у тому числі міжнародних, у сфері наукової і науково-технічної діяльності Інституту;
організація міжнародного співробітництва, обмін, у тому числі міждержавний, аспірантами, докторантами, науково-педагогічними та науковими працівниками;
співробітництво з іншими науково-дослідними, проектно-конструкторськими і конструкторськими установами та організаціями як в Україні, так і за її межами для вирішення комплексних проблем економіки і науково-технічного прогресу;
здійснення авторського нагляду за використанням наукових розробок Інституту та забезпечення захисту права інтелектуальної власності;
створення і ведення інформаційних баз (банків) даних з економічної проблематики, забезпечення роботи наукової бібліотеки та архіву;
забезпечення роботи вченої ради Інституту;
видавнича діяльність, виготовлення та розповсюдження видавничої продукції, посередницька та інша господарська діяльність, яка відповідає завданням Інституту і не заборонена чинним законодавством;
здійснення перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців економічної системи України, викладачів вищих навчальних закладів, керівників підприємств, установ, організацій, інших фізичних осіб та іноземних громадян.
3.9. Відповідно до мети, визначеної цим Статутом, та враховуючи специфіку функціонування, Інститут здійснює інші види наукової, освітньої та господарської діяльності для забезпечення умов діяльності Інституту, не заборонені чинним законодавством України.
У разі коли окремі види діяльності потребують отримання спеціальних дозволів, ліцензій, сертифікатів чи інших дозвільних документів, така діяльність здійснюється Інститутом лише після їх отримання.
4. Правовий статус Інституту
4.1. Інститут є юридичною особою, має статус державної наукової установи з правом ведення господарської діяльності відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту. Права та обов'язки юридичної особи Інститут набуває з дня його державної реєстрації.
4.2. Інститут є неприбутковою організацією. Кошти Інституту, отримані від здійснення або на здійснення діяльності і передбачені цим Статутом, не вважаються прибутком і не оподатковуються.
4.3. Інститут веде самостійний баланс, має відокремлене майно, реєстраційні та спеціальні реєстраційні рахунки в Державному казначействі і в інших банківських установах, має гербову печатку із своїм найменуванням, вказанням відомства (за підпорядкованістю) та ідентифікаційним кодом, штампи, фірмові бланки, фірмову символіку, а також інші реквізити, які затверджуються і реєструються в порядку, передбаченому чинним законодавством України. Інститут може мати товарний знак, який реєструється відповідно до чинного законодавства.
4.4. Інститут несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах належного йому майна згідно з чинним законодавством України. Інститут не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та Мінекономіки. Держава та Мінекономіки не несуть відповідальності за зобов'язаннями Інституту, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
4.5. За погодженням з Мінекономіки Інститут в установленому законодавством порядку може створювати філії, представництва, відділення, центри та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про розміщення з відповідними органами місцевого самоврядування. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють відповідно до положення про них, затвердженого Інститутом.
4.6. Участь Інституту в наукових об'єднаннях здійснюється на добровільних засадах, якщо це не суперечить антимонопольно-конкурентному законодавству, іншим нормативним актам України та відповідає меті діяльності Інституту.
4.7. Створення державного об'єднання за участю Інституту здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України або у визначених законодавством випадках - за рішенням Мінекономіки.
4.8. Інститут здійснює володіння, користування землею і іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та згідно з чинним законодавством України.
5. Майно Інституту
5.1. Майно Інституту становлять основні фонди і обігові кошти та інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Інституту. Майно, яке є в розпорядженні Інституту, належить йому на праві оперативного управління. Відповідно до законодавства, мети, основних завдань і функцій Інституту йому можуть належати будівлі, споруди, обладнання, прилади, транспортні засоби та інше майно.
5.2. Майно Інституту є державною власністю. Інститут володіє, користується та розпоряджається майном відповідно до чинного законодавства.
Відчуження засобів виробництва, що є державною власністю і закріплені за Інститутом, здійснюється за погодженням з Мінекономіки у порядку, встановленому чинним законодавством.
5.3. Інститут не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам чи громадянам, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.
5.4. Інституту може належати виробнича продукція, програмні засоби, ліцензії, грошові кошти, інформація, науково-технічні та конструкторські розробки, інша інтелектуальна власність.
5.5. Списання майна з балансу Інституту здійснюється відповідно до чинного законодавства.
5.6. Вилучення державою майна, що використовується Інститутом, здійснюється лише у випадках і порядку, передбачених чинним законодавством.
5.7. Мінекономіки та інші контролюючі органи державної влади здійснюють контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за Інститутом державного майна, веденням підприємницької діяльності відповідно до чинного законодавства України.
6. Права та обов'язки Інституту
6.1. Інститут має право:
користуватися правами, передбаченими чинним законодавством, нормативними актами, що регулюють діяльність наукових організацій, нормативними документами Мінекономіки та цим Статутом;
самостійно планувати і здійснювати наукову, освітню і господарську діяльність та погоджувати стратегію свого розвитку з Мінекономіки;
самостійно реалізовувати продукцію та послуги за цінами, що формуються відповідно до умов економічної діяльності, а у випадках, передбачених чинним законодавством, - за фіксованими державними цінами;
самостійно визначати в межах установленого фонду заробітної плати організаційну структуру, фаховий і кваліфікаційний склад працівників, їх чисельність, готувати проект штатного розпису;
залучати до роботи в тимчасових творчих колективах на договірних засадах як власних співробітників, так і сторонніх фахівців, які мають необхідну кваліфікацію, в порядку, встановленому чинним законодавством;
створювати наукові відділення, відділи, сектори, групи, тимчасові творчі колективи, освітні установи, а також науково-допоміжні та господарські підрозділи, необхідні для наукової і господарської діяльності Інституту. Функції, права та обов'язки структурних підрозділів визначаються положеннями про них, які затверджуються директором Інституту;
укладати згідно з чинним законодавством угоди із споживачами наукової продукції, включаючи замовників із-за кордону, здійснювати відносини з іншими установами, закладами, підприємствами та громадянами в усіх сферах господарської діяльності. Інститут вільний у виборі предмета договору, визначенні зобов'язань, інших господарських взаємовідносин, що не суперечать чинному законодавству;
здійснювати видавничу діяльність, виготовлення та розповсюдження поліграфічної продукції, іншу господарську діяльність, яка не суперечить установчим документам, не заборонена чинним законодавством і сприяє вирішенню завдань Інституту;
здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства. Порядок використання коштів Інституту в іноземній валюті визначається чинним законодавством;
виконувати будівництво, реконструкцію, а також капітальний та поточний ремонт основних фондів, забезпечувати своєчасне освоєння та введення в дію придбаного обладнання;
здійснювати матеріально-технічне забезпечення діяльності;
здійснювати заходи щодо вдосконалення організації оплати праці працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості як у результатах особистої праці, так і загальних підсумках роботи Інституту;
розвивати соціально-побутову базу Інституту;
створювати громадські садові товариства;
Інститут має аспірантуру, докторантуру та за встановленим порядком спеціалізовані ради з присудження вчених ступенів кандидата і доктора наук;
здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
6.2. Інститут зобов'язаний:
під час здійснення діяльності дотримуватися вимог чинного законодавства;
подавати до Мінекономіки організаційну структуру Інституту на погодження та штатний розпис на затвердження;
розробляти та подавати на затвердження Мінекономіки проект тематичного плану науково-дослідних робіт, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів. Затверджений тематичний план науково-дослідних робіт є обов'язковим до виконання Інститутом;
забезпечувати своєчасні розрахунки з працівниками Інституту;
забезпечувати захист державної та комерційної таємниці, інтелектуальної власності, збереження технологічної і ліцензійної інформації;
забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;
виконувати норми і вимоги щодо охорони навколишнього природного середовища, забезпечувати екологічну безпеку;
забезпечувати утримання майна та здійснювати заходи щодо його поліпшення;
забезпечувати проведення наукових досліджень і надання послуг відповідно до плану науково-дослідних робіт державних замовлень та укладених договорів.
7. Управління Інститутом і самоврядування трудового колективу
7.1. Управління Інститутом здійснюється відповідно до Статуту на основі поєднання прав Мінекономіки щодо господарського використання державного майна і участі в управлінні трудового колективу. Мінекономіки є представником держави як власник і виконує його функції в межах, визначених чинним законодавством.
7.2. Управління Інститутом здійснюється його директором, який призначається наказом Міністра економіки шляхом укладення договору (контракту), в якому визначаються строк найму, права, обов'язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, порядок звільнення з посади, а також інші умови найму за погодженням сторін. Директора Інституту може бути звільнено з посади достроково на підставах, передбачених договором (контрактом), та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.

................
Перейти до повного тексту