1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Л И С Т
22.07.2003 N 19-36/1414
Щодо врегулювання окремих аспектів здійснення державних закупівель
У зв'язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координації державних закупівель затвердив низку наказів щодо врегулювання окремих аспектів здійснення державних закупівель та надає роз'яснення до їх застосування.
I. ЩОДО НАКАЗУ МІНЕКОНОМІКИ ВІД 20.05.2003 N 128 "ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОРЯДКУ ПРИЙМАННЯ ТА ПУБЛІКУВАННЯ ОГОЛОШЕНЬ ЩОДО ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНОМУ БЮЛЕТЕНІ "ВІСНИК ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ"
З метою впорядкування публікації оголошень у бюлетені "Вісник державних закупівель" цим наказом установлено, що публікація оголошень щодо державних закупівель здійснюється:
безкоштовно, якщо оголошення подаються замовниками, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 N 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" є розпорядниками бюджетних коштів, а також Національним банком України, його підрозділами, державними цільовими фондами, фондами соціального страхування та Пенсійним фондом України;
на платній основі, якщо оголошення подаються іншими замовниками. Розмір плати за надання оголошень щодо державних закупівель установлюється Державним підприємством "Редакція інформаційно-аналітичного бюлетеня "Вісник державних закупівель".
Слід підкреслити, що відповідно до зазначеної постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 N 228 до розпорядників бюджетних коштів відносяться як головні розпорядники коштів, так і розпорядники коштів всіх нижчих рівнів - бюджетні установи, які розміщують оголошення щодо державних закупівель в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" безкоштовно.
Разом з цим, одержувачі коштів - підприємства і госпрозрахункові організації, громадські та інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, які одержують кошти з бюджету як фінансову підтримку або уповноважені органами державної влади на виконання загальнодержавних програм - здійснюють публікацію оголошення щодо державних закупівель в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" на платній основі.
Встановлення належності суб'єкта до розпорядника або
одержувача здійснюється на основі одного з наступних документів: 1) довідки (копії довідки) органу статистики про включення суб'єкта до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, якою визначено правовий статус суб'єкта (розпорядники коштів зазначаються як бюджетні установи, організації, які мають бюджетне фінансування, а одержувачі не є бюджетними установами, організаціями);
2) документів щодо використання бюджетних коштів, а саме: розпорядники коштів керуються кошторисами, а одержувачі - планом використання бюджетних коштів.
Порядком, затвердженим даним наказом, встановлено дві форми подання оголошень - особисто або телефаксом. При цьому, у разі подання оголошення телефаксом замовник згодом повинен надіслати до редакції інформаційно-аналітичного бюлетеня "Вісник державних закупівель" оригінал оголошення з зазначенням реєстраційного номера, присвоєного редакцією при прийманні оголошення телефаксом (реєстраційний номер оголошення повідомляється працівником редакції при прийманні оголошення).
II. ЩОДО НАКАЗУ МІНЕКОНОМІКИ ВІД 02.06.2003 N 141 "ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ НАКАЗІВ МІНІСТЕРСТВА З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ"
1. Щодо внесених змін до наказу Мінекономіки від 04.12.2000 N 264 "Про затвердження Порядку розгляду скарг постачальників (виконавців) щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Розгляд скарг, поданих учасниками до моменту укладення договору про закупівлю, та прийняття відповідних рішень щодо них у разі фінансування закупівлі за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів здійснюється Міністерством економіки Автономної Республіки Крим, головними управліннями економіки облдержадміністрацій (міських у Києві і Севастополі) тільки за дорученням Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції (далі - Мінекономіки).
Тобто всі без виключення скарги мають надходити на розгляд Мінекономіки, у тому числі пересилатися Міністерством економіки Автономної Республіки Крим, головними управліннями економіки облдержадміністрацій (міських державних адміністрацій у Києві і Севастополі) у разі надходження скарг до них. Після надходження скарги Мінекономіки здійснює її розгляд в установленому порядку або може доручити її розгляд Міністерству економіки Автономної Республіки Крим, головним управлінням економіки облдержадміністрацій (міських державних адміністрацій у Києві і Севастополі) у разі фінансування закупівлі за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.
При цьому, пункт 7 Порядку, затвердженого наказом Мінекономіки від 04.12.2000 N 264, тепер не зобов'язує відмовляти скаржнику у розгляді скарги, якщо не виконані умови цього пункту, а лише надає право на відмову у її розгляді.
2. Щодо внесених змін до наказу Мінекономіки від 07.12.2000 р. N 268 "Про порядок погодження Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України окремих процедур державних закупівель"
Погодження застосування замовниками окремих процедур державних закупівель відповідно до законодавства у разі фінансування закупівлі за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів здійснюється Міністерством економіки Автономної Республіки Крим, головними управліннями економіки облдержадміністрацій (міських адміністрацій у Києві і Севастополі) тепер тільки у тому разі, якщо очікувана вартість закупівлі не перевищує суми, еквівалентної 200 тисячам євро (4 мільйонам євро - для робіт). В усіх інших випадках, погодження здійснюється Мінекономіки.
Пункт 1.3 Порядку, затвердженого наказом Мінекономіки від 07.12.2000 N 268, яким встановлені необхідні для подання замовниками на погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника матеріали, доповнений абзацом щодо обов'язкового надання копії протоколу (протоколів) тендерного комітету щодо прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, завіреної власною печаткою замовника. Цей протокол надається замовником незалежно від підстави застосування процедури закупівлі в одного учасника.
Крім цього, цей пункт доповнений абзацами щодо обов'язкового подання обгрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника за встановленими формами (додаток 1 і 2 до Порядку) у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) та у разі виникнення нагальної потреби в здійсненні закупівлі у зв'язку з особливими економічними чи соціальними обставинами, яких замовник не міг передбачити. При цьому, такі обгрунтування базуються на конкретній причині, яка повинна бути об'єктивною, обов'язково підтверджуватися експертними, нормативними, технічними та іншими документами відповідних органів (організацій).
Таким чином, пакет документів для погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника, який подається замовником до Мінекономіки, складається з таких матеріалів:
1) обов'язкові складові у всіх випадках:
лист-звернення у довільній формі на адресу Мінекономіки з обгрунтуванням необхідності застосування процедури закупівлі в одного учасника відповідно до умов застосування цієї процедури, зазначених у частині другій статті 33 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", з обов'язковим зазначенням предмета закупівлі, очікуваної вартості закупівлі, джерел фінансування закупівлі, орієнтовного терміну виконання поставок товарів (робіт, послуг);
копія протоколу (протоколів) тендерного комітету щодо прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, завіреної власною печаткою замовника; проект договору про закупівлю;
2) додаткова складова (в залежності від підстави застосування процедури закупівлі в одного учасника):
первинний договір про закупівлю та звіт про проведення попередніх процедур закупівлі - у зв'язку з потребою здійснення додаткових поставок чи проведення додаткових робіт первинним учасником;
техніко-економічне обгрунтування за встановленою формою у разі потреби застосування процедури закупівлі в одного учасника через відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені (виконані) тільки певним учасником і при цьому немає альтернативи;

................
Перейти до повного тексту