1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.10.2005 N 344
Про рішення щодо скарги дочірнього Підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо"
Відповідно до Закону України від 22.02.2000 N 1490 "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", наказу Міністерства економіки України від 04.12.2000 N 264 "Про затвердження Порядку розгляду скарг учасників процедур державних закупівель щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити висновок щодо розгляду скарги дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" стосовно організації та здійснення управлінням капітального будівництва Виконавчого комітету Мукачівської міської ради процедури закупівлі за державні кошти робіт з реконструкції котельні Центральної районної лікарні (оголошення про закупівлю в бюлетені "Вісник державних закупівель", 2005 р., N 29, огол. 10635), що додається.
2. Скаргу дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" задовольнити частково згідно з висновком, що додається.
3. Управлінню капітального будівництва Виконавчого комітету Мукачівської міської ради усунути виявлені порушення та продовжити процедуру закупівлі з дотриманням вимог законодавства.
4. Управлінню методології, правового забезпечення та контролю у сфері державних закупівель довести цей наказ до відома дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо", управління капітального будівництва Виконавчого комітету Мукачівської міської ради та Державного казначейства України протягом трьох робочих днів з дня його підписання.
Перший заступник
Міністра

С.Романюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
України
17.10.1005 N 344
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" стосовно організації та здійснення управлінням капітального будівництва Виконавчого комітету Мукачівської міської ради процедури закупівлі робіт з реконструкції котельні Центральної районної лікарні
За результатом розгляду скарги дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне управління - Термо" (далі - Скаржник) стосовно організації та здійснення управлінням капітального будівництва Виконавчого комітету Мукачівської міської ради (далі - Замовник) процедури закупівлі робіт з реконструкції котельні Центральної районної лікарні і на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів установлено, що тендерна документація, яка надавалась Замовником учасникам для підготовки тендерних пропозицій, не повною мірою відповідає вимогам Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), зокрема:
згідно із статтею 34 Закону договір про закупівлю укладається тільки в письмовій формі, враховуючи положення Цивільного кодексу України. Усі витрати, пов'язані з укладанням договору, у тому числі витрати, пов'язані з його нотаріальним посвідченням, можуть покладатись на учасника - переможця процедури закупівлі виключно на умовах, визначених у тендерній документації, та відповідно до положень Цивільного кодексу України. У тендерній документації Замовник зазначив, що учасник-переможець здійснює оплату послуг консультанта за інформаційний та юридичний супровід торгів, у тому числі за розробку проекту договору, відповідно до положень Цивільного кодексу України в сумі 2000 гривень. Згідно із статтями 903 і 904 Цивільного кодексу України поняття "плата за послуги" не є тотожним поняттю "фактичні витрати", оскільки показник витрат є фактичним. За змістом поняття "оплата послуг за інформаційний та юридичний супровід торгів в цілому та укладання договору зокрема" значно ширше, ніж поняття "витрати на укладання договору". Замовником не визначено, що вказаний супровід торгів належить до витрат, пов'язаних з укладанням договору, і що ці витрати фактично будуть становити 2000 гривень. Отже, зазначена вимога є необґрунтованою;
у підпунктах 12.1 і 29.1 тендерної документації Замовник установив вимогу, що забезпечення тендерної пропозиції та виконання договору про закупівлю повинно бути у формі переказного векселя, поруки консультанта
торгів або уповноваженої ним юридичної особи, однак у тендерній документації не визначено, хто саме є консультантом торгів. Така вимога має ознаки дискримінації, оскільки консультант торгів надає допомогу Замовнику в проведенні процедури закупівлі і може мати суб'єктивний підхід до кожного з учасників торгів (із суб'єктивних підстав не укласти з учасником торгів договір поруки). Також згідно з пунктом 2.6 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280, для розв'язання конкретних питань, якщо виникає така потреба, до роботи тендерного комітету можуть залучатись відповідно до законодавства незалежні кваліфіковані (технічні) експерти та консультанти, крім тих, що є заінтересованими особами стосовно виконавців цієї процедури закупівлі, та за умови відсутності конфлікту інтересів. Таким чином, установлення вимоги про надання поруки консультантом торгів є неправомірним. Крім того, згідно із статтею 5 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" фінансові послуги надаються фінансовими установами, а також, якщо це прямо передбачено законом, фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, а відповідно до статті 4 цього Закону надання гарантій та поручительств належить до фінансових послуг;

................
Перейти до повного тексту