1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Департамент з питань координації державних
закупівель та державного замовлення
Л И С Т
31.03.2005 N 55-36/645
Головні розпорядники
бюджетних коштів
Рада Міністрів Автономної
Республіки Крим,
Обласні, міські у Києві
та Севастополі державні
адміністрації
Національний банк України
Копія: бюлетень "Вісник
державних закупівель"
Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України одержує чисельні запити щодо надання роз'яснення про застосування окремих норм Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) з урахуванням внесених до нього Верховною Радою України змін (набули чинності з 11 січня 2005 р.), у зв'язку з чим повідомляє.
I. Щодо інформаційних систем
Згідно положень статті 4-1 Закону (у редакції від 18.11.2004 N 2188, замовник зобов'язаний забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення інформації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет.
На виконання вимог статті 4-1 Закону Замовник оприлюднює інформацію, передбачену частиною першою зазначеної статті, принаймні в одній інформаційній системі в мережі Інтернет шляхом її направлення у паперовому або електронному вигляді (тобто у разі відсутності доступу до мережі Інтернет є можливим надання чи надсилання інформації у паперовому вигляді). При цьому відповідальності за розміщення інформації замовник, який належним чином направив таку інформацію в обрану ним систему, не несе.
Вибір інформаційної системи здійснюється замовником на конкурентних засадах самостійно в порядку, визначеному самим замовником, а будь-який примус стосовно вибору тієї чи іншої системи не допускається, у тому числі під час приймання оголошень для друку у бюлетені "Вісник державних закупівель" При прийманні оголошень перевіряється правильність їх заповнення відповідно до вимог, встановлених статтею 19 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (із змінами, внесеними Законом України від N 2188-IV від 18.11.2004) та наказом Мінекономіки від 20.05.2003 N 130, зокрема щодо наявності в оголошеннях передбаченої законодавством інформації, у тому числі щодо адреси обраної інформаційної системи. Вимога про підтвердження замовниками інформації, зазначеної в оголошеннях, не належить до компетенції редакції бюлетеня "Вісник державних закупівель" та не повинна висуватися під час приймання оголошень, оскільки відповідальність за достовірність такої інформації несе замовник.
Обрана замовником система має відповідати вимогам частини другої статті 4-1, а саме:
1. Бути зареєстрованою відповідно до чинного законодавства у сфері інтелектуальної власності.
2. Відповідати вимогам щодо захисту державної інформації.
3. Надавати можливість здійснення електронних державних закупівель. Слід підкреслити, що Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України та будь-який інший компетентний орган державної влади наразі не володіє офіційно підтвердженою інформацією про наявність інформаційних системах мережі Інтернет, що повністю відповідають встановленим законодавством вимогам. У зв'язку з цим, замовник самостійно обирає відповідну інформаційну систему та надає для розміщення на них передбачену законом інформацію.
II. Щодо плати за тендерну документацію
Відповідно до статті 19 Закону у разі, якщо замовник встановлює плату за тендерну документацію, про що зазначає в оголошенні про проведення відкритих торгів або запрошенні до участі у процедурі торгів з обмеженою участю, повинні бути зазначені способи та місце отримання тендерної документації і розмір плати за неї. Якщо замовник встановив вимогу щодо оплати вартості тендерної документації, то згідно статті 20 Закону вона надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати. Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в триденний термін з дня отримання від нього відповідного запиту. Якщо замовник не встановив вимогу щодо оплати за тендерну документацію, порядок її надання, передбачений частиною першою статті 20 Закону, не застосовується, однак, у будь-якому випадку тендерна документація повинна надаватися замовником учасникам максимально швидко для забезпечення ефективної повноцінної конкуренції.
У разі встановлення плати за тендерну документацію відповідно до підпунктів 5.1 і 5.2 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Мінекономіки від 26.12.2000 N 280 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.01.2001 за N 20/5211), визначається склад, обсяги і джерела витрат на організацію та проведення процедур закупівлі. Ці дані є підставою для відповідного кошторису витрат щодо організації та проведення процедури закупівлі, що за поданням голови тендерного комітету затверджується керівником організації-замовника. Даний кошторис складається для кожної процедури закупівлі окремо. Економічний зміст таких витрат полягає у компенсації витрат на підготовку і надання тендерної документації, необхідної для здійснення процедур державних закупівель згідно з чинним законодавством, та не може бути спрямований на одержання доходу від реалізації тендерної документації, оскільки це буде суперечити меті Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", зокрема завищена і необґрунтована плата обмежує конкуренцію та підвищує ціни тендерних пропозицій учасників торгів, що в підсумку знижує економічну ефективність витрачання державних коштів на закупівлі.

................
Перейти до повного тексту